|  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 11:52 | |
|  | Tak po skvelom vrtulníku sa pustili do akrobata, namiesto slov pár obrázkov |
| |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 11:53 | |
|  | Ešte jedno malé rypnutie, stále je tu niekto, kto tvrdí, že modely pre x-plane sú na míle ďaleko od FS? |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:00 | |
|  | ahoj Karči, prečo sa neleskne kabína? a prečo nie sú v budíkoch ručičky v FSX ich tam máme he he he. |
| |
|
 |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:01 | |
|  | Lebo je to záber nehotového panelu a odlesky? Má špeciálnu povrchovú úpravu zabraňujúcu odleskom A kde máš ty také detaily, ha?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:06 | |
|  | Čmeliakovi sa leskne čelo keď ho presviedčam aby sme sa pustili do Z 226-ky a mne sa lesknú oči keď si predstavím, že by ju urobil....   |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:06 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:08 | |
|  | No vidíš, a už sa začínaš približovať x-plane Iba žartujem, nemyslím to vážne |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:15 | |
|  | Karči nemáš foto Žiliny?, nejaké obch. centrá alebo kostoly? chcem do žliny urobiť nejaké budovy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:17 | |
|  | Nemám, môžem mať Povedz čo chceš, budeš to mať prípadne ti to nahodím v Sketchupe a otexturujem a exportnem do 3DS |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:18 | |
|  | Héj!? už Ti to ide? v 3DS by som to prijal. Odtial to už exportnem do FSX. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:24 | |
|  | Aspoň keď robím vizualizácie, tak exportujem do 3ds bežne |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:27 | |
|  | napíšem ti na súkr. správu čo chcem |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:29 | |
|  | A nejsou? On vzhled je (hlavně u větších dopraváků a pro hardcorovější piloty) jedna z nejméně důležitých věcí na modelu Vymodelovat pěkné éro zas takový problém není, když je čas A že si X-Plane udělá sám dynamiku, tak značně ulehčuje práci autorům (tím nechci znehodnotit jejich práci), ale propracovanost systémů letadel - mít éro vybavené výškoměrem a kompasem je něco jiného, než tam mít kvalitní např. navigační systém se všemi možnými i nemožnými chybami a poruchami nebo dobře simulovaný hydraulický, elektrický, vzduchový systém apod. - na to X-Plane má k FSce zatím na hodně mil daleko  |
| |
|
 |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:47 | |
|  | A zas sme doma Ja som iba narážal na to, čo tu onehdá, teda pomerne dávno padlo na adresu vzhľadu modelov do x-plane A čo sa týka modelovania systémov, tiež sa to zlepšuje http://www.simhq.com/_air13/air_438a.html Prípadne Lockheed CF-104 Starfighter http://www.classicjetsims.com/CF-104/features.html Created using data from aircraft operation and performance manuals. Flight model features include:
Boundary Layer Control (BLC) Flaps - can be configured for symmetrical or unsymmetrical operation
Engine Plugin code to provide accurate supersonic acceleration and cruise performance
Flight Model enhancement plugin code to provide accurate turn performance
Plugin modelling of pitch-up due to high Angles of Attack and roll off tendency when throttle is cut with flaps extended
Bombing range with aircraft and weapon track cameras which provides bomb scores on your drops. Bombing ranges may be defined in a text file so you can create your own.
Plugin code to implement accurate instrumentation and performance. Like the Commercial T-33 package, this aircraft will feature full system modelling and complete and functioning instrumentation. Some custom instrumentation and systems examples include:
Radar with general ground mapping, pencil beam, and air-to-air modes
Position and Homing Indicator (PHI)
Litton LN-3 Inertial Navigation System (INS) coupled to PHI (LW-33 will be modelled for the conventional attack version)
Engine Management System with EGT and nozzle control
Hydraulic System
Electrical System which models the three generators as well as the Ram Air Turbine, all of the electrical buses, and equipment
Gun and Navigation Reticle
A tak ďalej Ono ako vždy záleží kto to robí  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:57 | |
|  | Souhlasím Však než budu mít nový PC, který to zvládne, tak už snad bude dost modelů (pořádný Boeing 737, ne to, co je tam teď, popř. jiné pěkné velké a propracované éro a dostatečný výběr malých letadélek) a na simy řady FS zbude místo v šuplíku  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 12:59 | |
|  | Ja to mám jednoduchšie, mňa nikdy nelákalo nič väčšie ako Piper Seneca  |
| |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 29. 4. 2010 / 17:27 | |
|  | Vypada super, snad bude tak i létat. Pro FSPilotovu informaci: X-Plane tvůrcům skutečně hodně ulehčuje práci s dynamikou, ale uplně zdarma to rozhodně neni.
V. |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 30. 4. 2010 / 12:19 | |
|  | Já neříkám, že jo, ale co tam s dynamikou špekulují tvůrci? To by mohlo být celkem zajímavé počtení. Krom toho, že X-Plane počítá vlastnosti letadla podle jeho tvaru (?), jestli se nemýlím, tak co víc k tomu potřebuje autor dopsat (výkony motorů, směr tahu, účiinost reversů, ...? )? |
| |
|
 |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 30. 4. 2010 / 14:12 | |
|  | Nejlepší bude, když si to stáhneš a zkusíš si s tim pohrát. X-Plane počítá dynamiku podle tvaru křídla jen částečně. Resp. bere v potaz jeho rozměry. Primárním zdrojem pro výpočet vztlaku jsou mu ale tzv. airfoil soubory, kdy každý soubor odpovídá poláře profilu pro dané Re.
V X-Plane je možno každému z křídel nastavit jinou dvojici polár profilů u kořene a jinou na konci křídla. Dvojici proto že jedna polára je pro nízké a druhá pro vysoké Re. X=Plane je pak schopen mezi tím sám interpolovat podle aktuálního Re které si vypočítá.
Udělat tyhle poláry dá zabrat. Zjistit jaká Re potřebuješ a sehnat data neni jednoduchý a dostupné simulace obtékání asi nejsou z nejpřesnějších, takže s výsledkem je třeba si pak metodou pokus-omyl pohrát.
U letadla typu Cessna který lítá rovně to není zas takovej problém, ale u pajdy jsem se celkem vyřádil abych docílil pádovku jaká má být a zároveň se za to dalo zabrat...
Zbytek samozřejmě udělá X-Plane sám podle tvaru jaký tomu křídlu dáš, jak velký křidýlka s jakejma výchylkama nastavíš atd.
Snad už je jasnější že pokazit se toho dá taky dost. Proto je potřeba jásat až po záletu každého stroje, stejně jako ve FS  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 30. 4. 2010 / 16:09 | |
|  | Ještě dodám, že křídla (i stabilizátory) můžou být složena z vícero sekcí s vlastními airfoily u kořene a na konci, takže jich ve finále může být na jednom letadle celkem dost. A s airfoily se musí samozřejmě laborovat i na vrtuli.
Jen pro ilustraci : pokud nejsou dostupná experimentální data, může se vybraný profil nechat obtékat třeba tímto udělátkem ( http://www.mh-aerotools.de/airfoils/jf_applet.htm ) a získané hodnoty se musí převádět do formátu čitelného pro X-Plane. Určitá zásoba hotových airfoilů už existuje, ale zdaleka tam není vše.
I když to zní neuvěřitelně, tahle titěrná práce má smysl, protože se úpravou jednotlivých parametrů chování letadla opravdu mění. A taky platí, že čím je to uděláno poctivěji, tím víc se letová dynamika blíží reálné předloze (...o pověstném "prdelním čidle" to tady není .
Sranda je, že jakmile se do toho člověk jednou pustí, začne pro něj ARAIG znamenat něco úplně jinýho než honit myší po kokpitu čudlíky. I proto nevzhledná xpl brambora může být výsledkem seriózního studia a desítek hodin práce, a tudíž i zdrojem velkého potěšení, minimálně pro svého tvůrce a pro ty, co to dokážou ocenit.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 30. 4. 2010 / 16:19 | |
|  | Tak tohle je velmi zajímavé Obzvlášť ten odkaz. Ten je super. Díky pánové 
Rozhodně jsem nechtěl nějak snižovat práci autorů jakýchkoliv modelů, myslel jsem si totiž, že X-Plane vezme data z 3D modelu a z toho sestaví charakteristiky letadla Ale koukám, že je to mnohem promakanější a "vědečtější" a člověk se při tom může i lecos přiučit o aerodynamice  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 30. 4. 2010 / 18:52 | |
|  | Ten program je pěkný. Ještě jsem v Planemakeru moc nedělal, ale co transonika? Tam už si s tím asi moc nevystačíš. Na to znám hotový webový jen tenhle http://www.aa.nps.navy.mil/~jones/online_tools/ (ten poslední pomocí aprox. malých poruch), ale je příliš limitovaný. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 2. 5. 2010 / 21:25 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 9. 5. 2010 / 21:29 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 17. 5. 2010 / 21:19 | |
|  | Tak opäť pár obrázkov, pre čmeliaka: už sú tam aj odrazy na skle Uznávam, ešte stále to nie je FSX  |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 17. 5. 2010 / 22:52 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 18. 5. 2010 / 08:25 | |
|  | Možno ani nie krajší, ale na mňa pôsobí reálnejšie, nie tak prehnane farebne a umelo |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 18. 5. 2010 / 08:33 | |
|  | No a tim pádem je krajší  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 18. 5. 2010 / 09:57 | |
|  | To som chcel nesmelo naznačiť  |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 17. 5. 2010 / 23:25 | |
|  | Ten kokpit je moc pěknej  |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 18. 5. 2010 / 08:23 | |
|  | To máš pravdu Karči, není to FSX... Díky Bohu! |
| |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 24. 6. 2010 / 13:43 | |
|  | Použiju Nilsova slova "So the YAK is ready. Are you? " |
| |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 24. 6. 2010 / 13:54 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 24. 6. 2010 / 23:15 | |
|  | Až... já bych spíš řek už! Ale stejně jí kupovat nebudu, nejsou prachy a neni to tak velká srdcovka |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 00:21 | |
|  | Zkoušel někdo (na počítači) s nějakým podobným akrobatem reálnou sestavu?
Já se třeba obávám, že takový klobouček na rozhlížení bude pomalý a bude to chtít TrackIR nebo víc monitorů. Ale rád se nechám poučit.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 08:16 | |
|  | Zkoušel. http://www.youtube.com/user/VizeCZ
Ale neni to žádná sranda ani s TrackIR. Musel jsem se uchýlit ke lsti a zabudovat akrobatický horizont aby to aspoň trochu vypadalo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 08:32 | |
|  | Takže to jde, což je potěšující. Moc pěkný, díky.
Mimochodem - na tom obrázku na x-plane.org jsou vidět nějaké brány.
Tuší někdo oč jde?
Nebylo by špatně, kdyby tam měli nějaký plugin pro soutěže. Na druhou stranu ty brány (narozdíl od RBAR pylonů) vypadají bytelně, takže to asi nic z reálu nebude (?).
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 08:55 | |
|  | No moc hezký to ještě neni. Byla to jedna z prvních verzí, ještě s nepříliš sladěnými kormidly a je to na tom vidět.
Brány vypadjí nebezpečně, asi je vyhledávat nebudu...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 14:15 | |
|  | Neni to Areea 51 nebo jak se to jmenuje, toje takový veliký hřiště, ale nezkoušel jsem to. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 08:55 | |
|  | Klobouček je na rozhlížení opravdu pomalý. V kokpitu ho vůbec nepoužívám a zásadně se rozhlížím myší (v levý ruce), to je mnohem rychlejší. Na joyi mám potom tlačítko na okamžitou centráž pohledu. Takhle se dá rozhlížet celkem svižně, už si to ostatně ani nedokážu představit jinak.
Na akrobačku je taky dobrý nastavit úhel pohledu mezi 90-110°, to taky hodně pomáhá při orientaci. TrackIR jsem nezkoušel.
... na tenhle stroj se fakt těším, doufám, že bude mít pořádný křídlo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 08:56 | |
|  | Jojo, hned v sobotu proběhnou zkoušky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 11:30 | |
|  | Tak to bych se pak podíval na video kobry, která by snad měla být prvním nescriptovaným manévrem v simech, pokud se nepletu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 12:43 | |
|  | A čo si Kefalín predstavujetě pod takým pojmom "kobra"? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 13:01 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 15:27 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 19:53 | |
|  | Levou zadní  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 6. 8. 2010 / 15:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 6. 8. 2010 / 15:59 | |
|  | Mě se to éro moc libí..! A podle videa lítá skvěle.. Pěkné.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 6. 8. 2010 / 18:02 | |
|  | Teď jsem ho zrovna vytáhl z hangáru Prvotní dojem z něj byl takový rozpačitý (mám na mysli letové vlastnosti, na ruskýho akrobata mi přijde až moc hodnej), jinak 3D model a animace jsou špička. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 7. 8. 2010 / 22:36 | |
|  | Kdyby chtěl někdou zkusit tu kobru, tady je návod, jak na to.
Vtip je v tom, že se souběžně s přitažením (až nadoraz) musí taky stáhnout motor, jinak to vrtule strhne doprava, křidýlka ani směrovka v protipohybu nepomáhají, viz tady :
http://www.youtube.com/watch?v=0vELasN4L0E
Se staženou vrtulí se to dá vytáhnout celkem rovně, na vrcholu oblouku se znovu s plným kotlem potlačí a za vydatného kvedlání křidélky (chce se to točit pryč) se to z pádové rychlosti uvede do stabilizovaného letu :
http://www.youtube.com/watch?v=UZp-Vg3mTFk
Nevím, jestli to takhle funguje i v reálu, v X-Plane mě tahle libůstka příjemně překvapila, protože na první pohled se ta kobra s tímhle érem zdála nemožná...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 7. 8. 2010 / 22:52 | |
|  | No teď jsi mi nasadil brouka do hlavy.. Nikdy mě nenapadlo, stáhnout plyn a učit se nemám od koho.. Děkuju.. Jdu to hned zkusit, sice nemám Jaka ale to nevadí, jsou i jiná éra..
A ještě to zkusím s Su-26 v IL-2 a pak podám hlášení.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 8. 8. 2010 / 09:26 | |
|  | Ten fígl s tím plynem asi nebude univerzální řešení. Třeba AFS se při tý kobře s plným výkonem nestáčí a naopak bez plynu prostě spadne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-plane Jak-55M Kobra : video 7. 8. 2010 / 23:41 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 15:45 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | X-plane Jak-55M od ND Art & Technology (BK-117) 25. 6. 2010 / 19:40 | |
|  | Klobouk dolu, ten člověk si k tomu i muziku dělá sám... |
| |
|
|