FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 5. 2024, svátek má Ctibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak a kudy se létalo ve 30.letech Jeden příspěvek | Celý strom
Jak a kudy se létalo ve 30.letech   20. 12. 2009 / 21:18
steffan   
Dobrý den,
po delším čase jsem oprášil skener a dovoluji si předložit velectěnému obecenstvu další střípek z historie naší aviatiky. Věřím, že pro někoho bude zajímavé, jak vymezoval Letecký zákon ve třicátých letech minulého století letecké tratě pomocí opěrných a signalizačních bodů. Jedná se o část příslušné přílohy onoho zákona z vydání roku 1935 (str.182-190):

http://trainz.dtnet.cz/FS2004/txt/LZ1935_182-190.pdf

Pokud to někoho zaujme a pobaví, budu rád. V případě, že někdo z oprávněných nabyde dojmu, že sem tento příspěvek nepatří, prosím o jeho smazání.

Vladimír Steffan
 5x  

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   20. 12. 2009 / 21:52
leonell
Je to výborné. Kdo si chce zasimulovat třeba lety ČLS tak ví, kudy se přesně létalo.
Díky.
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   20. 12. 2009 / 22:16
xWing   
Ja mam dotaz.
Moze mi niekto prosim vysvetlit co je to operny bod a signalizacny bod, ked v bode 5 je uvedene, ze signalizacny bod je zaroven operny bod ?
A z technickeho hladiska to fungovalo ako ? Nieco ako NDB ?
Diky.

 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   20. 12. 2009 / 23:18
steffan   
Omlouvám se a prosím: Stáhněte si dokument z výše uvedeného odkazu znovu. Doplnil jsem jej o stránku 181, kde jsou tyto body definovány. Pokud v té knize naleznu ještě bližší rozbor uvedených pojmů, určitě se o něj podělím. Má 390 stran a dosud jsem ji ještě celou nestačil pročíst. Doufám, že pomůže alespoň to málo, co je uvedeno na str.181.

Vladimír Steffan
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   20. 12. 2009 / 23:33
Gunterr   
Za sebe děkuji o zajímavé informace a rozšíření obzorů. Muselo se ve Žďáru žít krásně, když kolem létala letadla směr Praha - Brno.

Jojo, musela to být krásná doba, létání bylo spíše dobrodružstvím. Alespoň tak mi to přijde. Už jen ta mluva...

Ještě jednou díky.

Aleš
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 10:03
SONP   
Mě potěšilo Kladno a Kryry (tehdy Krýry) na trase Praha - Mariánské lázně. Aspoň vím, kde má kořeny navigační posedlost obcí Kryry v Aeroklubu Kladno. (kromě toho, že jsou pěkně vidět)
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 10:43
A.J.Scandall   
To je spíš takovej letitej zvyk kladenských instruktorů, navigační Kryry - Manětín pro začátečníky a Kytín - Týnec - Postupice - Neustupov - Opařany - Kučeř -Kamýk pro pokračováky
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 08:22
BedaPZ
Taky jsem hrabal ve starejch věcech , a našel jsem leteckej řád z roku 1929
Dá se někde zjistit , na čem lítali , to v tom leteckým řádu nějak není .
Potom bych to někde stáhnul , a proletěl tuhle trať .
42054 B / 600 x 368 / 1929.jpg
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 08:58
donCarlos
Troufám si hádat, že Fokker F-VIII, ty měly ČSA před rokem 1930 dva.
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 09:38
leonell
Předpokládám máš na mysli Fokker F-VII, vyráběný v licenci i v Avii ? Ty mělo jak ČLS tak ČSA.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Fokker_F.VII


Jinak citace z http://www.filabrno.net/namety/CSA.htm :
Letadlový park ČSA do r. 1939:
Aero A-14 (1923), Aero A-10 (1923), Letov Š-19 (1925), de Havilland/Aero DH-50 (1925), Farman/Avia F-60 Goliath (1927), Aero A-23 (1938), Aero A-38 (1929), Junkers F-13 (1927), Letov Š-218 (1929), Aero A-35 (1930), Fokker/Avia F-VII-3m (1930), Ford 5-AT-C (1930), Letov Š-32 (1931), Caproni Ca-97 (1931), Saunders Roe A-19 "Cloud" (1934), Fokker/Avia F-IX (1935), Airspeed AS-6 "Envoy" (1935), Savoia Marchetti SM-73 (1937)

Obrázky z XPL, model Fokker F-VII Southern Cross (přeletěl jako první Tichý oceán), bonus k DHC2 od STMA.
20376 B / 480 x 360 / screenshot_73.JPG
16319 B / 480 x 360 / screenshot_74.JPG
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 09:57
steffan   
Dobrý den,
dovolím si odcitovat z publikace "České Aerolinie - 80 let ve vzduchu" od ing.Libora Zemana:

"V roce 1929 byly v letadlovém parku ČSA letouny Aero A-23, na nichž spočívala převážná část provozu ČSA, dále Aera DH-50A a Aera A-38; v porovnání s ostatními letadly se v menší míře užívalo letadel Farman Goliáš F-60, i když čísla dokazovala, že v tomto roce provoz letadel Farman Goliáš vrcholil." (konec citátu)

Předpokládám, že na provozu této klíčové linky se podílela všechna letadla, včetně Goliáše. Použití typu letadla se tehdy určovalo podle poptávky cestujících a nebylo pro jednotlivé linky pevně určeno. Fokkery F.VII/3m se do služeb ČSA dostaly později. Před rokem 1930 nebyl v provozu ještě ani jeden. Troška informací o Fokkerech F.VII/3m ve službách ČSA je zde:

http://trainz.dtnet.cz/FS2004/down_F_VII_csa.htm

Snad tyto informace trochu pomohou.

Vladimír Steffan
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 09:58
leonell
Díky.
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 10:51
BedaPZ
Na konci jsem nakonec přece jenom něco našel :
35230 B / 365 x 500 / 1929_letadla.jpg
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 21:35
leonell
Tady je ČSA 1933:
http://www.timetableimages.com/ttimages/complete/ok33/ok33-5.jpg
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 16:13
kuma   
Ale, ale, pánové, to je po delší době zas pěkné pohlazení, pro nás staromilce... Dík za příspěvek, téma, odkazy a doplnění!
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 19:45
steffan   
Dobrý den,
děkuji za uznání, které potěší a jako bonus všem, kteří rádi občas proženou DC-2, DC-3 nebo jiné éro pro piloty a ne programátory, předkládám k použití nádherný letový řád nejen ČLS z léta 1938:

http://trainz.dtnet.cz/FS2004/txt/cls38-05_schema_4c.gif

Doporučuji stáhnout a prostudovat v plném rozlišení. Hlavní trasy ČLS jsem zkusil "DéCé trojkou" a co se týká časů, je to docela napnuté. Zajímavostí jsou i délky (spíš krátkosti) pobytu při mezipřistáních.

Letu zdar

Vladimír Steffan
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 19:56
BedaPZ
Moc pěkné !!!
 

Jak a kudy se létalo ve 30.letech   21. 12. 2009 / 20:01
kuma   
jo, jo, tenhle znám... chtěl jsem ho tisknout, ale je moc velkej
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ