FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 17. 6. 2024, svátek má Adolf Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736? Jeden příspěvek | Celý strom
Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   10. 9. 2004 / 21:20
MT.
Ahoj všem, chci se zeptat na jednu věc - jak rychle se v reálu sestupuje, aby se cestující nepo.....? Mě přijde, že když lítám s PMDG s VNAV, tak to bod T/D vypočítá docela pozdě a pak to sestupuje i víc než 2000ft za minutu a to mi přijde docela dost. Nebo je to normální? Vždycky když jsem letěl (reálně) tak mi právě v počátečních fázích vůbec nepřišlo, že klesáme. A nebo se má dát raději x nm před T/D v FMC Descent now, aby nejprve začal s pomalým sestupem a až se dostane na descent path (sakra jak to říct česky - sestupovou rovinu?) samo to podle FMC-čka začne klesat rychleji dle vypočtených hodnot? Díky za odpovědi.
MT.
 1x  

Re: Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   10. 9. 2004 / 23:09
Luděk Ch.
To, co je v reálu cítit, to není rychlost klesání. Cítit je pouze změna rychlosti klesání. Takže aby se cestující nepo... není vůbec důležité, jak rychle klesáš, ale jak rychlý je přechod z vodorovného letu do rychlosti klesání. Pouze tím je totiž způsobeno záporné přetížení (větší, či menší), které vyvolává u cestujících ty "příjemné" pocity Vypočtená vzdálenost ve FMC je odpovídající a klesání přes 2000ft/m, je úplně normální.
 

Re: Re: Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   11. 9. 2004 / 09:55
A.J.Scandall   
No, Luďku, ti budu trochu oponovat. Když dáš v hladině LVL CHG, nebo to necháš na VNAV, tak to opravdu začne padat jako pytel h...en, a podélný sklon je třeba až pět stupnů pod horizontem. A to lidem opravdu není moc příjemný. Lufthansa dokonce kdysi dělala výzkum, že při klesání přes 2000fpm se lidi bojí. Proto se při klesání ve VNAV opravdu většinou použije funkce CAPTURE, v nových verzích FMC je to DES NOW, kdy to klesá 1000fpm do zachycení "glajdu". Prý to je lepší i pro motory, nemají takový tepelný šok, ale to nedovedu posoudit. Já osobně preferuju způsob, kdy se klesá 1800-2000fpm, pitch je zhruba nula, a až v nižších hladinách dám LVL CHG, zpravidla tehdy, když plyny dojedou na volnoběh. Jinak ale u klesání je nejvíc vidět rukopis jednotlivých letců, takže nelze říct, že tohle a támhleto je jediný správný způsob. Někdo argumentuje, že padat jak pytel sr...ček je ekonomičtější, no, ale ušetří se tak 100kg, ale co hůř, člověk pak nemá moc rezervu, když ho zkrátěj, a dělá si možná trochu zbytečně štréz.
To se týká i dopředné rychlosti, někdo to mastí přes třista, někdo 280, někdo tak nejak mezi k...zy. Všeobecně ale opravdu platí, že opouštění hladiny to chce dělat "gently"
 5x  

Re: Re: Re: Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   11. 9. 2004 / 10:26
Luděk Ch.
Díky za opravu a upřesnění. Je pravda, že to asi každý dělá podle nálady Když jsem letěl s bulharskou Tu-154, tak jsem při přechodu do klesání byl rád, že jsem připoután (no, trošku přeháním, ale kapitán Petrov to ohnul dolů docela drsně), naopak v B737-300 se Slovenskými Aeroliniemi, zahájil kapitán Mikula klesání tak, že jsem to skoro ani nepoznal. Spíš jen podle ztišení motorů.
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   11. 9. 2004 / 19:20
Pips   
no, naposled jsem letel v dopravnim letadle nekdy v 1990 nebo 91....Taromackou IL18 .... a abych pravdu rekl, tak prudke opusteni hladiny byla zrovna ..asi jedina vec, ktera mi moc nevadila ... vse ostatni byl docela adrenalinovy zazitek )))
 

Re: Re: Re: Rychlost klesání B73x v reálu a simulovaně v PMDG 736?   14. 9. 2004 / 10:05
Latom   
Přesně tak. Je to většinou na posádce jak chce klesat. Někdy ale holt musíš padat jako šutr (Řecko) kde tě nechají nahoře docela dlouho a pak to opravdu stojí za to. ) Rychle vše vyklesat.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ