FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jaké letadlo? Jeden příspěvek | Celý strom
Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:28
CZpilot
Zdravím,
jsem začátečník na FS a chci se zeptat, na jakém letadle krom Cessny je dobré začínat.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:34
Mike2811
Prakticky všechno podobné jednomotorové, nějaké Zlíny, nebo něco z pay modelů od Carenada...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:36
CZpilot
Dík za radu
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:36
yvan2000
Jednoznačne Cessna a dokonale sa s ním oboznámiť.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:41
CZpilot
A je dobré začínat na dopravních letadlech?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:45
yvan2000
Ne moc, zoznám sa najprv dokonale s jednoduchou Cessnou, Zlín, atd...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:48
CZpilot
Také bych se chtěl zeptat na výuku létaní. Vůbec nevím, co po mě ten instruktor chce. Mám FS měsíc a stále jsem neudělal ani jednu lekci. Jinak angličtinu mám výbornou.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:51
yvan2000
Postupne step by step.
Chce to len trénovať. Ak máš anglinu v malíčku, kde je problém??
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 13:56
CZpilot
Step by step to zkouším furt, ale nejde to no. Nevím například, jak letadlo udržet v dané výšce, k čemu jsou FLAPS a další základní věci.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:04
yvan2000
Danú výšku dosiahneš tak, že Shift+5 vyvoláš panel autopilota, tam si nastavíš potrebnú výšku a aktivuješ autopilota.
Flaps (klapky) ti pomáhajú pri vzlete a pristávaní, teda pri malej rýchlosti. Tie zabezpečujú potrebný vztlak pri malých rýchlostiach.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:06
CZpilot
A když jsou Flaps úplně down, tak letí letadlo pomaleji?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:07
yvan2000
Ne, ty môžeš letieť pomalšie. Práve ony ti zaisťujú, aby si mohol pomaly letieť.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:11
CZpilot
A ještě mě napadlo, je dobré při vzletu stoupat o 20 stupňů, není to málo?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:12
yvan2000
Stúpaj natolko, aby si nenabehol pod kritický uhol nábehu.
Potom nastáva tzv. "Stall", čiž padáš volným pádom k zemi. Proste si stratil vztlak.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:15
CZpilot
Jinak kombinací kláves Shift + 5 spouštím tak akorát kompas
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:17
yvan2000
Tak Shift+ť na slovenskej klavesnici.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:18
yvan2000
alebo Shift+3? Dlho som neletel s Cessnou.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:23
statikbeno
Si si istý, že má cessna autopilota? Ja som s cessnou neletel ani nepamätám, ale na autopilota nikdy. A osobne si myslím, že tá lekcia bude práve o tom udržať to lietadlo v danej výške +- nejakých 200ft "na ruku". To sa dá aj pri hodne väčších strojoch a vyšších rýchlostiach ako s cessnou na 100kt. Je to len cvik (a aspoň trochu dobrý joystick)
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:26
B3d4   
Cessna v FS má autopilota, je to na rádiovém panelu, otevřeš ho takovym tim clickspotem, ´který má na sobě vysílač rádia...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:31
yvan2000
A/P má určite.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:40
statikbeno
OK verím

Naprik tomu si myslím, že liteať cessnu vo výcvikových lekciách na AP je na dve veci... Určite sa tým človek nenaučí lietať. Ja keď si spomínam na svoje začiatky, lietal som v FS4 niekde v Chicagu. Mojou najväčšou zábavou bolo lietať pomedzi mrakodrapy. Na to aby som pochopil ako sa lietadlo ovláda a trochu sa s ním naučil lietať to bolo podľa mňa ideálne. A keď už vieš ako sa to správa tak potom naozaj nie je problém držať výšku, rýchlosť alebo smer. Ak prejde cez celú leteckú školu pomocou AP, nebude z toho mať ani žiadne potešenie ani žiadnu skúsenosť. A v konečnom dôsledku bude lietať okruhy okolo nejakého AK letiska menením výšky a kurzu na AP. Mňa by toto určite nenapĺňalo.
Odporúčam pre začiatok OFFLINE blbnutie, niekde medzi 3D objektami, kpocami a pod.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:42
Mike2811
Já mám stejně takový matný dojem, že to tam nešlo zapnout, abyste se taky něco naučili...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:42
MzM   
..on v těch lekcích je AP stejně zakázaný (není možné ho použít)...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:45
yvan2000
Ja som v roku 2000 sadol do kokpitu Cessny a ked sa mi podarilo na desiaty krát dostať do vzduchu blbol som len tak asi v 2000ft a skusal som udrzat letovú hladinu. Podarilo sa!
Následne som "preskúmaval" jednotlivé tlačítka a hop, ide to!
Je tomu 8 rokov.
Dnes brázdim s PMDG 737-700.
Tatrawings 244.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:23
MzM   
Std po tobě chcou stoupat 15°, pokud vím...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:37
Mike2811
Odstartuj tak, že dáš plný plyn, klapky tak 10°, při 55-60 uzlech přitáhni, a pak udržuj úhel tak, abys držel rychlost cca 70 uzlů, je to mnohem jistější, než udržovat nějaký konkrétní úhel...
Čteš si i ty briefingy před lekcemi, klidně si k tomu vem nějaký slovník, obecná angličtina na sebelepší úrovni je ti na nic, pokud ses nesetkal se slovíčky z letecké oblasti, pak bys to měl pochopit, obecně jsou tam poměrně stupidní pokyny (což tě nesmí zaskočit, protože člověk v tom hledá mnohem víc, než nakonec je), jako odstartuj, udržuj rychlost X v rozmezí +- 10 uzlů, dostoupej x tisíc stop, udržuj výšku v rozmezí +- 100 stop atd atd...
Hodně štěstí...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:46
CZpilot
Tak správně už vzlétnout umím. Horší je to držení výšky. Když dostoupám do určité výšky a pustím joy tak mi to za chvilku začne klesat. Jak se vlastně používá Elevator trim nebo jak?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:47
yvan2000
Takým kolieskom v strede panela. Je to TRIM (trimer)
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:51
honza marek   
K tomu vzletu: dáš plnej plyn, ale přitahuješ už od 40knt (80km/h). Ono se to po chvili odlepí. Potom je potřeba udržovat letadlo těsně nad zemí než získá rychlost kolem těch 70-75knt (140kmh u Z-43ky) a pak začít stoupat.

Ohledně trimmeru... To je vyvážení. Jsou dva typy. Mechanický a aerodynamický. Mechanický přestaví prakticky celou výškovku. Aerodynamický funguje na principu opačně se vychylující vyvažovací plošky na výškovce. Oboje má za následek pokles sil v řízení. Tzn. abys letěl např. rovně tak si to vyvážíš a nemusí tahat či tlači do horizontu

 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 17:57
Cirrus/Pindra
Na udržení výšky radíš zapínat autopilota? To si snad děláš prdel?! Takhle tu budete brzo všichni autopiloti a ne piloti.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 19:33
CZpilot
Poradíš mi tedy jak udržet výšku bez pomoci autopilota, prosím?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 19:37
B3d4   
Trimováním
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 19:42
CZpilot
To jest ten knoflík pod tím modro-orandžovým tachometrem?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 19:42
B3d4   
Ne, to je jak máš u pák, kterýma ovládáš výkon motoru, takové kolo po levé straně ...
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 19:43
CZpilot
Jasně, dík.
 

Jaké letadlo?- metodika letu po okruhu školička s cessnou   17. 7. 2009 / 21:20
kuma   
No - nejen trimováním. Zkusím to sem teda napsat, nevím ale, jestli to půjde stručně:

1. vztlakové klapky mění zakřivení profilu křídla a tím součinitel vztlaku. Jejich vysunutím (o malý kus) se sníží pádová rychlost - tedy už při nižší rychlosti je vztlak dost silný, aby letadlo vzlétlo. Na normální let by to ale byla nevýhoda, proto se po dosažení určité rychlosti a stability letu klapky zase "zasouvají". Vztlakové klapky se také používají na přistání - kdy mají (u většiny letadel) dvě funkce - jednak jak je psáno výše při menší výchylce zvyšují součinitel vztlaku (můžeš přistávat menší rychlostí) - ale při větší výchylce taky hodně brzdí - používají se tedy občas jako jako vzduchové brzdy.

2. vyvážení - jak už tady někdo psal, technicky jsou různé způsoby tzv. "vyvážení" - princip je nakonec ale stejný - zmenšit síly v řízení - přesněji - když chceš, aby letadlo stoupalo, přitáhneš páku (volant) k sobě a to zvedne vodorovnou ocasní plochu. Aerodynamická síla na kormidlech stlačí ocas letadla dolů - nos se zvedne a stoupeš. Když ale páku pustíš, srovná se zpátky do roviny - a letadlo za chilku taky. Pomocí malé plošky na kormidle ale můžeš vyvolat sílu, která tam to kormidlo (VOP) drží za tebe. V praxi přitáhneš páku jak potřebuješ, uvedeš letadlo do potřebné polohy - a točíš kolečkem vyvážení neboli trimu ("posuvníkem" ve FS) tak dlouho, až můžeš páku pustit - a ona trčí v tebou vybrané poloze - a letadlo letí bez vylomenin směrem kam chceš.

3. každé letadlo má určené takzvané režimy letu - to znamená nejvhodnější rychlost a nejvhodnější výkon motoru (obvykle u jednoduchých letadel vyjádřený "počtem otáček") pro tu kterou situaci za letu. Obvykle jsou hlavní režimy tyto (údaje platí pro cessnu 172, která je pro úplného začátečníka asi nejlepší - pro jiná éra je potřeba najít správná čísla v tzv. "příručce" (POM- pilot operating manual a podobně). Popíšu jednotlivé fáze letu i s režimy tak, že je podle toho budeš moci s cesnou provést, opakovat a naučit se:

vzlet: klapky na 10° - vyvážit trochu nahoru (čárka nad středovou značku) - směs plně bohatá - po srovnání do ody dráhy dát plyn plný nadoraz (otáčky 2500 až 2750 podle motoru v éru). Nožním řízením udržuješ směr a jemně přitahuješ páku - zvedáš nos letadla tak, aby asi na 55-60 kt (uzly, rychlost) vzlétlo. Jak se vzneseš, jemně zmenšíš přitažení páky tak, aby se letadlo rozběhlo na rychlost 70 (ale nedrcni při tom zpátky do země) a zase jemně přitahuješ nebo povoluješ, aby byla rychlsot pořád těch 70. Můžeš trochu zahýbat vyvážením, aby éro stoupalo "samo", abys nemusel tolik tahat. Tím začneš stoupat.

stoupání - po stabilizaci letadla v poloze na stoupání zavřeš klapky. Cesna trochu zvedne čumák (vytratí se klopivý moment vysunutých klapek) a to musíš poopravit potlačením pákou, jen maličko - až se vše srovná (pořád udržuješ rychlost 70) jemně si vyvážíš - aby cesínka stoupala sama a ty abys nemusel ani tahat, ani tlačit. Sleduj variometr - uvidíš, že při rychlosti 70 bude stoupání nejvýraznější. Takhle můžeš stoupat až na praktický dostup daného éra (tady asi 12.000 ft )

horizontální let - stoupáš a sleduješ výškoměr a blízko předpokládané výšky letu (třeba na 3850 ft při předpokládané další výšce letu 4000 ft) trochu potlačíš páku a začneš převádět éro ze stoupání do horizontálního letu. Sleduj variometr a rychloměr. Variometr by měl klesat směrem k nule (pomalu - předce nechceš, aby ti cestující všechno pozvraceli, že ne ) a rychloměr se bude rozbíhat - přes 80 postupně až na 110-120 Kt. V té době budeš současně postupně stahovat plyn - a sledovat otáčkoměr - až bude ukazovat 2200-2300 otáček. To je u C-172 cestovní režim motoru. Pak pákou jemně dolaďuj sklon nahoru a dolů, aby variometr ukazoval víceméně nulu - ze začátku to bude problém, ale naučíš se to, aby ti to akorát vyšlo na těch 150 stop (z 3850 na 4000) a letíš cestovním režimem v požadované hladině. Abys za to nemusel pořád tahat (tady spíš tlačit) vyvážíš si éro otáčením trimu tak, aby ti páka sama držela ve správné poloze a éro letí. V tomhle místě je zejména v FS velkým lákadlem na páku nesahat a jen jemným ťukáním do trimu "doštelovat" vyvážení do požadovabné hodnoty a tu tak pak udržovat. V simulátoru je to fuk, ale v reálu je to špatně, ve skutečnosti se trimem nemá řídit - vždycky se režim letu ustaví pákou podle potřeby - a pak se trimem zmenší síla v řízení na únosnou mez, páka (berany) se ale v reálu nepustí ani na okamžik.

zatáčka - u cesny velmi jednoduché - jen nakloníš křidélky a éro zatáčí - v simu i v reálu. V cestovním režimu skoro nepoužíváš nohy (na rozdíl od některých jiných letadel zrovna cesna se v tomhle chová jako "velký" dopravák). Jen u ostrých zatáček a prudkých obratů se nohama jemně koriguje skluz a výkluz - podle kuličky příčného sklonoměru - ale to si nech až na příští víkend

klesání - opět nic složitého. Prostě se sníží výkon motoru tak, aby éro nemělo sílu letět rovně - a klesá. Začne se zapnutím ohřevu karburátoru (aby ti při delším klesání nezamrzl, pak bys před přistáním místo přidání plynu prostě vrazil do země - v simu asi není nutné, v reálu docela jo ). Pak pozvolna (ne hrc-prc) stáhneš plyn a otáčky nastavíš na 1500 - 1700. Cesínka se hned začne sklápět čumákem dolů (je přece vyvážena na 110 Kt a je to spořádané éro). Jemně přitáhneš a podržíš nos chvilku na horizontu, sleduješ rychloměr a variometr. Začne klesat rychlost, zprvu pomalu, pak rychleji - a začne se zvětšovat opadání - variometr půjde pod nulu. Ideální klesání je kolem 300-400 ft/min (tedy mezi 3 a 4 na variometru), rychlost klesání by měla být 80 Kt. Jemně zahýbeš pákou (asi trochu potlačíš) abys udržel rychlost 80 - a vyvážíš si éro, abys za páku nemusel moc tahat. Pokud klesání na variomsetru bude větší (400-500), přidej trochu plyn k těm 1700-1800, pokud bude klesání ploché - jen 200-300, uber plyn k těm 1500 (ale pod ně asi už moc ne). Při správném vyvážení se úhel sestupu upravuje přidáním plynu, rychlost pohybem páky a vyvážením. Poznámka: tohle mi trochu trvalo, než mi to přišlo do krve, ale je to stejné u cesny i u boeingu - při sestupu se rychlost upravuje pákou řízení (potlačit, přitáhnout - a vyvážit) a úhel sestupu, tedy rychlost klesání - se upravuuje plynem - chci klesat méně (variometr) - přidám plyn, chci klesat více - uberu plyn. A chystáš se na přistání.

Okruh - přistání. Manévr na přistání začíná už ve výšce okruhu, tedy cca 1000 stop na výškou prahu dráhy, na kterou chceš přistát. Pak máš celkem čas všechno zařídit. Obvykle se přistává po tzv. "okruhu" to je obdélník, jehož jednu dlouhou stranu tvoří dráha - a kus stoupání před ní (jakoby před čumákem startujícího letadla) a kus klesání za ní - za ocasem. Když letíš na té druhé dlouhé straně - proti směru přistání a koukáš do boku na dráhu - tomu se říká poloha "po větru", "downwind" - pak zahneš o 90°směrem k dráze (tu už ale máš vzadu přes rameno, zatáčku děláš, když se dozadu na dráhu koukáš asi o 45° víc dozadu, než když byla po straně) - to je tzv. 3. zatáčka - pak kratší strana obdélníku se nazývá "base leg" - hovorově "bejz". Letem po "bejzu" se přibližuješ k ose dráhy. Před tím, než nalétneš osu dráhy (měl bys být asi půl až 1 km před dráhou), uděláeš zase zatáčku o 90°doleva a jsi na tom konečném klesání, tomu se říká "finále" (anglicky "final"). Tolik k okruhu.

Přiblížení - manévr přiblížení je už součástí přistání a začíná se obvykle ve vodorovném letu, v cestovní režimu, na okruhu v poloze "po větru" - při letu rovnoběžně s dráhou ve vzdálenosti asi půl až jeden kilometr, proti směru přistání, v okruhové výšce asi 1000 stop nad zemí. Když po levé straně míjíš práh dráhy, na který máš přistát, zkontroluj, jestli máš správně nastaven kohout paliva, kolik paliva ti zbývá, jestli máš nastavenu "plnou" směs (červená páka - to platí v reálu, v simu tohle asi můžeš vynechat ) a pak začni klesat (to už umíš - zapni ohřev karburátoru, stáhni otáčky na 1500, zpomal na rychlost 80 Kt, uprav plynem klesání na cca 300-400 a vyvaž si éro). To ti akorát vyjde do 3. okruhové, kde zatočiš doleva (o 90° - nalétneš na base leg) - a jak ustálíš éro, vysuneš "malé" klapky (na 10°). Pořád hlídáš rychlost kolem 80 (v reálu pozor na vytažení klapek při vyšší rychlosti, mohly by se poškodit a zaseknout, max. rychlost pro použití klapek je 90 Kt). Vysunutí klapek vyvolá klopení éra nosem dolů, ty upravíš pákou rychlost, ustálíš - a dovyvážíš - pořád 80, klesání 300-400. Před osou dráhy začneš zatáčku, říká se jí "čtvrtá", měl bys být asi 150 ft. nad letištěm, ale ze začátku si z toho nedělej hlavu - srovnej éro do osy dráhy a zamiř jakoby kousek před (!) dráhu. Už známými postupy zpomal na 70 Kt a současně vysuň klapky o další kousek, nejdřív na 20° a když se éro moc nekymácí tak dál na 30°. To jsou správné klapky na přistání - máš pak v rezervě ještě jeden zub na 40° - to jsou pak ale spíš brzdy, než klapky, ty bys použil, kdybys byl buď moc vysoko nebo mc blízko u dráhy a zdálo by se, že přistaneš někde hodně daleko.

přistání - ještě před dráhou, ve výšce asi 15-30 m (v simu se to ale špatně odhaduje) stahneš plyn úplně na volnoběh. (neboj se, letíš 70 a pádovka s klapkami je někde na 55 Kt - velká rezerva rychlosti) a začneš jemně přitahovat, aby se jakoby zvedal nos letadla - současně se vytrácí rychlost, ale klesání pokračuje, jen se zmenšuje jeho rychlsot (300...200..100 na variometru) - tomu se říká přechodový oblouk. Když se ti to povede, měl bys skončit asi 3-5m nad dráhou v mírně natažené poloze (čumákem nahoru) a s rychlosti kolem 60 Kt. Ještě letíš a éro jem maličko klesá do výšky půl metru nad dráhu, ty pořád po troškách přitahuješ, abys už skoro neklesal, a přitom pořád klesá rychlost - až éro dosedne na hlavní podvozek (přední kolečko trochu v luftě). Ty držíš pořád přitaženo a hned zavřeš klapky, abys nevyplaval, přední kolečko sedne na dráhu - nohama řídiš směr - až se zastavíš (můžeš i brzdit, když je kratší dráha).

V přechodovíém oblouku a při výdrži před dosednutím není z cesny vidět ven na dráhu - čumák je moc velký a je moc nahoře - pilot musí koukat vlevo šikmo před sebe na dráhu (nebo pás vedle dráhy) a tak udhaduje výšku a směr. Tohle jde v simu fakt superblbě - výšku prostě neodhadneš. Takže když s tím v simu v tuhle chvíli práskneš o dráhu a éro ještě drží pohromadě - bylo to skvělý přistání.

No vida. Párkrát si to zopakuj, abys tomu přišel na chuť - a už to umníš, s cesínkou toho víc nepotřebuješ
 4x  

Jaké letadlo?- metodika letu po okruhu školička s cessnou   17. 7. 2009 / 21:24
Lowmick   
Covece pane dochtor, ja jsem se na takovy to normalni stoupani naucil s malou cessnou 75kt (Vy se uvadi u ruznych verzi prave od cca 75 do 78,80). Vx davaj od 64 do 68, ale tam se mi osvedcila zhruba 65.
182ka uz si necha libit i 80kt (ted nevim kolik ma papirove Vy) a leze nadherne, 206 to samy, klidne i 85kt. Vono teda na maly aeroklubovy litani nizko je to relativne jedno, ale kdyz se splha nekam hůre tak to je poznat.
 

Jaké letadlo?- metodika letu po okruhu školička s cessnou   17. 7. 2009 / 21:30
kuma   
asi hodně záleží na motoru (když ne kus od kusu, přiručky jsou podle modelů). Na naší 172N je stoupací fakt 70 optimální...
 

Jaké letadlo?- metodika letu po okruhu školička s cessnou   17. 7. 2009 / 21:31
kuma   
jo a zapomněl jsem, že na těch 70 Kt se škrábe nahoru jak zjednaná... nemá chybu
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:21
MzM   
Zkus pročíst Learning Center, jsou tam základní informace (Cockpit basic, Controlling the engine, Basic Aerodynamics and Maneuvers, ... je tam toho víc, ale pro začátek to stačí)

No úplný základ je ovládání letadla a vědět, co který budík ukazuje.
Takže
1. joy (x, y), pedály (nebo ekvivalent - není úplně nutné), ovládání tahu motoru (pokud to není větroň )
2. klapky, trimy, případně zatahování podvozku

Hlídat (budíky)
1. rychlost, výšku, rychlost klesání/stoupání
2. směr

zbytek časem.

Třeba na udržení letadla v rovném letu je dobré nastavit motor na nějakou (manuálem letadal) předepsanou hodnotu a vyladit klesání/stoupání trimem (elevator trim).

A pod. Není toho zas tak málo, ale jsou to věci vesměs jednoduché a relativně snadno pochopitelné. (třeba je jasné, že když se přidá plynu, tak to zrychlí a když to zrychlí, tak to letí nahoru - aspoň cessna).

a td. atd.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:25
CZpilot
A kde najdu Learning center?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:47
MzM   
33357 B / 600 x 446 / lc.jpg
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:48
CZpilot
Ale já mám FS 2002
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:51
MzM   
Tak, tam bude něco podobného, ne? Možná vedle jako dokumentace. Jinak spousta informací se dá najít i na webu.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:05
B3d4   
Já osobně začínal na Beechcraftu 58 Ideální a na velká letadla tě to podle mne připraví lépe než Cesna
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:08
yvan2000
Bíčkraft je super stroj, ale myslím si že začať od piky pre 15 ročného laika je vhodná práve tá Cessna.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:25
B3d4   
1) Začínal jsem s ním taky v 15 od píky a nestěžuji si
2) Naprosto stejné ovládání autopilota
3) Podle mě přehlednější budík pro ILS a VORy
4) Celkově hezčí letadlo
---------
Nenutím ho, jen mě bííííč příde takovej nejlepší na ty začátky
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 14:33
yvan2000
Nech skúša oboje.
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 14:37
B3d4   
1) Klapky - http://en.wikipedia.org/wiki/Flap_(aircraft)
2) Autopilota - Autopilota najdeš na rádiovém panelu úplně dole, je na něm několik tlačítek
AP Zapíná a vypíná autopilota jako takového
HDG Zapíná držení kurzu, který jsi si nastavil na Heading Indicatoru pomocí takového točítka vpravo pod ním
NAV Nalétávání radiálů k určitým VORům (o tom se nebudu rozeisovat zatím), nebo když u některých letadel v FS přepneš přepínač NAV/GPS do polohy GPS, tak ti to bude následovat letový plán, který si vytvoříš přímo v FS
APR Approach, zapíná se když využíváš ILS přiblížení, více v článku FSPilota na tomto serveru v sekci Články
ALT Klesání, repsektive stoupání do nastavéné výšky a setrvání v ní. Tuto výšku reguluješ pomocí tlačítek UP/DN, která jsou umístěná napravo od displeje autopiltoa
VS Vertikální rychlost letadla, to znamená kolik feetu za minut klesneš, nebo vystoupáš, nastavíš ji tak, že budeš klikat na to číslo , vpravo přidáváš, vlevo ubíráš
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 14:39
Mike2811
Možná bych do toho nemotal navigaci, když se Denis sotva vznesl...
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 14:42
B3d4   
Kde jsem do toho zamotal anvigaci? jen jsem odkázal na článek FSPilota, a u radiálů jsem napsal že to nebudu rozvádět ale ptal se jak udržet na autopilotovi výšku, dostal odpově%d
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 14:53
Mike2811
Nooo, chceš mi tím říct, že k udržení výšky na A/P potřebuješ tlačítka NAV a APR ?
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 14:58
B3d4   
To ne ale taky jsem psal že se o tom nebudu rozepisovat Back Course jsem ani nenapsal
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 15:03
CZpilot
Jo díky. A k čemu slouží takový ten posuvník s nápisem PITCH?
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 15:08
B3d4   
LApidárně řečeno, k nastavení toho celého přístroje, otáčíš tím ten podklad a v podstatě to tím nakalibruješ ... ale když na to nebudeš vůbec šahat tak se nic nestane
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 16:50
kuma   
To jsou rady úplně na prd pánové !!!

Denis píše, že jnakž takž vzlítne - ale neumí zatím vyvážit éro na stoupání a přejít do režimu vodorovného letu - což je trivium - a vy tady machrujete s AP - navíc blběn - a když se zeptá na něci, co nedovedete popsat, tak mu řeknete "na to nešahej". A když dá pámbu a Denise to neznechutí - a objeví se na síti, tak tady budem vřískat, že "ty mladý, co neuměj než nacvakat FPL do FMC...."

Moje rada je celkem vždycky stejná:

1. ani na simulátoru se nedá lítat, když nepochopíš aspoň absolutní základy aerodynamiky, principy letu, podstatu základních ovládacích prvků (kormidla, klapky, trim, ovládání motoru - plyn, otáčky vrtule, směs - případně plncí tlak, s tím dohromady základní režimy letu - vzlet - stoupání - let v horizontu - ustálená zatáčka - klesání - přistání - a alespoň základy navigace a základní budíky (co je výškoměr a jeho nastavení, kompas, gyro, vario...) Sorry, ale bez tohoto to jde špatně.

2. jak to zvládnout jsou dva způsoby - buď se prokousávat učebnicí pro piloty (lépe nějakou starší, svazarmovskou) a zkoušet na simulátoru s nějakým jednoduchým érem (cessna je ideální) co to kde a jak dělá - anebo si na to zjednat kámoše, který už to umí a postupně ti ukáže co a jak.

To druhé je výrazně rychlejší - ale pozor, je zde riziko, že jen "učitel" tě naučí všelijaké zlozvyky, pokud nebude dost pečlivý a kritický. Škola létání ve FS může posloužit pro ovládání simulátoru, ale základy letu jsou tam podány velmi stručně a teorie skoro žádná (navíc ti dva 1000-letí instruktoři, kteří se usmívají, jakoby měli tetanus, třeba mně jsou zcela odporní...)

3. teprve po zvládnutí této školičky má smysl pokročit k dalším lahůdkám - vícemotorové letadlo, radionavigace, programovaný let (FPL, FMC) atd. atd
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 17:19
Matyx   
1*
 

Jaké letadlo? - odpovědi na otázky   17. 7. 2009 / 19:47
CZpilot
Díky za radu
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 15:15
Fishbed   
Ja zacinal na Ruslanovi
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 15:17
Teflon_490   
Jasne, to je vlastne taky male letadelko na takove to domaci poletani, ze?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 15:19
Fishbed   
stim muzete machrovat aj pred sefem....to musim zaklepat

Neee ale fakt...ja mel pak problemy trefit se na drahu se 142
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 15:24
Raspber
Ideální éro na začátek je Z-43. Ten kdo se naučí přistávat s tímhle, posadí všecko v jakémkoli simulátoru. Teda možná krom Šturma.
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 15:54
honza marek   
Náhodou, Z-43 se dá krásně vydudlat
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 17:08
Mike2811
I mixéry ?
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 18:42
Raspber
Tak ptal se na letadlo, tak beru éro
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 18:46
Lowmick   
hehe, to se ale rika o lehkych letadlech s ostruhou Z43 je naopak uplne nejjednodussi
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 20:42
honza marek   
jj, s tim se dá sednou krásně to je pro blbý ale taková 105ka
 

Jaké letadlo?   17. 7. 2009 / 18:43
Figi
ja som zacinal na B737-800 a to bola aj chyba, lebo som to potom musel dohanat..zacni na Cessne...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ