|  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 12:13 | |
|  | Často som lietal s vojenským špecálom Slovak Air Force. Pri jednom nočnom lete z Bruselu, tuším, deň, dva, pred Vianocami prišiel do priestoru cestujúcich kapitán "anduly" a ministrovi oznámil, že v Bratislave sú veĺmi zlé podmienky na pristátie, tesne okolo minim An-24. Taktiež uviedol, že najbližšie letiská, kde môžeme pristávať sú na Ukrajine a v Poľsku. Neskoršie k nim pribudla Ostrava. Informoval ministra, že sa pokúsi o pristátie a ak to nevyjde poletí na náhradné letisko. Minister bez dlhého rozmýšlania povedal, že súhlasí z akýmkoľvek riešením, ktoré mu navrhne kapitán. A tak po nezdarenom priblížení sme leteli do Ostravy. Zaujímavé je to, že sa to odohralo v lietadle, ktoré neskoršie havarovalo v Maďarsku.
A poľský tupolev? Kapitán oznámil vedúcemu delegácie, že v Smolensku sú zlé povetrnostné podmienky na pristávanie a navrhol, že sa pokúsi o pristátie a ak to nevyjde poletí na náhradné letisko. Možno vedúci delegácie, alebo niekto z jeho okolia kapitánovi "vysvetlil," že nič také neprichádza do úvahy. Musí pristáť, ináč sa naruší program pietneho aktu a určite mu aj niekto zdôraznil, aký významný je to akt a čo znamená pre Poliakov. Zamyslený kapitán sa vrátil do pilotnej kabíny a tam oznámil, že pristane v Smolensku. Čakal na zázrak, čakal že slnko roztopí prízemnú hmlu. Chcel bezpečne pristáť a tak krúžil nad letiskom. Uvedomoval si možné riziko...Čo najďalej odialoval pristávací manéver. Možno po troch okruhoch sa niekto vrútil do kabíny a zvýšeným hlasom sa opýtal, kedy sa už konečne dostanú na zem. Počasie sa ale nemenilo...Pod tlakom týchto udalostí sa definitívne rozhodol. Klesal s tupolevom, bez viditeĺnosti zeme, bez ILS a VOR a pravdepodobne aj bez modernej zábleskovej rady, len na klasické štandartné svetlá predpolia vojenského letiska. Len na dva NDB. Klesal a v ušiach mu zneli slová ktoré si vypočul v salóne a taktiež sa do toho miešali slová dispečera, ktorý mu nedoporučoval pristáť a letieť na záložné letisko. A možno v poslednej chvíli sa pod vyplvom predchádzajúcich udalostí mrkol na výškomer, ktorý mu ukazoval výšku v stopách a podvedome mozog to už nestihol prepočítať na metre, pretože, možno, na approach mape mal uvedené výšky v metroch...Hoci vedľa rádiovýškomer ukazoval metre...Veľmi málo metrov....Česť ich pamiatke. |
| |
|
 |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 15:24 | |
|  | Já se dnes dozvěděl ve škole, že kdysi když takhle letěla polská delegace do Gruzie, tak díky špatným podmínkám se rozhodli divertovat někam jinam..no a posádka to pak odnesla nějákými tresty a posléze je za to úplně vyhodili z vojenskýho letectva.. takže tenhle fakt tam asi taky hrál nějákou roli |
| |
|
 |  |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 17:11 | |
|  | Dnes som cital ze sa jednalo o toho isteho pilota co zahynul. |
| |
|
 |  |  |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 17:12 | |
|  | A vraj ho nevyhodili, ale dokonca dostal aj nejake vyznamenanie. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 17:15 | |
|  | aha.. tak díky za doplnění..a kde jsi to četl? |
| |
|
 |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 16:59 | |
|  | mám ten samý pocit. O to víc pak hořkne česká pocta v podobě státního smutku a omezení s tím spojené. Ale rád se budu mýlit.. |
| |
|
 |  |  | Havárie letadla s polským prezidentem - moja verzia 12. 4. 2010 / 17:46 | |
|  | | |
|
|