|  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 19:11 | |
|  | Kdo ještě nezaregistroval, tak ve změnách AIP AIRAC AMDT 12/09 (tedy v souvislosti s prosincovým AIRACem) už je použit nový grafický formát traťových map.
Flameware lepší/hořší, líbí/nelíbí, čitelnější/zmatenější nechť započne...  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 19:20 | |
|  | Lepší, líbí, čitelnější  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 20:16 | |
|  | no určo je to hezčí a čitelnější.. ta zelená byla divná |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 20:37 | |
|  | Otevřel jsem si pro porovnání obě verze najednou - to nové provedení mi přijde jako lepší, čitelnější, rozhodně i barvy jsou podle mě použity lepší... |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 20:56 | |
|  | Kolik platíte tomu, kdo si hraje s barvičkama? To chci dělat  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 21:32 | |
|  | kde je to ke stažení...na lis.rlp.cz jeste nic není nebo pouze špatně koukám? |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 21:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 21:40 | |
|  | čtvrtý odkaz odzhora AIP AIRAC AMDT 12/09 |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 18:22 | |
|  | díky...měli jste pravdu je to skutečně tam  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 21:38 | |
|  | No .. zmena te pitome svetle zelene na neco normalniho je urite fajn  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 22:45 | |
|  | Je to super I barevně je to moc líbivé Možná bych dal jinou barvu na LKR a TRA, ale je fakt, že pro traťovku to není tak významné, aby to bylo nějak zvýrazněno. Tahle změna je fakt povedená  |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 00:33 | |
|  | Jednu špatnost jsem ale objevil Čáry rozdělující sektory a čáry označující CTA jsou skoro stejné a aspoň na mém monitoru velmi snadno zaměnitelné  |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 01:03 | |
|  | no na druhý pohled co se mně zas moc nelíbí jsou ty přeškrtaný tabulky těma rovnoběžkama a poledníkama... to je celkem hnus |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 01:46 | |
|  | Jo, to je dobrá připomínka  |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 01:45 | |
|  | To ale bylo vždy. Liší se jen tloušťkou. |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 23:06 | |
|  | btw jak je to s W32kou? Nebyla zrusena? |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 23:13 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 23:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 00:14 | |
|  | Není, jen už nevede přes OKL. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 12:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 14:54 | |
|  | Plánovaná rekonstrukce TMA Praha. |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 5. 11. 2009 / 23:40 | |
|  | Prvně jsem si to otevřel v balíku, tam byla tastará a tak jsem si říkal, že si děláte srandu... 
Vážněji - ne, že by mě ta změna jako majitele černobílé laserové tiskárny moc trápila, ale ta nová verze na mě působí klidnějším, uspořádanějším a ve výsledku i čitelnějším dojmem. Dle mého dobrá práce...  |
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 12:46 | |
|  | Jednoznačně lepší! 
Plusy:
- Přiblížení Jeppesenu (kéž by to šlo ještě víc a používala se aspoň stejná symbolika)
- Lepší barvy a fonty (menší méně důležité a větší více, výsledek - víc uklizeno)
- Souřadnice u NAVAIDů, to nemají ani Jepíky (a hurá, konečně v "FMCčkovém" formátu)
- Podbarvení u CTR a TMA (i když osobně preferuju odlišení jen těch co sahají nahoru od GND)
- Výraznější označení třídy prostorů
Mínusy:
- Není to Jepík 
- Nejsou radiály a DME k fixům od NAVAIDů které je určují (přitom v tabulkách jsou, v Jepíku je to pěkně šedou tenkou linkou např. od určujícího VORu) - např. RIPEK, ADIPA, PISAM, OMELO, GOSEK, DOMAL, ...
- U VORů a NDB není vidět, kde je jejich magnetický sever
- Není symbolika pro směry přesných přístrojových přibížení na letiště
- Chybí označení tratí s výjimkami ze standardního odd/even systému (L132, M748 OKL-HDO, ...)
Jinak na ty poledníky/rovnoběžky běžící přes všechno si nestěžuju, je to tak dobře, protože když je potřeba měřit, měly by být vidět. Možná jen trochu tenčí a světlejší šedá a naopak bych u nich uvítal stupnice i uvnitř mapy. |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 12:56 | |
|  | Jínak Jepíkům se tam podařilo pěkně vměstnat i všechna ostatní letiště (i travnatá) s jejich výškou, délkou a INFO frekvencí a taky všechny terminal VORy/NDB/DME. Ne že by to bylo nějak podstatné, ale je fajn vědět že tam na zemi něco existuje, že se o to někdo stará a ž je to možné v případě potřeby využít  |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 18:11 | |
|  | Není symbolika pro směry přesných přístrojových přibížení na letiště
K čemu je to dobré v enroute mapě? Tohle má mít na starost spíš přibližovací mapa, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 18:20 | |
|  | To o čem mluvím je takový symbol ve tvaru šipky, ze kterého jde informativně vyčíst směr a typ přístrojového přiblížení na dané letiště, nedá se samozřejmě v daném měřítku použít pro přiblížení samotné.
A dobré je to k tomu k čemu je velká většina věcí v enroute mapě - pro orientaci. Občas se hodí vědět při rychlém pohledu na mapu, kde se dá očekávat třebas ILS (diversion z mnoha důvodů). Jasně že pokud lítáš nějakou trasu častěji, tak máš řekněme většinu Evropy tak nějak v hlavě a víš kam se vydat v případě problému, stejně tak letiště co jsou vidět třebas na EHSI už jsou vyfiltrované podle potřeb aerolinky, ale občas člověk letí někam jinam (a nebo se učí) a pak je to příjemná věc. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 19:42 | |
|  | Áha  |
| |
|
 |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 7. 11. 2009 / 11:15 | |
|  | Asi nejpodstatnější mínus: "Nejsou radiály a DME k fixům od NAVAIDů které je určují"
...tím ta mapa postrádá smysl pro non-rnav let. |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový formát AIPových traťových map 7. 11. 2009 / 18:58 | |
|  | Nemotat jablka z hruškama, to že někde zazní "radiál a DME" vůbec neznamená, že se bavíme o non-rnav.
To o čem David mluví se dotýká non-rnav jen okrajově. David mluví o DME a radiálech u bodů na RNAV tratích - defakto se jedná o zaměření bodu pro "basic RNAV".
Jediný non-rnav let, který jde v našich podmínkách považovat za smysluplný je let po W32 a pro jeho provedení je na mapě informací dost a takovým způsobem, že to smysl má.
|
| |
|
 |  |  | Nový formát AIPových traťových map 6. 11. 2009 / 16:34 | |
|  | No vedieť to tak o dva týždne skôr, ušetrilo by mi to hoooodne práce. Inak samozrejme lepšie ako to predtým. |
| |
|
|