FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Řízení letového provozu pro veřejnost Jeden příspěvek | Celý strom
Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 19:35
pseudoMates
Vážení virtuálníci,
jak jste jistě zaznamenali, dne 26.1.2010 byl slavnostně uveden do provozu nový 3D TWR simulátor řízení letového provozu. V reportážích obou televizních stanic, zaznělo i to, že ŘLP do budoucna uvažuje o komerčním využití tohoto simulátoru pro veřejnost.
Vzhledem k tomu, že tento pátek na poradě se toto téma pravděpodobně také dostane na přetřes, rád bych zjistil, zda by o tuto možnost měl někdo zájem, kolik lidí by to přibližně bylo a hlavně - kolik by byli ochotni za pronájem zaplatit (měrnou jednotkou je jedna hodina). Berte při nadhazování ceny v potaz prosím alespoň tyto položky..:
platy pseudopilotů (minimálně 2 lidi), asistent řídícího (seznamuje s prostředím a systémy, poskytuje briefing před cvičením, pomáhá a případně radí během cvičení - zejména naprostým začátečníkům), opotřebení hardware (12x projektor, 16x PC, 10x LCD), elektrická energie pro výše uvedené stroje. V neposlední řadě také nutnou marži.
Cvičení by byla koncipována nejspíš buď jako "one man show", tedy na pozici TEC proti dvěma pilotům (počet stupňů náročnosti cvičení se teprve bude stanovovat), případně na dvou stanovištích TEC a GEC (výhodu to má tu, že cena by zůstala téměř stejná, pouze navýšena o platy dalšího jednoho až dvou pseudopilotů).
Přemýšlel jsem i nad možností připojit se k netu a řídit provoz pomocí tohoto simulátoru buď na IVAO nebo na VATSIMu.. Obávám se ale, že to nebude proveditelné z technických důvodů.
Doufám, že to nikdo nebude brát jako reklamu. Jde mi pouze o to, přinést nějaká konkrétní data za simptáckou veřejnost na ono jednání, aby bylo od čeho se odrazit.
Díky za odpovědi k tématu.

Mates
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 20:31
Balooo   
Chvalitebná aktivita. Doporučuji před diskuzemi o ceně definovat, kdo jsou cílová skupina, protože mě napadají akorát sim-ptáci a dětské nebo školní exkurze, kde se asi s penězma pokrývajícíma náklady moc počítat nedá. Já bych to viděl zadarmo jako promo agitka pro potencionální budoucí kolegy. Lidi z ulice se asi hrnout nebudou, protože když je posadíš před radar, tak budou čučet jako tele na EU normy.
Komerčně pronajímat může mít smysl pro jiná ŘLP, pokud to není nesmysl.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 20:36
pseudoMates
Znovu opakuju, je to 3D TWR simulátor.. Nikoliv radarovej sim.
Pronajímatel bude mít možnost řídit letištní provoz. Tzn. odlety a přistání a pohyby po provozních plochách..
Vzhledem k tomu, že sám jsem simpták, tak na poradě chci přednést data za simptáckou skupinu. Tzn., zda by o tuto možnost vyzkoušet si řízení, které někteří z nás znají ze sítě ve 3D prostředí, ovšem s největší pravděpodobností bez připojení do jedné ze sítí.
Souhlasim, že školy nebudou zrovna cílová skupina.
Co se týče lidí z ulice, nebyl bych si tvým tvrzením až tak jist.. Novináři při prezentaci se o možnost zařídit si, docela prali. Byl o to velký zájem, ale dovoleno to s časových důvodů bylo jen dvěma.
Takže si myslim, že i v řadách laické veřejnosti se najde nemalý počet zájemců..
Ale to je jen můj odhad.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 20:53
XEAR
budeš pro pérákysty dělat pseudopilota zadarmo ??
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 20:58
pseudoMates
negative.. nebudu to mít v rámci pracovní doby, budu tam z vlastního volna..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:29
Karel
Rozumím tomu dobře, že v osobním volnu si to tedy necháš zaplatit?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 10:33
Atarian   
Samozrejme. Protoze v ramci pracovni doby dela prece zadarmo!
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 20:11
Karel
A ták, proto mi to neštymovalo...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:03
Jakub Koutný TVS461
Ty brďo... no bylo by to super Pokud by se něco takového konalo určitě bych přijel ,ale doufám že by se mi to nějak nekrylo s maturitou..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:07
pseudoMates
Nepředpokládám, že by se to mělo konat jednorázově..
Asi jsem to tam nenapsal jasně, ale šlo by o komerční využití, čili trvalé..
A pořád jsem se od nikoho nedověděl, kolik by byl ochotnej zaplatit, pokud by toto využití bylo schváleno. Potřebuju konkrétní čísla, abych měl čim argumentovat.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:09
Jakub Koutný TVS461
Tak samozřejmě se v těchle končinách neorientuju tak těžko můžu nahazovat nějaké hausnumera... Samozřejmě pokud někdo nabídne cenu ,která samozřejmě bude rozumná tak budu souhlasit ,ale nemůžu nahazovat něco o čem nic nevím
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:08
MiG-21MFN
maturita je jen jeden den, pravděpodobnost krytí je 1:365,25
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:10
Jakub Koutný TVS461
A co písemná maturita ? To není v jednom dni
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:11
MiG-21MFN
fajn, tak pak se to určitě trefí do jednoho z těch dvou dnů
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:13
Jakub Koutný TVS461
doufám že ne
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:14
B3d4   
_____________ ,ale _____________!
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:10
FSPilot   
A pokud bych předved nějaký přiměřený výkon na laika, dovolí mi opakovat FEAST?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:37
pseudoMates
Vidím, že se asi rozumný odpovědi nedočkám..
Škoda..
Pokud se do zítra 24:00 nenajde nikdo, kdo by byl schopen napsat, na kolik peněz si takovou možnost cení, tak prosím admina o smazání tohoto topicu a jako bych nic neřekl a nic se nechystalo.. Bo nemíním na poradě přednášet něco, pro co nemám podklady.
Přiznám se, že jsem si myslel, že se najdou tací, co po této možnosti skočí jako blázni a budou seriozně diskutovat. Resp. mi pomůžou s podáním dostatečných informací.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:41
kuma   
Nic ve zlym, ale jak chceš na poslední chvíli získat seriózní informace? K čemu je pro nás info, že tam buzdou dva pseudopiloti a taky se tam bude svítit, když víme prd, kolik to koštuje v ká-čé. Nediv se, že se o takové věco diskuituje (a občas zhovadile), protože právě při té diskusi si uvědom,íme všechna pro a proti.

Zájem by o to asi byl - ale myslím, že ne zas tak masovej, jak předpokládáš. Protože na IVAO se připojíš odkudkoli (třeba z Třince ;P), ale na ten váš sim se musí dojet fyzicky - a to může být problém. Takže asi by se dalo čekat, že v případě organizované grupy se jednou, dvakrát sejde parta, pro kjterou to bude zajímavá zkušenost - ale jinak si myslím, že to je záležitost jednotlivých šílenců v regionu Prahy s vlastním autem. Nemyslím, že by cena vyšší, než cena simulátoru ČSA na Ruzyni mohla být pro někoho stravitelná.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:49
pseudoMates
No..
Podle mých předběžných výpočtů by cena byla nižší než ATR ČSA v řádech stokorun. Ale to je jen můj odhad a konečné slovo bude mít vedení, pokud vůbec něco takového bude v jednání..
Nepředpokládal jsem masovej zájem v řádech tisíců lidí. Ale myslím si, že i sto lidí už by bylo relativně zajímavý číslo.
A co se týče info.. Píšu to záměrně na letecké fórum, protože předpokládám, že když napíšu údaje viz první post, tak zainteresovaní do lítání budou vědět o čem je řeč a budou schopni posoudit, za kolik peněz by pro ně ona nabídka byla přijatelná. Kolik by do toho byli ochotni vrazit. Je to stejný, jako bych já chtěl půjčit na jeden den Porche 911, ale pronájem na den, jak jsem zjistil, by stál skoro dva moje měsíční platy. Já sám jsem si ale ještě před tim, než jsem to zjišťoval, stanovil strop. A o ten strop mi tady právě jde.
Myslím, že vstupních info jsem dodal dostatek.
Jediný, v čem souhlasim, že jsem to napsal na poslední chvíli. Dřív to ale bohužel nešlo.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:43
Jakub Koutný TVS461
Dobře Matěji... Tak se pokusím být rozumný Nevím možná je to hovadina... ,ale když není nikdo schopný napsat orientační cenu tak to střelím ,ale nekamenovat prosím. Tak začal bych třeba na 700,-Kč /hod/na osobu ,ale říkám předem že se v těchto cenových relacech neorientuju..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:51
pseudoMates
To nevadí, že se neorientuješ. Mě stačí nástřel. Jinak. Platba by nebyla za osobu, ale za pronájem celého simulátoru. Tzn. může tam být jeden řídící (na věži jako sloučeném stanovišti), ale taky dva (věžník a grounďák). Cena by byla stejná v obou případech. Čili z ekonomického hlediska by bylo pro zájemce jednodušší, chodit tam po dvojicích, aby si mezi sebe náklady rozložili.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:54
Jakub Koutný TVS461
Jo takhle... tak to samozřejmě by ta cena byla vyšší Pokud by se samozřejmě sešli TWR a GND tak třeba nástřel okolo 1800,-/hod... což pro jednoho asi okolo cca 900 a z toho by byli 200/kč na osobu za pronájem trenažéru...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:03
Kitty Hawk
Ok. Že jseš to ty, dám za sebe nástřel od laika. Podotýkám, že neznám platy pseudopilotů ani koordinátora, pořizovací ceny uvedeného HW ani příkony.
Hodinová mzda 2 pseudopilotů: 250 Kč * 2 = 500 Kč
Hodinová mzda koordinátora: 300 Kč
Odhadem příkon 16 PC: 8000 Wh
Příkon 22 zobrazovacích jednotek: 5500 Wh
Spotřebovaná energie při 5 Kč/kWh = 13,5 * 5 = 68 Kč
Amortizace HW za 1 hodinu (hrubý odhad): 300 Kč

Suma sumárum to vychází na 1168 Kč + marže za 1 hodinu využití.

Prosím žádné flejmy ohledně platů apod. Můj příspěvek není nutné komentovat - chtěl jsi názor laika, tak ho tu máš
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:13
pseudoMates
Super.. Díky. Propočty máme +/- stejné..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 11:28
Mike2811
Cena kolem 800/h při použití dvěma mi přijde jako akceptovatelná, do 1000 by se to možná ještě dalo...

A to by se prezéntovalo jako přijďte si vyzkoušet řízení letadel, nebo i nějaká malá ATC školička ?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:52
Balooo   
OK, na jasnou otázku, jasná odpověď. Rád se přijdu podívat, řídit nemusím, zaplatím 0,-
Jinak něco podobného se tu řešilo jestli si dobře vzpomínám s cenou topinkovače a cenou za nějakou scenerku. Ptát se kolik je kdo ochoten za něco zaplatit je dost nešikovný. Co by za to ekonomové a markeťáci dali, kdyby jim lidi naservírovali svoji limitní cenu na stříbrném podnose a upřímně. Copak se třeba letecká škola ptá, kolik by lidi byli ochotný zaplatit za hodinu v letadle? To není takhle jednoduchý a dle tvých měřítek "rozumnou" odpověď bych rozhodně nečekal.
Ale opakuji - chválím snahu zpřístupnit tu komůrku i veřejnosti. Takovej simulátor velína Telemína je taky zadarmo, když si to domluvíš.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:58
pseudoMates
Jo, Temelín je zadarmo, to můžu potvrdit.
Možná jsem se ptát neměl, ale jak jsem psal. Ta možnost zpřístupnění tu je, a sice ve smyslu..: "můžete si to na hodinu, dvě, tři, vyzkoušet, jaké to je, řídit na věži letadla."
Právě proto, že tu možnost mám, tak se ptám. Bude lepší, když tam přednesu nějaká konkrétní čísla a odpovědní pak rozhodnou, zda se to vůbec vyplatí pronajímat, nebo ne, než když tam budu plácat..:
"no, víte, zájem o to asi je, netušim, kolik by za to lidi chtěli platit, ale jeden by chtěl opakovat FEAST, když to nesrazí.."
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:00
kuma   
Ale to jo, to je úplně v pořádku, žes to sem napsal, proti tomu přece žádná. Sám pak posbíráš z našich názorů to, co se ti s ohledem na poměry¨u vás ve firmě bude zdát užitečné.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:02
pseudoMates
Přesně tak to bylo taky myšleno..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:59
kuma   
No právě.

Tam záleží na tom, jestli vedení firmy bude chtít, aby to jako "vydělávalo" - tedy že všechny náklady budou bezezbytku zaplaceny a rozděleny mezi zánemce - anebo že to bude taky tak trochu propagace. A jestli jsou ochotni dát čtvrt nebo půl mega za kl.ip do tgelevize, tak taky můžou říct, že pokud bude zájem, tak to 1-2-3 měsíce budou provozovat sponzorska - teřeba jen za symbolický vstupný, aby tam někdo nelez jen loupat kabely. Pokud o to bude zájejm, dá se utahnout šroub a udělat vstupný = pronájem (/v rozumnej rea)laci, kterou stejně nikdo z nás nezná) a pokud o to zájem nebude, tak to na půlročním workshoppu vedení odpískat a projekt zrušit.

Aspoň kdybych já v tom vedení byl, díval bych se na to takhle. Ale já tam nesedím - a tak si to usej rozhodnout sami
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:01
pseudoMates
Osobně si myslim, že bude snaha, aby to vydělávalo.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:02
kuma   
To chápu, ale takovej projekt bych viděl černě... Šílenců a simptáků je limitovanej počet...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:05
pseudoMates
počet simptáků limitovanej je.. počet v šílenců a zazobanců v týhle zemi ani ne..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:00
Vita Zenisek
Hm. Ale tipuju ze ti pujdou radeji kormidlovat Bulika.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:10
pseudoMates
I to se může stát.. Jen za bulíka zaplatíš několikanásobně víc.. Teda, poku mluvíme o ČSA B737..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 11:32
FollowMeCar   
Mno v případě, že by byla možná pouze čumenda dejme tomu za cca 200 - 300 kč tak bych se možná taky přišel podívat. Taky neřídím, což znamená, že bych na té židli v první řadě byl uplně k ho*** a upřímně o řízení jako takové ani nemám zájem. Spiš bych to pojal jako velikou technickou raritku.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:57
XEAR
Tak okolo 1000 Kč/h... to je podle mě rozumné...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:01
kuma   
To jo, kdyby se domluvili dva - tak 500,-, kdyby čtyři, tak 250,- za hod... v půlce by se vystřídali, přitom by mohli koukat přes rameno těm prvním, jakej je cvrkot...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:48
FSPilot   
Rozumně? No, nešel bych tam, protože bych si "udělal ještě větší chutě" na něco, co nemůžu mít...
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:36
kuma   
Nabízí se ale jiná zajímavá příležitost.

Jak těžké je být pseudopilotem (pokud se nejedná o ofiko certifikované školení - myslím při nabídce veřejnosti). Pokud by to bezpečnostní mechanismy umožňovaly, bylo by asi možné, aby se zkušení IVAOví simptáci ve svém volném čase a jen pro tu prdel účastnili takových happeningů na obou stranách sim,u - a to by asi mohlo dost významně 1) zpestřit provoz (co to je - dvě érqa na jednoho věžníka?) a 2) asi celé zlevnit - stačil by pak na ně jeden hlídač z řad zaměstnanců + spotřebovaná energie a amortizace... (si myslím...)
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:40
pseudoMates
Pozor. Jeden pseudopilot se nerovná jedno letadlo.. Každej z pseudopilotů ovládá během cvičení, v závislosti na obtížnosti, několik letadel.
Na 3D TWR simu v Mnichově jsme 55 pohybů/hodinu dělali ve dvou pseudopilotech.
Max. počet PP na jedno cvičení je 6.. Což by ale zásadním způsobem ovlivnilo i končenou cenu.
A jinak ano, práce PP není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. Vypisovat sem podrobnosti ale nemá smysl.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:42
kuma   
OK, 55 pohybů za hodinu by pro ATC amátéra asi bohatě stačilo
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 21:44
pseudoMates
To byl jen příklad, kolik PP je potřeba na cvičení.. Pražskej sim je jinej, takže by bylo na stejnej počet pohybů víc PP, nebo cvičení s míň pohyby..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   19. 2. 2010 / 17:56
Lukas.wz   
Naopak, mě by podrobnosti zajímaly..
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 22:29
Karel
Dal bych 45,80 pokud se dá platit kartou. Nebo 46 v cash.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:12
B3d4   
Kartou se dá platit jen jestli budeš vlastnit "Platinovou kartu posázenou rubíny"!
Teď trošku vážně: dal bych 1000 Kč/hod, ideálně ve skupinkách po dvou-čtyřech lidech.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:45
mípa   
za 1k/h bych se šel určitě podívat / zkusit.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 13:26
Balooo   
Pane kolego, vy už také počítáte v tis.Ł, není lyž pravda?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 17:33
kuma   
"lyž" - to je fakz bomba překlep, to se ti povedlo!
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 17:42
Balooo   
To není překlep, to je tvrdej byznys.
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 20:10
Karel
Jako tvrdý lýzání?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   17. 2. 2010 / 23:48
RadoR
no moment .uz aj my mame taky simulator,coskoro bude nainstalovany a plne funkcny,vcetne vsetkych nasich slovenskych letisk,ale to ty mates urcite vies
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 08:15
pseudoMates
To vim.. Jen, co já vim, tak vy to budete mít na LCD a projekci tušim jen 180°. Nebo se pletu.? Jak se jinak máš..? Co Lucka Bečková, už je přestěhovaná do Blavy..?
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 18:10
RadoR
no tie lcd a 180 je na testovacom simulatore,v plnej verzii bude 270 stupnov a zda sa mi ze to budu projektory,ked nie tak potom lcd,zistim
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 12:49
Hippo
Taky bych to tak za tu 1000 zkusil ... případně by se mohl vydávat dárkový certifikát ... myslím, že bychom si o takový dárek doma několikrát řekli
 

Řízení letového provozu pro veřejnost   18. 2. 2010 / 17:29
Michal (CSA447)
+1
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ