FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 14. 5. 2024, svátek má Bonifác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ČVUT - Profesionální pilot Jeden příspěvek | Celý strom
ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 17:26
Anacron
Zdravim, chystám se na vysokou školu a jelikož bych se rád dopracoval na obchodního pilota tak výběr padl na ČVUT nebo VUT, ale četl jsem tady, že je potřeba na ČVUT podat čestné prohlášení, že mám milion. Platí to samé pro VUT?
Díky za odpovědi
 1x  

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 17:28
MiG-21MFN
ále na to se vyser, to je jen čestný prohlášení většina z těch lidí to stejně nemá, když to podepisuje
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:06
BloodDrainer   
Pojd k nam na CVUT, tady nas za chvilku bude cela banda z Flightsimu .
Ze ano, Michale a Stepane?
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:16
Matthew
Hele to jen tak podepisuješ, jako že máš dostupný finanční zdroje, ale nikdo ti účet kontrolovat nebude a když budeš lítat výcvik pomalu, protože nemáš najednou tolik peněz, tak to taky nikomu vadit nebude. Je to jen proto, aby se tam nehlásili lidi, kteří si myslí, že jim ČVUT celý výcvik zaplatí...
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:21
Anacron
Tak takový iluze už dávno nemám , ale mego najendou asi nebudu moct vypláznout
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:22
FSPilot   
To nikdo
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:30
Matthew
To po tobě nikdo chtít nebude
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 18:50
Johnny pilot   
Hele a je tam dost matiky? Fyzika předpokládám, že jo
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:08
martikes
neviem ako na čvute,nepoznam Ceske vysoke skoly,ale samotne ATPL je stredoskolska matematika a fyzika a ta matematika je v dvoch predmetoch navigacia,radionavigacia.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:39
MiG-21MFN
matika je v každým semestru a fyziky jsou jen dvě
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 00:52
Matthew
My měli matiku a fyziku 2 semestry. Z matiky jsme probrali akorát derivace a integrály. Fyzika byla těžší.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:14
FSPilot   
Tož to na VŠB je matiky víc Stihli jsme probrat i statistiku a pravděpodobnost a navazující studium je prakticky jen o pravděpodobnosti a statistice - fuj...
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:10
adagio   
přilož jim tam kopii sázenky Sportky se slovy, že šance, že tu školu dostuduješ a staneš se pilotem je asi stejná, jako milionová výhra na ten tiket
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 20:45
FSPilot   
Děláte, jako by neexistoval způsob, jak být dopravákem a nevystudovat přitom VŠ Ta VŠ mu prakticky nic víc, než titul nedá. Tím, že bude na ČVUT si akorát sám dělá víc potíží v tom, že to studium je o půl roku delší a o hodně náročnější, než na jiných školách, ale ve výsledku z něj bude stejný šmudla s 200h jako z někoho, kdo si ty výcviky bude dělat hned po sobě, jak bude moct
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 21:23
Anacron
Jedna věc je co mi to dá, ale druhá věc je, že zaměstnavatel vezme radši vysokoškoláka než středoškoláka.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 21:37
MiG-21MFN
no nevím.. zaměstnavatel hlavně vezme imho někoho s náletem než holobrádka s 200 hodinama
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 21:50
FSPilot   
Tak tak a vzhledem k situaci (padlo ESK, ČSA to čeká nejspíš taky...) bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka, než začne být zase poptávka a na MEP/IR mašině to nevýjde levně.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 21:54
Tragédie v JRD
uprimne receno .. zrovna u lidi, kteri maji ambice na to litat u aerolinky, neocekavam, ze se nechaji omezovat nasim ceskym piseckem ... takzke ano, argument ze ESK je v haji, a CSA je na pokraji (i kdyz, vsadim se s tebou, ze nepadne , ma jistou vahu, ale vcelku zanedbatelnou...

kazdopadne, muj laicky predpoklad je takovy, ze dnes studujici generace novych pilotu se neobejde bez "typovky" z vlastni kapsy... bo pilotu bez prace s typovkou na neco smysluplneho (a hodinama) bude v budoucnosti vic, nez dost
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 23:03
Lowmick   
Co je spatneho na tom si ted udelat CPL?
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 18:48
FSPilot   
špatného nic, pokud máš finance na to, aby sis to udržoval, protože pochybuju, že tě někdo jako pilota teď nebo v příštím půlroce zaměstná
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 20:46
Lowmick   
A jakej je rozdil mezi prodluzovanim PPL a CPL?
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 20:49
Sláva
Predpokladam, ze FSPilot ma na mysli CPL+IR+MEP, jehoz udrzovani se uz prodrazi.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 20:50
Lowmick   
Co ma na mysli nevim, psal pouze CPL, bodka.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:03
Sláva
"bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka, než začne být zase poptávka a na MEP/IR mašině to nevýjde levně."
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:05
Lowmick   
"bych řek, že dělat si teď papíry na CPL nemá smysl, protože hrozí, že bude třeba udržovačka"
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:12
FSPilot   
Vypadá to, že jsi jediný, kdo to nepochopil
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:19
Sláva
Ovsem na druhou Lowmick ma pravdu, ze CPL != CPL+IR+MEP, z tvy reakce taky nebylo uplne jasny, co myslis
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:33
FSPilot   
To beru, ale pokud se bavím o "CPL" a následně zmiňuju udržovačku na MEP/IR, tak rozumnému člověku snad docvakne, že to asi myšleno jako samotná CPL nebude, navíc pokud jde o člověka, který se v tomhle pohybuje a řek bych, že moc dobře ví, o čem je řeč, ale jen si potřebuje rýpnout
Marné, když je člověku líno domyslet si okolnosti z kontextu, tak budu asi příště muset všechno vypisovat naprosto přesně...
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 23:04
Lowmick   
No s tim rypanim se mi to zda spis naopak. Ja jsem se te pouze zeptal, co je spatneho na tom udelat si CPL a tys mi odpovedel "špatného nic, pokud máš finance na to, aby sis to udržoval, protože pochybuju, že tě někdo jako pilota teď nebo v příštím půlroce zaměstná "
Podivej se o par prispevku vyse. Ja tam proste zadnou zminku o IR nevidim at delam co delam...
Nechapu ty tvoje vylevy rozumnem cloveku a lenosti, jestli mas se mnou nejaky problem tak SZ, jestli ne tak si snad muzes nektere casti svych prispevku odpustit.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 21:56
Tragédie v JRD
cece.. to nemusi byt ani tak pravda... mam pocit, ze to tu uz pred drahnymi casy rozebiral ajs ... bylo to neco ve smyslu, ze mladoch sice s malym naletem, ale jinak "neohnuty" predchozi praxi, je pro aerolinku svym zpusobem perspektivnejsi (muze si ho "priohnout" podle sveho)...
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 22:45
A.J.Scandall   
Jak který a jak na kterou funkci. Pravdu má spíš tragéd.

Třeba u kapitánů (to samozřejmě bedlivěji sleduju) je optimum nálet mezi 5-6tisíc hodin, to je pravda. Větší nálet rovná se dražší člověk, který už ale o moc víc nepředvede.

U F/O je zase pro firmy výhodnější ten s malým náletem. Jednak se nebude na pravé židli hned ošívat, že už by mohl doleva, je tvárnější a v neposlední řadě levnější. Samozřejmě nevylučuji, že právě přichází doba, kdy se to změní. Do budoucna nikdo nevidíme.

Jojo, zlaté doby dopravního letectví z pohledu pilotů skončily. Už teď pomalu začíná znít jako povídka starého zbrojnoše, že ještě před pěti lety udělali z pilota-strojníka A.J.Scandalla velitele vzdušného korábu, když měl nálet pouhopouhých 2400h a jako první oficír alias pomocný pilot létal dva roky (neb 230hodin v operačně výcvikové jednotce na L-410 za skutečnou praxi ještě nepovažuji). Jaká to nezodpovědnost
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 22:57
Už přistávám?
S úctou dovolím si poznamenat: Díky Bohu, že už je to za náma a můžeme ven bez deštníku!
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 18:50
FSPilot   
raketového?
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 09:13
Koprik
Dulezity je, ze jsi se z te zodpopvednosti neposral (a nesesypal) a zaroven taky nepomatnul (ze jsi kapitan a letusky pred Tebou padaji dobrovolne do mdlob).Dukazem jsou Tvoje veskrze normalni prispevky na peraku.Tak at ti to dal uspesne lita a Simane rychle koupi a restrukturalizuje CSA, tryzna za SKY uz tady byla a stacilo to))
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:09
Koprik
Asi se do mě pustí spousta lidí, nicméně si nemyslím, že je to ta nejrozumnější cesta do křesla obchodního pilota. Škola ti pomůže naučit ATPL teorii, ale to je asi tak všechno. Jestli máš vůbec vlohy k tomu, abys byl dobrým pilotem (nevím, jestli už lítáš???) tam pravděpodobně nezjistí.Kdyby mi bylo tolik co tobě, raději bych zkusil důvěryhodnou nejlépe technickou VŠ (ale ne ten specializovaný pilotní obor - ten ti je jinak k ničemu) - (hlavně ne práva v Plzni) a lítání v ČR byl řešil třeba takto
http://www.aerojob.cz/index.php?page=dopravni_pilot_cadet
Je to údajně česká napodobenina (ale aspoň něco) obdoba OAT - kterou úspěšně absolvoval Mírá Dušínůj, čti tady:
http://www.vrtule.info/index.php/flightsim-mainmenu-39/recenze-mainmenu-43/rzne-mainmenu-156/202-z-blanika-do-boeingu-za-18-msic
Jinak soukromě OAT považuji za jednu z nejlepších fabrik na piloty na světě!Letu zdar!
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:42
MiG-21MFN
no čoveče ta teorie ATPL je docela fajn, že je ve škole. teď to vidím na sobě. nemám na to vubec čas, protože chodím na jinej obor. ale jinak samozřejmě souhlasím, je asi lepší si dělat jinou školu a lítat si to u toho. to se dá zvládat s přehledem
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 20:02
Lowmick   
Pokud vim tak ani v OAT ti nezarucej praci.

Navic cenove to je uuuuuplne jinde, tuhle tvoji celou teorii, o tom jak do skoly kde mas ATPL certifikat zadarmo ne-e a skola kde das 3x tolik ano-o, nechapu.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 20:05
Štěpán Obrovský
Stejně tam píšou, že jedna ze dvou variant je studovat ČVUT a lítat integráč.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 20:22
Lowmick   
No jeden z rozdilu VUT-CVUT je prave ze na CVUT je integrovane ATPL a na VUT modul.
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:21
PILOT253   
Já studuji VUT první rocnik a nic jsem nepodával, proste do 2rocniku musíš odevzdat že máš PPL, pak si vse financujes sam, VUT je mazec!!!
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:23
PILOT253   
jinak už neco podobne zde bylo odemě zrovna
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=217601&lan=0
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 19:58
Lowmick   
Na VUT nic takoveho neni. Oproti CVUT je tam jen docela vopruz prvak, ale rozhodne o nic horsi nez Praha.

PS: na obchodniho pilota neni az tak dlouha cesta na dopravniho jo
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:00
molek
No ať tu nezakládam nový strom, já se chci jen zeptat. Taky letos maturuju a uvažuji kam dál, no pro mě je jediné východisko k lítání armáda ale... vím že je obor pilot na Univerzitě obrany v Brně, ale tam moc lidí neberou, není ještě něco podobného? Jestli se není lehčí dostat třeba k vrtulníkům, ale žadnou vojenskou jsem nenašel...
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:03
PILOT253   
Otviraji to podle jejich potřeb, naberou 30, zbyde jim 10 myslím nějak asi 1x za 3 roky nebo ob rok, nejak tak se ten obor otvira. Pokud te to bude bavit, mas dobré vysledky ve skole atd, tak bych nevahal, ale uvazuj! Jsi vazany pak uz jen na armádu, vím že bracha když to studoval tu skolu, tak moc doma nabyvaval, ptz tam meli sluzby atd. Zvaz pro a proti.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:06
Johnny pilot   
Mezi proti započítej, že pokuď do letectva vstoupíš, nemůžeš odejít, resp. pokuď to uděláš, budeš muset všechno uhradit! Všechno, co do teba armáda vrazila.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:11
MiG-21MFN
nemusíš to uhradit. máš normální pracovní závazek. takže si to mužeš klidně odsloužit u jinýho útvaru. problém je, že nejspíš budeš dělat psovoda
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:31
Koprik
Rozhodně ne!Psa,jakožto ušlechtilé zvíře s drahým výcvikem by armáda určitě nesvěřila nepovedenému pilotovi.....Moc dobře si pamatuju, že s kázní bylo vždycky na štíru nejvíc letectvo...)))
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:04
Johnny pilot   
Tak podle toho, co vím, tak néé že neberou, máš-li zájem, tak si odlítáš pár hodin na Z-142 a poté se rozhodnou, jestli ti to šlo a máš předpoklady stát se vojenským pilotem. Když ne, jdeš na zem
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:06
MiG-21MFN
letos nabírali hodně, asi 20 lidí, protože jim jich hodně odešlo. jak to bude za rok se neví, ale zatím to bývá tek jednou za dva roky pro pár lidí. a je jedno, kam chceš, je to všechno dohromady a pak se podle prospěchu a výkonů rozřazuje. je takový nepsaný pravidlo, že nejlepší jdou na roury, ti horší na dopravku a ti nejhorší (což je ale stejně furt elita oproti FD ČVUT ) jde na vrtulníky. ale taky to muže bejt jinak tam totiž nikdy nikdo nic neví
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:15
Štěpán Obrovský
Taky se může stát, že za 5 let si Švédové vezmou Gripeny zpět, letectvo se zruší a budeš si akorát leštit rouru.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:16
MiG-21MFN
to dost pochybuju, že by si to vzali zpátky
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:19
Tragédie v JRD
no, vezmou ... ty letadla mame jen pronajaty ...

amici nam tento tyden zacnou vnucovat svoje....
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:39
MiG-21MFN
já vím, že jsou jen v nájmu, ale byla by veliká, veliká chyba je pak nekoupit
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:42
Tragédie v JRD
nekupoval bych zadny. nemyslim si, ze bychom tuhle drahou legraci potrebovali. cili tech pet let to dolitat, a pak uz za to dalsi penize nevyhhazovat.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:43
Koprik
Přijde nato, jestli Saab a BAE správně namažou....((Zrovínka teď s tím mají v UK veliký potíže, takže jenkýjové zavětřili a zcela nezávazně nám opět něco pěkného nabídnou))
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:44
MiG-21MFN
uvidíme, kdo podmázne víc doufám, že švédi
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:41
Už přistávám?
Tak hlavně aby s nima začali lítat na CIAF.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:41
MiG-21MFN
proč? tam je hovno
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:42
Už přistávám?
Ehm, no, právě proto.
A hovno je především v Brně.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:43
MiG-21MFN
no bodejť, vždyť je to brno.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:42
Tragédie v JRD
no, prave proto. uz tam hovno nebdue
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:41
Štěpán Obrovský
Věřím, že by to byla blbost, ale v ČR a v armádě obzvlášť je možný všechno. Ale hlavně Američané budou chtít tentokrát transparentní soutěž, protože SAAB, respektive konsorcium BAe má nálepku uplátkářů. Takže bych se nedivil, kdyby jsme nakonec měli snad i F35 nebo jinačí americký letadla, nebo kdychom dopadli jako pobaltský země a roury by u nás skončily, podobný hlasy jsem už slyšel i na Slovensku.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:53
molek
A existuje přímo ještě nějaká vrtulníkova vojenská škola kromě Brna? Nic jsem nenašel..
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 20:54
MiG-21MFN
ne, neexistuje. všechno je to v rámci univerzity
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 21:01
molek
Ok díky.
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 23:15
Jakov
Kdes vzal, že nejhhorší jdou na vrtulníky vole?
 

Profesionální pilot - armáda   6. 10. 2009 / 23:31
MiG-21MFN
to mi řikali klucí z unobu
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 11:06
Helicopter pilot
No tak já nevím, myslel jsem že udržet v luftě vrtulník je těžší než třeba Turbíka... Ale když myslíš že to je hračka, tak ti ASI budu věřit ;o)
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 11:22
orlík
Armádní helikoptéry jsou jediný vojenský letadla, který jsou nám k užitku (tedy pokud lítají jako záchranářské stroje). Takže bych předpokládal, že výcvik na ně bude nejsložitější, tedy praktický. U policie trvá 6 let, než je pilot 100% vycvičen. Netuším ovšem, je-li tak dlouhá doba daná náročností výcviku, nebo náletem.
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 11:29
MiG-21MFN
no to mi řikali piloti, to sem si nevymyslel.. vím, že udržet ve vzduchu trtulníka je těžší než letadlo
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 11:54
Koprik
Ja o tom nepochybuju, ze je to slozitejsi - pac slusne letadlo, dobre vyvazene se v letuschopne pozici udrzi samo, ale mixer je nestabilni zamerne.Proto moc nerozumim teorii, ze mixery vlastne kociruje "armadni letecky odpad")). Spis bych rekl, ze by to meli byt silenci a fanousci mixeru s pevnymi nervy, ktere by nebavilo sedet treba ve stribrnem erbasu, krmit daty autopilota a vymyslenymi historkami nadsene hykajici letusky)).Pokud teda pominu nasi podzvukovou a nadzvukovou elitu!
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 12:23
Lowmick   
No ono to neni ani tak o tom jak je co slozity na pilotaz, ale jak je co popularni. Vetsina se vidi v kokpitu Gripena litajic nadzvukem a strilivsi rakety. "Rychly" jsou proste nejoblibenejsi...
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 12:53
Jakov
A přitom na vírníkách to je nejzajímavější mezi stromama, pod drátama vysokýho napětí, trhat šišky ze stromů
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 13:15
Koprik
Skoda ze armada nema vojenske Cmelaky, to by bylo taky prima!
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 12:25
orlík
Čert ví, v čem je to "armádní odpad". Třeba mají trojku z pochodování, nebo mají problémy s ústrojní kázní, nebo málo řvou při pořadový přípravě. Jistě dobře víš, že vojenský měřítka se poněkud liší od civilních.
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 12:41
Koprik
Vim, 15 let jsem si odslouzil))
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 21:41
MiG-21MFN
jo, asi tak nějak ti kluci jsou blázni. taťka tam teď učí. řikal, že když má ze zkoušky Bčko, jde a opraví si to na Ačko tohle by mě v životě ani nenapadlo
 

Profesionální pilot - armáda   7. 10. 2009 / 21:59
Už přistávám?
Pokud to může na konci znamenat, jestli bude lítat s Alcou nebo Turboletem, tak se jim ani nedivím.
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:38
L3V3L
Nedá mi to a musím se zeptat. Je možné udělat si PPLko předem v Aviatickém klubu, v mém případě začít na jaře a nastoupit na ČVUT už s PPL hotovým? Budou ho počítat jako úspěšně ukončený a budu moct rovnou pokračovat na CPL, popř. MEP, IFR atd.? Teďka jsem ve třeťáku, takže mám před sebou víceméně ještě 2 roky..
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:39
Lowmick   
yo
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:40
MiG-21MFN
no hele nevím, stavovčíkovi se to prej moc nelíbí. jednomu klukovi loni snad to PPL neuznali. a další měl už 160 hodin a nějak se cukali
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:44
L3V3L
No radši si napíšu ještě přímo na fakultu..
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:45
MiG-21MFN
jo, to bude nejlepší. tohle mám jen z doslechu
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:46
Tragédie v JRD
tim nic nezkazis. to mas udelat jako prvni. to je uplne stejny, jako kdyz se tady lidi ptaji, jestli dostanou class I , kdyz .....
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 21:19
L3V3L
Chápu, ale jak říkám.. nedalo mi to, když se začalo probírat takový téma.
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 21:18
Lowmick   
PPLka samozrejme normalne uznavaj...
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 21:32
MiG-21MFN
no já slyšel od jednoho z pajlotů, že se stavovčík cuká, tak nevím
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:45
Koprik
Jak mu mohli PPL neuznat?Buďto tam štempl ÚCL má, nebo nemá!Nebo se v AIATIK CLUBU lítá podobně, jako se v Plzni studují práva? To mi teda vysvětlete!!!
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:47
MiG-21MFN
copak já vím? asi je sere, že to nemá u F-airu no
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:50
Koprik
To je přesně vono, ten malej českej smradlavej zahnívající rybníček.....plný žluči a vzájemný závisti.Proto jsem viz.výše psal, proč nezkusit kadeta u OAT.Nic horšího, než že ho pošlou domů se stát nikomu nemůže - bude ho to stát jen cestu do Oxfordu - ale běhen testů a po nich aspoň zjistí, jestli na to má, nebo nemá!
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 21:06
pilot_master   
ako riešia cudzincov neangličanov ? požadujú nejaký jazykový certifikát alebo sa ukáže priamo tam či vie alebo nevie anglicky ?
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 21:31
Koprik
Míra psal, že musíš doložit maturitu - nejlíp včetně angličtiny ale hlavně musíš anglicky umět!Představ si, že kromě studia musíš v cizojazyčném prostředí přežít tak, abys neměl depku z izolace od ostatních....taky musíš se spolužáky na pivo!Míra tady o tom obšírně psal, tak se trochu snaž a hledej!
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 23:14
Neo OK AAA
když jsem tam byl v srpnu na Open day, tak jeden rus (myslím, že to byl rus...vypadal tak ) se ptal přesně na toto.....v podstatě z nich vypadlo, že když projdeš vstupními testy (nejsou to jenom testíky a/b/c/d....taky týmová spolupráce atd.) tak bys neměl mít problém s angličtinou

jestli chceš nějakej certifikát, tak já OSOBNĚ (třeba mě Míra opraví) bych považoval za takový rozumný základ alespoň zkoušku CAE...sám se teď chystám na FCE a rozhodně bych si na to ještě netroufnul
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 23:16
pilot_master   
díky za upresnenie
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   6. 10. 2009 / 20:50
Štěpán Obrovský
A kde píše, že to neuznaný PPLko bylo zrovna z Aviatickýho klubu?
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   7. 10. 2009 / 00:56
Matthew
Jde o to, že pan Stavovčík považuje jedině integrovaný kurz za správnou cestu do kokpitu dopravního letadla. Ale ve finále je to tvoje volba, jestli budeš lítat modulově nebo integrovaně. Já měl taky PPL, když jsem nastoupil a nikdo mě nevyhodil...
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   7. 10. 2009 / 20:48
Sláva
Ale vzhledem k faktu, ze Stavovcik jako gestor oboru skoncil (resp. jsem to slysel, uvidi se pristi tyden ve skole), tak je to stejne jedno Stavovcik nam od zacatku lil do hlavy, ze jedine integrovany je cesta do nebes - a kdyz jsme se pak ptali pana Kvapila z CSA, jak to tedy je, tak rikal, ze jim je to jedno.

Druha vec je momentalni situace na trhu s piloty, z toho duvodu si udelam teorii a pak budu pozvolna doletavat podle vyvoje. Presto vsak pevne verim (nic jinyho mi ani nezbyva), ze jsme ted na sinusovce dole a ze to pujde casem (rok, dva) nahoru.

CVUT PP je nejnarocnejsi v prvnich trech semestrech (matika, fyzika, mechanika, geometrie a podobny hnusy), ovsem pokud se clovek trochu hecne, nebyva to zas takovy problem - alespon na nasem oboru. Obecne se da rict, ze s kazdym dalsim semestrem se to lepsi, a kdyz ve tretaku doslo na lahudky typu observer, ctyri hodiny na simu ATR (tenhle rocnik bychom meli mit jeste dalsi ctyri, ale kdovi jak to nakonec bude vzhledem k situaci v CSA), ruzne exkurze apod. Jestli budu nekdy litovat, ze jsem sel na CVUT netusim, ale minimalne clovek travi cas s podobne postizenymi blazny a uci se neco, co ho bavi. Teorii ma zadarmo a navrch Bc. (byt jako titul je tento k smichu) s moznosti pokracovat na inzenyrske. Nedovolim si srovnavat nasi skolu s jinymi (jako nekteri tady na foru), neb o nich nic moc nevim, ale predpokladam, ze to bude fungovat podobne.
 

ČVUT - Profesionální pilot - PPL   7. 10. 2009 / 21:26
L3V3L
Tohle jsem přesně potřeboval slyšet. Dík za objektivitu
 

ČVUT - Profesionální pilot   6. 10. 2009 / 23:14
Cirrus/Pindra
Já doporučuju se na ČVUT vykašlat, najít si práci a/nebo jít na jinou školu jiného směru, protože se ti s největší pravděpodobností bude po dokončení výcviku ještě pár let hodit jiné vzdělání a zkušenosti a stabilní práce, než se dostaneš do cockpitu dopravní mašiny.

K práci či vzdělání si udělat výcvik souběžně modulovou formou, má stejnou váhu jako integrovaný výcvik od čvut a budeš na tom podstatně líp, než kluci, co zároveň s tebou dodělaj PP na čvutu. Oni budou mít sice bakaláře, ale tak úzce specializovanýho, že sehnat dobrou práci mimo tenhle obor bude sakra těžký.

Mimochodem PP na ČVUT jsem studoval a dnes bych to udělal takto. Ze studia na ČVUT, VUT ani ničeho jinýho formou vysokoškolskýho studia neplynou žádný výhody...
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 20:45
Ciki   
Já se k tomu taky s dovolením vyjádřím:

Pokud víš už teď, že cesta dopravního pilota je to jediné, co Tě v životě čeká, tak prosím, dej si přihlášku, ale počítej s tímto (na ČVUT):

Prachy sice mít hned nemusíš, jen podepíšeš papír, že nečekáš, že to za tebe bude tahat škola.
Je to 3,5 roku a bude z tebe pouze!!! bakalář, nejde dále pokračovat na magisterské studium.
Docela drsné přijímací zkoušky
Co jsem tak vypozoroval a měl možnost se i pobavit, tak piloti jsou lidi hodně arogantní a namyšlení, panuje mezi nimi možná až nezdravá konkurence. je to kolektiv, kde bych rozhodně být nechtěl, z tohoto pohledu mi sjou mnohem sympatičtí lidi z údržby letadel.
Je to škola dost těžká, je třeba dost dřít na to, aby tě nevyrazili. Takovýto, že je to druhá nejlehčí z ČVUT si myslím moc neplatí
Lidé z katedry letecké dopravy jsou převážně externisté¨. Nejsou moc schopni di dohloubky poradit a vyřešit tvůj problém. Pokud tomu ty sám nerozumíš, máš problém.

A jaké je řešení?

Buď si zvolit jiný obor na ČVUT a u toho si v klidu dělat piloťák, máš na to času dost a situace se může 10x změnit. Nikdo ti nebrání chodit na přednášky teorie ATPL, horší to bude s tou praktickou částí.
Nebo zvolit úplně jinou školu a piloťák si dělat při jiné škole.

 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:02
Sláva
Take bych si dovolil reagovat:
Na magisterske samozrejme pokracovat muzes, jen uz to neni pilotni smer, ale letecka doprava obecneji.
IMHO my v rocniku jsme se sesli docela dobra parta, o nejake nezdrave konkurenci nevim, jisteze se najdou lide, kteri maji vyssi ambice nez zbytek, ale to je normalni vzorek populace.
Naopak o narocnosti si dovolim lehce zapochybovat, vzhledem k tomu, ze moji kamaradi z jinych vysokych skol se uci mnohonasobne vic, nez ja. Pokud samozrejme nebudu pocitat litani do tvrde formy studia
Ze by vyucujici nebyl schopny poradit s problemem, to si vazne nemyslim. S externisty je smula, ze prednasky casto odpadaji, nebot vyucujici litaji vsude mozne, doslova. Na druhou stranu jsou to lide primo z praxe, takze prednasejici prijde a rekne, ze se prave vratil treba z Helsinek a meli ten a ten problem, vyresili ho tak a tak a plyne z nej nasledujici. Nekdo mozna zastava nazor, ze na prednaskach by se mela probirat primarne dana latka, ale tu si imho clovek muze precist doma, kdezto zakulisni informace se nikde nedozvi.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:09
Ciki   
Jasně, že nejsou špatní lidé všude. Ale spousta spousta lidí, kteří tam chodí kvůli letadlům, si to pak bohužel rozmyslejí. A to není jen o tom, jak je ta škola těžká, ona těžká je. Můj kamarát se na přírodovědě taky učí pořád, ale chodí tam jen dva dny.
A ještě jedna věc, co platí pro ČVUT obecně (teď možná ne pro PP): Ty poměry na školách, to je síla. Nečekejte, že se s váma budou vybavovat. Jejich hlavní cíl je, abyste vypadli co nejdřív, a to bohužel neplatí jen pro prvních pár let. Lidi jsou možná víc líní, ale možná taky ne.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:11
Koprik
No já bych hlavně jako zásadní problém pilotního směru FD ČVUT viděl to, že škole je naprosto jedno, jaká je úspěšnost či uplatnitelnost jejich absolventů v praxi...prostě na tom není naprosto nijak zainteresovaná. Vyučující externisti - předpokládám, že jsou to většinou piloti ČSA apod. - v podstatě brigádníci, kteří jsou zrovna po ruce a taktéž jim vše může být šuma fuk.To mi vážně připadá daleko účelnější si udělat ATPL teorii jinde a za své, protože při ceně praktického CPL výcviku to je stejně jen kapka v moři a vystudovat třeba normální magisterský obor ČVUT, aby člověk měl nějakou specializaci, kdyby se náhodou v lítání nedařilo.....Ale každému co jeho jest.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:20
FSPilot   
A právě proto si velmi cením, že jsme sedávali na simu s kapčou a instruktorem na B737 z ČSA a lítali jsme nějaké nejzákladnější věci z "velkého" lítání dvoučlenné posádky. Sim sice nic moc, ale účel to splnilo a byl to skvělý zážitek
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:25
Sláva
Mi povidej, my mame za sebou dva okruhy na sim A320 CSA s p. cpt. Pruzinou a to byla bomba - byt desetiminutovka, kam se na ni hrabe cytrhodinova prednaska o MCC. Holt praxe je praxe.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:29
FSPilot   
No to my máme vlastní sim na škole, ikdyž to není žádný zázrak, ale sedět tam 4-5h s instruktorem z bulíka a dělat traťové lety, přiblížení a nestandartní situace ve dvojím, to byla špica
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:34
Sláva
Tak to my mame taky sim ve skole, byt postavenej na FSce a zatim C-182, ale momentalne ho trochu predelavame k obrazu svemu, cili aspon MEP bude. Ale na zakladni seznameni s IFRem a komunikaci bohate staci.
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:38
FSPilot   
No my máme sim, který je jakštakš použitelný pro MEP a střídáme tam kabiny Beechcraftu 200 nebo B737-500 a úspěšně jsme experimentovali s B777, ale ten nepoužíváme Resp. je to spíš takový pokus, než plnohodnotný sim pro výuku a taky je to na bázi FSky Obrázky dávat nebudu, protože byste se smáli, ale účel to splňuje - vychytáváme mouchy pro případnou další a lepší realizaci
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:40
Sláva
A kdyz uz se bavime o simulatorech, IFR sim (FNTP II) jsem lital na ATR na vycvikaci CSA a TO byla teprve bomba. Po ctyrech hodinach jsem z toho sice lezl po ctyrech, ale jako zkusenost k nezaplaceni, byt to bylo "jen" 20h (oproti 40h, co meli modulovi).
 

ČVUT - Profesionální pilot   7. 10. 2009 / 21:10
Dobby
Tak ti nevim hele, ale asi jsem studoval jinou CVUT nez tady popisujes

Uroven vyuky specializovanych predmetu bych rekl prevysuje jakoukoliv jinou soukromou vyrobnu certifikatu ATPL a to jak kvalitou (diky prave externim zamestnancum-pilotum, kteri ovladaji jak teorii, tak do toho dokazou vlozit i prakticke zkusenosti) tak i kvantitou ( studium jako takove je casove dost predimenzovane - tusim o nejakych 30%-prave proto ze externiste maji ne vzdy cas dle rozvrhu). Co se tyka kolektivu-v mem kruhu jsme 3 roky nerozebirli s kamarady a spoluzaky nic jineho nez letadla - nezasvecenemu se pak muze zdat takovy kolektiv odtazity a arogantni - ale ja to teda odmitam.

Co se narocnosti studia-nejhorsi byla fyzika a matika v prvaku a druhaku - to byla vskutku jakta - ale nakonec z pilotu udelali vsichni. Nyni dokonce uz jsou tyto predmety pro piloty zjednodusene - to za nas nebylo. Jinak specializovane predmety uz jsou rekl bych davacka - tedy pokud te to bavi.

To ze se neda pokracovat navazujicim studiem je tedy nesmysl-pred dvema lety jeste urcite. Pravda je, ze na katedre z toho nebyli nadseni, ze pulka rocniku pilotu se hlasi na navazujici studium, ale v dobe kdy neni prace je to skoro jedine vychodisko. Navazujici obory tam jsou -jen nenavazuji primo na obor prof.pilota.

A ted moje cesta-abys nerekl ze nevim o cem mluvim.
2003 zahajeni na CVUT obor prof. pilot
2006 cervenec - absolvovani teoretickych ATPL zkousek na UCL
2007 leden - absolvovani statnic a ziskani titulu bakalar
2007 duben - zkouska CPL
2007 cerven - konkurz ke SkyEurope a okamzity nastup
2007 zari - nastup na navazujici studium na CVUT
2009 zari - po dvou letech bez prace ale s typovkou na B737NG a 1500 hodinama na typu
2010 leden - ocekavam statnice na inzenyra

A rekl bych, ze v tomhle kariernim rozjezdu snu hrala obrovskou roli kvalitni priprava na CVUT - ja osobne na tu skolu nedam dopustit
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ