FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 23. 5. 2024, svátek má Vladimír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... Jeden příspěvek | Celý strom
Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:21
Laco Z.
Veríte tomu, že robil výkrut ?? Nejak mi to hlava nebere, že by tak hlúpo riskoval.

V poslednom odkaze - sudový výkrut s Citation II

http://flymag.cz/article.php?id=1336

http://flymag.cz/article.php?id=1317

http://www.flymag.cz/article.php?id=1322
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:28
Tragédie v JRD
nechci se nikoho dotknout, ale teda musim rict, ze ten text pod prvnim odkazem mi prijde takovy.... ehm, no .. hystericke kriceni, snazici se .. vlastne ani nevim o co. zpochybnit zavery nemcu? nebo ...?
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:36
Lowmick   
Znate nekdo toho autora? Pije casto?
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:38
step   
Je to přesně tak. Souhlas. Podobnou reakci nechápu. Proč by měli Němci cíleně překroutit příčinu havárie?
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:43
Jakov
protože to sou Němci, podle autora se asi mstěj za Heydricha
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:45
Jakov
Ale skutečně upřímně soudruzi
http://www.flymag.cz/forum/viewtopic.php?f=71&t=6&start=0
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:49
MiG-21MFN
nevím, jestli je horší udělat akrobatickej prvek úmyslně nebo neúmyslně
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 21:35
Cirrus/Pindra
Tady můžu s čistim vědomím říct, že kromě ostrejch zatáček sám a už vůbec ne s lidma na palubě nikdy nic neprovádím, prostě se bojim toho, že bych to posral a byli bychom všichni kaput... nechápu, jak někdo může provádět něco, na co nemá papíry nebo zkušenosti... škoda je pak akorát letadla.
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 21:55
FSPilot   
Považuje se manévr pro vytvoření stavu beztíže za akrobatický prvek?
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 22:22
A.J.Scandall   
Podle mě ne.

Tedy pokud se přitom budeš pohybovat v obálce obratů pro kategorii NORMAL. Jestli se nepletu, je kategorie NORMAL omezena podélným sklonem 30° a náklonem 60°. Možná ale taky kecám.
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   5. 3. 2010 / 10:19
FSPilot   
Jo díky Tak to jsem nikdy akrobatický prvek neproved
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 22:59
Cirrus/Pindra
ne
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 21:13
kluk ušatá
Kdyz uz se tam tak ryje do UZPLN, umi si nekdo dost dobre predstavit ze by to analyzovali bez nejakeho Cecha? Nebo se ti piloti podle nich domlouvali o sudaku po anglicky?
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 20:53
tomisy   
Jaroslav Seifert byl dobrej spisovatel. Ale František Sajfrt není...
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 21:09
kuma   
Sorry, hypermačko, myslím, že na tohle se nemuselo zakládat nové vlákno... Bohužel flymag.cz se těmito články řadí k tomu dost horšímu, co se mezi webovými leteckými "novinami" vyskytuje. Proč: přinejmenším pro:

- chyby v překladu německého prohlášení, na kterých se staví bombastický článek (Blesk hadr)

- zcela špatně popsaný výkrut - pitomá animace a špatné pohyby špatnými kormidly. Ten člověk ve skutečnosti popisuje uvedení do vývrtky, nikoliv výkrut (!!!)

atd.atd...

Tažený výkrut (protože tak se to jmenuje), když se zaletí řistě, se dá provést s jen malými pozitivními g a samozřejmě není důvod, proč by to s cessnou nešlo (když je dost času, prostoru a vidět přirozený horizont.

Protože ale po celou dobu točení je pozitivní g, nelze bez přirozeného horizontu odhadnout okamžik, kdy je potřeba srovnat. Pokud někdo tento manévr dělá v noci (!!) musí se spolehnout na umělý horizont, který ale může při přetočení o 360° a pokračujícím točení vykázat chybu (!) nebo (podlem konstrukce) ukáže rovnou blbost. Nevíme jakém horizonty (gyrovertikály?) byly v této cessně (předpokládám, že měla glass-cockpit - ale ten jen ukazuje to, co dělá mateřský setrvačník). V takové situaci je strašně snadné přetočit/nedotočit výkrut o 45° - a zvyšující se rychlost řešit srovnáním křidélek a přitažením (což by při horizontáním letu na konci 360°točení bylo přesně to pravé). Pokud se v tu chvíli ale letadlo nachází v poloze hlavou dolů - kterou piloti díky pozitivnímu g necítí - a přitahnou, uvede se letadlo do střemhlavého letu se stoupající rychlostí - tedy do situace, kterou pilot nepředpokládá - a pokud zcela přesně neví, co se děje (a v tu chvíli to neví) - nemá šanci zareagovat správně. Pak to skutečně může z cestovní hladiny do Hřenska trvat pouhých 20 sekund...

Vím, že toto je má spekulace. neslyšel jsem záznamníky, vycházím jen z toho, co je (zatím) dostupné na internestu a co tu psali naši kolegové. Myslím, že k tomu není co dodat.

Myslím, že:
- lze považovat za zřejmé, že se našel pilot, který tak skutečně zariskoval
- neuvědomil si, do čeho ve skutečnosti jde
- není problém udělat tažený výkrut s cessnou 550
- je problém dělat jakoukoliv akrobacii ve tmě, jen se spolehnutím na úřístroje, které ale mohou být v krajních polohách a při akrobacii zatíženy fatální chybou.
- Blbce z nás nedělají Němci. Blbce z nás, bohužel, udělali ti, kteři si b noci loupli výkrut - a nezvládli to... budiž jim nebe lehké...
- blbce z nás dělá flymag.cz, protože si ani neumí přeložit, co ti Němci vlastně napsali a svoé čtenáře považuje za idioty, kteří ani nevědí, jaký je rozdíl mezi výkrutem a vývrtkou.

howgh!
 

Česká republika byla.... omluva za překlepy   4. 3. 2010 / 21:39
kuma   
Omlouvám se za překlepy, ale mazat a znovu dávat to nebudu, (stýská se mi po "editu"...)
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 21:29
A.J.Scandall   
Trochu jsem poopravil název. Je třeba si uvědomit rozdíl mezi "Air operator`s" a "Air operators". Němci NEVYZVALI ČR ke zvýšení letecké kultury, ale vydali dvě doporučení:

Recommendation No.: 10/2010

The CAA-CZ responsible for air operators within the Czech Republic should arrange for an inspection of the involved air operator’s aircraft in regard to structural overload.

Recommendation No.: 11/2010

The CAA-CZ should determine actions for the improvement of the air operator’s Quality Management System and the Safety Culture


V prvním případě doporučují inspekci letadel leteckého dopravce (Time Airu, neboť on je tím dopravcem zmiňovaným ve zprávě), zdali nedošlo k překročení povoleného namáhání konstrukce.

Ve druhém doporučují zvýšit systém řízení jakosti a kulturu bezpečnosti leteckého dopravce (Kterého, no toho, jež se jej zpráva týká, tedy Time Airu)

Nikde tam není nic, že vyzývá k témuž u jiných provozovatelů v ČR, nebo dokonce ČR jako celek!!! Snad mě někdo, lépe znalý angličtiny, toto potvrdí (případně vyvrátí)

Já vydám další doporučení, přímo skandální: nezpochybňujte předběžnou zprávu BFU, nedovolili by si vydat nesmysl, obrátilo by se to proti nim. Málokdy mají vyšetřující úřady v rukou tak jasné svědectví, jako v tomto případě. Je kruté smířit se s takovým faktem pro ty, kteří zúčastněné osobně a blízce znali, já bych se s tím sám vyrovnával těžko, dlouze, a možná by se mi to ani nepovedlo. Ale je třeba to přijmout.
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 22:08
Masak
Mozna nejsem lepe znaly anglictiny, ale tomu textu rozumim uplne stejne jako ty. Doporuceni se jednaji pouze konkretniho operatora.
 

Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 22:18
A.J.Scandall   
Dík, že nejsem sám, kdo si to myslí.

Jen jsem zapomněl při pokusu o EDIT změnit opět ten název příspěvku, činím tak teď
 

Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   4. 3. 2010 / 23:34
kuma   
No, myslím, že z mýho příspěvku je ajsný, že si to myslím taky - akorát jsme to psali paralelně ve stejnej čas (teď po editu to vypadá, jakobych tě předběh´, ale byli jsme původně jen o minutku)
 

Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   5. 3. 2010 / 06:37
Hermann   
Videl sem ejdzejuv originalni prispevek - muzu vse dosvedcit
 

Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   5. 3. 2010 / 09:35
A.J.Scandall   
Já ho jen v drobných jazykových a významových nuancích opravil. Čímž se, stejně jako nedávno kuma, přimlouvám za funkci EDIT. Prsty jsou často rychlejší než hlava
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   5. 3. 2010 / 13:06
Laco Z.
ten článok už stiahli ko..ti, čo ich k tomu viedlo ?

http://flymag.cz/article.php?id=1336

V tomto prípade boli autorove prsty rýchlejšie ako hlava.
 

Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury...   5. 3. 2010 / 13:09
Tragédie v JRD
No, vzhledem k tomu, ze se mu rozpadla nosna linie celeho toho clanku (mizerny preklad te vyzvy), tak ten clanek fakt asi nemel smysl
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ