|  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 09:47 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:07 | |
|  | | Zda se, ze obdobi kveten - cerven neni pro 330-ku idealni cas... |
| |
|
 |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:07 | |
|  | Smutne 
Jen se divim, co na tom chtej vysetrovat? Prece se staci zeptat Koprika a on jim zfleku vysype, kdo je vinikem nehody. |
| |
|
 |  |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:08 | |
|  | A303 je to A300-300 nebo A330-?00 ? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:29 | |
|  | 1:0 pro tebe Tragéde, já mám smysl pro humor )Ale dneska mám "vyšetřovací volno", tak se v tom plácejte hezky sami! |
| |
|
 |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 10:32 | |
|  | Tripolis je zakletý, kdysi tam spadlo TU 104 ČSA:
Havárie Tu-104 OK-NDD - přepis oficiálního zápisu o nehodě
Dne 1.června 1970 havarovalo letadlo ČSA, Tu-104 Ok-NDD, v oblasti Fondok el Sherif, asi 5,5 km jižně od letiště Tripolis.
Letadlo letělo na pravidelné lince Praha-Tunis-Tripolis. Bylo mu povoleno letět na tripolský všesměrový maják (VOR) a bylo mu předáno poslední meteorologické hlášení: bezvětří, dohlednost 3 km, s lehkou mlhou. Pro přistání je pomocí VOR použitelná dráha 18. Bude-li letištní plocha v dohledu, je možné provést přiblížení vizuálně. Letadlu byl povolen sestup na 3000 stop (1000 m) a zadány údaje pro nastavení výškoměru QNH 1019,5 mb. Letadlo ohlásilo letiště v dohledu a bylo mu povoleno přiblížení za viditelnosti. Přeletělo VPD 18 na velmi malé výšce a pokračovalo dále po okruhu, předepsaném pro lety za špatného počasí. Kapitán byl vyzván, aby potvrdil, že vidí dráhová světla, což také učinil. Bylo předáno druhé meteorologické hlášení - QBA 3000 m, bezvětří, místy lehká mlha, QBB 1/8 Sc ve 2000 ft (600 m). V té chvíli letadlo přeletělo věž ve výšce asi 100 metrů nad zemí. To již podruhé přeletělo dráhu. Potom se kapitán rozhodl přistát na VPD 36. Bylo mu povoleno vizuální přiblížení a byla zapnuta dráhová světla. Letadlo pak zmizelo v nízké vrstvě lehké mlhy nebo mraku a službu konající dispečer zahlédl oranžový záblesk jižně od letiště. V tom okamžiku ztratil s letadlem spojení. Pátrací akce byla zahájena ihned. Místo nárazu leží 299 stop (100 m) nad hladinou moře, tj. 36 stop (12 m) nad výškou letiště. Letadlo bylo v menší výšce, než byla v místě nehody přípustná a níž, než bylo přistávací minimum, stanovené leteckou společností. Pravděpodobnou příčinou nehody bylo rozhodnutí pilota sestoupit pod bezpečnou výšku. Za podmínek, které se v tomto místě vyskytovaly, nemohl tímto způsobem provést spolehlivě přiblížení ani za dobré viditelnosti v noci.
Tolik protokol o nehodě.
Při nehodě zahynuli 3 cestující a 10 členů posádky. |
| |
|
 |  |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 11:56 | |
|  | | Ty kokso,kapitan,hrdina zaplestil seba a celu posadku kvoli 3 gastanom,len aby ich vysypal na mieste urcenia podla cestovneho listka. Kua kua.... |
| |
|
 |  |  |  |  | | Havária lietadla pri Tripolise si vyžiadala 105 životov 12. 5. 2010 / 12:01 | |
|  | | Jestli se nepletu tak to nebyli pasažéři, jako pasažéři, ale rodinní příslušníci posádky. Byl to snad i nějaký vývoz posádky do Tripolisu, takže tam byl ještě jeden zkušený kapitán navíc. Je otázka, proč se toho nechopil zkušený kapitán, když to posádka, kterou vyváděl, nezvládala. další věc byla to, že letiště bylo na hranici doletu a pokud už letadlo doletělo tam, nebylo už palivo na to, letět jinam. Byla to pro Tu-104 taková ne úplně vhodně zvolená destinace. |
| |
|
|