FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 12. 2025, svátek má Dagmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotazy k priblizeni - KJAC Jeden příspěvek | Celý strom
Dotazy k priblizeni - KJAC   18. 10. 2009 / 23:31
Lejzy
Ahoj, narazil jsem u KJAC http://skyvector.com/airport/JAC/Jackson-Hole-Airport na nejake nejasnosti u pristrojovych priblizeni.

Za prve, co je to RNAV (RNP) priblizeni? Ma to lepsi minima nez RNAV(GPS), ale ma poznamku Special aircraft & aircrew authorization required.

A za druhe, chapu spravne, ze rozdil mezi ILS or LOC Y 19 a ILS or LOC Z 19 je jen v minimech, aby letadla s pomalejsim stoupanim stihla vystoupat na 11200 podle poznamky v mape vlevo nahore u Z?
 1x  

Dotazy k priblizeni - KJAC   19. 10. 2009 / 02:55
Cirrus/Pindra
RNAV (RNP) přiblížení, je prováděno za pomoci FMS. Týká se to strojů vybavených velice přesnými systémy prostorové navigace. Je přesnější než gps, tudíž má i nižší minima.

Pokud je mi známo, tak si tyto postupy vytváří společnosti sami a JAA nebo FAA jim je pak na základě určitých kritérií může schválit jako zvláštní druhy přibližovacích procedur. S tím je spjat i zvláštní výcvik posádek a požadovaná přístrojová vybavenost stroje.

Pokud dobře čtu v těch "nádherně přehledných mapkách" tak rozdíl je opravdu jen v minimech, aby méně stoupavé stroje při nezdařeném přiblížení dodrželi rozestup od překážek.
Ale co nechápu je proč je u Z verze uvedeno nutné dosažení "jen" 11200ft, když výška středního přiblížení i všechny MSA, tudíž i MHA nad JAC VOR/DME jsou vyšší a i G/A turn point je ve 14000ft...
 

Dotazy k priblizeni - KJAC   19. 10. 2009 / 09:05
Lejzy
Díky!
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ