|  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 12:46 | |
|  | Ahoj, zkoušel někdo, jak se chová x-plane při sednutí například do pole bez podvozku, jak se zachová při sednutí na vodu s letadlem, který na to není úplně stavěný ... ? 
Ve FS některé stroje mohou "nouzově" přistát. U jiných strojů se první kontakt se zemí hlásí jako crash.
Jak je tohle v xplane? Až sestřelím hejno kachen, můžu s letadlem sednout v x-plane do pole bez toho, aby to byl crash ? Samozřejmě za předpokladu, že přistání bude hladké... |
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 13:08 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 13:35 | |
|  | Třeba to letadlo ještě nestihl pojistit ... |
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 13:13 | |
|  | Stoprocentně jde přistát s kolama mimo letiště, já takhle lítal na chalupu se SuperCubem a přistával na louce
To sice nebylo nouzové přistání ale bylo to mimo letiště.
Nouzových přistání jsem pár měl, naposledy třeba ten "plachtící" Junkers 52, ale drtivá většina mých letadel má pevný podvozek, takže na ně platí první odstavec, že to jde.
Pokud nepřesáhneš nějaké limity (géčka, rychlosti,...) tak to projde bez jakýchkoliv poznámek.
Přistání bez podvozku a na vodu ti vyzkouším večer (pokud někdo mezitím neodpoví).
|
| |
|
 |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 15:14 | |
|  | Nouzák na břicho jsem absolvoval (se spartanem) úspěšně z pohledu x-plane, z pohledu šetrnosti k letadlu jsem si štrejchnul vrtulí a odepsal letadlo... Ale jde to
Na vodu se mi to nepodařilo, ale zkoušel jsem to s malejma letadlama. |
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 16:40 | |
|  | Nouzová přistání jsou podle mě modelována docela pěkně. Každopádně kontakt se zemí neznamená automaticky crash a reset.
Pro ilustraci : se Z-526, kterou stavím, se dá s trochou štěští bez újmy přistát i se zataženým podvozkem (reálná 526 je na to prý dokonce i certifikovaná, protože kus podvozku ční z křídla ven). Musí se jen dát pozor na vrtuli.
|
| |
|
 |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 19:39 | |
|  | Tak Z-526 rozhodně pro přistání na břicho rozhodně certifikovaná není!
Jiná věc je, že jí to skutečně příliš neuškodí. Pokud se to provede "normálně". |
| |
|
 |  |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 20:22 | |
|  | Díky za upřesnění. Já to mám z těhle stránek o 326 :
http://ackro-zlin.monsite.wanadoo.fr/page2.html
Stojí tam : "...l'avion est certifié atterrissage train rentré !!! sans rire ! lisez le manuel de vol !!" což je v překladu : "letadlo je certifikováno na přistání se zasunutým podvozkem !!! beze srandy ! přečtěte si manuál !!"
Už podle formy to jako moc důvěryhodný zdroj brát nelze. Manuál jsem nečetl, takže budu věřit tobě |
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 13. 1. 2010 / 19:11 | |
|  | Takže jak jsem slíbil. Přistání na břicho už zodpověděli jiní, zbývá nouzové přistání na vodní hladinu:
Testováno Rijeka, přistání v zálivu, všechny Damage a Warning boxy zaškrtnuty (aktivní).
Takže:
zapraporování vrtulí, zavření přívodu paliva, zasunutý podvozek, vypnutí baterií, alternátorů, klouzání optimální rychlostí (best glide speed - já ji nevím, podle oka), nad hladinou vysunutí plných vztlakových klapek pro minimální nárazovou rychlost, křídla v rovině obr1 (aby při nárazu nedošlo k roztočení letadla), před dopadem přitáhnout aby se letadlo "nezapíchlo".
Letadlo párkrát trochu odskočilo a pak plavalo dle obr 2. Jediné co bych zmínil je, že v reálu by rychle zpomalilo a zastavilo se a zůstalo plavat nebo se začalo potápět. Tady zpomalovalo, ale ne dost rychle. Skoro bych řekl, že plavalo pořád.
|
| |
|
 |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 14. 1. 2010 / 16:17 | |
|  | Mne tam vadia tie klapky,ktore chces vysuvat nad hladinou.Ja by som ich nechal tak aby sa lietadlo pekne vycucalo a natiahlo,aby bol prvy naraz na chvost a nie na cumak.Neviem ci takto nesadal aj hrdina kapitan na Hudsone v NY,kedy druhy pilot chcel vysuvat alebo ich uz vysunul a kapitan ich vcas zavrel.Po klapkach sa ti lietadlo nahrbi na cumak,je to rozhadzanie rezimu letu. Zapichlo by sa to cumakom. Mozno sa mozu dat,ale hodne vcas,a urcite nie s nepracujucimi motormi. |
| |
|
 |  |  |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 14. 1. 2010 / 17:25 | |
|  | To je dané letadlem. U tohoto konkrétního typu je pro "Gear up landing" FLAPS AS DESIRED, Pro nouzové přistání s C182 jsem našel FLAPS FULL DOWN, u Boeing 737 jsem se zase dozvěděl že nejdou klapky ovládat protože není hydraulika atd.
Při nárazu na vodu je klíčová rychlost a úhel dosednutí. A právě tu první veličinu ti klapky ovlivní zásadně. Ale uvítám diskuzi, sám jsem hodně váhal co tam napsat 
|
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 14. 1. 2010 / 11:20 | |
|  | Akorát to asi nerozlišuje složení povrchu, že jo. Přeci jen je rozdíl přistát do rozmoklý hluboký oranice a na čerstvě posekaný pole ... |
| |
|
 |  |  | x-plane - nouzová přistání ? 14. 1. 2010 / 11:42 | |
|  | | |
|
|