Tyto inerciální systémy mají dva způsoby, jakými lze provést inicializaci:
- Normální - provede kompletní inicializaci na základě zadané polohy. Provede se tak, že se selector přepne z OFF do NAV a do FMC se zadá aktuální poloha. Trvá cca 10 minut (v praxi spíš méně) a popravdě řečeno jsem nikdy nepoužil nic jiného. Než člověk namlátí věci do FMC, za tu dobu už je většinou hotovo. Do OFF se přepínají IRS po zaparkování a vypnutí motorů v rámci shutdown checklistu, do NAV pak v rámci cockpit safety checklistu, což je vlastně první věc co se dělá při příchodu do éra a tak je pro alignování spousta času.
- Rychlá - provede jen vymazání letem naakumulovaného tracku, ground speed, chyby attitude, znovu provede levelling systému a zaktualizuje aktuální polohu. Provede se tak, že se po příletu selector ponechá v NAV, přepne se na ALIGN, zadá poloha pokud je potřeba a přepne zpět do NAV. Trvá cca 30 sekund a je možná provést i bez zadání polohy (méně přesné), ale má spoustu nevýhod - menší přesnost, nutnost po určitém čase provést stejně normální align (většinou cca 2 longhaul sektory, každé éro má v dokumentaci přesný počet hodin, u 757 je to např. 18), nelze použít pro MNPS lety a P-RNAV navigaci a managed (LNAV/VNAV) GNSS přiblížení, atd. Jedinou výhodou je ona krátká doba inicializace, ale jak už jsem psal, ještě jsem to nikdy nepoužil, každý turnaround trvá více než 10 minut a za tu dobu se provede v pohodě normální inicializace.
Jinak obecně, pokud ti bliká ALIGN kontrolka, tak není něco v pořádku  |
|