|  |  | zajímavý atis 11. 5. 2010 / 23:59 | |
|  | zajímavý ATIS:
ATIS received time: 11.May 21:31 UTC
GOOD EVENING RUZYNE ATIS INFORMATION OSCAR 2130
ILS APPROACH RUNWAY IN USE 06 RWYS ARE DAMP TRANSITION LEVEL 60 AUTOMATIC LANDING IS NOT AVAILABLE OPPOSITE ILS IN OPERATION
METAR PRAHA ISSUED AT 21,30 WIND 090 DEGREES 8 KNOTS VISIBILITY 7 KILOMETRES NO SIGNIFICANT CLOUD TEMPERATURE 13 DEWPOINT 13 QNH 1003 HECTOPASCALS NOSIG YOU HAVE RECEIVED ATIS INFORMATION OSCAR
pročpak asi není automatický přistání povolený? díky řušení lokalizeru z tý druhý strany? |
| |
|
 |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 00:50 | |
|  | Zřejmě kvůli tomu, že když používáš opačné ILS, tak přelétáš fyzickou polohu lokalizéru -> nepřesnost? Vařim z vody, ale dává mi to tak smysl... |
| |
|
 |  |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 08:25 | |
|  | Vaříš z vody . Procedura, kterou popisuješ (tzn. použít k přiblížení ILS opačné dráhy - takzvaný "localizer backcourse") je možná jen tam, kde je LLZ navržen tak, že vyzařuje i do opačněho směru a takové letiště v ČR nemáme.
To co ten ATIS říká, je, že se létá na dráhu 06, ale v provoze je puštěný ILS na 24 (důvody mohou být různé - údržba, měření, jedno letadlo je nutně na přibížení v protisměru z nějakého důvodu atd.). Když běží oba dva ILSy současně, jejich signály se mohou mírně rušit a proto není k dispozici AUTOLAND. |
| |
|
 |  |  |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 08:35 | |
|  | No ve výcviku jsem na LKPO zkoušel letět na Back course a fungovalo to Tak nevím, jestli tam to bylo navrženo pro tuhle proceduru, nebo to vyzařovalo "čirou náhodou"  |
| |
|
 |  |  |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 09:24 | |
|  | Ha ! Takže v praxi je v provozu puštěný jenom ILS aktivní ranveje a ostatní se vypínají?  |
| |
|
 |  |  |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 13:52 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | zajímavý atis 12. 5. 2010 / 22:37 | |
|  | taky si dovolím jemně nesouhlasit s tím, že to nevyzařuje na opačnou stranu od antén LLZ... co vím, tak na LKKV, LKTB, LKMT se podle toho dá po vzletu dobře udržovat osa dráhy, i několik NM daleko (u LKKV určitě ty 4NM ). |
| |
|
|