jo, jo, tohle byl docela hezkej vejtah... Jinak navijáky maj kouzlo, bez rachotu....
Navijáky nemusí být extra silné (silnější než H4) - tam není žádný extra zisk... zákleží na průměru bubnu atd. atd. - ale i H3 vytáhne poměrně těžký dvousic kam je potřeba, když má dost dlouhé lano. Silný naviják (a těžká noha navijákaře) je zase větší riziko přetržení lana či spojky (pojistky).
"Mistry" v navijácích jsou Holanďani a taky Němci, nejsou poznamenáni socialismem a tak nemají averzi vůči kolektivu a partě, jako tomu bývá občas u nás. A naviják je vžy především o partě (aerovlek je naopak pro individuality... ). Nicméně z H4 dokázali jednou Twin Astirem za jeden den 12x přervat lano (problém navijákaře to nebyl, na druhém laně v jednom kuse skákající Češi s blatníčkem nepřetrhli ani jednou ). Ale je fakt, že jsou zvyklí na silnější navijáky - a tlustší lana - nemohli pochopit, proč se nám přetrhlo lano a ne "500 kg pojistaka" - bylo marné jim vysvětlovat, že záplet uděláme vlastníma rukama raz dva, ale 10 kusů 500kg pojistek na jeden den by byl docela drahý špás...  |
|