FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Používání elektronických přístrojů za letu Jeden příspěvek | Celý strom
Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 13:29
Fero
To že je zakázáno používat za letu mobil nějak chápu, ale neleze mně do hlavy, proč zakazují používání kamery a foťáků během startu a přístání. Já nevím jestli to dělají všechny společnosti, ale FISCHER jo, ještě k tomu na netu je docela hodně fotek během přistání a to i přímo z kokpitu fischera... On fakt může foťák narušit bezpečný provoz letadla, jak to říkají???
 

Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 13:39
Pips   
Jestli spis nemaj na mysli bezpecnost v tom smeru, ze aby ti to nevylitlo z ruky pri nejake mimoradce a nezranil jsi tam nekoho.Veru, nechtel bych dostat do hlavy treba takovym fotakem znacky zenit pri rejected take-off )))
 

Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 13:57
Fero
Nene, říkali že by to mohlo narušit navigační systémy letadla či co... a když už sme v letové hladnině tak to ničemu neškodí, a když se vzlétá tak jo, není to divné??
 

Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:03
AndreW   
Mno, co ja vim (a to sem totalni newbik, o praktickem letani nevim vubec nic), tak pri startu maj piloti mnohem vic prace, nez pri pristani. Pokud se neco po... pri startu, tak je dost velkej prusvih - mas natankovano, motory jedou na plnej vykon - teplota, tlak atd.
Je pochopitelne, ze ti reknou, ze by to mohlo narusit navigacni system. Prece ti nebudou rikat tyv. odborne pindy.
 

Re: Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:06
Pavel2
a to myslíš že při přistání sedí s prstama v nose????)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:07
AndreW   
Presne tak
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:10
Pavel2
Tak to je mi tě líto..
 

Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 13:39
PavelS
Samozřejmě nemůže, ale - jak říkala babička - sichr je sichr.
Když nevím přesně jak něco funguje, tak to pro jistotu je třeba zakázat ( netýká se jen FISHERA).
 

Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:03
Pavel2
Ne všechny elektronické věci fungují tak dobře aby nemohli narušit systémy letadla právě v těch krizových situacích jako je take-off a landing...takže je to vážně hlavně sichr a není tomu tak pouze u FA....jsou předpisy které platí pro všechny....
 

Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:25
PavelS
Problém je s nežádoucím vyzařováním elmag. vln, které ovlivňuje především navigační přístroje a dále i jinou elektroniku užitou při řízení letadla.
Obecně existuji přístroje, které vyzařují z principu ( t.j. mobily a různá bezdrátová pojítka nebo přenašeče dat ). Tyto přístroje skutečně nebezpečné jsou a existují jasná měření, jak ovlivňují například indikátory ILS přiblížení, následně autopilota. O jejich zákazu není diskuse.
Ostatní el. zařízení, typicku digitání foťáky z principu své funkce nic nevyzařují a jde jen o zbytková pole, která jsou z principu funkce tak slabá, že mi není známo žádné měření, které by odhalilo vliv digitálního foťáku nebo kamery na cokoliv letadle ( měření se obvykle provádí za podmínek, která jsou naprosto nereálná, jako že v kabině pilota je současně v provozu x-zařízení ).
Trošku je problém s notebooky všeho druhu, protože ty jednak vyzařují široké spektrum rušení ( upozorňuji však , že by v prodeji neměl být notebook s rušivým polem větším, než povoluje norma ) a jednak mají nebo mohou mít nedefinovatelné komunikační prostředky ( myš, klávesnice ), které mohou spolu pracovat na elmag. principu a to je pak něco jiného. U notebooku jde spíše o zranění vznklá při prudkém zabrzdění apod....
Takže můj názor nadále je, že pro zákaz focení a filmování není měřitelný fyzikální důvod a jde o "bezpečnostní pojistku".
Co se mobilu týče naopak - vypnout u vchodu do haly a nechat ležet.
 

Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:34
Pavel2
No on by nebyl příjemný zážitek z létajících kamer a foťáků kabinou při reject take-off
 

Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:48
Pips   
U mobilu existuje par vyjimek a to jsou mobily s funkci "in flight".Pak uz to neni ale mobil, ale spis takova digihra s databazi kontaktu ))).
 

Re: Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 18:01
Luděk Ch.
Pozor na to, zejména starší přístroje s procesory vyzařují někdy i dost silné rušení na mnoha kmitočtech! Dělám trošku v oboru a to by jste se divili, co se objeví na spektrálním analyzátoru, když se poblíž zapne např starší videokamera. Je to pěkný šrumec! A mám vyzkoušené, že i moje cca 5 let stará kinofilmová zrcadlovka, která obsahuje i automatiku krásně "vysílá" okolo 144MHz bzučení. A to už není daleko od frekvencí používaných v letectví. U novějších přístrojů renomovaných značek už je toto sledovaný parametr a žádný vyloženě rušící přístroj by se neměl dostat na trh. Vyjímkou jsou mobilní telefony, které musí vysílat ze svého principu. A tady se aerolinkám divím, že se spokojí jen s ústním upozorněním na nutnost vypnutí telefonu, protože plno lidí předletovou instruktáž neposlouchá nebo na ni přímo kašle. Dost jsem se před týdnem divil, kolika lidem v letadle začaly pípat SMSky, v době přistávání v Tuřanech! Naštěstí byla dobrá dohlednost a přistávali jsme "visual approach" na dráhu 10. Horší by to bylo v mracích dle ILS A přestože mimo mob. tel. a podobných zařízení obsahujících přímo vysílač, vyzařují ostatní zařízení velmi slabé pole, ale je nutno si uvědomit, že elmag. pole slábne se druhou mocninou vzdálenosti. Takže zdroj slabého signálu pár miliwatt, který je přímo v letadle pár metrů od antén, může mít vyšší úroveň, než užitečný signál třeba z VORu, který je sice silný, ale několik desítek až stovek km daleko! Závěr je ten, že s některými omezeními to aerolinky dost přehání, např. filmování a focení během vzletu a naopak jsou nedůsledné v případě mobilních telefonů, které můžou opravdu vážně rušit. V jejich případě byh doporučoval kontrolu každého mobilu na palubě palubními průvodčími.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ