|  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 15:27 | |
|  | Cauec
jaky je rozdil mezi POS a NAV lights? Podle mne je to jendo a to same, nebo se mylim?
Diky
V. |
| |
|
 |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 15:41 | |
|  | Myslim ze je to to iste. Mna by skor zaujimalo aky je rozdiel medzi Recognition lights a Beaconom. |
| |
|
 |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 17:40 | |
|  | no recognition presne nevim. ale tak melo by to byt smerove svetlo. kazdopadne beacon light napriklad na cessne je takovy ten maly cerveny majacek, ktery je na smerovce. Povinosti pilota je pred zapnutim motoru zapnout beacon, aby bylo videt pro ostatni, ze se neco bude dit v oblasti motoru a vypnout ho po vypnuti motoru. Tedy jestli si to dobre pamatuju z L predpisu. Jinak sem koukal na jeden web a tam psali ze recognition light je a plni temer totoznou fci. jako taxi light. "Similar to a taxi light in functionality, our recognition light is mounted on the rear of the wing." firma co se zivi zastavbou |
| |
|
 |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 18:00 | |
|  | nevim jak v realu, ale u modelu do FSky jsem se s recognition lights setkal v podobe svetel, ktera funguji podobne jako taxi, ale s tim rozdilem ze sviti spis sirokouhle, jsou spis na kridlech popr. trupu a nehybou se, zatimco taxilights osvetluji plochu pred letadlem a casto se zataci s prednim kolem ci jsou na nem primo pridelana
|
| |
|
 |  |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 19:29 | |
|  | Jestli je to to, co myslím, tak jsem se nedávno na tohle ptal, protože mi nebylo jasné, k čemu, že to tam je a bylo mi odpovězeno, že to může být buď osvětlení křídel kvůli zjišťování námrazy nebo světla, které svítí do boku, aby bylo vidět, kdyby v noci chtěli piloti otáčet na malém poloměru a kolečkem si tam neposvítí. Nejsem schopen ale říct, jestli je to pravda nebo ne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 21:41 | |
|  | Ja si myslim, ze to je letadlo od letadla jina nomenklatura. Zaklad je spis vedet co ma ktery svetylko znamenat, podle toho co dela.
Spravne byl popsan beacon/majak, ten musi svitit bud pri pohybu letadla (treba i p/b) a nebo pri bezicim motoru. Je to normalne cervene svetylko, bud majacek, nebo blikatko (treba ATRka maj ale bily).
Dale existujou zableskove majaky/strobes, ktery se u nas zapinaj se vstupem na drahu za ucelem odletu a vypinaj po uvolneni. Nekde se prej zapinaj se vzletem. Normalne sou na koncich kridel a nekdy i na konci trupu.
Pozicni/navigacni svetla jsou ty, co sviti na jednem kridle zelene, a na druhem cervene, taky nekdy sviti na chvostu bile. Co sem odpozoroval, tak ty sviti furt, kdyz je letadlo pod proudem (treba na turn-aroundu se vubec nevypinaji).
Wing lights jsou urceny na osvetleni nabezek kridla, coz pomaha pri kontrole namrazy. Co sem odpozoroval, tak nektere spolecnosti je mivaj zapnuty soucasne s beaconama, nektere vubec. Podobne se spolecnost od spolecnosti lisi i logo lights, ktery osvetlujou SOPku letadla. Ja je normalne mivam zapnuty furt, stejne jako navy. Nekdy je vypinam v hladine.
To se tyce vse velkeho letani, jak je to v malem, nevim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 22:53 | |
|  | V malém se to řeší asi tak: Beacon, ten je jasný, zapíná se před spuštěním motoru a vypíná po vypnutí motoru. Strobe, to ta Cessna, co lítám ani nemá Ale obecně je to podobně jako s landing (přistávacími). Ty se zapínají s povolením na vzlet a vypínají se po uvolnění dráhy (stroby jsou po celou dobu letu, LDG se po vzletu vypínají, ale to není třeba psát ) a position neboli NAV neboli poziční světla se zapínají aspoň u nás jen v případě potřeby. Např. snížená viditelnost nebo méně světla (např. horší počasí, stmívání apod.), jinak bývají vypnutá. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Position vs Nav lights 27. 10. 2009 / 23:12 | |
|  | A s temi NAV (Position) je to u dopravaku prave jinak, nez u malych. Dopravaci maji, jak uz tu bylo receno, NAV zaple po celou dobu pritomnosti posadky v letadle, kdyz je zapla elektrika. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Position vs Nav lights 28. 10. 2009 / 10:16 | |
|  | jj, toho jsem si všim a taky to tak dělám (v simu)  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Position vs Nav lights 28. 10. 2009 / 11:39 | |
|  | Tak jeste doplnim, ze ty recognition lights, se zapinaji od zacatku letu az po FL1OO. A pri pristani zase od FL100 az na zem. Takhle to pry funguje u cheyenna. Jinak treba na tom cheyennovi jsou umisteny na konci kridel v tech pridavnych nadrzich. |
| |
|
 |  |  | Position vs Nav lights 28. 10. 2009 / 13:27 | |
|  | K tým recognition lights - ako vlastne svietia? Bielym svetlom alebo červeným a stále svietia či blikajú? Minulý víkend som lietal v FSke (Cessna 172)a už si nepamätám, či som ich mal zapnuté a či sú vôbec pri tomto type. Lietam aj iné "malé" default lietadlá v FSX a u niektorých sú.
Potom, ako som si prečítal predchádzajúce príspevky o pravidlách používania svetiel, som si urobil aspoň trocha obraz o tom, kedy treba aké konkrétne svetlo zapnúť. Doteraz som púšťal všetky svetlá naraz (okrem LDG a Instrument) ešte pred naštartovaním motora. Preto sa chcem spýtať, či by v išlo o porušenie predpisov (najmä čo sa týka tých recognition a strobe lights), ak by som to takto spravil aj v reale (v nejakom ULL alebo inom menšom lietadle)?? |
| |
|
 |  |  |  | Position vs Nav lights 28. 10. 2009 / 13:41 | |
|  | | |
|
|