| | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 18:46 | |
| | Nevěděl by někdo zda hlubiny netu neskrývají výkresy, nebo alespoň míry interiéru kokpitu Tu-154? Já už půl dne marně googluju, mám docela slušnou dokumentaci k B-737, ale kromě pár docela težko použitelných exteriérových výkresů jsem na tučko nenašel nic. Takže jako obvykle googluju asi špatně. (Popř. ve špatném jazyce.)
|
| |
|
| | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 18:57 | |
| | Přímo na fóru project tupolev je sekce LII, kde se řešej home cockpity. Tam občas nějakej výkres přilítne. |
| |
|
| | | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 19:02 | |
| | Díky - takhle je to vždy, na tupoleváckém fóru jsem nebyl už rok a přitom se tam opravdu dá najít pár rozměrů... |
| |
|
| | | | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 20:49 | |
| | Budeš stavět? Máme si chystat výlet na blízký východ? |
| |
|
| | | | | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 21:46 | |
| | | |
|
| | | | | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 23:39 | |
| | No popravdě mě myšlenka domácího kokpitu lákala už delší dobu. Jenže víš jak, i když je Lucka trpělivá a má pro mé koníčky pochopení (stejně jako já pro její) v 1+1 se jaksi nedalo. Teď na baráku mám více místa + možnost laborovat s půdou, hospodářskou budovou a garáží. Asi před třemi týdny jsem skončil s rekonstrukcí a opravami no a hned začínám blbnout. Asi dva týdny studuji co je na trhu dostupné, jak vypadají už realizované projekty, zvažuji své finanční možnosti. Protože jsem momentálně bez práce, tak pracuji i na projektu kvaziairlinerovského sedadla, které by nestálo 70 klacků. Jako ex-konstruktér a ex-nákupčí mám celkem slušný přehled s kým bych to realizoval. V modelu už to mám, takže teď výkresy, poptávky - postavení prototypu, určení ceny - nafocení - poptávka zda by o to byl zájem a v jaké variantě. I v případě nezájmu mi zůstanou dva prototypy pro domácí použití. No a uvažoval jsem o skořepině pro Tu-154 která by díky podobným okýnkům šla využít i pro Jak-40 a popř. pro Tu-134.
Co se týče výletu na blízký východ - tady právě ještě nevím zda to koncipovat jako dvojsedadlo, nebo one-man-show budku. Je mi jasné, že být v Praze tak bychom se mohli jednou týdně scházet a zopakovat si tak tu Letňanskou expedici. Tady v regionu mám jen Greedyho, a jak jsem ho poslouchal na posledním simbeeru, tak ten to s časem taky nemá jednoduché - jako já když jsem byl ještě zaměstnaný. A když se zdaří, tak za tři týdny to zase začne vjíždět do starých kolejí, takže nevím kolik času týdně bud moct stavbě věnovat. Výhoda stavby 737 je v tom, že pokud někde nakopneš zlatou žílu, můžeš to udělat jako Radek Topinka - půl roku zapracuješ na projektu, pak tři měsíce objednáváš a přijímáš zboží a půl roku to dáváš s partou nadšenců dohromady. Přiznám se, že na simbeeru jsem se nedostal k Daveovi - to je kapacita přes elektriku a chtěl jsem ho hodně vyzpovídat jak to šlo při stavbě 737 v Praze. Na ruské éro zase nemáš výrobce - na tučko ti každý kašle, v Rusku zase kašlou na 737 a všechno klepou na koleně - jenže s velkým důrazem na detail bude první tupolev v kvalitě Topinkova 737NG hotový tak nejdříve za osm-deset let. Jinak výlet na blízký východ si udělat s Vojtou a klidně i děvčaty udělat můžete - počítám, že tak za dva-tři měsíce máme vyřešen i pokoj pro hosty, takže Vás s Luckou sdrečně zveme. Mimochodem já měl z Vojty takovou radost, když se tu ukázal s čerstvýma papírama - jako bych je měl já sám. ) Let s ním - to byl jeden z nejhezčích dárků co jsem kdy dostal. |
| |
|
| | | | | | | Tu-154 výkresy 18. 2. 2010 / 23:51 | |
| | Milý Wiléme, velmi mě těší, že se ti líbil let se Squirrel Airways. A to počkej o co to bude lepší, až se to naučím doopravdy pořádně - stále ještě cítím, že to není ono.
Co se týče simulátoru TU-154, dvojí pilotní sedadlo by mělo výhodu asi jen tehdy, pokud by řízení bylo zdvojeno (hýbalo se společně), nabo pokud by byly reálné budíky a přístroje a jeden by letěl a druhý šteloval. Možná by bylo zajímavější udělat jakýsi "generic simulator" trijetu, a posadit tam místo 2. pilota spíš borťáka vybaveného myší, velkým LCD a vlastními plyny na levou ruku a mohl bys v tom provozovat 154ku, JAKa nebo B727/DC10. I když takový pěkný simulátor TU-154 zabarvený pěkně do zelena, s berany a plyny dle reálného vzoru a v reálném měřítku... no nevím, co bych si vybral... |
| |
|
| | | | | | | Tu-154 výkresy 19. 2. 2010 / 00:00 | |
| | Pár obrázků pro inspiraci... |
| |
|
| | | | | | | | Tu-154 výkresy 19. 2. 2010 / 00:06 | |
| | Tak tyhle jsem ještě nestihl objevit - ten první - to je naprostý masakr. Když se podívám jak je to v tom pokojíčku utopené... A co na to asi říká únosnost podlahy. ) Ten druhý obrázek je něco v tom stylu jak jsem to chtěl realizovat a jak jsi správně napsal - že myšlenka byla dělat generickou skořápku pro trimotory. |
| |
|
| | | | | | | | | Tu-154 výkresy 19. 2. 2010 / 00:10 | |
| | Ten první a třetí je ten samý projekt. Nevím jak tato megalomanie skončila, ale poslední fotopříspěvek v tématu tohoto projektu je někdy z r. 2007. Nedivil bych se, kdyby to skončilo nezdarem, protože autor si opravdu nabral hodně - z textu vyplývá, že jeho cílem bylo připojit VŠECHNY budíky do FS, včetně těch borťákových.
Ten druhý se mi zdá nejreálnější, a jde tam v hlavně zásadě o vyrobení beranů, RUDů a panelu autopilota. Ostatní je asi papundekl, nevím, jak to má borec s overheadem. |
| |
|
| | | | | | | | | | Tu-154 výkresy 19. 2. 2010 / 00:31 | |
| | Overhead právě vypadá, že je poctivý...
Ono zprovozňovat reálný kokpit tak aby chodil v FSce je opravdu peklo a každý projekt jakmile se dostane z fáze nadšení a nepracuje na něm opravdu dobrý dotahovač, obvykle končí nezdarem. |
| |
|
|