Naviják ve dvou lidech? Myslíš, že je to úplně pořádku? Pokud si ještě něco z výcviku pamatuju, tak potřebuješ minimálně 5 lidí (navijákař, traktorista, dva lidi držej křídla, aby při cuknutí nepřejel kluzák lano či fousy, dále "plácačkář" a na některých letištích ještě boulař) a teď si představ, že ti na letiště přijde 10 pilotů + žáků a každej si skočí ty 4 okruhy, protože se toho na jednom navijáku víc nestihne.
Při aerovlecích potřebuješ pilota vlečný a jeden člověk na držení křídla a když je víc kluzáků, tak to jde nahoru rychle. Jo je to dražší, ale zas lítání v aerovleku je řekněme o něco náročnější na pilotáž a když se pak lítá do termiky, tak pak každej start v aerovleku navíc je znát, kdežto ty navijáky jsou fakt jen na to okruhování a kvůli němu se na kluzácích nelítá, že ne  |
|