FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX Jeden příspěvek | Celý strom
FSX   23. 7. 2009 / 15:51
Dolfajs
ahoj...uz to tady bylo probirany 1000x videl sem snad vsechny navody na navigaci..ale ja sem asi mene chapajici a navigaci VOR nezvladam...a ILS navigaci na runway uz vubec ne...mam tech dotazu celekm hodne...treba litani s nekym jako kopolit,hamachi,nahravani videa a screenshoty...proto bych byl rad kdyby se me nejakej zkusenejsi pilot ujal a vsechno me poradne vysvetlil bud pres net(ze bych byl jako kopilot)a nebo na icq ( 410-741-800)..doufam ze me tady neudupete...ale kazdej nejak musi zacit...diky za kazdou pomoc
 1x  

FSX   23. 7. 2009 / 16:18
pegasus
http://www.flightsim.cz/article_list.php
 

FSX   23. 7. 2009 / 16:29
Maso
S VOR-VOR navigací ti moc neporadím, nelítám ji.

Jinak ILS přiblížení je přece úplně jednoduchý: Prvně je dobrý sehnat si mapy daného letiště, kam budeš přistávat, třeba tady: http://flight.sanyjo.cz/ . Pak si na navigačním rádiu naladíš ILS frekvenci (je v těch mapách), potom se na umělém horizontu se objeví vodorovná a svislá čára (není to tak u všech letadel) a ty musíš ty 2 čáry dostat na střed, do kříže. Horizontální čára udává horizontální odchylku od ideálního sestupu: když je moc nahoře, jsi moc nízko (takže přidat plyn a vyrovnat), když je moc dole, tak jsi moc vysoko (ubrat plyn a sklopit příď), když je přesně uprostřed, je to ok. Vertikální čára ti zas udáva, jestli seš moc vpravo, nebo vlevo od osy dráhy. Taky jsou na většině letišť vedle dráhy 4 světla, kerá svítí buď červeně, nebo bíle a v podstatě suplují význam té horizontální čáry na umělém horizontu. Víc bílých světel-moc nahoře, víc červených-moc dole, 2 bílá a 2 červená-ok.

VOR/DME přiblížení je popsané krásně tady: http://www.flightsim.cz/article.php?id=57 Je to podobné, naladíš frekvenci na NAV a na DME odečítáš vzdálenost od majáku a pro dané vzdálenosti kontroluješ výšku podle tabulky uvedené v mapě pro VOR/DME přiblížení.

Kopilot a Hamachi to taky nevím, lítám fs9 offline.

Videa můžeš nahrávat přímo ve FS nebo použít nějakou utilitku, já mám např. FS Recorder, je na netu free a můžeš si v něm nastavovat i vlasntí pohledy. Tyhle videa jsou ale ve speciální fs-kovským formátu a nejdou přehrávat na klasických přehrávačích. K tomu slouží programy jako např. Fraps (placený), které jsou dělané speciálně na nahrávání videí z her a většinou v nich jdou dělat i screenshoty.

Nejjistější způsob, jak získat screenshot je stisknout tlačítko printscreen na klávesnici a potom otevřít nějaký grafický editor (stačí i malování) a dát ctrl+v a je to.

Uf, doufám, že jsem ze sebe teď neudělal blbce jak posledně, víc ti asi neporadím, i kvůli tomu, že lítám fs9 a ne fsx, čus.
 1x  

FSX   23. 7. 2009 / 16:44
Kubikula   
V podstatě je to tak, ale přiznám se, že jako začátečník bych se v tom prvním odstavci asi nevyznal . Jinak prímo ve FS jsou lekce, jak se naučit různé postupy. Je tam také ILS přiblížení a zajímavé na tom je třeba to, že taková lekce začíná přímo akcí, žádné startování letadla a vzlet - což se může jevit, při prvních pokusech, jako dosti zdlouhavé.

Pomocí sítě jsem to nikdy nezkoušel. Pomocí IVAO si to raději ani představovat nebudu.
Začínal jsem, stejně jako většina tady, čtením nejrůznějších tutoriálů tady na fóru i jinde na internetu a následným zkoušením v praxi.

V dnešní době existují i možnosti zaplatit mrský peníz za tutoriální let přímo v simulátoru. Třeba postaveném v nějakém bytě. Odkaz tady dávat nebudu, pánč by mě tady asi roztrhali.
 

FSX   23. 7. 2009 / 17:26
Dolfajs
no snad to pochopim ) ...diky za odpoved..vsem
 

FSX   23. 7. 2009 / 17:30
Létající myš   
zkus se podívat vlevo je tam lišta s nápisem články
možná tam najdeš na co se ptáš
 

FSX   23. 7. 2009 / 19:38
Luděk Ch.
Tak zrovna takto se urcite zacit neda. Neni mozne za par dni to vsechno pochopit, realni piloti to studuji roky. Zacni jako v realu s malym letadlem, postupne si pridavej navigaci a letani podle pristroju. Takto postupne ty zaklady behem par mesicu zvladnes.
 

FSX   23. 7. 2009 / 22:16
Matyx   
IMHO zacit se takhle neda, ale naucit se to da pomerne rychle -> "uzivatelskou" radionavigaci ve smyslu VOR, ILS, ADF, DME jsem se naucil za 2 dny (tzn. cca. 20 hodin) samostudia a zkouseni. Tot teorie. Praxe, tedy zaletet to pokud mozno bez zmatku a chyb, to uz je samozrejme uplne jine meritko na casove ose ))
 

FSX   24. 7. 2009 / 10:13
FSPilot   
Myslím, že když si přečte ty návody a pochopí o čem to je, tak by neměl být problém. Pochopit ILS se mi povedlo za cca 10min a to tak, že jsem po dlouhé době zjistil, co mám kliknout a pak už to byla jenom praxe. Mapky? Neznal jsem

VOR/DME už bylo horší, ale s pomocí mapek je to na pochopení tak +- za hodinu... jak člověku dojde princip, tak už není problém s tím, uvědomit si, co má dělat, ale aby to nějak vypadalo, tak to už chce delší praxi, žejo

Co se prosímtě reální piloti učí roky? IR výcvik se dá stihnout za 1/2 - 1 rok... a taky to je spíš o té praxi. Teorie je jen na začátek, aby se vědělo, co se má dělat a pak už se jen cvičí
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ