| | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 14:54 | |
| | V rámci náročné diskuze o budoucnosti českého FIRu jedna noticka z reálu (samozřejmě pokud možno aplikovaná i ve virtuálu), snad příliš v tom balastu nezapadne.
Jak už to tak bývá, vachrlatá a nejdnoznačná řešení mají trvanlivost "do prvního pr....u" . Mnohokrát tady na fóru padaly dotazy na téma "co má pilot dělat po VOZ když první bod letového plánu má BODAL/REPLO/TABEM/NELPA". Tak dneska ten samý problém zamotal hlavu jednomu letu v reálu, letěl kam neměl a ejhle - jednoznačné řešení je na světě.
Od zítřka, jako dočasné řešení, platí NOTAM, že všechny lety z LKPR přes body NELPA/TABEM/REPLO/BODAL si jako první bod musí plánovat VOZ.
Od listopadového AIRACu budou všechny odletové tratě předělány tak, aby končily na bodech NELPA/TABEM/REPLO/BODAL.
Pravděpodobně v dubnu příštího roku pak dojde k masivní rekonstrukci TMA a problém bude odstraněn úplně. |
| |
|
| | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 17:48 | |
| | A to trvalo tak dlouho ? Tohle platilo, co se v tomto vyznám...
Co provedl dotyčný pilot ? |
| |
|
| | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 17:59 | |
| | Tohle neplatí už pěkně dlouho, už tak 3 roky bylo možné plánovat jako první bod BODAL a TABEM a později se přidala NELPA a REPLO.
Dotyčný pilot nevěděl kam letět, protože FMC mu dala route discontinuity. Tak se otočil
na VLM a vletěl do příletů na LKPR.
|
| |
|
| | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:09 | |
| | ...to že si nezkontroloval před letem route discontuity ale není problém řídícího, pokud se nepletu?Jinak route discontuity je první věc, kterou před virt. letem kontroluji a poctivě! A co měl vlastně vyplněno ve FPL? |
| |
|
| | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:20 | |
| | No asi tam měl něco jako BODAL, ale dostal odletovku jenom na VLM. Tady úředník asi předpokládá, že si toho pilot vždy všimne, ale ono ne vždy |
| |
|
| | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:21 | |
| | Odletovku dostal na VOZ a plánek měl od BODALu. Na VLM otočil sám. |
| |
|
| | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 23:38 | |
| | A jak se dostal na VLM..? |
| |
|
| | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:23 | |
| | Otočil beranama doleva.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:24 | |
| | A z jaký byl ten pajlot země a s čim letěl? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:27 | |
| | Ale fuj, tak to už byste zase chtěli moc. Pranýřovat virtuál se vám nelíbí a propírat reálné piloty jo? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:33 | |
| | Mě jen zajímalo, čech to určitě nebyl že jo? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 14:27 | |
| | | |
|
| | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:20 | |
| | Ve FPL měl BODAL M748 .... což bylo do dneška z hlediska plánování v pořádku.
Jinak to, že při ATC povolení dojde k route discontinuity je věc, která se normálně může stát, principiálně např. každý radarový vektor je defakto route discontinuity, protože tě odvede kamsi z tratě.
Problém byl v tom, že za normálních okolností by (pokud vznikne ATC povolením) jim ATC měl předcházet. Ale tady v Praze se vývojem postupů vytvořila jakási díra mezi VOZ a BODALem, kterou po celou dobu její existence piloti prostě přelétávali, sem tam se nějaký pilot zeptal jestli opravdu DCT BODAL, ATCO mu to potvrdili a nějak se tahle nestandardni procedura zažila a používala... do té doby než ji první pilot pochopil špatně |
| |
|
| | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:52 | |
| | Moje chyba, nemám v jedná větě použít tolik zájmen. Myslel jsem, že dlouho platí stav, kdy se pro body BODAL a další dává odletovka přes VOZ.
Vletět na VLM by mě teda nenapadlo... |
| |
|
| | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 18:54 | |
| | | |
|
| | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 21:35 | |
| | Taky nechapu, co ho vedlo k tomu to zalomit o 180 nad VLM. Je snad jasny ze tam budou dalsi letadla... |
| |
|
| | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 13. 7. 2009 / 21:43 | |
| | Vzhledem k tomu, že si to psal BODAL M748 ... tak se možná chtěl nejkratší cestou dostat na tu M748čku. Teď těžko říct, až se to vyšetří, tak se to bude vědět .... |
| |
|
| | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:15 | |
| | Dva dotazy zvědavého IFR teoretika:
1. Je to normální, že na výchozí bod trati nemusí pro určitou dráhu existovat odletová, případně transition? Existuje na to nějaké standardní pravidlo, jako po koncovém bodu FIRu pokračuj na první bod trati, případně holduj, pokud nedostaneš jinak.
2. Pokud to není "normální", existuje důvod, proč je odletovka jenom na VOZ a nejsou publikovány i varianty přes Vožici na BODAL a ostatní body, aby to bylo jasný?
|
| |
|
| | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:26 | |
| | 1. Ne normální to není. Byl to nestandardní stav, který si koledoval o průšvuh.
2. Žádný takový důvod neexistuje, bohužel to byla jakási nedůslednost ve zkonstruovaných procedurách, která až do včerejška nikomu nevadila, protože všichni piloti buďto shodou okolností stejně měli plánek přes VOZ nebo se zeptali nebo sami od sebe zamířili na první pod FPL. Ale zcela jistě to bylo špatně. Jak jsem psal, odletovky budou napraveny v listopadu, do té doby to řeší NOTAM. |
| |
|
| | | | | | | | | | Posun ve věci plánování odletů přes VOZ 14. 7. 2009 / 13:44 | |
| | Díky za info. Tak nějak jsi mě s odpovědí nepřekvapil ) |
| |
|
|