Z celé té situace mám takový trošku pocit, že všichni zájemci nabízejí za ČSA reálnou cenu (která jak někdo nedávno vtipně oznámil je defacto záporná), kdežto ČSA potažmo Česká republika by ráda za ČSA viděla cenu politicky zajímavou (která je pouze vysněnou ničím nepodloženou hodnotou).
Problém pak dosahuje mnohem hrůznějších rozměrů, pokud se do toho všeho začnou motat zaměstnanci se svými požadavky na platy, restrukturalizaci, atd...
Podle mně osobně je prodej v tuhle dobu špatný nápad. Žádná aerolinka na tom není dobře a všechny akvizice v nedávné minulosti byly buď koupě velmi slabého či krachujícího (za účelém získání aktiv, linek, slotů, slev na dani, atd.) a nebo spojení více velkých hráčů z nutnosti nějak přežít (pro možnost čelit konkurenci). Příkladem budiž nedávný prodej BMI Lufthanse, kdy si musel majitel BMI stěžovat přímo u soudu, že slíbili že koupí, tak už nemůžou ustoupit. Za takových podmínek ne tom nikdo nevydělá. Co ČSA potřebuje, je kompletní restrukturalizace a přeměna na moderní aerolinku (což znamená velmi pravděpodobně propuštění většiny nefungujícího středního managementu, zbavení se mnoha divizí, propouštění lidí, prodej letadel a rušení linek, což se pochopitelně nebude líbit vůbec nikomu) a pak řekněme za 2-3 roky podle situace v tomhle oboru řešit prodej z mnohem lepší výchozí pozice (pokud tou dobou budou vůbec existovat).
Kdybych se na to podíval reálným pohledem, divím se že ČSA ještě vůbec existují...což by se ovšem dalo říct o mnoha dalších počínaje Alitalií.
Jen moje dva haléře  |
|