FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 1. 11. 2024, svátek má Felix Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tu-154 - co se děje? Jeden příspěvek | Celý strom
Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:10
MzM   
Zdar TUčkaři.
Pomalu se dostávám do tajů úžasného TU-154. Už jakš takš chápu, co je potřeba, aby se to vůbec vzneslo a přistálo. Obecné věci jsou stejné.
Teď zkouším rozličnosti s autopilotem.
A tu letadlo začne troubit a poblikávají kontrolky nádrží (je u nic č. 7, 8 a 9). Na co jsem zapomněl a jak se to dá za letu napravit?

Když jsem vypnul a zapnul crossfeed, tak kontrolky chvilku svítí a pak zase začnou poblikávat.

Zatím vůbec netuším, co se děje, tak se mi moc nesmějte.
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:14
parostroj
Zkus se podívat na množství paliva.
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:16
MzM   
Paliva je dost, je to pár minut po startu a mělo by to vydržet na 3000 km + 300 záloha ve výšce 10500 nebo tak něco.
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:17
MzM   
Jestli to poblikávání není normální (zapnutý crossfeed) a jenom mě to zaujalo...
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:20
parostroj
Když problikávají čerpadla(zelené),tak je nedostatečný přísun paliva k čerpadlům.
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 17:15
MzM   
Aha... už jsem odkryl panel, kde bliká červená "Hermetizace", takže jsem někde něco neudělal dobře se vzduchotechnikou, to ještě neovládám....

(zapnul jsem, dle návodu, přívody vzduchu, přepnul jakési dva ventily, ale asi jsem na něco zapomněl.)

No nic, nastuduju i vzduchotechniku....
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 18:12
SONP   
Nemáš natlakováno, dusí se ti cestující. Až se přestanou dusit, začnou ti mrznout
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 18:19
Tomáš G.
Po startu motoru zapnout odběr vzduchu 3x dole na panelu klimatizace, potom zapnout dva přepánače pod krytkou, nastavit tři otočné cca na půlku jsou v horní časti černé, to je teplota na kterou topí, přepnout tři přepínače bez kdytky do polohy automat nahoru a potom ještě dva bez krytky mezi kterýma je jeden krytka černý otočný a zase s krytkou tak ty vnější bez krytek nahoru. Potom natlakovat držením praveho tlačítka myši tak aby přepínače které jsou dole mezi těma dvouma s krytkou které si zapínal tak přeskočili nahoru, když pustíš myšítko vrátí se dolů, to je tlakování, měl by si tlakovat tak aby vario nahoře nepřelezlo 3m/s (ofiko nic se nestane když to podržíš, Tůčko nebouchne
když bude odběr vzduchu na 4-6 jednotkách nebo kolika tak i když budeš držet dál tlakování tak už se vario nebude vychylovat, odběr vzduchu ukazují dva budíky ve spodní části panelu klimatizace
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 18:20
SONP   
Když přelezeš 3 m/s, tůčko sice nebouchne, ale cestujícím vyteče všechna krev z uší ven...
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 18:24
Tomáš G.
To FSka nesimuluje
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 19:39
Lavoy
To by bola ale zaujímavavá utilita
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 20:19
kuma   
ARAIG - to by šlo simulovat pro piloty.

Prostě dvě plastové zátky, co se prodávají proti hlukku v pracovních oděvech, pevně připevněné na kovových tyčinkách - a v místě sluchátek dvě dvojice elektromagnetických cívek, jako bývá ve vláčkových výhybkách... Špunty před letem jemně zasunout hluboko do uší, cívky propojit s FSUIPC.

Při příliš rychlém tlakování by cívky vtlačily špunty simptákovi do uší, při dekompresi (prasklé okénko v hladině) - se oba špunty najednou z uší prudce vyrvou...

Ono by to ani nemuselo být technicky moc náročné - a přitom docela věrné - nechtěl by to MzM zkusit sesrojit?
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 21:28
Tomáš G.
Myslím že tuhle vychytávku bych si s díky odpustil...
 

Tu-154 - co se děje?   11. 5. 2010 / 21:38
falcon123
A co kdyz se to vrealu pokazi zaletu? Co pak posadka budou delat lidi na palube, kdyz jim bouchnou usni bubinky, a co pak posadka? jak ma sakra ridit letadlo?
Vysvetlete mi to trochu jednoduse at to pochopim

Dik
 

Tu-154 - co se děje při dekompresi?   11. 5. 2010 / 22:58
SONP   
To by nám asi nejlépe vysvětlil přitomný MUDr. Kuma, zda při explosivní dekompresi jdou bubínky automaticky do kytek, či zda jen zalehnou uši a nejdou hned tak odlehnout klasickým Valsalvovým manévrem.

Připadným zájemcům vyzkoušet je jistě k disposici barokomora v ÚLZ.
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 07:52
MzM   
Doktore, neměl byste být pacifista spíš než sadista?
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 08:35
kuma   
Pokud bude k dispozici podrobný informovaný souhlas splňující podmínky Helsinské konference o etice v medicině - a proband teto souhlas dobrobolně podepíše, pak takovým experimentům nemůže být nic vytknuto ani na úrovni mezinárodního práva!
Jakej sadismus!
A když nepodepíše, tak mu tam ty špunty v uších necháme zarůst!
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 09:32
Premek
A az zarostou, tak vytrhnout? ;o)
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 07:51
MzM   
No jo, to bude ono... když jsem to dole pořádně inicializoval, tak nahoře už nic nehučelo..

Jak jsem to podruhé správně natlakoval, tak se mi zase nepodařilo pustit autopilota.
Když jsem chtěl pustit toho doleva-doprava, cvaknul jsem levým vypínačem zmáčknul CTAB (zelené), tak to vydalo zvuk, celé letadlo sebou hýblo a vlevo se rozsvítil na kontrolkách symbol < > . To samé se objevilo při autopilotovi nahoru dolů (symbol šipek nahoru dolů).

Neměl jsem moc času, ale napaslo mě, že když jsem synchronizoval gyra, tak to vykazovalo podezřelé hodnoty. Std se mi tam ukazovaly hodnoty kolem 230 (?) a teď to bylo asi tak 16.

Ještě to pozkouším, až bude čas, ale kdybyste náhodou věděli...
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 08:33
kuma   
Já to říkal, že lítat s tupolevem je těžší, než hrát na čtyřmanuálový dvoupedálový varhany!
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 08:49
MzM   
Tak oni tam v reále sedí 3 lidi. Je to sice zjednodušený model, ale aspoň dva by to chtělo.

...chvilku jsem klesal a přestalo to troubit... zkusím zase nastoupat
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 10:12
Madvlk   
V reálu tam sedí 5! lidí...a cotakhle přečíst manuál...Je k tomu udělaný velice pěkný a podrobný TUTORIAL a v češtině.S tím to musí zaletět i školáček.....
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 10:38
Tomáš G.
Je lepší dělat chyby, ptát se, ale postupně pochopit než se naučit jak cvičená opice. A pokud se nepletu tak u ČSA lítala trojčlenná posádka, alespoň mi to někdo říkal že to tak lítali. Možná to tak nebylo.
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 10:54
MzM   
No jo, to dělám, když všechno udělám dle návodu, tak letím, ale když se něco pokakne (nebo něco neudělám podle návodu, člověk to může přehlédnout), tak v tom návodu není napsané, co s tím. Proto se ptám.

Navíc podle návodu se to dá a školáček to zaletí, ale absolutně nebude vědět, co se děje.
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 14:45
SONP   
V tutoriálu by mělo být vše, co je potřeba k jednoduchému letu bez troubení, blikání a řvaní varovných systémů. Je pravda, že je to psáno systémem "cvičená opice", ostatně v začátcích to asi ani jinak nejde, teprve postupem času začneš chápat, co se děje.

Ohledně pochopení klimatizace a tlakování zkus http://tupolev.ic.cz/manualy/TU-154_systemy_BETA.pdf , strana 8.
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 15:06
MzM   
Díky, pročtu a snad budu moudřejší...
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 14:22
MzM   
Náhodou jak vypnout zvuk i u vzduchotechniky nevíte?
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 14:26
Tomáš G.
Nechápu přesně co myslíš ale jestli myslíš sirénu která řve když je něco špatně tak ta má vypínač na panelu palubního inženýra v okně co je MSRP a měl by to být ten který je osamocený v horní části panelu, napravo od něj je štítek s nápisem MSRP a pak jsou zase dva přepínače
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 15:24
MzM   
troubení se odstranilo tím, že jsem odstranil příčiny. Ale když letím a zkoumám tak se mi nechce poslouchat motor a šumy, tak jsem vypnul std zvuk. Ztichly motory, ale vzduchotechnika dál šumí...

 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 16:00
Aldaran
Nevím, co máš přesně na mysli, standardní zvuk vzduchotechniky není nijak obtěžující, je na úrovni invertorů, leč stalo se mi že z ničeho nic začala dělat pekelnej randál. Pomohl až reinstal letadla. (přitom motory, hlášení, APU, klapky, podvozek byl normální)
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 16:05
Karel
A zkontrolovals' kondenzační čáru za letounem, když to začalo dělat ten randál??? Řekl bych skoro s jistotou, že se na ní objevila bambule!
 

Tu-154 - co se děje?   12. 5. 2010 / 16:16
MzM   
Jo, šumí to lehce, ale do hudby to není nic moc. Ale nějak se s tím sžiju.

No jo, že by se jako na letové hladině pustila čerpadla, co ze speciálních nádrží čerpají ty ošklivé chemikálie na chemtrails a jelikož jsou čerpadla od častého používání opotřebovaná, tak jsou trochu hlučnější....

(co bambule, ale jmelí....)
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ