|  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:42 | |
|  | Jedu už asi po desáté podle tutoriálu Tu 154M a na straně 22 držím tlačítko č. 13 spouštění APU. Pak dle manuálu držím přepínač 14 v horní poloze odběr vzduchu a nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" - to dle manuálu má zhasnout. Poradí někdo trpělivý - třeba chatem na skypu, abych tady "nezlobil" ? Asi budu potřebovat pomoci i dál.
Také mi na panelu kapitána stále bliká červená kontrolka úplně vlevo těsně pod čelním sklem hned po zapnutí akumulátorů, nezhasne ani po nastartování APU a připojení jako zdroje do el. sítě a po odpojení pozemního zdroje. |
| |
|
 |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:44 | |
|  | Kolik ukazuje teploměr výstupních plynů APU? |
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:45 | |
|  | To mi připomíná moje přehřátí APU |
| |
|
 |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:47 | |
|  | Pravděpodobně to totiž bude ta pravá příčina. APU se přehřeje, když dojde k jejímu startu dřívě, než se rozsvítí kontrolka otevření dvířek APU a rampák zahlásí "APU inlet open, ground is ready to start"
A jinak kontrolka "KE VZLETU NEPŘIPRAVEN" zhasíná při správném postupu až na VPD. |
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:48 | |
|  | 900°C. Tak to jsi jí odpálil - viz řešení nahoře. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | už mi zhasne kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 16. 5. 2010 / 17:58 | |
|  | Díky, toto už vyřešeno, jdu dál, snad ty motory už nahodím. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Motory nahozeny 16. 5. 2010 / 18:13 | |
|  | Díky za pomoc, už mi motory běží. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 17. 5. 2010 / 10:01 | |
|  | Jak se dá přehřát APU? Abych se tomu případně vyhnul..
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 17. 5. 2010 / 14:37 | |
|  | Já nevím. Snad poradí někdo zkušený. Dnes asi po osmé se mi APU stále přehřívá, myslím, že jedu dle postupu. Včera se mi 1x podařilo APU nepřehřát. Čekám na rozsvícení kontrolky - dvířka TA, čekám na na pokyn, po spuštění mi to oznámí, že APU spuštěno, když pustím tl. č. 13 - vypne se to. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 17. 5. 2010 / 14:47 | |
|  | V tutoriálu je napsáno - Stiskneme a držíme tlačítko spouštění 13.
Já jsem teď stiskl a pustil tlačítko spouštění a APU naběhla správně. Tak je to možná tímto. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 17. 5. 2010 / 15:07 | |
|  | Tím ne, normálně pouštím APU tak, že cvaknu do start a počkám. Nedržím. Zatím jsem ji nepřehřál. Prý se přehřeje, když ji nastartujete moc brzo (pozemní personál nehlásí OK). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 18. 5. 2010 / 08:06 | |
|  | Na tlačítko Start stačí jen ťuknout, netřeba ho držet, po cca 5 sekundách je vidět, jak stoupají otáčky APU. |
| |
|
 |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 21. 5. 2010 / 08:31 | |
|  | Abych nezakládal další vlákno:
svítí mi kontrolka "selhání gyra".
Nejsem si vědom, že bych někde udělal chybu při startování, ale určitě jsem něco udělal špatně. Pak, pochopitelně, nefunguje autopilot.
Co jsem udělal špatně?
Kontrolka (gyro nefunguje) zhasíná (tuším) po sesynchronizování gyroskopů. Proč by pak měla kontrolka zase svítit?
Díky za nápady. Jak příjdu na to proč, podělím se. Pokud budu rychlejší
|
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 21. 5. 2010 / 13:49 | |
|  | Po kontrole prvním knoflíkem se zajišťovátkem v první řadě na overheadu. |
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 21. 5. 2010 / 16:50 | |
|  | Tohle se mi stávalo, když jsem delší dobu s Mkou nelítal a chtěl ji nahodit "z hlavy" nebo jen s pomocí obrazové přílohy tutoriálu. Můj osobní závěr byl ten, že v postupu něco zapomenu, nebo lajdám postup. Ale nikdy jsem neměl možnost uvědomit si kde. |
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 08:20 | |
|  | .. po experimentech..
"vysazení GYRO" svítí od puštění elektriky do přístrojů (gyro + napájení AP - tuším)
pak je vyrovnat gyro na horizont a cvaknout do testovacího čudlu (to je ten první s krytkou zleva v první řadě na overheadu)
V tutoriálu by nebylo špatné napsat, zapněte to a to + PROČ tohle dřív než tohle. Třeba, když chceš srovnat gyra, dřív než je zapneš, tak to asi nepůjde. Nebo Když nesrovnáš horizont, tak nepůjde AP, atp.
Rád budu v této věci experimentovat a podávat průběžné výsledky.
Třeba zjistil jsem, že se M verze nedá rozumně uložit a po načtení je vše vypnuto. Nic méně se dá ve vzduchu nastartovat (start motoru za letu) a pokračovat v nouzovém přistání (nepodařilo se mi ve vzduchu srovnat gyro k horizontu, tak nefunguje AP, ale zbytek je OK, a přistát se s tím dá. (Prča je, že než naběhnou motory a připojí se čerpadla k systémům ovládájícím všechno (výškovky, klapky), tak to prostě letí podle sebe. Ale už asi za 30s po naběhnutí aspoň jednoho motoru se to dá ovládat.)
|
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 09:48 | |
|  | Kolik z vás ovládá NVU (HBY)? Páč já se to naučím, tak abych věděl, jak moc budu moci potom machrovat.  |
| |
|
 |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 14:27 | |
|  | ...
Jak přepnout vysílání z rádia COM1 nebo COM2?
Jak poslouchat obě?
Nějak to nemůžu v manuálu najít... |
| |
|
 |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 15:21 | |
|  | Tak už jsem to našel. Jak tam jak se poslouchají morseovky, tak KB vysílá/poslouchá to poslední, co byl naladěno (teoreticky), jinak YKB No1 je COM1 a to YKB No2 je pro COM2 (jestli jsem to správně pochopil, tak ultra karotkie valny nomer adin a dva ) |
| |
|
 |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 17:11 | |
|  | KB=KV=krátkovlnná radiostanice. Ta není implementována, takže poloha KV nedělá nic. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | nezhasne mi kontrolka "Připraveno ke spouštění" u TU 154M 24. 5. 2010 / 17:21 | |
|  | Mě se taky zdálo.. A jo, teď to čtu znovu. Co bylo posledně zapnuté, funguje. Alias nedělá to nic.  |
| |
|
|