FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nový formát AIPových traťových map Jeden příspěvek | Celý strom
Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 19:11
Marky Parky   
Kdo ještě nezaregistroval, tak ve změnách AIP AIRAC AMDT 12/09 (tedy v souvislosti s prosincovým AIRACem) už je použit nový grafický formát traťových map.

Flameware lepší/hořší, líbí/nelíbí, čitelnější/zmatenější nechť započne...
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 19:20
Balooo   
Lepší, líbí, čitelnější
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 20:16
kutak
no určo je to hezčí a čitelnější.. ta zelená byla divná
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 20:37
Flora   
Otevřel jsem si pro porovnání obě verze najednou - to nové provedení mi přijde jako lepší, čitelnější, rozhodně i barvy jsou podle mě použity lepší...
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 20:56
Rozšafín Ctibum   
Kolik platíte tomu, kdo si hraje s barvičkama? To chci dělat
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 21:32
Neo OK AAA
kde je to ke stažení...na lis.rlp.cz jeste nic není nebo pouze špatně koukám?
 1x  

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 21:39
Tragédie v JRD
špatne koukas.
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 21:40
com304
čtvrtý odkaz odzhora AIP AIRAC AMDT 12/09
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 18:22
Neo OK AAA
díky...měli jste pravdu je to skutečně tam
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 21:38
Tragédie v JRD
No .. zmena te pitome svetle zelene na neco normalniho je urite fajn
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 22:45
FSPilot   
Je to super I barevně je to moc líbivé Možná bych dal jinou barvu na LKR a TRA, ale je fakt, že pro traťovku to není tak významné, aby to bylo nějak zvýrazněno. Tahle změna je fakt povedená
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 00:33
FSPilot   
Jednu špatnost jsem ale objevil Čáry rozdělující sektory a čáry označující CTA jsou skoro stejné a aspoň na mém monitoru velmi snadno zaměnitelné
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 01:03
kutak
no na druhý pohled co se mně zas moc nelíbí jsou ty přeškrtaný tabulky těma rovnoběžkama a poledníkama... to je celkem hnus
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 01:46
Marky Parky   
Jo, to je dobrá připomínka
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 01:45
Marky Parky   
To ale bylo vždy. Liší se jen tloušťkou.
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 23:06
Lowmick   
btw jak je to s W32kou? Nebyla zrusena?
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 23:13
Rozšafín Ctibum   
Nn.
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 23:15
Lowmick   
ah so, dik
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 00:14
Marky Parky   
Není, jen už nevede přes OKL.
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 12:19
PavelS
Proč ?
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 14:54
Marky Parky   
Plánovaná rekonstrukce TMA Praha.
 

Nový formát AIPových traťových map   5. 11. 2009 / 23:40
Mike2811
Prvně jsem si to otevřel v balíku, tam byla tastará a tak jsem si říkal, že si děláte srandu...
Vážněji - ne, že by mě ta změna jako majitele černobílé laserové tiskárny moc trápila, ale ta nová verze na mě působí klidnějším, uspořádanějším a ve výsledku i čitelnějším dojmem. Dle mého dobrá práce...
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 12:46
Rychlokvaška
Jednoznačně lepší!

Plusy:
- Přiblížení Jeppesenu (kéž by to šlo ještě víc a používala se aspoň stejná symbolika)
- Lepší barvy a fonty (menší méně důležité a větší více, výsledek - víc uklizeno)
- Souřadnice u NAVAIDů, to nemají ani Jepíky (a hurá, konečně v "FMCčkovém" formátu)
- Podbarvení u CTR a TMA (i když osobně preferuju odlišení jen těch co sahají nahoru od GND)
- Výraznější označení třídy prostorů

Mínusy:
- Není to Jepík
- Nejsou radiály a DME k fixům od NAVAIDů které je určují (přitom v tabulkách jsou, v Jepíku je to pěkně šedou tenkou linkou např. od určujícího VORu) - např. RIPEK, ADIPA, PISAM, OMELO, GOSEK, DOMAL, ...
- U VORů a NDB není vidět, kde je jejich magnetický sever
- Není symbolika pro směry přesných přístrojových přibížení na letiště
- Chybí označení tratí s výjimkami ze standardního odd/even systému (L132, M748 OKL-HDO, ...)

Jinak na ty poledníky/rovnoběžky běžící přes všechno si nestěžuju, je to tak dobře, protože když je potřeba měřit, měly by být vidět. Možná jen trochu tenčí a světlejší šedá a naopak bych u nich uvítal stupnice i uvnitř mapy.
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 12:56
Rychlokvaška
Jínak Jepíkům se tam podařilo pěkně vměstnat i všechna ostatní letiště (i travnatá) s jejich výškou, délkou a INFO frekvencí a taky všechny terminal VORy/NDB/DME. Ne že by to bylo nějak podstatné, ale je fajn vědět že tam na zemi něco existuje, že se o to někdo stará a ž je to možné v případě potřeby využít
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 18:11
FSPilot   
Není symbolika pro směry přesných přístrojových přibížení na letiště
K čemu je to dobré v enroute mapě? Tohle má mít na starost spíš přibližovací mapa, ne?
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 18:20
Rychlokvaška
To o čem mluvím je takový symbol ve tvaru šipky, ze kterého jde informativně vyčíst směr a typ přístrojového přiblížení na dané letiště, nedá se samozřejmě v daném měřítku použít pro přiblížení samotné.

A dobré je to k tomu k čemu je velká většina věcí v enroute mapě - pro orientaci. Občas se hodí vědět při rychlém pohledu na mapu, kde se dá očekávat třebas ILS (diversion z mnoha důvodů). Jasně že pokud lítáš nějakou trasu častěji, tak máš řekněme většinu Evropy tak nějak v hlavě a víš kam se vydat v případě problému, stejně tak letiště co jsou vidět třebas na EHSI už jsou vyfiltrované podle potřeb aerolinky, ale občas člověk letí někam jinam (a nebo se učí) a pak je to příjemná věc.
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 19:42
FSPilot   
Áha
 

Nový formát AIPových traťových map   7. 11. 2009 / 11:15
Cirrus/Pindra
Asi nejpodstatnější mínus: "Nejsou radiály a DME k fixům od NAVAIDů které je určují"
...tím ta mapa postrádá smysl pro non-rnav let.
 

Nový formát AIPových traťových map   7. 11. 2009 / 18:58
Marky Parky   
Nemotat jablka z hruškama, to že někde zazní "radiál a DME" vůbec neznamená, že se bavíme o non-rnav.

To o čem David mluví se dotýká non-rnav jen okrajově. David mluví o DME a radiálech u bodů na RNAV tratích - defakto se jedná o zaměření bodu pro "basic RNAV".

Jediný non-rnav let, který jde v našich podmínkách považovat za smysluplný je let po W32 a pro jeho provedení je na mapě informací dost a takovým způsobem, že to smysl má.
 

Nový formát AIPových traťových map   6. 11. 2009 / 16:34
nimbo
No vedieť to tak o dva týždne skôr, ušetrilo by mi to hoooodne práce. Inak samozrejme lepšie ako to predtým.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ