FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL ultralighty Jeden příspěvek | Celý strom
XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 17:58
leonell
Zdar,
jenom pro jistotu:
znám pro XPL následující ULL s 3D kokpitem:

Storch
Tecnam

Znáte někdo nějaký další dobrý ULL?

Díky.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 18:12
Lejzy
Dík za tip, bohužel ti nepomůžu. Zatím jsem lítal s Dynamicem, ale bez VC a spíš průměrné kvality.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 18:20
leonell
Díky aspoň za reakci. Ten Dynamic jsem viděl, ale právě ta absence VC mi tam vadí. Já si už zvykl na plynulé rozhlížení a ono to pak dost ruší.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 20:07
ivansmil   
Ještě je taky Cessna C-162 Skycatcher (ale tabulkově je to už LSA)

http://www.c74.net/xplane/_a_cx162.html

Pěkný je taky toto, navíc free:

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=1719
http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=5482

Ani s jedním nelítám, takže za kvalitu neručím.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 22:01
leonell
Díky.
Chandlerovic LSA ještě zkouknu.
Ten první odkaz nebude mít VC protože je starý.
Ten druhý odkaz je Zenair CH701, má jednodušší grafiku, jinak ujde.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 22:21
ivansmil   
Ten Sinus VC má, na freeware poměrně luxusní.
 

XPL ultralighty   22. 5. 2010 / 23:27
leonell
Právě ho zkoumám, mně zmátl ten popis.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 11:36
artoo
Právě jsem ho zkusil a musim říct, že mi udělal velkou radost. Mám takovou subjektivní skepsi k érům, který jsou dělaný pro starší verze XPL, ale občas se mezi nimi najde i pár dobrejch kousků. Sice nemaj nejnovější grafické featury, ale vynahraděj to kvalitou zpracování. Tenhle je na freeware podle mě dost slušnej.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 12:38
leonell
Je to velmi pěkně udělané letadlo, akorát zaboha nemohu přijít jak za sebou zavřít dveře.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 12:52
Lejzy
Ja to zvladl kliknutim na drzadlo.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 13:06
leonell
Pokud myslíš to červené držadlo co se na něm změní myš na ruku tak to mi nefunguje.
Verze XPL 9.50, WinXP
Verze letadla - z odkazu co tady byl.
Dík.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 13:24
Lejzy
Mam to stejne a taky to ted nefunguje, ale fungovalo. Pouzij klavesu na zatazeni podvozku.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 13:25
leonell
Tak ta (G) mi taky nefunguje.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 14:28
Lejzy
Tak to nevim. Mne ted zase funguje oboje (bavime se doufam o Sinusu). Libi se mi, jak se da pouzit, jako motorovy kluzak, az je problem nepreletet pri pristani celou drahu.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 14:37
leonell
Ano, bavíme se o Sinusu.

>az je problem nepreletet pri pristani celou drahu
Máš speedbrakes?
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 14:50
Lejzy
>Máš speedbrakes?

Lol, nak jsem je na tom letadylku necekal.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:15
leonell
Školní případ
Pod 130 kmh nulové klapky (ono to nad 130 musí mít záporné), vysunout speedbrakes (buď páka v kokpitu nad tebou nebo asi lépe namapovat SPEEDBRAKES_UP_ONE na maximum) a klidně nechat, při 90 kmh 1 stupeň klapek, jak klesne rychlost k 80 druhý stupeň.
Přistálo v Kolíně na cca čtvrtině dráhy, tj asi 200m (netvrdím že to nejde i líp).

Je tam pár detailů co by stálo za to upravit, ale nic podstatného:
http://oko.clever.cz/~leos/Sinus912.pdf
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:17
leonell
Protože nepřepokládám, že ten elaborát budeš číst tak ty speedbrakes se musí zavřít pokud se opakuje přistání. Naopak mají zůstat venku po dobu doběhu na dráze protože to éro rádo létá.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:32
Lejzy
Proč, naopak jsem si to rád přečetl. Určitě mi to pomůže, i když všechny detaily si nezapamatuju. Díky.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:45
leonell
Dal jsem tam upravenou verzi kde je ten Petrův tip.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 14:58
artoo
Nic si z toho nedělej Leoši. Tebe prostě omlouvá, že profesionála a perfekcionistu, jakým beze sporu jsi, by ve snu nenapadlo startovat s otevřenou kabinou. Naproti tomu trouba jako já, kterému ke vzletu stačí prostě nahodit motor, plnej céres a hurá na ně.., si na zemi ani nevšimne, že má otevřený dvéře a až teprve po několika minutách letu začne pátrat po příčinách nadměrného hluhu, způsobeného větrem... ))

Je to takhle: podvozek se na zemi nedá zasunout, takže ty dveře jdou zavřít, až když se odlepíš od země. Jestli tě to moc štve, mělo by stačit otevřít v notepadu SINUS_A_cockpit.obj a přepsat dataref s podvozkem na dataref s canopy_open.. Nezkoušel jsem, ale mohlo by to fungovat.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:16
Lejzy
Přesně tak, mě to nepřekvapilo, protože jsem těsně předtím zkoušel výborný Robin DR221 a tomu se zase zavírají dveře vzdušnou brzdou.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:19
leonell
Hele já zkoušel snad dvacet klávesových zkratek a nic.
Ovšem zavírání dveří po vzletu mě teda fakt nenapadlo
Zkusím to s tím notepadem a dám vědět.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:22
artoo
Už jsem to vyzkoušel: napiš tam tohle - sim/flightmodel2/misc/canopy_open_ratio - je to na 4 místech. Otevírání funguje, ale má to jednu nevýhodu - hladina hluku způsobená vzduchem reaguje na zatežení podvozku, stejně jako ta klička na dveřích. Takže řešení to je spíš optické - pro tvůj klid duše, že nestartuješ s otevřenejma dveřma...
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:26
leonell
Super, vřelé díky.
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 15:46
leonell
Potvrzuji že funguje a vidím, že Petr není expert jen přes vodu a scenérie
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 16:10
artoo
Díky, ale s tím expertem to nebude tak horké. Teď právě řeším související problém u svého Blaníka. Pokles hladiny hluku od okolního vzduchu je natvrdo spojen se zatahováním podvozku, čož právě u Blaníka neni ideální. Naopak otevření a zavření kabiny přes událost canopy_open_ratio nemá na hluk vůbec vliv, což je škoda.. Asi to bude muset jít přes plugin, ale to už je mimo rámec mých schopností...
 

XPL ultralighty   23. 5. 2010 / 18:50
leonell
Pokud na nic nepříjdeš, tak se o ten plugin můžeme pokusit.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 19:07
Kachna   
budeme vlekat Blaníka a Luňáka kraťasem, okolo kroužit "malou pajdou" a to vřechno na orto scenerií. už se těším. No pánové, nechcete se na ten FSX vážně vykašlat?
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 19:48
marko6
stalo se uz davno
lezi zaprasenej v supliku..
xpl je proste lepsi ve vsem.sice nema tolik kvalitnich modelu letadel(predevsim dopravaky) ale uz jich zacina pribejvat a je to jen otazka casu,ale co se tyce scenerii,narocnosti a fyziky je xpl jednicka..
a az vyjde x-plane 10 tk smete fsx ve vsem na cely care(coz celkem zvlada uz v9 )
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 20:14
Pips   
Na FSX se ani nic jinýho, než srát, nebo kašlat, nedá
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 20:20
Gripen
Tak v tom případě mi uniká, proč ještě někdo píše na forum o FS...
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 20:29
leonell
Protože...

Tyto stránky jsou věnovány všem, kteří si rádi občas zalítají v Microsoft Flight Simulatoru nebo X-Plane s českými/slovenskými letadly a vrtulníky a to nad Českou republikou nebo Slovenskem. Najdete zde ke stažení nová letadla, panely, zvuky, krajiny a další věci - určeny jsou pro Flight Simulator 98/2000/2002/2004/FSX, případně CFSI/II/III, případně X-Plane a nějak se týkají ČR nebo SR.

Nicméně s předřečníky nesouhlasím. Dokud nebudou addony typu PMDG JetStream, FS PassengersX či scenérie ála Lukla k dispozici v XPL tak bude významná skupina uživatelů, kterým XPL vyhovovat nebude.

Co je neoodiskutovatelný fakt, je tendence - prudké zlepšování XPLANE a stagnace FSX s nejistou budoucností.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 22:07
ivansmil   
Bomba bude, až desktopovou verzi X-Plane začnou kupovat lidi, kteří se k tomu dostali přes iPhone a iPad, už teď představují 90% veškerých příjmů Laminar Research (potvrzeno Austinem na fr. kongresu).

A jelikož FSX už brzo nebude, všechny penízky se pokutálí do vývoje super addonů pro X-Plane
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 22:11
Mike2811
FSX už dva roky vůbec není a stejně se penízky kutálí k němu...
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 22:27
ivansmil   
Já to myslel tak, že je v součásný době pořád víc uživatelů MSFS než XPL, takže je jasný, na který straně je větší byznys. A komplexní addon = byznys.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:58
Warp10
No s tim jabkem to byl asi dobrej tah, i kdyz je otazka, jestli prumerny uzivatel iPhonu, kterej to mozna bere jen jako prijemnou hru k rozptyleni pri ceste do prace koupi desktopovou verzi ...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:03
ivansmil   
To je fakt, ale lepší něco než fsxnic.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 09:04
Harry
jj souhlas. Vetsina emo uzivatelu iphone ma xpl jenom jako arkadovou gamesku do metra.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 22:06
Mike2811
Tento týden jsem to zkusil. No nevím, ale Xplane mě těžce neoslovil.

Hraju FSX, bez jakýchkoli scenerických addonů, jen sem tam nějaké konkrétní scenerky letišť, samozřejmě profi letadla.

1) Grafika mě fakt těžce zklamala - konečně už nemám černou vodu, ale nepovedlo se mi žádným způsobem nastavit grafiku tak, aby vypadala alespoň jako moje oškubaná v FSX, přičemž mlíko mi začínalo na 10 mílích, pohled na horizont prostě nehrozí. Musím ocenit krásně vymodelovanou halu v Innsbrucku, ale to je tak všechno. Nepovedlo se mi tam dostat nějaké ostřejší textury, takže ve finále to vypadá jako kdysi FS98...
2) Lítal jsem různá letadla a v rámci mého obyčejného polétání jsem rozdíly fakt nepocítil, je skvělé, že můžu lítat vývrtku nebo nožový let, ale já to asi nikdy s ATRem nebo s jumbíkem prostě dělat nebudu. Zkoušel jsem jen defaultní letadla(+ EC135), ale přišlo mi to jako parodie na stroje a když mám srovnat třeba B747 xplane a FSX, tak věřím více té v FSX. (Nebo ještě jinak, pokud vezmu PMDG jako bernou minci a cítím, že "má" těch 300 tun, tak na FSX mám pocit tak 100 tun a na xplane sotva 40...
3) vrtulníky - autorotaci jsem nezkoušel, ale veřejně prohlašuji, že FSXkový vrtulník a Xplaneový (například stejné Bell 206) stojí za stejné brdo. Při prvním letu jsem v pohodě přistál a při druhém už jsem air taxoval po letišti. Naopak cestovní let na maximálce mi přijde reálnější u FSky, neboť si nejsem vědom, že by piloti vrtulníků museli na dosažení a udržení max rychlosti narvat cykliku na sklo, minimálně se za to všichni smáli FS98, která právě tohle dělala...

Těším se do budoucna na další verze a vylepšení, ale v tuto chvíli stále vidím v FSX větší potenciál a to i když odmyslím grafiku, která jak doufám byla jen chybou mého špatného nastavení(máte li nějaké rady, sem s nima)...

Toť je můj názor, do mě...
 1x  

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 22:40
jožo
Tak ja s Tebou úplne súhlasím napriek tomu, že som XPL nevyskúšal a ani ho skúšať nemienim. (A verím tomu, že nás je tu dosť takých) Akurát mi tu "tvrdí" zástancovia XPL trochu vadia nie preto že vychvaľujú XPL, to vôbec nie, majú plné právo vychvaľovať čo sa im páči (a dokonca im niektoré lietadlá závidím - hlavne IL 14) ale nechápem, prečo tak útočia na FSX. Počul niekto mňa zhadzovať XPL? Veď keď sa mi napr. susedove auto nepáči, tak nevyblakujem na celú hubu, že ja mám lepšie a susedovo je na h.... . Že by to bolo: "Ta naše povaha česká?" A samozrejme aj slovenská. Mimochodom na žiadnych zahraničných stránkach nič také neexistuje. Čím to asi je?
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:17
xWing   
Tak potom nechapem, co tu vsetci vyblakuju aky je XPL nahovno. Vid priklad kolega Mike o prispevok vyssie, Dalsi expert, co lietal XPL tych 10 minut demo a uz zrecenzoval cely XPL.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:54
Mike2811
Asi bych se tím neměl chlubit, ale tak trochu jsem to řachnul, protože během těch 10 minut bych ani nevěděl, jak se to ovládá. Jinak můžu říct, že na základě těch 10 minut (stejně jako po 9 hodinách) bych určitě neriskoval vyvozování nějakých definitivních závěrů...

Během tří dní to bylo dohromady cca 9 hodin na dvou počítačích, snad je to na první dojmy dost. Jestli si myslíš, že to je napadání Xplane, tak si to klidně mysli, tvař se ublíženě a běž do rohu brečet. V opačném případě se chytni za hlavu a zamysli se. Já sám tak jak tu stojím vím, že do pár let buď úplně s virtuálním létáním skončím a nebo přejdu na xplane, a to z prostého důvodu, že nic jiného není a asi nebude.

Už na začátku jsem úmyslně napsal, jak já používám FSX, žádný REX, žádný active sky, jen nějaká konkrétní letadla a konkrétní letiště. Grafika vypadala v FSce mnooohem líp, dost možná je to moje chyba, to nevím, snažil jsem se s tím něco dělat ale nešlo mi to. Když mi nějak poradíš, nebudu proti. Osobně mi ale fakt leze na nervy, když mám docela dost stromečků, hezké letiště a běhají mi tam srnky, ale ty vyblité textury mají rozlišení 20m per pixel...

Já sám za sebe dělám s flightem dvě věci, poletuju mixérama a lítám velké dopraváky. To zdůrazňuji předem a napsal jsem to i výše. V rámci mých zkušeností se defaultní letadla fakt neliší, spíše jsou horší, než defaultní stroje FSX. Zkusil jsem dát i nějaké alespoň trochu objektivizující dojmy, pocit z hmotnosti jumba při letu na ruku a pohyby s Bellem 206. V každém případě se musím smát tomu, jak mi všichni dva roky tvrdí, že vrtulníky v Xplane jsou o něčem jiném a já to ani neudržím ve vzduchu. Ano, neudržel jsem to ve vzduchu, když jsem to zkoušel ovládat plynem (pro neznalé, Xplane má vlastní separátní osu pro cykliku, takže budete vesele vekslovat při přepínání letadel a vrtulníků ) a zároveň myší. Můj první let s joyem vedl k úspěšnému dělání blbostí na letišti a celkem hezkému přistání, druhý joy let už znamenal vození vrtulníku po letišti. Z toho mi nezbývá než vyvodit, že v tom je Xplane prakticky stejný jako FSX ať už je to pro oba dobře nebo špatně...
Jinak co se default letadel týče, tak mi to přišlo jako parodie na skutečné stroje a v podstatě mi to potvrdil i můj rádce, poměrně zarytý xplaneista, bez něj bych ostatně ještě teď přemýšlel, jak se vytahují klapky...

Můžeš mě nazývat expertem, můžeš mě nazývat debilem. Je mi to jedno. Snažil jsem se sám za sebe co možná nejobjektivněji posoudit, jestli pro mne má Xplane smysl - a zatím nemá. Zkusil jsem osekat co možná nejvíce subjektivních dojmů a napsat to pro ostatní, ať už proto, aby mi to vyvrátili a poučili mne, nebo proto, aby ti noví věděli, do čeho jdou. Já narozdíl od tebe nebo možná i dalších, jsem nikdy neměl důvod vrtat do Xplane a už vůbec ne do těch z nás, kteří se pro něj rozhodli. Přeber si to, jak chceš...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:34
Warp10
Nic si z toho nedělěj, fanatici a agresivní křiklouni se prostě najdou všude. I mezi místními x-planisty jich bohužel pár je (naštestí opravdu jen pár). Stačí jim trochu zkritizovat jejich nejvyšší božštvo a už s ohněm a mečem vyráží na svůj džihád. I když se třeba ukáže, že kritik neměl ve všem pravdu (jako se nedávno stalo mě), tak už seš prostě jenom debil, kterej ničemu nerozumí a hrál 10 minut demo a dále se neargumentuje ...

Taky lítám X-Plane a ve spoustě věcí je skvělé, ale k dokonalosti má daleko a rozhodně není ve všem lepší než MSFS ...
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:56
ivansmil   
Jožo, za sebe můžu říct, že jdu zpytovat svědomí...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 10:06
jožo
No, Ivane, myslím že "zpytovat svědomí" by si tu mali viacerí čo sa chovajú ako malé deti.(I keď samozrejme viem, že to myslíš ironicky , ale to nevadí). Inak len pre Teba k minulej Tvojej (tiež ironickej) poznámke: Už som tu spomenul že vám (v dobrom) závidím IL14 ale kraťasa určite nie (aj keď vypadá krásne - klobúk dolu a nehovorím, že by som ho v FSX nechcel), ale moja láska je 226-ka.
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:30
marko6
grafika te zklamala mozna defaultni(tak jako kdysi i me) ale kdyz se xpl vytuni a kdyz clovek si zvykne na ovladani a objevi moznosti toho systemu-neodola...
kdyz jsem xpl dostal do takovyhohle stadia,tk mi nic nechybi..
http://marko6.rajce.idnes.cz/x-plane/ tady par screenu ze mazanice xpl neni oproti FSce..
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:34
xWing   
... je to marny,je to marny...je to marny
 

XPL shrnutí proti FSX   23. 5. 2010 / 23:56
Mike2811
Potom si nestěžuj, že Jožo napíše příspěvek takový, jaký napsal...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:08
Mike2811
Máš určitě pravdu, i když to nejzásadnější mi tam stejně stále chybí. Abych to vysvětlil:

Já osobně se pro FSX rozhodl už po uvedení a to bylo v době, kdy jsem na to rozhodně neměl počítač (vlastně doteď nemám, ale je už o pár let dál... holt primárně je to pracovní ntb). Fakticky jsem si zvykl a i FSka vypadá velmi dobře, když vytřískáš veškerý autogen, ale dáš pořádné textury a mesh. Tak jsem to dělal i u předchozích FS, protože to stojí leda RAMku a dosáhne se tím poměrně levně dobrého grafického výsledku. A i když se koukneš na svoje screeny, tak pod těmi krásnými domečky (kvůli kterým bezmezně obdivuji vaši komunitu a jako FSXákovi mi nezbývá než závidět ) je zase nějaká rozplizlá rozmazaná textura. Je to můj, subjektivní pocit, ale chce se mi z toho blejt... Ale neházím flintu do žita, brzo bude Xplane v10 a věřím, že v tom bude trošku lepší...

A ještě jedna věc, já jsem nikdy na nějaké extra stromečky a domečky nebyl, chci pořádné letadlo a pořádné letiště, to ani nemusí být. Pro airlinera člověk nic navíc nepotřebuje, pro mixér se sem tam nějaký stromek hodí, ale i tam ta blbá textura udělá, alespoň v mých očích více práce...

Jinak ad ovládání, měl jsem k dispozici z webu takové pdf s tabulkou, co by jaká klávesa a menu položka byla v FSce, takže pro takové to domácí polítání jsem věděl, co dělat a o věci jako navigace jsem se vůbec nesnažil. Věřím, že tam Xplane podá dobrý výsledek, obzvláště s nějakým dobrým add-onem...

Velmi si cením toho, že se snažíš přesvědčít něčím a v podstatě máš pravdu, jen to mozek, který už lítá skoro 13 let, už nechce vidět jinak...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:18
leonell
Kdo ti nabízí XPL na airlinery tak to nejspíš nezkoušel nebo možná neví, jak vypadají ve FSX.

jediný 3D airliner co jsem viděl a neměl jsem k němu nějaké zásadní výhrady byl IL14, kde ale potřebuješ úpravu navdat aby jsi s tím mohl smysluplně létat. Slušné jsou některé business letadla, ale to nejsou pravý airlinery.

Jsem objektivní skalní xplanista.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:23
Warp10
No já nevim co tam teda vidíš, ale kolega tam podle mě má google ortofoto Čr, který vypadá sakra dobře. By mě teda zajímalo, co lepšího bys tam chtěl mít ...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 00:44
Mike2811
Já nevím, po informační stránce určitě nepřekonatelné, ale esteticky jsou takové vyblité (subjektivní) a hlavně neostré - tohle vidím na cca 5-10 metrů na pixel, já mám teda dle nastavení 2 metry přičemž můžu jít na 7 cm (samozřejmě s extra daty ), osobně bych to viděl na míň, posuď sám z odkazu, nekoukej na beton, ale na ten trávník, to ECčko je na zemi...

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=357561&lan=0
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 06:21
marko6
to orto v x-planu je v zoom levelu 16 coz odpovida rozliseni cca 1m/pixel..
u orta oproti ortu ve FS je obrovska vyhoda-to orto se nerozmazava v dalce,ale je ostre kam oko dohledne..(klidne v rychlosti 300kts s bulikem ve FL250)
ve FS kdyz clovek leti vetsi rychlosti,tak se rozmaze a nebo se nacita jen pod letadlem..
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:15
Mike2811
Jooo, k tomu jsem se nedostal, protože v demu potažmo standartní hře je ta mlha...
V FSce je to taky otázka výkonu, z tohodle ho bere první. Ale nějaký rozumný poměr gradientu kvality směrem k letadlu to chce, jen ne asi tak velký, jaký většinou vypustí FS...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:16
ivansmil   
Co se týče toho detailního povrchu v FS, není to spíš tím, že se ti nad globální texturu (třeba orto 1m/px) promítne nějaká maska, která zblízka vytváří dojem členitosti?

Tohle v X-Plane opravdu není, takže při přistání s mixérem v terénu to může vadit. Když se ale nastaví orto 16 na "extreme res", dojem "zrnitosti" povrchu je už docela fajn. S ortem 17 to musí být ještě lepší.

A propos FSX vs. X-Plane:

Když jsem poprvé před lety spustil X-Plane - z nouze, protože na Macu FS neběží - tak jsem se oklepal hnusem. Naprosto chápu a respektuju lidi jako Jožo, kteří investovali peníze a síly do FSX a X-Plane pro ně vypadá jako krok zpět. Fór je v tom, že je to spíš zásadní úkrok stranou z potápějícího se, naprosto zbastlenýho Titaniku, na platformu, která má solidně udělaný ty nejzákladnější věci: racionálně (!!!) modelovaná fyzika, OpenGL grafika, podpora Win, Mac i Linux, uživatelsky přívětivé nástroje pro vývoj letadel a scenerií. Na tomhle se dá stavět a dneska už je jasný, že je jen otázkou času, kdy budou k dispozici podobně kvalitní addony jako pro FS.

...a pro X-Plane je taky samozřejmě veledůležitá komunita paranoidních džihadistů (..když toto píšu, mnu růženec a modlím se k obří podobizně našeho guru...), kteří jsou ochotni bránit jej se zbraní v ruce a podrobit inkvizici všechny kacíře, kteří se o XPL otřou třeba jen křivým slovíčkem
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:38
Warp10
AUSTIN AKBAR !
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:39
Mike2811
Bojím se, že s těmi džihádisty máš pravdu...

Jo, to je dost dobře možné, ale fakt mi kazí dojem, kdy koukám na pěkně vymodelované naváděcí světla u RWY a celé je to podkreslené jedním obrovským šedohnědým flekem...
A co je hlavní, nepodařilo se mi to nastavit, takže buď to vypadalo vyblitě a sekalo se to víc jak FSX na starém kompu, a nebo to vypadalo super vyblitě a vypadalo to jak má stará milovaná FS98, nemáte na to nějaký dobrý návod, co se dá ošulit a co je důležité ?

Já mám výhodu, nebo problém, jak chceš, nikdy jsem se nevzrušoval úpravou terénu do FSky a dost mě štve, že v Xplane si zřejmě máknu, pokud chci mít něco pěkného. Co se té fyziky týče, tak pro mne jako pilota "kliďase", který nezkouší limity letových režimů, není mezi těmi fyzikálními modely žádný velký rozdíl. Nakonec fakt, že nemusím se vůbec nic nového učit a vrtulník mě poslouchá na slovo ukazuje, že ty modely daleko od sebe nebudou - akorát jedno si uvědomuju, v Xplane jsem musel více šlapat, je to citlivější na směrovku...

Trochu sobecky prohlásím, že podpory dalších systémů jsou mé maličkosti úplně naprd. Maca neznám, ale není potřeba s pro něj koupit pc od jabka ? A Linux, ten nesmí na můj počítač, dokud budu živ...

A podpora - obdivuji vaši partu modelářů a i zápal všech ostatních, ale v tuto chvíli mi to připomíná pionýrské začátky modelování kolem FS98 (teď mluvím o estetické a přístrojové části, protože letové schopnosti x modelů nedovedu posuzovat), každý zkusí něco na rychlo zbastlit a šup s tím do světa, jsou to takové čudné polotovary (samozřejmě ne všechno, ale neplacené povětšinou ano), nadruhou stranu vytrénovaní borci na FSkových verzích, nejspíše mají těžší modelování, ale už jsou trénovaní a když si vezmeš třeba modely kyrypusta, EEE nebo i dalších, to je prostě bomba...

Do budoucna je to bezesporu veliký potenciál, ale ten se teprve učí a bojím se, že mu to jde pomalu, už dva roky se ví o konci FS a dosud se neobjevil jediný pořádný bulík/playstation, i když by si ho nejen skalní xplaneisti velmi zasloužili...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:48
Warp10
http://wiki.x-plane.com/Chapter_3:_Initial_Flight_Setup#Rendering_Options_Setup

Pokud umíš solidně anglicky, tak je tam všechno vysvětleno včetně vlivu na výkon. Bacha na antialiasing, pokud máš slabší graf. kartu ...
 1x  

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:44
Warp10
Jinak FSX vs. X-Plane pěkně napsáno. Ovšem jak tu již zaznělo, pro lidi co lítaj dopraváky (tam ten tabulkovej letovej model je víceméně dostačující) bude FS nejspíš dlouho ještě lepší volba. Pokud jsem to správně pochopil, tak XPL 10 nebude dřív než za dva roky ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:46
ivansmil   
X-Plane 10 má být do Vánoc. A pěknej bulík (i s liverkama Travel Service), pravda bez 3D kokpitu a s defaultním FMC, vyšel o víkendu tady http://www.eadt.eu/
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 11:56
Warp10
Aha, koukam, že ta informace "do not expect XPL 10 for another 24 months" byla z minulýho ročníku kongresu ... jak tady nedávno proběhla ta diskuze "Co nového v XPL" tak mě nějak nenapadlo se podívat na datum toho prvního příspěvku ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:01
Warp10
Jo, ta 737ka je asi pěkná. Nicméně bez 3D kokpitu dneska, to mi přijde trochu absurdní. Chápu, že spouetě lidí vyhovuje víc 2D, ale i tak ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:03
Mike2811
Pro tenhle typ letadel je možná i vymakaný 2D lepší než dobrý 3D. Dá se to líp ovládat...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:06
Warp10
No je fakt, že já s velkejma tlustejma krávama moc nedovádim, ale lítal sem default 737ku ve FS9 s VC a to bylo docela v pohodě ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:09
Mike2811
Tak když chceš s něčím takovím točit okruhy, nedej bože dělat větší blbosti, tak se ten 3D kokpit jednoznačně vyplatí, ale pro navigační let přes celou evropu už je lepší a ovladatelnější 2D...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:14
Warp10
No jak řikám, v tomhle mam zkušeností málo, ještě občas lítám v XPL s Avanti, ale to je podstatně menší éro ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:16
leonell
Ovladatelnější možná, reálnější nikoliv.
Třeba IL-14 (a dle obrázků i připravovaná An-24) to ale má tak, že máš VC a z toho jde nastavit všechno. Protože ale počítač se v presu ovládá hůře než reálná kabina, můžeš si zobrazit příslušná okna, kde máš totéž ale hned a zvětšené.

 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:20
Mike2811
V PMDG jumbu můžeš úplně všechno taky ovládat z VC, ale rychlejší a pohodlnější to to prostě není. Možná s Track Ir a 3D monitorem už by to o něčem bylo, ale to si já s NTB ještě dlouho nevychutnám...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:21
Warp10
No jo, tak když to lítáš na iPhonu, tak se pak nediv ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:30
Mike2811

http://www.alza.cz/lenovo-thinkpad-r500-2732-7ug-d142609.htm

No žádný zázrak to není, ale alespoň je to o něco větší a má to vlastní klávesnici...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:38
Warp10
No vytáhnout to v metru a začít tam přistávat se 747kou. Na to by už člověk možná někoho sbalil ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:44
Mike2811
V prváku jsem si na přednášce dal let s bulíkem z ostravy do prahy, byl jsem přitom v první lavici...

Ještě dnes po 3 letech si mě lidi podle toho pamatujou...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:47
Warp10
Super. Budu to muset někde vyzkoušet. A co takový let na notebooku v X-Plane pod Linuxem. Může bejt člověk vůbec víc free?
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:52
Mike2811
Možná, když to budeš provádět v kabině bulíku někde nad Atlantikem, nebo Himalájemi...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 13:05
Warp10
Jo, to už je jak tohle poněkud profláklé video: http://www.youtube.com/watch?v=OBG8iBY_T3w&playnext_from=TL&videos=X8F7p05TNpU
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 13:07
Warp10
Ale je fakt, že v airlineru většinou koukám ven, lítám ted tak 2x - 3x ročně a většinou po Evropě, takže mě to ještě neomrzelo ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:59
Lejzy
S podobnym t500
jsem lital ve vlaku a kratce i v letadle (tam uz mi to ale prislo spis trapny)
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:20
Warp10
Děkuju ti náčelníku, že ses mě zastal ...

Jo ovládání počítače v presu to mi povídej ... zlatej Blaník a 205ka v reálu ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:53
Lejzy
Hm, nakonec jsem ani nestahl. Jen zmena externiho modelu znamena fps dolu a nic navic pro litani.
 

XPL x737 v4   24. 5. 2010 / 13:22
ivansmil   
To děláš chybu

Sice tam píšou, že je třeba mít výkonnější počítač, ale s mýma 128MB VRAM jsem prakticky žádný dopad na FPS nezaznamenal. A ten externí model je oproti předchozí verzi opravdu o hodně dál, jsou tam i takový vychytávky, jako vyklápěcí landing lights...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:10
leonell
Zásadní vliv na airlinery v XPL je nutnost použít pluginy. Bohužel (záleží na úhlu pohledu) XPL umožňuje jednoduché sestavení letadla v PlaneMakeru ze standardních komponent, což je snadná a rychlá cesta k letadlu, ale čím složitější stroj tím méně reálný je pak jeho model.
Příkladem existjícího airlineru, který je vytvořen na pluginech, je IL-14.
U připravované An-24 to má dokonce jako preferovanou vlastnost.

Píšu to, protože si myslím, že XPL10 v tomto nepomůže.
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:12
Mike2811
Takže jakékoliv 3rd party vylepšení sabotuje hlavní devizu Xplane ? To hoši trochu podělali, ne ?
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:44
leonell
Proč myslíš že na každý airliner se musí dělat typová zkouška? Proč se vydávají tisícistránkové AFM?
Asi proto, že se ty letadla od sebe liší, ne?
Ty pluginy se týkají systémů, nemusí vlbec měnit letový model.

Mimochodem - co je hlavní devizou Xplane?
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:51
Mike2811
Nechápu, jakou to má souvislost, jasně, že každé letadlo je v něčem jiné...

Zásadní vliv na airlinery v XPL je nutnost použít pluginy. Bohužel (záleží na úhlu pohledu) XPL umožňuje jednoduché sestavení letadla v PlaneMakeru ze standardních komponent, což je snadná a rychlá cesta k letadlu, ale čím složitější stroj tím méně reálný je pak jeho model.

Z toho jsem si dovodil, že plugin poškozují letový model, protože jinak moc nerozumím tomu, proč by plugin například na systémy klimatizace měl poškozovat reálnost modelu...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:58
leonell
Nerozumíme si.
Boeing 737 je Boeing na stojánce na Ruzyni, na který si můžeš fyzicky sáhnout.
V XPL a ve FS létá jeho model, obraz reality.
To, co myslíš ty, je "letový model" - nedokážu posoudit zda jej pluginy mění, myslím že ne, že mění simulaci systémů toho "modelu" letadla.
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 13:02
Warp10
No mě to taky trochu přišlo, žes to napstal trochu zavádějícím způsobem, jak říká kolega "že plugin zhoršuje letový model", viz. moje otázka na vláknu vedle. Mě to taky přišlo trochu jako blbost, ale na druhou stranu seš jeden z nejfundovanějších odborníku na XPL tady, tak sem se radši zeptal ...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 13:45
leonell
Modelem byl skutečně míněn obraz toho letadla - exteriér, definice systémů, obsluha, kokpit.

Nicméně plugin může měnit i letové vlastnosti, letový model, cituji z Lockheed CF104 Starfighter webu:

Flight Model enhancement plugin code to provide accurate turn performance

Konkrétně:
http://www.classicjetsims.com/CF-104/features.html

 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 14:18
Warp10
Aha, no to je zajímavý. Ještě taky koukám, že tam je:

Plugin modelling of pitch-up due to high Angles of Attack and roll off tendency when throttle is cut with flaps extended

Docela by mě zajímalo, jak to dělají...
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 13:04
Lejzy
Naopak, mene realne jsou ty modely ze standardnich soucasti, protoze realne letadlo taky nema jen standard soucastky z xplane.
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:15
Warp10
K čemu jsou potřeba pluginy? Simulují pokročilejší systémy (motory, hydraulika, elektrika) nebo zasahují i do letové fyziky?
 

XPL vs FSX textury povrchu & fight   24. 5. 2010 / 12:52
leonell
V letadlech typicky simulují nebo nahrazují systémy - s tím ale bohužel zkušenost nemám (jak se to programuje).
Jinak ale mohou dělat v podstatě cokoliv. Můžeš si udělat třeba PAR plugin pro Precission Approach Radar, který simuluje pozemní službu. Nebo pro milovníky historie Gonio plugin, kde tě "zaměří" a řekne pozici vůči gonio stanici. Nebo plugin může vyhodnocovat let či výsledek bombardování. Může ti nastavovat poruchy podle tebou určených algoritmů včetně třeba ukládání historie. Samozřejmě komunikace s vnějškem - xivap, xacars. Plugin ti může dělat (silniční) nehody (včetně vizualizace objektů), posílat tě tam s vrtulníkem a vyhodnocovat úspěšnost.
Netvrdím, že ty pluginy existují, ale není složité je udělat.

 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 08:25
Masak
Add3) Verejne prohlasuji, ze se letovy model vrtulniku XPL a FS neda srovnavat. Nerikam, ze je FS spatny simulator, ale defaultni vrtulniky litaji skoro jako v nejake arkade. Zkus zaletet s defaultnim FS vrtulnikem tohle:


http://www.youtube.com/watch?v=9JZva22Y5rA&feature=related

(Vrtulnik pouzity ve videu neni XPL default, ale pouziva standartni letovy model XPL)

 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:22
Mike2811
Tak to jsem čekal, že tam budeš mít alespoň loping. Dovolím si impertinnentí otázku: zapl si vůbec někdy FSX ? Přiznám se, že už si nepamatuji plně chování FS9, ale v Xku tohle dovedu zaletět jak s def. Bellem, tak s nemethovic ECčkem, tam si dokonce dovolím zafrajeřit, že bych to zvládl i s myší, kterou často používám u NTB...

Ano, je to nestabilní a vrtulník se snaží pořád točit, ale podle výchylek pedálů v tom videu bych si dovolil myslet, že Xplane vrtulník chce udělat to samé...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:46
Masak
Klidne se ptej. FSX jsem samozrejme zapl. Po kratke dobe ovsem taky zase vypl protoze oproti FS9 to byl s vrtulnikama velky krok zpet. Asi to bylo svym zpusobem k dobru veci, protoze to pritahlo k mixerum vic lidi. Ale snadnejsi litani nemusi znamenat zabavnejsi (a uz vubec ne realnejsi) litani.

Co se tyce toho videa, tak point je prave v tom, ze na rozdil od FS tohle muze v XPL zaletet opravdu kazdy (kdo se to nauci), protoze jak sis urcite vsiml, cele je to v autorotaci.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:59
Mike2811
Hehe, nevšiml. Popravdě jsem v tom videu tu autorotaci čekal, ale kromě chybějícího zvuku, jsem to ani moc neměl jak poznat. Člověk když si nevezme brýle...

Sice jsem měl čudný pocit proč ten vrtulník tak klesá, ale překvapuje mě, že vydržel dvakrát fakticky viset v autorotaci, já myslel, že pro tu je potřebný dopředný pohyb... Teda pokud nemáš headwind 30 uzlů.

Nějakou autorotaci nabízí i FSko, ale tohle určitě ne, i když fakt by mě zajímalo, nakolik je to reálné, protože tohle mi přijde až příliš letuschopné...
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 13:04
Masak
Jak je uvedeno v popisu, headwind je nastaveny na 7kt. Ten vrtulnik ma opravdu ve dvou bodech 0 ias. Je to uplne realne, protoze autorotovat muzes i pri nulove indikovane rychlosti. Jediny problem je ze ROD je prilis vysoky takze je potreba nad zemi zase nabrat nejakou rychlost aby bylo dost energie na fleru. Takze muzes napr ve 2000ft prejit do autorotace, zbrzdit na nulu a klesat pri 0 kt ias az do cca 600ft AGL (bude potreba vic kolektivu protoze mnozstvi vzduchu ktery rotor v pri tom sestupu dostava by dostalo RPM snadno pres limit), pak potlacit (spolu s kolektivem dolu pro udrzeni otacek), nabrat rychlost a nad zemi zakoncit standartnim zpusobem. Muzes si precist popis k videu a pak se podivat na budiky pri letu (AIS,rotor & eng RPM, ALT). Co se tyce tech pedalu, tak je to jako s kazdym rychlejsim couvanim ve vrtulniku, clovek musi bejt trosku vic ve strehu a rychlejsi s pedalama.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 16:21
Mike2811
Bohužel MDčko neznám a trochu se v těch budících neorientuju, ale co jsem našel vertikální rychlost, tak mi to smysl dává, v tu chvíli ten stroj letí k zemi skoro jako šutr...

Na druhou stranu, když nad tím uvažuji, dá se s vrtulníkem v autorotaci přistát skoro stejně jako se zapnutým motorem, což se mi i v FSce povedlo... :-/
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 18:43
Stew
Jen bych doplnil, že ten "velký krok zpět" FXS proti FS9 vrtulníků je způsoben jiným
přístupem FSX k parametru

[helicopter]
low_realism_stability_scale = 1,1,1

který s oblibou autoři modelů používají, aby s tím mohly lítat i malé děcka.

Není to vina FSX, ale modelářů vrtulníků. To určitě jako znalec DODOušů
určitě víš sám nejlíp, že když se chce, tak to "jakž takž" jde.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 19:38
Masak
Jojo, nastesti se vzdycky nejaky sikula ci sikulove najdou.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 09:02
Harry
Z počátku jsem měl obdobné pocity. Aby XPL graficky vypadal k světu a běžel plynule, stálo mě to hodně zkoušení a testování. Ale výsledek stojí za to a FS jsem už několik měsíců nepustil.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 10:55
Vita Zenisek
1) Grafika - chce to trochu vic ladění. Nezbývá než souhlasit s tím že default krajinka je k ničemu a lítat se podle toho rozhodně nedá. Vybavíš-li svůj X-Plane othem, silnicema, lesama a vodou, nebude ti chybět nic. U mě to vypadá líp než FS vybavená UTEXem. Ale to vypadala i FS9 s cellama, holt ruční práce.

2) Default letadla to je něco co jsem nepochopil jak u FS tak u X-Plane. Tim co tam jedni i druzi davaji tak leda odradi potenciální zákazníky

3) Vrtulníky. Ten model prostě je lepší. Musíš používat nohy, ocasní vrtulka způsobuje bočení, je třeba to vyrovnávat náklonem, je rozdíl jestli sedíš v pravo nebo levotočivém stroji, zatížení rotoru se projevuje na otáčkách. Dá se s tim couvat, aniž by ses následkem toho ocitl ve stratosféře v nekontrolovatelných kmitech. Pokud jde o modely, Ad 2). Je potřeba si sehnat nějakej pěknej, např. MD500.
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:51
Mike2811
1) tak to mě mrzí, na to jsem byl vždycky línej a vystačil jsem si s defaultem + letišti...

2) že jumbík vypadá, jak ten z FS5, to bych klidně oželel, ale fakt jsem měl z těch letových modelů pocit, že to Austin dělal o půlnoci před uzávěrkou, aby tam něco bylo. Naproti tomu Cessna, ta byla fakt fajn a přišla mi taková plavnější než ta FSková a připomínala mi spíše tu Carenadovskou ( tam teda znám C182RG, ale krom výkonu to bude na stejný brdo ne ? ).

3) Všechno co popisuješ mám i já v FSX. Akorát musím uznat, že v Xplane jsem měl z těchto vlivů silnější pocit, musel jsem víc šlapat, nebo pracovat s cyklikou. Rozhodně poznám pravo/levotočivý stroj. Od dob FSX jsem ve stratosféře neskončil, jediné, co to při rychlostech odhadem nad 30 IAS může udělat, že se tomu smýkne zadek, prudce se to otočí, ztratí vztlak a řítí k zemi, ale dá se to v pohodě vymanévrovat, když máš místo... Couvání v Xku jsem nezkoušel, popravdě i díky ztrátě té zrnitosti absolutně nevím, jak jsem vysoko a nemám odhad vzdáleností..
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 12:04
Peetrs (Robert)   
no nevím, ale mám pocit že jsis to vážně nenastavil dobře. Já lítám na těchto detailech...

http://www.youtube.com/watch?v=3cWVsuqQRSw
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 10:06
Charlie   
Skalní jehovisté tu neustále přirovnávají FSX k jakési arkádě, respektive její vrtulníkový letový model. Mohl bych dostat přesný název té hry, se kterou se FSX neustále srovnává? Děsně rád bych si to zahrál
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:04
Vita Zenisek
http://www.helicopter-flash-game.com/
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:13
Lejzy
456
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 11:17
Charlie   
Popravdě řečeno...čekal jsem od tebe poněkud originelnější a rozumnější reakci
 

XPL shrnutí proti FSX   24. 5. 2010 / 12:28
Vita Zenisek
Nechápu proč. Moje reakce vcelku odpovídá obsahu tvého příspěvku.
 

XPL ultralighty   9. 6. 2010 / 14:05
ivansmil   
Další celkem pěkný ULL s 3D kokpitem je tenhle Jabiru, který mají zákazníci AIR.C74.NET (J. Chandler) jako free bonus.

A jednou snad bude i PiperSport (Czech Sport Aircraft)

http://www.youtube.com/watch?v=E0a2XysnHl8
http://www.czechsportaircraft.com/sportcruiser.html
15213 B / 600 x 410 / screenshot_1.png
 

XPL ultralighty   9. 6. 2010 / 15:28
Karci
Ja mám od neho kúpenú 2x celú sadu Piperov, ale kde môžem toto stiahnuť? Posielal link mailom?
 

XPL ultralighty   9. 6. 2010 / 15:55
leonell
Přihlásíš se na ten jejich web, je tam sekce Aircrafts / OwnersHangarFree a tam jsou free letadla, v nich "JABIRU SP4 IIX". Je tam těch letadel víc.

 

XPL ultralighty   9. 6. 2010 / 16:25
Karci
Ďakujem, teraz si už len spomenúť na prihlasovacie údaje
 

XPL - AIR.C74.NET   9. 6. 2010 / 16:20
Livien
Já teda nevim jak dělaj éra, ale ty jejich vrtulníky jsou (po vizuální stránce) děsný. Kdyby to byl freeware tak je mi to fuk, ale když za 20$ prodávaj něco co vypadá jak model od Matchboxu... Myslim, že si radši připlatim 5$ a budu mít to co je na prvním screenu
16137 B / 600 x 401 / screenshot_27[1].jpg
20645 B / 512 x 384 / rx_japanese_1_0512[1].jpg
 

XPL - AIR.C74.NET   9. 6. 2010 / 17:53
ivansmil   
Já mám od nich Cessnu Mustanga a dojem je takový rozpačitý... S tím přirovnáním k Matchboxu jsi to docela vystihl. Není to nic extra, ale hnusný taky ne... podívej se na defaultního Pipera Malibu, asi tak od nich vypadá všechno.
 

XPL - AIR.C74.NET   9. 6. 2010 / 18:02
leonell
Oni podle mně mají takový osobitý styl. Jejich cílem není udělat to letadlo přesně dle předlohy, oni dělají takové vlastní pojetí toho letadla, nutno říci že docela líbivé (z hlediska uměleckého), já samozřejmě spíš ocením obraz reality.

Ale zase se s nimi dobře komunikuje:
Q:
... Dále si dovolím upozornit, že Piper (už nevím jaký) nemá polohu BOTH palivového ventilu.

A:
Já vím, ale kdo má furt odpovídat na dotazy, že to letadlo v půlce trati spadne.

 

XPL ultralighty   18. 6. 2010 / 09:37
ivansmil   
Zatímco ostatní hoši ničí andulu, mě ty tralalajty teď nějak nechtěj pustit. Tenhle je z http://www.x-hangar.com/store/
Za kvalitu zpracování je těch 11$ dost a jako freeware by určitě neurazil (ostatně jako asi vše z x-hangáru), ale je s ním legrace, lítá pěkně. Ideální stroj na kontrolu scenerek.
20408 B / 600 x 410 / screenshot_14.png
22794 B / 600 x 410 / screenshot_4.png
 

XPL ultralighty   18. 6. 2010 / 09:48
Warp10
Pěkný. A kda máš slečnu, Ivane? Doufám, že ti někde nevypadla ...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ