FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
mayday aua dh8c Jeden příspěvek | Celý strom
mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 21:29
N.G.
ted seda v praze engine trouble
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 21:34
Tomas.91
Je to AUA14YB z EDDP do LOWW.
Emergency landing nežádal.
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 21:36
N.G.
no ale mayday vyhlasil
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:11
Tragédie v JRD
pockej, ale may day prece neni vyhlaseni neceho, ale jen oznaceni a zdurazneni toho, ze nasledujici komunikace je svym zpusobem dulezita a souvisi s ohrozenim letadla. v podstate "vyssi level" pan panu. aspon tak bych to chapal.
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:29
N.G.
no my to berem ze vyhlasuje nouzi a take se na to pise hlaseni.take si myslim ze se nejak ovlivnuje vyhlasovani inerfa alerfa detresfa
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 23:51
kutak
když pilot zahlásí Mayday, tak tim všem dává automaticky najevo nouzi na palubě.. u Panu pilnost
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 23:57
Tragédie v JRD
coz ale nijak nesouvisi s nouzovosti pristati .. ni?
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:01
N.G.
samozrejmne to zalezi na povaze nouze, ale v principu ne
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:02
kutak
tak to jsem asi nechápavej už takhle v neděli večer a nevím jak to myslíš... jak mi bylo nedávno vysvětlený, pilot muže zahlásit Mayday (teda stav nouze) ale nemusí ani zažádat o žádnout asistenci po přistání (plnou nebo místní pohotovost) ..to jsou jakože 2 odlišný věci, asistence po přistání a vyhlášení pilnosti či nouze
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:04
Tragédie v JRD
ne, to je jen dozvuk te debaty, kdy tu ng tak nejak spojoval nouzovy pristani a mayday na frekvenci ... nebo to aspon tak vypadalo
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:05
N.G.
ja jsem nic o nouzovem pristani nerekl jen ze vyhlasis mayday
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 12:26
kuma   
No, v tom bychom asi měli mít pořádek, ne? Když ne virtuálové, tak reální pajloti jo...

Mayday-mayday-mayday je vyhlášení tísně (emergency). To znamneá, že komunikace s tímto letadlem má absolutní přednost a proto po vyhlášení emergency (které se děje signálem "mayday-mayday-mayday") je na dané frekvenci povinně klid a kromě těch dvou (letadlo v tísni, řídící stanice) tam jnak nemá kdo co kafrat (ale všichni by měli poslouchat).

Co se v rámci toho emergency děje dál - tedy aktivace SAR, hasiči k dráze, "emergency landing" - to už je závislé na tom, proč bylo "3x Mayday" vyhlášeno. Teoreticky je možné, že se vyhlásí emergency - a problém se vyřeší za letu. Pak je na frekvenci zrušen tísňový provoz a "zrušeno uložení ticha" - a letí (a komunikuje) se dál, jakoby se nechumelilo.
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 12:51
N.G.
no, to ticho rozhodne neni soucasti mayday to rozhoduje sam ridici a dava to sam samostatnym prikazem
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 22:31
kuma   
Jseš si jistej že je to jen takhle?
Myslím (jestli si to dobře pamatuju), že jak se ozve MayDay - tak už do toho nikdo, koho se to netýká, nesmí kafrat, i kdyby se to odehrávalo na obyčejné frekvenci... Akorát stanice v tísni a stanice řídící - a to klidně může být jiné letadlo, které zprástředkovává informace pro ATC, pokud stanice v tísni nemůže s ATC navázat přímý kontakt...
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 00:31
N.G.
jsem si naprosto jistej
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 01:30
kuma   
Myslíš tím, že dokud tedy řídící stanice nevyhlásí ticho, tak do toho může mluvit kdo chce a jak chce? Teda abychom si jako rozuměli...
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 06:53
N.G.
jj oficialne ano, ale nikdo neni takovej voblouk aby to delal aspon u me uz pri pam pam vsichni stichly
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 08:41
turbík
Voe vonlouku je to PAN PAN... PAM je mozna tvoje stara tako akorat
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 12:36
N.G.
komu rikas vonlouku ty voBlouku a koukej v kolik jsem to psal a po nocni takze jeste docela dobre ne
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 09:05
FSPilot   
Nejde o to, že by mělo být úplné ticho, ale pokud ATC neřekne, že potřebuje klid, tak se komunikuje prakticky normálně s omezením na nejnutnější minimum, aby se nerušilo, kdyby ta nouze potřebovala cokoliv (tzn. nikdo nebude žádat nějaké zkratky nebo vymýšlet nějaké blbiny) a řídící se prioritně věnuje nouzi a dělá jí prostor.
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 09:26
kuma   
Kolikráts to zažil? ... že o tom tak píšeš....

Předpisy totiž hovoří jinak.
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 09:49
FSPilot   
Nezažil jsem to nikdy, resp. jednou, ale ne přímo Mayday. Ale každopádně z logiky věci... představ si, že na ACC bude mít řídící na spojení 10-15 letadel, které se budou prohánět po celé republice a při GS 450kt ji přeletí za chvilku a někdo z nich vyhlásí Mayday a podle toho, co tvrdíš (jestli to chápu dobře), by se od té chvíle nesměl nikdo ozvat. Jak bys pak ty éra řídil? Jak bys je předal, když by ses s nima nemoh bavit?
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 10:32
tonde   
Postup pri tiesňovej prevádzke
Príklad tiesňovej správy:
„MAY DAY – MAY DAY – MAY DAY – BRATISLAVA APPROACH –FATRA AIR
2HE - DRUH PORUCHY – POLOHA-ŽIADOST
Činnosť stanice, ktorej je tiesňová správa adresovaná alebo ktorá ju ako prvá prijala:
Stanica, ktorej je správa lietadla v tiesni adresovaná, ktorej tiesňovú správu potvrdila,
musí okamžite potvrdiť príjem tiesňovej správy. Musí prevziať riadenie spojenia. Ak je
nutné odovzdať riadenie spojenia inej stanici, musí tak urobiť s patričnou
zodpovednosťou.
Stanica, ktorá riadi tiesňové vysielanie musí zaistiť aby sa všetky potrebné informácie
o lietadle v tiesni dostali čo najskôr na príslušné stanovisko letových prevádzkových
služieb a k príslušnému prevádzkovateľovi lietadla, alebo jeho zástupcovi.
Odovzdanie informácie príslušnému prevádzkovateľovi lietadla nemá prednosť pred
akoukoľvek činnosťou týkajúcou sa bezpečnosti letu v tiesňových podmienkach alebo
ktoréhokoľvek iného letu v danom priestore alebo pred činnosťou, ktorá môže ovplyvniť
ďalší postup letov, predpokladaných v tomto priestore.
Povinnosťou stanice, ktorá riadi tiesňové vysielanie je podľa potreby upozorniť ostatné
stanice, aby na frekvenciu, na ktorej prebieha tiesňové vysielanie nebolo prenášané iné
vysielanie.
Činnosť všetkých ostatných staníc pri tiesňovom vysielaní:
Tiesňové vysielanie má absolútnu prednosť pred všetkými ostatnými druhmi vysielania.
Stanica, ktorá vie o tiesňovom vysielaní nesmie vysielať na frekvencii na ktorej toto
vysielanie prebieha okrem týchto prípadov:
- tieseň je zrušená alebo tiesňové vysielanie je zrušené
- tiesňové vysielanie bolo prenesené na iné frekvencie
- stanica riadiaca tiesňové vysielanie to povolila
- vysielanie má za účel poskytnutie pomoci
Každá stanica, ktorá vie o tiesňovom vysielaní a sama nemôže stanici v tiesni poskytnúť
pomoc, musí toto vysielanie sledovať až do doby kedy bude zrejmé, že pomoc je
poskytovaná.
Uloženie ticha:
Stanica v tiesni alebo stanica, ktorá riadi tiesňové vysielanie má právo uložiť ticho buď
všetkým staniciam pohyblivej služby v danom priestore alebo ktorejkoľvek stanici, ktorá
tiesňové vysielanie ruší. Podľa okolnosti adresuje tieto príkazy buď „všetkým staniciam“
alebo iba jednej stanici. V obidvoch prípadoch použije výraz „ZASTAVTE VYSIELANIE“
a rádiotelefónny signál „MAY DAY“.
Príklad: „VŠETKÝM STANICIAM – TU – BRATISLAVA APPROACH – ZASTAVTE
VYSIELANIE – MAY DAY“
Ukončenie tiesňového vysielania a zrušenie ticha:
Správu o zrušení stavu tiesne vysiela lietadlo, ak sa už v stave tiesne nenachádza. Po prijatí
správy o zrušení tiesne musí stanica, ktorá riadila tiesňové vysielanie zaistiť odovzdanie tejto
informácie príslušnému prevádzkovateľovi lietadla alebo jeho zástupcovi.
Tiesňové vysielanie a uloženie ticha musí byť zrušené vyslaním správy obsahujúce frázu
„TIESŇOVE VYSIELANIE UKONČENÉ“ na frekvencii alebo frekvenciách, ktoré boli
pre
tiesňové vysielanie použité.
Túto správu môže vyslať iba stanica riadiaca spojenie, ktorá prijala správu z lietadla, že sa
lietadlo nenachádza v tiesni.

Zdroj je strejda google
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 11:07
Lowmick   
hmm, jo. Jinak tedy frazeo 3.4.1
Ono teda pokud to dobre chapu, tak v praxi by to probihalo tak, ze ostatni se nehlasej sami, ale az po tom co jim da prikazy ATC, ktery je samozrejme musi ridit dal (v pripade ze si to emerg neprehodi na jinou frekvenci).
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 11:26
Marky Parky   
Pravdu dí chlapci, když už argumentujeme předpisy, tak správně! - předpisy hovoří přesně to co říkají chlapci.

Pokud se ozve MAYDAY, tak se postupuje podle L10/II 5.3.2.4.1 - piloti na frekvenci omezí zbytečné požadavky, ale jinak se jede dál podle odstavce (c) - prostě ATC vydává letová povolení a tím automaticky "vydává souhlas" k odpovědi. Takže pravdu píše FSPilot, prakticky to vypadá tak, že piloti přestanou otravovat s žádostmi o lepší hladinu, shortcuty a podobné věci z vlastní iniciativy, ale frekvence se normálně používá.

Pokud by to byl takový masakr, že by řídící nebo pilot v nouzi potřeboval aby bylo úplné ticho na frekvenci, tak od toho je fráze "STOP TRANSMITTING, MAYDAY".

A co se týká počtu zažití, aby ti odpověď přišla relevantní, tak dvakrát.
 

mayday aua dh8c   26. 1. 2010 / 12:35
N.G.
ja teda nevim kolikrat presne mayday asi trikrat a pani pani asi mockrat
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:28
Lowmick   
A jak to s nim dopadlo? Sedal na jeden?
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:30
N.G.
ani nevim sel jsem domu
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:32
Lowmick   
Se ti vubec nedivim, ja bych se na to taky nemoh koukat
Doufam ale zes jim neco na frekvenci rek, aspon cosi ve smyslu "radar service terminated, good night", aby vedeli ze maj rozsvitit svetla kvuli ostatnim.
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:33
N.G.
ja sedel na High Topu neboj urcite mu to rekli
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:36
Lowmick   
Tak to jo. Ono by nebylo pekny sledovat z letadla takovou tu siluetku ridiciho na vezi jak si oblika kabat a zhasina za sebou...
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 22:39
N.G.
neco jako :AUA nevim volacku CRASH WHERE EVER YOU LIKE ME OFF GOODNIGHT
 

mayday aua dh8c   24. 1. 2010 / 23:54
kuma   
No to už bylo v "Připoutejte se, prosím," že u na finále zhasli dráhu
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:17
Hermann   
http://www.youtube.com/watch?v=-YV5h6xzGKo
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 00:26
kutak
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 06:24
Toomitsch
Come on boys, let´s take some pictures ))
Nejvic co mne z toho filmu dostalo, tak jmena piloru. Posadka Roger a Over nema chybu .)
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 07:44
Hermann   
zapomnel si na Clarence, aneb uz mame to povoleni?
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 07:58
Toomitsch
JJ, ten mi vypadl No ja prijdu z rachoty a budu se kuryrovat, vim presne u ceho
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 11:42
kuma   
No ještě vektor - Victor přece!
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 15:24
Hermann   
ale ten byl az ve dvojce ne?
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 07:41
dandee
Nemozem nereagovat,ked uz si spomenul ten film,velmi zivo mi ostalo v pamati navsteva premiery tohoto filmu, kedy mna a moju manzelku chceli zriadenci kina vyviest von,pretoze sme chytili jeden z najdlhsich zachvatov smiechu , v podstate cely film,asi sme mali trochu drbnute a pri stejnych povahach...
...Bolo to niekedy v osemdesiatych rokoch minuleho storocia a bol som cerstvo vymodelovany a vypusteny vojensky pilot a leteckej tematike som trochu rozumel.
Rad si ten film pustam aj dnes a ked mam k tomu trochu fernetu...
 

mayday aua dh8c   25. 1. 2010 / 08:45
Medcin
Není nic horšího, než zasvěcený divák.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ