|  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 10:51 | |
|  | http://aero.sme.sk/c/5002043/lufthansa-ukoncila-prevzatie-austrian-airlines.html
Ako je to v týchto prípadoch, keď sa aerolinky zlúčia, s ich livery? Napr. Air France-KLM, tam je samozrejme "majoritnou" spoločnosťou francúzska spoločnosť. A liveries "celej" zlúčenej spoločnosti teda ostalo vo farbách Air France, však? To tie spoločnosti, ktoré sú kúpené tými silnejšími, väčšími vôbec nepožadujú aspoň nejakú kompenáciu čo sa týka vzhľadu lietadiel?? Aspoň malé logo alebo možno nápis aeroliniek by sa mohol zmeniť? Prečo potom oficiálny názov znie Air France-KLM, no na lietadlách sa nezobrazuje. Že by v takomto prípade išiel majoritný vlastník sám proti sebe? Veď KLM už v tomto prípade nie je konkurencia? No možno sa mýlim, je to len môj laický pohľad, a myslím si, že nielen mne by sa to páčilo. Pretože ak by to nebol nejaký zásadný problém, aspoň by sa takto nevytratili kedysi slávne, známe letecké spoločnosti a ich notoricky známe livery, sfarbenie. A to najmä v prípadoch, keď sa zlúčia práve takéto veľké spoločnosti ako Lufthansa a Austrian Airlines, pri prevzatí tých menších aeroliniek by to už možno nehralo takú dôležitosť. Tento môj príspevok je teda otázka, prečo tomu tak nie je? |
| |
|
 |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:09 | |
|  | Pokud je nejaka spolecnost koupena silnejsi , tak uz nema co pozadovat. Rozhodnuti je ciste ve veci majitelu.
neda se pausalizovat, jak to dopadne s livery. je to pripad od pripadu jine, zalezi na tom, o jake jde znacky, pozici puvodni znacky na jejim primarnim trhu, na tom, co chce vedeni "silnejsi" firmy atd... livery je marketingova zalezitost. a nemyslim, ze by zrovna byl dobry napad letadla klm premalovat do AF barev, stejne tak letadla austrianu do barev lufthansy.
ad klm-air france - tam letadla od klm do air france nesla. |
| |
|
 |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:18 | |
|  | Nebylo to podobně u SmartWings a Travel?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:20 | |
|  | nechapu. co by tam melo byt podobne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:24 | |
|  | Se jen ptám SmartWings byla tuším taky samostatná společnost a tu (aspoň se domnívám) koupil TVS a provozuje ty éra pod stejnou livery. Znovu opakuju, nevím, jen se ptám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:26 | |
|  | ale houbeles. smar wings nebyla zadna spolecnost. natoz, aby ji tvs koupil. smart wings byl jen marketingova znacka pro jejich pravidelky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:27 | |
|  | ahá |
| |
|
 |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:31 | |
|  | Aha, tak to som si teda zle myslel, že lietadlá KLM sú teraz už v livery Air France. Takže čo sa týka vzhľadu liedadiel KLM, tak tam sa v podstate nič nezmenilo, áno?
Človek pri pohľade na lietadlo spoločnosti KLM, ktorý o nejakom prevzatí jednej aerolinky inou leteckou spoločnosťou nevie, teda ani nezistí, že daná spoločnosť defacto už neexistuje.
Díky za vysvetlenie. |
| |
|
 |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:40 | |
|  | ..napadlo me par m,alickosti:
Myslim, ze LUFTHANSA nic premalovavat nebude z nekolika duvodu - predesilam, ze jsou to ciste moje spekulace:
1) Enormni naklady
2) AUSTRIAN jsou celkem zavedena firma s nejlepsi siti linek predevsim v jihovychodni Evrope, i Strednim vychode.Donedavna jako jedina "slusna spolecnost" litali pravidleku i do Kurdistanu - letiste ERBIL!!!
3) Psychologicky efekt - spousta lidi netusi, ze penize placene Austrianu poleti az do Frankfurtu....Kdyby Lufhtansa nechala premalovat AUSTRIAN i SWISS, ktery ji de fakto taky patri, spouste lidi by se to urcite zajidalo.....
4) Je to mozna pitomost, ale ve spouste zemi maji rakusaci daleko lepsi jmeno nez nemci.
5) Kdyz to shrnu, tak si myslim, ze by premalovanim letadel AUSTRIAN Lufthansa vic tratila, nez ziskala.
6) Bohuzel je velice spatnym signalem pro CSA, ze i tak velika i slusna "narodni firma" s hustou siti i dalkovych linek nebyla schopna dal existovat samostatne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 11:54 | |
|  | Inak v tom článku v úplne prvom príspevku, sa píše že LUFTHANSA predtým než prevzala AUA, získala aj leteckú spoločnosť Brussels Airlines. Neviem, koľko peňazí zostane ešte spoločnosti LUFTHANSA, no nebudú poškuľovať, obzerať sa aj po českej ČSA?? Ak teda tak túžia uspieť v boji s B.Airways a AF-KLM o vedúce postavenie v leteckej preprave v Európe, najmä keď tuším AF-KLM to bola, čo odstúpila od kúpy ČSA. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 12:15 | |
|  | Jo, byvala SABENA jim ptari taky - taky neni premalovana ))Ne, CSA rozhodne neni v planu a uz vubec ne po akvizici AUSTRIAN.Bylo by to mozna hezka predstava, bohuzel CSA v soucasnosti jim nema co nabidnout. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 12:28 | |
|  | Možná ne, ale teď, když se největší společnosti předhánějí o postavení v evropě tak klidně můžou začít být zajímavé. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Zlučovanie aeroliniek 4. 9. 2009 / 13:27 | |
|  | jenze to uz budou patrit travelu ...  |
| |
|
|