|  |  | APR HOLD 10. 9. 2004 / 12:48 | |
|  | Zdravim vsetkych. Prosim vas poradi mi niekto s tymto problemom? Pri zapnuti funkcie autopilota ILS HOLD mi lietadlo nechce drzat zostupovy uhol podla pristroja. Lokalizer sa snazi ucentrovat, ale nie velmi inteligentne, stale to pretaca a potom zasa naspat. Niekedy mi to ide a niekedy nie. Neviem ci robim chybu niekde ja, alebo je chyba inde. Robi mi to pri viacerych typoch aj na hociakom letisku, takze v tom problem asi nebude. dakujem |
| |
|
 |  |  | Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 13:08 | |
|  | no to maš ťažko, standardy uhol "nábehu" na parsok localizeru by mal byt niečo okolo 30 stupnov. nenapisal si kým erom to lietas, ale pri velkých erach typu Boeing a pod by si nemal mat vacsiu rychlost ako cca 210 aj to skoro povazujem za max, idealen 180-190 . (vsak on ma niekto opravi) To pretacanie sposobuje blby uhol plus rychlost ..
Neviem co myslis pod zostupovy uhol podla pristoja .. ale ak mas stlacene APP tak ,ak si v spravnej vyske ,mimo localizeru je tam este Glide Slope .. a ILS ti bude klesat podla neho .. a nie podla nejakeho "tvojho" pristroja. Pokial je problem, ze si nezachytil GS, si prilis vysoko .. (vtedy ho nechytis vobec) alebo prilis nizko, a casom (drz alt) sa trafis do jeho zostupovej osi .
|
| |
|
 |  |  | Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 13:10 | |
|  | Předpokládám, že jde o funkciu A/P APP HOLD, neboli funkce , která usadí letadlo do LLZ a GS na ILSu.
Takže první připomínka je, že daná dráha musí mít opravdu ILS , nejen LLZ, jako to má např. RWY29 na LKKV.
Postup v offline simulaci je asi tento ( def. 737 ):
- localiser se má protnout v uhlu do 30stupnu ve vzdálenosti 11-16NM a ve výšce, kdy je letadlo v momentě, kdy protíná paprsek localizeru ( t.j. horizontální ), bezpečně POD skluzovou rovinou. Rychlost cca 180-210kts ( čím pomaleji, tím lépe ). S rychlostí souvisí i rozsah vysunuté mechanizace.
Doporučil bych letět v režimu A/P "HDG" kursem odlišným max .o 30st z libovolné strany od osy LLZ. V okamžiku, kdy se pohne indikace na Horizontal Situatuion Indication ( hne se břevno ) tak je potřeba přepnout A/P z režimu HDG na APP ( ALT HOLD stále zapnutý ) a soustředit se na udržování rychlosti. Již předtím MUSÍ být NAV1 naladěn na frekvenci ILS !!!
Letadlo by se mělo "nějak srovnat" do LLZ, stabilizovat ( rychlost doporučuji postupně redukovat na 160kts ) a teprve potom se přiblíží ke skluzové rovině a začne klesat. A/P stále v režimu APP + ALT HOLD , on se sám vypne.
Až tohle nacvičíš tak je možné se naučit ručně letadlo dorovnat do osy LLZ a pak zapnout A/P APP, to vede k tomu, že se odstraní odchylky a celý to běží hladce. |
| |
|
 |  |  | Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 17:15 | |
|  | Mimo toho, co píšou kolegové (hlavně správné rychlosti), bývá často problém přímo v letadle. Buď špatně udělaná dynamika nebo autpilot, nevím, ale je to tak. Opravdu dobře to funguje v málokterém free letadle a myslím, že i v defaultech je to o ničem. Vyrovnání zatáčky po protnutí paprsku je vždycky opožděné, takže to přeletí a točí zase zpátky a tak pořád dokola. Je potřeba si letadlo pořádně vybrat nebo pořídit komeční, ty to mají vychytané. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 17:20 | |
|  | Alebo pekne rucne, ziadny autopilot
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 17:23 | |
|  | spravne....  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 17:25 | |
|  | Naprosto souhlasim. AP pouzivam jen kdyz zkousim (po nejakym update) jestli jeste dobre funguje anebo kdyz je takove h...o videt, ze se naporve rucne netrefim na drahu (t.j. ani ji nespatrim) V tom pripade nasleduje GO arround a CATIII. Jsem na to "vycvicen", problem s tim nemam, letadlu verim ))
Ale pravdu ma i Ludek - default AP stoji vazne za prd. Ale na druhou stranu - cim by se vyrobci add-onu zivili, kdyby to v defaultnich letadlech vsechno fungovalo... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: APR HOLD 10. 9. 2004 / 17:58 | |
|  | Dle mých zkušeností je u Free letadel problém hlavně s GS , většinou tě zapíchne 100 m od prahu dráhy salámistická odpomoc je nastavit alt místo 29.92 na 29.95 , většinou to pomůže
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: APR HOLD 11. 9. 2004 / 22:52 | |
|  | me se stava u TU-154 od Sandora, ze jsem zapnul APP, rozsvitil se mi BC a letadlo slo jednoduse do vyvrtky a k zemi.
jak je to mozny? |
| |
|
|