FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Havarie na Radomu? Jeden příspěvek | Celý strom
Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 14:59
tonde   
Udajne pry dnes na Radomu havaroval belorusky Su-27, 2 mrtvi.... na netu jsem zatim nic nenasel, nevi nekdo ci je to kachna nebo smutna skutecnost?
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 15:07
Atarian   
Je to pravda, ted to bylo na CT24 i s obrazem...
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 15:16
tonde   
http://www.youtube.com/watch?v=laN2nbT8FM8&e
sak podle toho videa to vypada ze se vystrelili..... Smula...
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 15:20
brendon (SVK832)   
Skor by to videl na vadu obrazu a nie na katapultovanie.
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 15:45
Pan Letadlo   
Podczas pokazów lotniczych AIR SHOW - 2009 w Radomiu o godzinie 13:17 miała miejsce katastrofa samolotu Su - 27 Sił Powietrznych Białorusi. Samolot Su - 27 spadł w terenie niezabudowanym. W katastrofie zginęło dwóch białoruskich pilotów. Nie było ofiar postronnych. Przyczyny wypadku zbada specjalnie powołana komisja, złożona z ekspertów polskich i białoruskich. Z powodu wypadku organizatorzy AIR SHOW - 2009 odwołali część lotniczą pokazów. Wystawa naziemna jest nadal dostępna dla publiczności.
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 16:25
kobla
ja se dival online na generalku a ta Su-27 měla pěkny program připraveny ještě jsem se s kamošem bavili aby se sní něco nestalo a bohužel zase spadla
 

Katapultaz tam bola   30. 8. 2009 / 18:39
dandee
Je jasne vidiet,ze sa tri body oddelili od lietadla, prekryt kabiny a dvaja piloti v sedackach,ovsem skoda,ze kamera sa nesustredila na otvaranie padakov.
Lietadlo bolo pri katapultazi vcelku v normalnej polohe , takze verim, ze piloti prezili i ked media ich uz prehlasili za mrtvych. /kiez by som mal pravdu/.
4593 B / 375 x 500 / 6.JPG
 

Katapultaz tam bola   30. 8. 2009 / 19:24
kobla
toto je velice dobrý postřeh,neboť dle mě kdyby ti piloti byli ještě uvnitř stroje tak by se snažili to za každou cenu tlačit nahoru tudiž by to SUčko padalo ve velkém náklonu s čumákem nahoře a zadkem dolů a ne vodorovně a rovnoměrně jak lze vidět na videu
 

Katapultaz tam nebyla   30. 8. 2009 / 21:13
Pips   
Já co jsem viděl ty záběry, tak se tam kolem letadla v jednu chvíli objeví ty tři tečky, ale vzápětí hned mizí. Co jsem viděl katapultáže, je kolem toho spousta kouře, taky nějakej ten plamen z pyropatrony, a rozhodně po půl vteřině pilot a ani sedačka nikam nemizí. Načež je vidět, jak se ten jejich vozejk dál prosedá a i s překrytem kabiny na svém místě mizí za les. Je mi líto, ale katapultáž tam nebyla.
 

Katapultaz tam nebyla   30. 8. 2009 / 21:21
B3d4   
Ale ty tři tečky nezmizely, ale vylétly za okraj snímku ...
 

Katapultaz tam nebyla   30. 8. 2009 / 21:24
tvojplaton   
je to len vada na zazname - urcite to nebola katapultaz...
 

Katapultaz tam nebyla   30. 8. 2009 / 21:26
Pips   
Těsně před okrajem záběru mizí
 

Katapultaz tam nebyla   30. 8. 2009 / 22:34
Pan Letadlo   
Kdyby to katapultáž byla, tak kamera nehledá záběr v místech kde by to SUčko eventuélně vylétlo z poza lesa kdyby to zázrakem vybralo, ale točí piloty snášející se k zemi na padácích... jde vidět jak ta kamera je natočená doprava čekajíc marně na SUčko které se objeví, ale pak se záběr přesune bohužel jen na oblak kouře
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 00:15
vojtas
Právě jsem se od tama vrátil a můžu vás bohužel ujistit, že až do dopadu se od letadla neoddělilo vůbec nic.
Mimochodem jsem měl možnost poslouchat na frekvenci průběh záchranných prací a jak to tak vypadá, piloti se nevystřelili hlavně proto, aby se vyhnuli obydlené oblasti, dopadli 100 metrů od rodinného domku.
Takže všem malým konspirátorkům tady, tři puntíky na videu jsou vada.
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 00:26
Mike2811
Tady ani nešlo o konspiracee jako spíš o zbožné přání...
Nechápu to, pustil jsem si záběry i ty druhé a to letadlo evidentně nemá šanci to takhle nahonem vybrat a než dosáhne přijatelný úhel náběhu, aby začal stoupat, tak potká trávu. Není to první nehoda tohoto stylu, amíky jsem s F-15 nikdy nic podobného dělat neviděl. Asi jsou to moc velcí cvoci...
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 00:39
Swordfish   
Amíci to uměj taky

http://www.youtube.com/watch?v=alo_XWCqNUQ

je to z hlediska fyzikálních zákonů to samé
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 00:54
Mike2811
To jo, ale F-16 je taky trochu jiný typ stíhačky, Su-27 je ve srovnání velká rychlá neohrabaná kráva. Jinak chyba je to stejná, přecenění schopností stroje...
Tak si říkám, jak by na tom byly verze s měnitelným vektorem tahu v takové situaci...
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 09:08
Koudelka
http://www.youtube.com/watch?v=keCnK4kh65U&feature=related

tohle uz je srovnatelny.
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 09:17
brendon (SVK832)   
Aj toto http://www.youtube.com/watch?v=mEMCBSRceSE&feature=related
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 09:34
Mike2811
Su-27
Length: 21.9 m (72 ft)
Wingspan: 14.7 m (48 ft 3 in)
Empty weight: 16,380 kg (36,100 lb)
Max takeoff weight: 30,450 kg (67,100 lb)
Powerplant: 2× Saturn/Lyulka AL-31F turbofans, 122.8 kN (27,600 lbf) each

Maximum speed: Mach 2.35 (2,500 km/h, 1,550 mph) at altitude

F-16
Length: 49 ft 5 in (14.8 m)
Empty weight: 18,900 lb (8,670 kg)
Max takeoff weight: 42,300 lb (19,200 kg)
Powerplant: 1× F110-GE-100 afterburning turbofan
Dry thrust: 17,155 lbf (76.3 kN)
Thrust with afterburner: 28,600 lbf (128.9 kN)

At sea level: Mach 1.2 (915 mph, 1,470 km/h)
At altitude: Mach 2+ (1,500 mph, 2,414 km/h)


F/A-18
Length: 56 ft (17.1 m)
Empty weight: 24,700 lb (11,200 kg)
Max takeoff weight: 51,550 lb (23,400 kg)
Powerplant: 2× General Electric F404-GE-402 turbofans
Dry thrust: 11,000 lbf (48.9 kN) each
Thrust with afterburner: 17,750 lbf (79.2 kN) each
Maximum speed: Mach 1.8 (1,190 mph, 1,915 km/h) at 40,000 ft (12,190 m)


Přijdou ti ta letadla podobná ? Pusť si nějaké video, kde letí ve formaci Migy 29 a Su-27. To letadlo je proti Migu ohromné, má neuvěřitelné schopnosti, ale furt je to jenom přemotorovaná kráva...
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 10:06
Swordfish   
Nemá cenu diskutovat o velikosti stroje.Hned od první chvíle to Súčko brali hodně u huby
aby bylo vystoupení co nejzajímavější pro diváka.Pokud pak při takovém obratu ztratí rychlost a nemá dostatečnou výšku na roztlačení letounu do rychlosti tak už mu opravdu nic nepomúžeA je úplně jedno jestli sedí v Su-27 nebo V F-16.
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 21:46
FSPilot   
Hehe... Su-27 neohrabaná kráva? Pokud se nepletu, tak patří na špičku nejobratnějších tryskových letadel na světě.
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 22:10
Mike2811
Ve své kategorii
Čistě dle aerodynamiky - letadlo má křídlo postavené úměrně svým výkonům a hmotnosti. Tzn. musí tak nějak unést 30 tun a letět přes 2.3 machu. Logicky to samé křídlo nemůže vytvářet dostatečný vztlak při letu na lopingu, kdy letí nějakých 400 km/h. Musí to dohánět tak, že letí na zvýšeném úhlu naběhu v druhém letovém režimu. Ovšem v této fázi není žádné letadlo bůhví jak ovladatelné. Navíc musíš do toho cpát velký výkon, jinak ti to rychle spadne, což se taky stalo...
Jinak Sučko 27 sedmička není zase tak obratná, to až klony Su-33, 37 a další, které mají křídýlka navíc a měnitelný vektor tahu...
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 22:20
tonde   
jsi si jisty, ze sucko dela premet ve druhem rezimu? Bylo by celkem zajimave videt PV diagram tohoto manevru ))) Mozna bys byl prekvapen
 

Katapultaz tam bola   1. 9. 2009 / 00:23
Mike2811
Jsem si jistý, že nemá, ale minimálně při těch nehodách se do něj podle mě dostalo, nebo myslíš, že úhel náběhu minimálně 25° bude ještě první ?
 

Katapultaz tam bola   1. 9. 2009 / 00:33
dandee
Druhy rezim nie je iba o uhlu nabehu ale aj o zalohe tahu.
Ci je uhol nabehu 25 alebo 30 to je jedno,dolezite je mat zalohu tahu.
Na grafe,ako hovori pan Tonde je to vidiet najlepsie.
 

Katapultaz tam bola   1. 9. 2009 / 13:48
FSPilot   
Máš v tom hokej Snažíš se vědecky popsat, že ten pilot jednoduše neodhadnul možnosti letadla a nevybral střemhlavý let
Obratné éro to je a to opravdu hodně. Upřímně jsem moc nepobral to, co jsi napsal, protože mi to příjde dost podivně napsané
 

Katapultaz tam bola   2. 9. 2009 / 12:34
Mike2811
Nevím, čemu nerozumíš, musíš to trochu upřesnit.

Ano, nevybral to, ale to letadlo (nemám přesná čísla, je to jenom můj dojem) statisticky častěji nevybírá tyto prvky, než jiné stroje, a to i přesto, že ty se na airshow objevují přecijenom častěji. Tak si říkám, že to nemůže být jenom prostou náhodou, že piloti Suček jsou větší blbci...

Nebo řeknu to ještě jinak a hodně laicky, to letadlo, když se snaží na malé rychlosti udělat prudký prvek, tak se mu může podařit něco, co bych přirovnal k přetáčivému smyku u auta, prostě ujede mu ocas, zvýší odpor, ztratí rychlost a na chvilku přestane zatáčet. Za normálních okolností asi nic hrozného, motory mají sílu to letadlo z toho vytáhnout, ale když jsi pár metrů od země, tak to potom bolí, moc to bolí...
 

Katapultaz tam bola   2. 9. 2009 / 12:45
Koprik
...obratne ero to je....bohuzel jej zatim musi obsluhovat nejslabsi clanek retezu a tim je porad pilot.Fyzika se precurat neda.
 

Katapultaz tam bola   1. 9. 2009 / 14:00
Jakov
TI řekne každej, kdo vo tom něco ví, prostě Su27 looping neudělá a hotovo...a furt to zkouše a furt...
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 09:11
MiG-21MFN
no, prej si blbě nastavil tlak na vejškoměru a proto začal níž. nedělám si prdel tohle řikali nějaký pajloti od nich
 

Katapultaz tam bola   31. 8. 2009 / 15:28
Jirca
To se mi nezdá jako jediná věc.Na tom videu je vidět že už u ty vrtáky tahá z paty na minimech a pak se mu to prostě sesralo.Při letu k zemi je vidět že se mu víc zahulí od motorů (patrně honí tu rychlost) jenže na to není vejška tak přitáhne ,rychlosti je skoro akorát ,ale není to dost ,letadlo sice zareaguje zvedne nos ,jenže pak přijde přetažení a něco na způsob druhého režimu a padá. Nicméně tady se divim proč se nekatapultovali ,zas tak krátká doba to nebyla.Nicméně protože to bylo hodně blízko letovejm rychlostem tak asi věřili že to daj ,asi zaujetí cílem
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 16:50
Viktor17   
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/177669-dva-piloti-zahynuli-pri-letecke-show-v-polsku.html
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 17:49
anatolij   
O postsovětských display pilotech na ruských strojích si už myslím své. Vždy jsem všechny Su, MiGy atd. obdivoval a veškerou západní techniku na let. dnech jsem bral jen jako nutné zlo. Ale když, s nadsázkou, na každém druhém leteckém dni spadne nějaká ta Su-27, nebo nastane alespoň mimořádná situace (třeba přistání na odpalovacích lyžinách PLŘS) ... hmm ... asi už mi přestává vadit, že jsem je pár let neviděl vystupovat. Argument, že jde o těžký letoun se "složitější" pilotáží neberu, pilot má létat v bezpečných limitech daného stroje. Nebo jsou ruské letouny takové krámy?

Samozřejmě je to tragédie. Víc než nějaký "smutek" ale cítím velké zklamání z nespolehlivosti předváděných letounů, pilotů, či rovnou letectev postsovětských států. A nejde jen o nějakou tu bezpečnost, ale také spolehlivost při jednání atd. I organizátoři CIAFů by asi mohli vyprávět.

Třeba to zde bude nepopulární názor, ale cítil jsem potřebu to (hmm, nasrání?) ze sebe dostat.
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 17:58
Koudelka
souhlas.Viz nekolik ciafu prvne kyvli a pak se vykrucovali.
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 18:05
Mike2811
A) mně hlavně přijde smutné, že naprosto zbytečně a bez důvodu umírají lidé.
B) ty stroje jsou dobré, dokonce velmi dobré a myslím si, že stále toho co se tyčí letových schopností umí více, než jejich americké ekvivalenty...
C) sebevětší zázrak potřebuje údržbu, ovšem pokud ta není prováděna dobře či dostatečně, tak to nedopadá dobře.
D) prakticky totéž platí i pro piloty - pokud nemají dostatečný výcvik a dost času ve vzduchu, tak nemůžou létat nikdy dost dobře, natož na samých hranicích schopností stroje...

Nevím, zda převládá C nebo D, ale nejspíš to bude způsobeno obojím...
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 22:04
MiG-21MFN
to neni ani tak o výcviku, ale o naprostém nedodržování předpisů a dělání nesmyslných prvků v nesmyslných výškách. vzpomeňme si například o pár ciafů nazpátek, kdy striži dělali průlety téměř nad publikem. stál jsem za gripenem a lítali přímo nad náma. a lajna byla asi 400 metrů dál. taky se mužeme podívat na videa, kde si nějakdo rozbil hubu na nějakým tom sučku nebo migu. například lvov, nebo paříž.. já chápu, že pro lidi to vypadá efektně, jenže pak pan pilot bohužel udělá nějakou chybku a v lepším případě to přežije a v horším rozsuší dalších 200 lidí

ale aby jste neřekli, tak je to samozřejmě tragedie a všechnu čest pilotům, ikdyž to teda trošku.. posrali
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 22:33
Kendy   
No,myslím že tenhle záběr mluví za vše http://www.youtube.com/watch?v=aTI5etjTniU&feature=related
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 07:45
Atarian   
Co furt mate? To je prave ten adrenalin. To je proc vlastne chodim na letecky dny! Videt takhle z blizka (ne)letet stihacku je a vzdycky bude muj sen! Bohuzel ted uz nikdo nelita nad lidma, takze si o tom muzu uz jenom nechat zdat... maximalne uvidim nejaky ty cmoudiky za lesem...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:01
brendon (SVK832)   
Neviem ci by si to iste tvrdil, keby to tak pred tvojimi ocami zmasakrovalo tvoju rodinu...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:23
Atarian   
Ja s rodinou na letecky dny nechodim, Brendiku..
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:46
brendon (SVK832)   
Ale raz sa mozes pomýliť a ist.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 09:44
Atarian   
Stane se...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:55
MiG-21MFN
na druhou stranu máš pravdu. nechal jsem se strhnout ostatníma, co tu brečí
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 11:27
Lowmick   
No my jsme za to loni na CIAFu dostali 2x napomenuti, fakt se to hlida...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 12:52
Štěpán Obrovský
Pokud chceš adrenalin, není nic lepšího než jít na druhou stranu letiště. Mnohdy tam máš i slunce v zádech ( např. Radom, Brno) a je to opravdu adrenalinový zážitek, letadla ti lítají přímo nad hlavou a běhá ti husí kůže po zádech. Ovšem riskuješ, že ti může spadnout letadlo na hlavu. Jen pro zajímavost, tohle je už třetí letadlo, který jsem viděl na airshow spadnout, takže riziko je celkem vysoký. Kdyby letělo to Sučko na druhou stranu, tak by mně spadlo na hlavu Doufám, že až se podíváš na fotky, tak příště se půjdeš podívat i na druhou stranu letiště, abys zažil ten adrenalin a nebudeš schovanej za display linou

To, že někdo vymyslel display linu je jen dobře, viděl jsem video ze Lvova, kde na display srali, Sučko zahučelo přímo mezi lidi a kameraman se potom procházel ve stopách letadla a kolem něho byly ruce, nohy, všude krev, nebyl to pěkný pohled na monitoru a už vůbec bych to nechtěl zažít, stejně tak Ramstein.

Jinak k té nehodě bych řekl, že to byla spíš nevysvětlitelná chyba pilota. Na té předposlední fotce jde vidět, že z obou dvou motorů se normálně kouří, na poslední už jde vidět i forsáž, když si to hodně přiblížím. Je taky zajímavé, že většina nehod Su27 má hodně podobný scénář, nedostatečná výška pro vybrání skoro vždy velmi podobného manévru a vždy to je spárka, což může sehrát taky svou roli díky vyšší hmotnosti. Jsem zvědavý, jakou příčinu nakonec vyšetří.
7845 B / 600 x 402 / DSC04153_1.jpg
10328 B / 600 x 402 / DSC03705_1.jpg
10699 B / 600 x 402 / DSC04157_1.jpg
12135 B / 600 x 401 / DSC04178_1.jpg
26553 B / 600 x 402 / DSC04179_1.jpg
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:26
Atarian   
Jo, tak to jsou bomba fotky! Samozrejme ze bych se vydal na druhou stranu, kdybych mel jistotu ze me nebudou nahanet policajti nebo celni sprava! O takovej adrenalin totiz nestojim. Spis o ten kdy to nad tebou svisti a je tam nebezpeci ze to na tebe spadne. To se totiz da ocekavat, kdyz clovek leze nekam kde jsou sami blazni co v plechovejch trubkach plnejch horlaviny I. tridy delaj uplne neskutecny veci ve vzduchu!!!

A v tom Lvove neslo o to ze by srali na lajnu, ale byli zvykli na jiny letiste kde to bylo obracene takze do tech lidi sli "zamerne". Nekde na youtube je pekny rozbor... ale tusim v rustine nebo ukrajinstine...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:54
Aerospeed21
Jo, nesmysl. Právě v tom Lvově se na lajnu vybodli. Koordinátor letu jim říkal ať jdou na druhou stranu, ale týpci říkali že proč,dyť nevadí. A koordinátor na to, nu pašlí.
Dále piloti vůbec neměli povolení dělat takovou akrobacii(málo nalétaných hodin).A hlavně letadlo mělo plný nádrže a piloti věděli, že si tento manévr v tak malé výšce, v té době na tak malé ryclosti, vysokém úhlu náběhu a hlavně na půl plynu (už na počátku manévru měli mít plný tah)nemohou dolit . Prostě debilové.
A v Radomi to skutečně vidím na nasátí cizího předmětu minimálně do jednoho motoru a nálednou ztrátu tahu. To letadlo mohlo, ale viditelně nechtělo zrychlovat. Úhel náběhu ani směr letu proti zemi nebyl nikterak krický.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:04
Pips   
No, já nevím, mě to připadá, že tu hovadnou krávu má na tak malý dopředný rychlosti nataženou až až. Na fotkách Štěpána to fakt vypadá, že když jdou ještě čumákem k zemi, i v té malé výšce, že oba kotle jedou. Pak už se začali bát asi i ti strojníci a přetáhli to, nebo prostě tahle kraksna do plnejch toček nabíhá pomalu a přepočítali se. Většinou je vidět na tom motoru, když se do něj něco dostane, že jen tak nestichne sám, ale buď škytá nějakej plamen, nebo hulí jak darebný kamna, nebo prostě nějak se to vizuálně prozradí. Tady to spíš fakticky vypadá, že selhal rozum.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:32
Aerospeed21
8,)))
Tahle hovadská kráva, jak píšeš, je pravděpodobně nejobratnější proudová stíhačka jaká kdy lítala. Dojem rychlosti je velice zkreslem právě tou velikostí letadla. Pamatuji na Brno, už nevím, jakého roku, kde ukrajinec šel po startu na lopas. Připadalo nám to jako když Gripen letí na minimálce(tak 120 uzlů). On tam ale měl kolem 400 km/h.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:40
Pips   
Na mě to dělá moc velkej kravál a má to moc krátký křídla A krom toho maj tyhle militantní ludry fakt mizernej dokluz A zas tak obratný to asi taky neni, když to v tom lese neukličkovali )))
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:53
Koprik
.....dost,lezim pod stolem))Jinak s temi obrovskymi motory musi hodne usetrit pri vyvoji na aerodynamikovi, pac to by litala snad i stodola)))
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 16:03
Aerospeed21
Dobrý 8-))
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:37
Aerospeed21
Jo, a z nuly do plné forsáže má tahle kraksna za 3,5 vteřiny.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:05
Štěpán Obrovský
Mě nikdy žádní policajti ani celní správa nevyhazovali a pokud nelezeš přímo na letiště, tak v podstatě ani nemůžou, protože to by potom museli vyhodit všechny lidi z přilehlých obcí.
 

Havarie na Radomu?   30. 8. 2009 / 22:55
Cirrus/Pindra
Hele´d hlavní je, že se při tom zabili sami a nezabili nikoho jinýho, jako třeba ty dva sráči ve Lvově (kdo viděl záběry po, ví své)... a souhlasím s názorem, že to vypovídá o kvalitách pilotů a letectev.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 06:39
perinakx
no Cirrus/Pindra vidim že vieš o všetkom veľké ho..o a v hlave máš asi to isté.
1. V Lvove to neboli sráči ale vystrelilo ich to samo pri dopade na zem.
2. Podľa predbežných informácii v Radome nasali vtáka, a nekatapultovali sa preto aby lietadlo nasmerovali mimo obývanú oblasť.
škoda pilotov.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:46
Pips   
1) to je ale divnej argument Kdyby je to samo nevystřelilo, tak by jako byli sráči? )) To, že je vystoupila automatika s tím ani tak nějak nesouvisí. Tam to chlapci řádně zesrali sami, bohužel.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 08:58
Koprik
1)..tak to byli proste KOKOTI (ve Lvove).....mysli si co chces,ale pri kazdem airshow je zasadnim pozadavkem BEZPECNOST - to znamena predvadet letadlo ve vymezenem prostoru - tak aby nemohlo dojit k ohrozeni divaku a samozrejme predvadet jen to, ceho je stroj schopen!
2) Vcera v Polsku to bylo totez - predpokladam, ze nebylo planovano predvadeni letadla takto blizko obydlene oblasti.To znamena, ze kdyby ero predvadeli kde meli, tak se mohli v klidu vystrelit, masinu vem cert.
3) Uz to tady vcera nekdo nakousl.....tak pro ty nechapave jeste jednou!Provoz masin jako je SU 27 apod....je nesmirne provozne drahy, zeme jako Ukrajina a Belorusko si je drzi pouze z prestiznich duvodu, ac na jejich provoz nemaji dostatek prostredku a piloti maji minimalni nalet.....kdyz k tomu pridame povestnou vychodni disciplinu, neda se nic jineho cekat.Po poslednich zkusenostech bych predpokladal, ze u nas UCL vyda plosny zakaz vsech ukazek z techto vyhlasenych zemi.
4) Driv bych takto nepremyslel, ale uz jsem taky tata...a nerad bych sel na AIRSHOW se synkem s tim, ze nevim, co tam ktery debil bude predvadet a nebude respektovat pravidla hry!
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 11:11
Gmilan
K tym kokotom... myslis pilotov? organizatorov? Co vies o tej akcii,.. myslis ze bola organizacne zvladnuta na 100% a divaci boli vo vyhradenych priestoroch alebo bol umozneny velmi free pohyb? Ak dokazes takto razantne odsudit pilotov, zrejme mas na to dost informacii a dokladne poznas ich profesne a osobne profily, nielen "zverejnene" vysledky vysetrovania.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 12:50
Mike2811
Nevím, co přesně bylo příčinou, ale to letadlo by proletělo sotva 10 metrů nad diváky, kdyby mu to vůbec vyšlo. Nevím jak v rusku či jiných post-sovětských republikách, ale u nás maj piloti VŠ a snad alespoň trochu inteligence na to, aby takové věci nedělali, i kdyby jim to organizátoři nezakázali nebo dokonce povolili.
Organizace byla podle všeho spíše free, ale ti lidi se pohybovali všude kolem zaparkovaných letadel a některá to i poškodilo, nechce se mi věřit, že by organizátoři riskovali jak životy lidí, tak velmi drahou techniku. Nedovedu to stopro říct, ale to Sučko letělo dobrých 50 metrů těsně nad zemí a trochu i stoupalo, pak muselo do něčeho narazit, takže kdyby totéž provedl nad dráhou, tak to možná i bez úhony přežili...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 12:53
Tragédie v JRD
No .. VS neni automaticky zarukou inteligence (a ted nemyslim striktne iq .. ale takovou tu povsechnou ...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 12:39
vojtas
Co bylo včera v Polsku totéž?
Než tady někteří z vás běloruské piloty definitivně odsoudíte, počkal bych na výsledky vyšetřování.
Nebyl bych moc překvapený, kdyby se ukázalo, že šlo o problém s motory.
Soudím podle toho, že pár chvil před dopadem bylo slyšet zřetelné ztišení motorů, navíc pokud by motory pracovaly správně, regulérně by manévr dokončili, nebyl o moc divočejší, než je zvykem.
A ve světle toho by potom vaše výroky o kokotech mohly vyznít přinejmenším hloupě.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 13:40
MiG-21MFN
no tak v týhle situaci by jim byly motory imho dost k hovnu. a to že před dopadem bylo slyšet zřetelný ztišení motorů je asi tím, že zalítnul za les...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:50
vojtas
Motory ztichly podstatně dřív, než zaletěli za les, ono za lesem nebyl slyšet už ani samotný výbuch.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:59
Štěpán Obrovský
Tak já nevím, jestli jsme byli na stejným místě, ale já jsem ty motory slyšel ještě dlouho potom, co za ten les zaletěl a myslel si, že nakonec to vytáhne, výbuch jsem taky neslyšel. A ty motory jsou slyšet i na druhým videu, co jsem dával níž, je tam i pěkně vidět, jak tam vrazil plný plyn a z obou motorů se zakouřilo. ( http://www.youtube.com/watch?v=3Y7ISU-j8sc )
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:08
vojtas
Samozřejmě, netvrdím že problém byl v motorech, i když z mého místa se to nám třem co jsme tam byli takhle jevilo.
Jen jsem reagoval na bleskové závěry o tom, že na vině jsou piloti, protože ve Lvově.......
Mimochodem, nepřijel jsi tam oktávkou?
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 17:35
MiG-21MFN
jasný, pilot za to nemuže taky mě tak napadá, že jak někdo psal vejš, pilot měl údajně zaplou forsáž před dopadem. což taky posral. například na 21 (a určitě i všech ostatních érech to tak je) se při opakování okruhu nesmí zapínat forsáž. a to z důvodu poklesu výkonu na relativně dost dlouhou dobu. školy nemám, ale tohle je vcelku evidentní chyba pilota. už to, že to dojil na malý vejšce..
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:31
Tragédie v JRD
takze uz neni treba nic vysetrovat, staci se podivat na perak ....
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:38
MiG-21MFN
tak ale sám musíš uznat, že vejšku měl malou a už podle odhadu vidíš, že to nevychází
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:42
Tragédie v JRD
vis, ja uz zazil situaci, kdy se pricina/duvod zdaly na prvni pohled jasne. ale realita byla casto mnohem slozitejsi.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:47
MiG-21MFN
tak jo a vsadíme se o pivo? já řikám chyba pilota, ne chyba stroje. když by bylo něco s motorama, tak si vyhrál, ju?
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:54
Tragédie v JRD
a to je prsne to .. proste nevidis dal, nez na jednu, dve varianty. a zrovna od cloveka, ktery je tu docela aktivni, bych cekal, ze je schopny se na to podivat v trosku sirsich souvislostech. i kdyby to byla chyba pilota ... co k ni vedlo? klidne to mohla byt nejaka jina zavada. atd.

mas to stejne jako s tim ostravskym tramvajakem. na prvni pohled se tam samozrejme nabizi "vina ridice - nepockal podle jizdniho radu". kdyby s vysetrovanim byli vsichni stejne rychle hotovi jako ty, tak se nikdo nedovi, ze podobnych nehod tam uz bylo povicero, ze vedeni si bylo vedomo stavu, ale nijak proti tomu nezasahovalo apod...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 19:31
vojtas
Jako bych házel hrách na stěnu.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:08
Atarian   
Ty vole... ja jsem asi blbej ale at koukam jak koukam... zadnou malou vejsku nevidim..

http://www.youtube.com/watch?v=r3TblEBJzTc

1:10 zacne delat posledni zatacku,
1:14 jde cumakem dolu a
1:17 to vyrovnava a pada jako list ze stromu...

A to je porad jeste v kurevsky velky vejsce...

Jinak bych byl taky opatrny s tema soudama ohledne slysim/neslysim motory. Na takovou dalku poznas podle zvuku uplny hovno... nez to k tobe doleti tak uz je na zemi...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:12
vojtas
Nakonec ale přece jen doletí, že?
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:16
MiG-21MFN
no na zvrat mi to teda nepřijde jako dost velká vejška
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:18
Atarian   
No tak, jasne ze bezpecnejsi by to bylo delat v 8 km...
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:23
MiG-21MFN
jo, tak vo tom pyčavole žádná
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 21:53
Lowmick   
Hmm, ono se to nezda, ale kdyz takhle obratis ero xichtoj dolu, tak se ta zeme priblizuje fak docela rychle... ehm ehm, nekdy to cloveka skoro az zaskoci bych rekl
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 15:22
Aerospeed21
Jsou tu dvě otázky. Zakouřilo se po přidání plynu opravdu z obou motorů?
Nenastane zvýšení otáček ikdyž máš v háji dmychadlo? Bohužel bez zvýšení tahu motoru.
Nicméně to co tady píšu,ber jako dohady.
Také chodím na druhou stranu letišť a doufám, že tadyto v životě nezažiju.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 13:56
Koprik
..uz jsem to psal tady, nechci se opakovat vickrat:
3) Uz to tady vcera nekdo nakousl.....tak pro ty nechapave jeste jednou!Provoz masin jako je SU 27 apod....je nesmirne provozne drahy, zeme jako Ukrajina a Belorusko si je drzi pouze z prestiznich duvodu, ac na jejich provoz nemaji dostatek prostredku a piloti maji minimalni nalet.....kdyz k tomu pridame povestnou vychodni disciplinu, neda se nic jineho cekat.Po poslednich zkusenostech bych predpokladal, ze u nas UCL vyda plosny zakaz vsech ukazek z techto vyhlasenych zemi.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:04
Tragédie v JRD
ja bych plosne zavedl zakaz vsech blbych prispevku na internetovych diskusich ... rovnou ty lidi preventivne pozavirat, urezat jim ruce.

pak taky preventivni zakaz osobnich aut, kdyz denne zpusobi tolik nehod. taky by se mel vyhlasit globalni zakaz vychazeni, protoze se muzes nakazit chripkou (na kterou nejaka ta stovka tisic lidi rocne umira)...

sorry, ale ridit se tvym pristupem, tak zijeme v neprodysne uzavrenych kobkach, jidlo dostavame nitrozilne a jediny styk s jinymi lidmi by byl skrz bezpecnosti sklo.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:23
Koprik
... to jsi me rozesmal tragede.....ale bud jsi me nepochopil, nebo to jen predstiras a k tomu si demagog!.O radek vys popisuje Stepan zkusenosti ze Lvova.....asi to nebude nahoda, ale tech katastrof "vychodoevropskeho" typu je posledni dobou nejak vic nez je zdravo.Auta zabijeji sice vsude, ale je zajimave, ze v nekterych zemich dramaticky min lidi nez jinde.Jestli to nahodou nebude v lidech?Holt nekde neni slusnost a respekt k pravdilum slabost, ale norma, o ktere neni potreba diskutovat!Rad bych se toho dozil i na nasich silnicich!
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:46
Tragédie v JRD
jo.. je to demagogie.. ale zcela umyslna. brano tvymi brylemi by tu v soucasny dobe uz neexistoval ULLa provoz... dalsi formy ULL provozu (ruzny ty motorvy padaky apod.) by to mely nahnuty. a dalo by se pokracovat.

to se ti to takhle od stolu zakazuje .. realita je (nastesti) mnohem slozitejsi.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:47
vojtas
Ale já tě pochopil, v podstatě tvrdíš, že piloti z Ukrajiny a Běloruska nejsou vylítaní a pokud spadnou, tak jen proto, že se předváděli.
Už teď víš, proč ke včerejší nehodě došlo.
Neboj, pochopil jsem tě.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 13:56
Štěpán Obrovský
Já jsem na to taky koukal. Ten manévr byl hodně divokej, zahájil ho tak ve výšce, kde by měl normálně všechny manévry končit a už od začátku bylo vidět, že jestli to vybere tak to bude zázrak. Podle mě mu pracovaly motory normálně, jde to vidět na fotkách, který jsem dával výše nebo ve větším na planes.cz. A když se podíváš na nějaký video, tak uběhlo skoro 10 sekund od doby kdy zaletěl za stromy do výbuchu, takže od vybrání nemuselo být daleko. A popravdě jsem si myslel, že zpoza těch stromů zase vyletí, bohužel místo toho se objevil černý dým.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 14:26
Štěpán Obrovský
Tak ještě jsem našel dvě videa, jedno z letiště a druhý z jihovýchodní strany letiště a není tam vidět žádný problém s motorem, žádný pták, spíš bych řekl, že to pilot prostě podělal.

http://www.youtube.com/watch?v=r3TblEBJzTc
http://www.youtube.com/watch?v=3Y7ISU-j8sc
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 22:47
brendon (SVK832)   
http://www.youtube.com/watch?v=Lfdk7lFHq1o&feature=related
 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 00:15
dandee
No podla tohoto prveho videa to vyzera,ze po letu na chrbte urobil zatacku doprava s miernym stupanim a dva sudaky/sudovite vykruty/ a z druheho to nepochopitelne stiahol do zeme,ako keby stratil orientaciu,z coho to uz nemohol vybrat /pretiahnute ako svina/.
Inac,ked som si poprezeral havarie suciek vlastne aj inych masin na leteckych dnoch,tak je to "vesmes" posrata spodna cast vertikaly.Ak si niekto pamata kraksnu na SIAD 1999 v Bratislave,takisto nezvladnuty sikmy premet alebo nejaky sudak a pretiahnuta masina./Hawk 200, pilot zahynul/, ovsem zabil aj zenu, ktora napriek zakazu bola v zakazanom sektore na streche budovy,kde bola zamestnana. Chcel som pripomenut, ze treba naozaj zvazit miesto pozorovania. Osobne som zazil tri pady lietadiel do vzdialenosti 1 km odo mna.
Od urcitej doby sa na letecke dni radsej pozeram cez telku.

 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 07:27
Koudelka
letos tech let.dnu v tv asi moc nebude to clovek aby chodil na letiste s lopatou a kopal zakop.
 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 13:33
Karel
nebo hrob
 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 13:34
Karel
jo, a podle toho druhého videa to vypadá, že si ho ten, co pořizoval záznam, pěkně zostra... Ale to už bych se asi opakoval, že ))
 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 14:30
Už přistávám?
Myslím že za všechno mluví komentář "Kurfa, rozbiuše."
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 10:10
čmeliak
ja si tiež myslím, že ten manéver na nízkej rýchlosti"náklon do ľava a v zápätí do prava" to sa pilot rozhliadal kde s tým prasne a to znamená, že v tej chvíli bolo niečo s motorom a to môže byť príčina ten nasatý vták. Čo ale bolo pravou príčinou prečo sa piloti po nasmerovaní lietadla do neobývaného priestoru" asi 100m tam bol dom" to som len počul, nekatapultovali. A na tom videu je náznak katapultáže alebo je to stred s ďalšími vtákmi? Každopádne ešte tam bol čas na vystrelenie. Ale berem do úvahy aj zlyhanie techniky. Bohužial už aj v letectve je to tak, že sa ide na doraz.Kedysi sme sa učili na škole o takzvanej bezúdržbovej prevádzke, bola to novinka. A niekto to bere asi doslova. Však prečo meniť komponenty, veď sú ako nové?!!!
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 16:22
Snake.d   
Čauky tak poslední info.... kluci se vrátili z Radomu a říkali že prej jeden se z toho pálil a šel přímo do země.... a druhej zůstal tam.... spadli asi 100m od vesnice.... podle mě jak šel dolů tak jak to vybíral tak se mu to stočilo ještě na stranu.....
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 21:49
Pips   
Tomu bych se ani nedivil, že to mělo prachbídnou podélnou stabilitu, jak to tam trhali a jak jim to neletělo
 

Havarie na Radomu?   2. 9. 2009 / 18:56
Snake.d   
Beru zpět..... zůstali až dokonce..... zapoměnte na hlášku před tím....
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 17:32
Cirrus/Pindra
Možná máš pravdu, Perinakxi, možná vim o všem velký kulový, ale co vim určitě je, že ti dva zabili na zemi 85 lidí!! Pokosili je jak sekačkou, jen aby si zachránili život! Taky s tímto odůvodněním byli odsouzeni a nějakej pták s tim nemá nic společnýho...

Profíci, kteří se připravují jen a jen na takováto vystoupení mají mít zkušenosti, výcvik a vlastní zásady, aby něčemu takovému zabránili, takže pro mě to jsou a i nadále budou sráči, kteří zavraždili spoustu nevinných lidí. A vůbec, jako pozůstalí bys mluvil jinak.

To že se ti dva na Radomu zabili, při zabránění pádu stroje do obydlené oblasti je snad samozřejmostí, se kterou se v týhle profesi musí počítat. Škoda jich
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 17:36
Koprik
Kdysi jsem cetl rozhovor s nekym od ceskeho DISPLAY TEAMU (jeste kdyz existoval), ze to byla zakladni zasada, kterou clenum vstepovali - totiz kdyz je pruser, tak v tom radeji zustat, nestihnout se vystrelit a zabit sebe, nez to poslat mezi divaky.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:00
Gmilan
No ja proste ziram...., normalne sa nestacim divit ako mas ty vo vsetkom jasno (aj s Koprikom).
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:08
Koprik
Jen opakuju, co jsem četl! A myslím, že to tvrdil někdo kolem plk.Hlavničky, pokud ne přímo on!!!A co jako jinak chceš slyšet?DISPLAY PILOTI by měli být ti nejlepší z nejlepších, měli by vědět, do čeho jdou, jaká jsou rizika a jaká jsou pravidla.Bohužel to někteří z nich asi nechtějí (nechtěli) vzít na vědomí.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:34
Gmilan
predbehol ma:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=320203&lan=0
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 18:59
Štěpán Obrovský
A proč pořád ohajuješ ty Ukrajince, kteří za to už byli aji odsouzeni a tam to byla evidentní chyba pilota. Nebo chceš říct, že za to, že projeli jako pluh lidma nemůžou? Prostě v té situaci jako display piloti a vojáci selhaly.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 19:03
Gmilan
Prosim, pozorne citaj - nic neobhajujem, iba som vyjadril udiv nad miestnymi "sudcami a znalcami". Howgh
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 22:18
Cirrus/Pindra
Kurňa co to meleš o soudcích?? Snad v tomhle případu už je jasno, my už nic soudit nemusíme, to už udělali soudy za nás... a znaleckej rozbor tu nikdo z nás taky neplácá.
 

Havarie na Radomu?   31. 8. 2009 / 20:01
Aerospeed21
Oni to ani žádní display piloti nebyli. Měli udělat pouze průlet nad letištěm tak jako to provádí například hotovost na Gripenech.
 

Havarie na Radomu?   1. 9. 2009 / 14:23
Pan Letadlo   
Pánové (oni ví kteří) nezlobte se, ale to že si párkrát koupíte časopis v trafice o letadýlkách, sem tam zapnete FSku nebo jiný simulátor a přečtete si parametry letounů na wikipedii z Vás bohužel (nebo spíše bohudík) nedělá experty - přeloženo: Víte o tom kulový. Počkal bych na nějaké oficiální vyjádření, než takhle plácat do větru.
 

Další nehody v Radomi?   2. 9. 2009 / 12:10
Štěpán Obrovský
Ted jsem koukal na youtube a vypadá to, že nehoda Su27 v Radomi nebyla jediná, v sobotu jsem ještě viděl, jak si jeden paraglidista s krosnou na zádech si při přistávání dal na hubu, ohnul rám kolem vrtule a vrtulí si ještě škrtnul do země. A v neděli se ještě při pojíždění srazilo RWD-5 a Extra.

http://www.youtube.com/watch?v=8u4WIM9tpXA
 

Další nehody v Radomi?   2. 9. 2009 / 12:16
Pan Letadlo   
To byl zly znak przed tym co mialo sie stac pozniej
 

Další nehody v Radomi?   2. 9. 2009 / 12:31
Štěpán Obrovský
Ještě jedno videa, jak to vypadá na místě dopadu.

http://www.youtube.com/watch?v=oBQuNkujJIE
 

Další nehody v Radomi?   2. 9. 2009 / 14:47
L3V3L
Co tam vyváděl ten první tyjo? Měl štestí, že vypnul motor v tom RWD-5..
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ