Ten případ, který zmiňuju, byla opravdu Tu-134, měla technickou závadu, nevysunula se jedna podvozková noha. Linka z Varšavy. Táta byl tehdy na služebce taky ve Varšavě a snad ten den se měl taky vracet, ale s LOTem. Pamatuju, jak v rádiu říkali, že bylo nouzové přistání linky z WAW a máma zbledla. Ale táta v tom nebyl.
Co je ale zajímavé, před asi čtyřmi lety jsem letěl s ATR z Kolína (nad Rýnem, nikoliv nad Labem) do Prahy, a rampák se mě ptal, zda vezmu na jumpseat bývalou zaměstnankyni ČSA, na kterou už nezbylo místo v kabině. Samosebou jsem souhlasil, a přišla taková elegantní dáma v letech. Rozpovídala se, že je bývalou letuškou, která se pak provdala do zahraničí, a pak z ní vypadlo, že na oné lince WAW-PRG, kde se to stalo, letěla jako vedoucí kabiny. Říkala, že letadlo bylo plné dětí, že příprava na nouzovou situaci byla pro ní díky tomu nejstrašnějším zážitkem, šla do toho s tím, že to nepřežijou. Posadili to tehdy na dráhu 22, a jediné, co se stalo, bylo samočinné vyhašení motoru, neb v koncových obloucích křídla byly čidla. |
|