Program, který vedl k F-15 začal někdy začátkem 60. let, MiG-25 vzlétl poprvé v 1962. V 1968 amíci zjistili, že nějaký MiG existuje, upravili požadavky a urychlili vývoj své teď už odpovědi. Možná v té době se v McDonnell Douglas nechali MiGem v zájmu urychlení vývoje inspirovat a u USAF uspěli. Přesně ale nevím, jak to tehdy bylo, co nabídly konkurenční firmy a jakou konstrukci navrhoval McDD před rokem 1968.
F-15 vzlétla 1972 a až v 1976 Bělenko sedl v Japonsku. Tam amíci zjistili, že MiG není až takový zázrak a je technologicky roky pozadu (ikdyž platilo v jednoduchosti je síla). Neřekl bych, že by z MiGu získali nějaké převratné technologické řešení, které by aplikovali na některém budoucím stroji. Spíš si jen ověřili stav sovětského průmyslu, letectva, taktické/strategické schopnosti atd. |
|