|  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 09:38 | |
|  | | |
|
 |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 10:49 | |
|  | Karci, dufam ze toto bol len zart ? 
Ale je ti odpustene, Ty si na IFR moc nepotrpis, tak aktualizaciu navaidov a airways nepotrebujes.
|
| |
|
 |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 10:58 | |
|  | Už som si všimol, že som to voľakedy napísal, tento odkaz, ale možno sem príde nováčik a jemu to pomôcť môže  |
| |
|
 |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 11:01 | |
|  | Ale ma to jeden hacik.
Je tam toho zalostne malo, hlavne je ta vela dat z USA, ale ostatny svet ee.
Preto pouzivam konverziu z AIRACu od Navigraphu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 11:09 | |
|  | Nuž, tak mu zašli tie dáta a on to zahrnie, nebuď sebec  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 11:23 | |
|  | Obavam sa ze to by neslo:
All data must be obtained from publicly available, freely redistributable sources. I cannot accept data extracted from commercially distributed database. If you are enhancing data previously submitted by another user then please obtain their permission first. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 11:26 | |
|  | Troufnu si tvrdit, že to je přesně to, co neudělá (onen shromažďovač dat, ne Napis). Nepochybně už mu to dávno někdo poslal, ostatně se to dá jednorázově za hubičku koupit.
Proč to neudělal se můžeme jen dohadovat. Licenčně ta data nesmí převádět a postupovat dál, takže nejspíš proto, aby po něm někdo nechtěl prokázat, jaký je zdroj dat, což by nemohl aniž by vystavil sebe nějakému popotahování. Takže se přiznám, že tuto aktivitu nějak nechápu.
Mimochodem - CRJ200 bude používat data Navigraphu včetně možnosti aktualizace.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 11:38 | |
|  | Pokial bude CRJ200 pouzivat data z Navigraphu, tak to vlastne bude mat to co teraz Ja. Prekonvertovany nejaky AIRAC do X-Plane.
Ono X-Plane samo o sebe ma v sebe databazu navaidov, cize kazde lietadlo vie z toho cerpat. Vid ten pseudoFMC co je v X-plane.
Jedine co autor CRJ200 musi vyrobit, je databaza SID a STAR, ak to teda planuje, lebo toto X-Plane standartne nepozna. Resp. on pozna vsetky body (fixy, NAV apod) ale nema ich pospajane ako SID a STAR 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 12:12 | |
|  | Nee. Oni mají vlastní FMS, do puntíku (oni tvrdí a já jim zatím věřím) odpovídajícímu reálnému FMS. Takže budou používat nativní data Navigraphu, ne data XPL. Jestli pro ně bude Navigraph generovat nový formát nebo použijí některý existující to netuším.
Tu:
http://www.rockwellcollins.com/ecat/BR/FMS-4200.html?smenu=4 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 15:27 | |
|  | No jo, ked sa im chce vymyslat nova databaza a format AIRACu, tak nech ju maju 
Aj tak nechapem, preco este Navigraph nepredava AIRAC pre X-Plane, ved je to tak jednoduchy a jasny textovy fomat, ze s tym by nemali ziadny problem. Mohli mat par dolarov navyse.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 16:14 | |
|  | Ono se jim možná nechce, pro ně by bylo jistě jednodušší užít standard XPL. Ale pokud chtějí simulovat reálné FMS tak stávající formát použít nemohou, není tam minimálně SID/STAR. A požadavek na nutnost/možnost aktualizace si dokonce stanovili sami. Zase - reálné FMS (jak ostatně vědí uživatele ATR, ERJ, 737,...) tě hezky červeně upozorní, že máš stará data (a v reálu můžeš jít domů protože letět s tím nesmíš ). Takže, když už se piplají s FMS, tak si to přece nezkazí takovou malicherností.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 16:03 | |
|  | | Ale staci opsat souradnice z AIPu a poslat, to snad pouzit muze. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | X-Plane Airport & Navigation Data 19. 1. 2010 / 16:19 | |
|  | No když k tomu nenapíše, že je to u AIPu, tak ano.
Já pochybuji, že je nějaký použitelný "freely redistributable sources".
Právě proto to nechápu. Ty data nejdou získat jinak než z nějakých oficiálních zdrojů. Nikde u Ostravy žádný malý žlutý patník s nápisem BOHUM není. |
| |
|
|