FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
RSBN Jeden příspěvek | Celý strom
RSBN   29. 5. 2010 / 06:08
milo   
Ahojte vsetci, nevie mi niekto aspon troska priblizit, alebo vysvetlit princip RSBN?
Vychadzam z manualu k TU134, je to vsetko v rustine a nejako mi to nedje do hlavy.
Su pekne modely, ako TU104, TU124, TU134 a chcel by som to navigovat tak ako sa to v tych casoch robilo, ziadne GPS atd...
Majaky RSBN mam v scenerii, uz len to navigovat....ale ako.....ako tovsetko nastavit, ktory budik sledovat
Budem vdacny za kazdy help.
Vdaka.
 1x  

RSBN   29. 5. 2010 / 22:03
tonde   
Nemám nainstalenou FS, takže neporadím konkrétně, ale obecně pár slov o RSBN.
RSBN měl dva základní režimy - Navigacija a Posadka.
V režimu Navigacija fungoval jako tobě určitě známý VOR/DME. Ručka "VOR" byla většinou žlutá s kolečkem místo šipky na konci a ukazatel DME byl většinou analogový - taková ta točící se kolečka jako u starých počitadel na magnetofonech.V ruské a potažmo staré československé literatuře se úhel, který ukazovala nenazýval radiál, ale KUR - Kurzový Úhel Radiový. Ukazatel byl většinou sdružený s kompasem a ARK, takže měl tři ručičky - bílá špičatá kompasu, bílá tenká se šipkou ARK - Automatický Radio Kompas (dnešní NDB) a zmiňovaná žlutá s kolečkem od RSBN plus kolejničky na kompasu Relativně složité, ale pokud se člověk naučil to číst a používat naprosto perfektní. Maják na zemi byl nastaven tak, aby privedl letadlo vždy nad střed letiště, resp. dráhy.
V režimu Posadka to fungovalo jako ILS - tedy klasická přistávací pravítka. Maják byl nastaven tak, aby vždy přivedl letadlo na práh dráhy.
RSBN se na vojenských mašinách ladil jen číslem a dělali to radisti, ne pilot, frekvence byly přísně tajné , takže např pro letadla dislokovaná v Českých Budějovicích číslo 1 byly České Budějovice, 2 Bechyně, 3 Žatec, 4 Čáslav, 5 Náměšť a 6 Brno. Frekvenci pro režim Posadka jsi neladil zvlášť, jakmile jsi se dostal do sestupového paprsku (spadly "praporky" na ukazateli) přepl jsi jen přepínač Navigacija - Posadka na Posadka a už jsi to šupajdil dolů, nebo se ti to přeplo samo.
Tak to jen tak rychle z hlavy, pokud by byly další dotazy a budu vědět rád pomůžu
Peace, brothers!
 

RSBN   30. 5. 2010 / 03:07
milo   
Srdecna vdaka, vyzera to zlozito, ale nejako to urcite prelusknem, ak by bolo nieco s cim si neviem rady, ozvem sa.
Este raz vdaka za vysvetlenie, urcite pomoze.
 

RSBN   27. 8. 2010 / 18:38
leonell
Poprosím o informaci:

-> 1 České Budějovice, 2 Bechyně, 3 Žatec, 4 Čáslav, 5 Náměšť a 6 Brno

Nepředpokládám, že někde zjistíme původní frekvence, takže bych měl dva dotazy:

1) existovalo nějaké pravidlo kde vůči letišti/dráze byly ty majáky umístěné?
Něco ve smyslu 4km v ose před drahou.

2) Těchto 6 RSBN majáků býval komplet pro území dnešní ČR nebo jich bylo více?

Díky.
 

RSBN   29. 5. 2010 / 22:30
Balooo   
Zajímavé info je v dokumentaci k An-24: http://samdimdesign.free.fr/HTML/An24/doc24.html
 1x  

RSBN   30. 5. 2010 / 03:08
milo   
Vdaka, dobre spracovany manual, urcite pomoze.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ