FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
"Zelené přistávání" Jeden příspěvek | Celý strom
"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:00
FSPilot   
Mám tak puštěnou reprízu Evropských událostí na ČT24 a docela mě pobavila reportáž ze Španělska, kde společnost Iberia "upravuje" svá letadla pro tzv. zelené přistání, kdy se má nějak stáhnout na volnoběh a doklouzat až na letiště... No, tak jak to podali, tak to vyznělo jako nějaká hovadina
Neví o tom někdo něco víc?
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:05
Rozšafín Ctibum   
Nemohu posoudit, zda je to hovadina, ale už nějaký čas se něco takového zkouší
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:11
FSPilot   
Já myslel, že plynulé klesání na minimální výkon je věc, která se probíhá tak nějak normálně
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:16
Lejzy
Nerozumim tolik te letecke casti, ale jako clovek, co dela do znecisteni, musim rict, ze nejpodstatnejsi jsou emise u zeme a tam uz jsou venku kola, klapky a motory uz zase dost jedou. Taky bych uvital presnejsi vysvetleni.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:58
Mike2811
Možná se plánuje přistávání ve stylu německých štuk, případně něco takového...
http://www.youtube.com/watch?v=RQBGDsakXbM&NR=1
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 20:07
FSPilot   
Jooo, tak to už se nedivím, že se tam nějaký "znalý" cesťák vyjadřoval jako o nebezpečné záležitosti
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 20:12
FSPilot   
Tak ono se dneska podle mých informací ŘLP snaží docílit plynulého sestupu letadla tak, aby nemuselo zastavovat a i piloti, pokud to podmínky dovolují dělají tzv. decelerované přiblížení, tzn. že od FAFu postupně zpomalují a vytahují mechanizaci a klapky až do cca 4nm, kde teprv rozběhnou motory, aby udrželi potřebnou rychlost, což je otázka prakticky jen pár vteřin.
O takovém postupu jsem se dozvěděl od jednoho člověka, který létá na bulíkách a tak trošku jsme si i zaspekulovali, že tohle byla i jedna z nitek, které tahaly tu nehodu turků v Amsterdamu, kde jim ty motory nerozběhly a tak tam dotahali tu mechanizaci, která je dostala na pádovku. Nevím, jak to bylo ve skutečnosti, jen toto si pamatuju, jak jsme se o tom bavili
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:16
leonell
Jestli jsem pochopil, tak tam jde o jakousi "zelenou vlnu" v oblacích, žádné vyčkávání, plynulý sestup až na přistání. Z tohoto hlediska je to asi spíš o dobrém plánování letů v rámci ŘLP než o letadlech a způsobu pilotáže. Prostě oni zajistí vynechání jakéhokoliv horizontálního letu ve fázi sestupu a přistání.

 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:17
Zase v opozici a zase blbě   
Není to až takový nesmysl, třeba raketoplán taky přistává bez jakéhokoli tahu, pouze s rychlejší sestupovou rychlostí.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:28
ulitej
už někdo viděl raketoplán udělat druhý okruh pokud by se neusadil správně na přistání???????? omluvte terminologii jen takový slovní obrad od piva
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:32
Zase v opozici a zase blbě   
Dovedu si to představit při ideálním počasí, při nižší viditelnosti by to bylo nebezpečné.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:46
Mike2811
Já teda ne, ten raketoplán jde k zemi jak cihla a podlemého nemá klouzavost na to, aby si dovolil druhý okruh, byť při ideálních podmínkách. Pokud se nepletu, tak je při přistání uzavřený letový prostor široko daleko...
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:49
Zase v opozici a zase blbě   
Jasně, že raketoplán si nemůže dovolit druhý okruh, ale letadlo ano...
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:50
ulitej
už to asi nikdo nevyzkouší že? a nebo třeba jo když už to bude jen "železo"
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:53
Rozšafín Ctibum   
Mno raketoplán fakt padá jak hruška, resp. jako špatnej kluzák, na druhý okruh fakt nemá. A k tomu "jen železo"..NASA přeci nezrušila veškeré lety raketoplánů..jen Atlantis dosloužil...
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 18:22
Lukas.wz   
Možná dosloužil.. Ještě je šance, že půjde nahoru.. Podle toho, jak hladce půjdou za sebou další lety, je možné, že ještě něco ponese nahoru.. Ale k ISS se myslím už nepodívá..
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 18:23
Luděk Ch.
Proč? Co s tím má společného viditelnost?
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 18:16
vojtas
Něco takového by měl umožnit až přechod na GNSS navigaci, chystaný na období kolem roku 2020. To je spojeno s příchodem satelitního systému Galileo, který jakožto civilní, zaručí dostupnost pro civilní použití spolu s požadovanou přesností.
Bude tak možné vytvářet zakřivené příletové trasy, snížit separace mezi letadly....
Ve spolupráci s HUD displeji na bázi SVS nebo EVS tohle možné opravdu bude.
Myslím, že o něčem takovém v tom pořadu musela padnout řeč.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 18:27
Mike2811
Tak na tohle byla už mnohem dříve vyvinuta MLS, ale nějak se to neujalo... :-/
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 18:39
vojtas
MLS se neujal nej kvůli už rozjeté expanzi systému ILS, jinak byl v mnoha ohledech výhodnější. Jinak jeho dostah je omezený a přímý sestup z hladiny by neumožnil.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 19:25
Teflon_490   
Jinak, Atlantis prave ted co prilital, tak pristaval na MLS, co sem tak odposouchal
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 17:50
MarekB
continuous descent approach
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 20:43
A.J.Scandall   
Green Approach skutečně znamená přiblížení, kdy se v TOD (Top of Descent) stáhne plyn na volnoběh a plachtí se až na finále, kde se přidá plyn před stabilizací letadla v plné konfiguraci. Samozřejmě to už se dělá dlouho, ale je to více méně na kombinaci umu posádky, řídících, hustoty provozu a dalších okolnostech.

V současnosti se bohužel člověk setkává s velkými omezeními zejména stran ATC (vzájemná koordinace), kdy třeba při letu do severní Itálie přes Alpy je už před vstupem do ACC Padova letadlo sraženo pod FL 300, k čemuž dojde (třeba z Prahy do Turína) až 250NM před cílovým letištěm.

Green Approach znamená, že dojde k naplánování zahájení sestupu (TOD) tak, aby k žádnému "zdržení" a přerušení nemuselo dojít. Nová generace systémů (jak ATC, tak v letadle) umožní určit čas, ve kterém se v TOD má letadlo nacházet, aby bylo na finále v přesně vymezený čas. To umožní vzdát se vektorování a změn trati, ta bude přesně definovaná, neměněná, letadlo si udělá svůj optimální sestup tak, aby mu to vyšlo na volnoběh. Což samozřejmě bude vyžadovat i další regulaci rychlosti na trati a času odletu. Tudíž více, než GNSS, to bude otázkou vzájemné komunikace systémů ATC a v letadle. A taky to bude znamenat nutnost změny sektorizace vzdušného prostoru, k tomu již směřuje Single European Sky. Aby už nebyla žádná Padova...grrrrr

Takže ano, pokud to jde, tak se to létá na volnoběh už léta, kouzlo Green Aprproach bude hlavně v tom, že se to pojme koordinovaně jako celek, pro každé přiblížení, a nebude to jen dílem náhody či případného umu posádky a ATC.
 

"Zelené přistávání"   30. 5. 2010 / 22:10
kluk ušatá
My tupolevaci tomu rikame po vzoru V.V. Jersova "летать красиво"
 

"Zelené přistávání"   31. 5. 2010 / 13:55
Ondra O.K.
Protoze jsem casti techto aktivit, pridam se taky s troskou do mlyna. Tyto aktivity jsou jiz nekolik let a jeste mnoho let budou tematem velkych vyzkumnych ukolu, a to jak nyni v Evrope v ramci programu SESAR - Single European Sky ATM research tak americky NexGen.

Vsechny tyto projekty jsou o zcela novych konceptech rizeni leteckeho provozu, implementaci novych zarizeni na letadla atd. Namatkou nekolik temat, ktera se resi:

SWIM - rozhrani, kde jsou vsichni pripojeni a vsichni o sobe vi, funguje pres to infrastruktura letiste (palivo, catering), planovani letu atd.
ADSB-IN/OUT - zjednodusene vymena Modu S, s pouzitim napr. i na Taxi alert funkce
EVS/SVS/CVS - systemy (sensorove, pocitacem generovane)umoznujici pilotovi "videt" za nizkych dohlednosti a snizovat si tak limity napr. na pristani
Self separace - letadla se domluvi pres rozhrani kdo kudy a kdy poleti

BTW, koncept je obecne takovy ze se zrusi letove hladiny a bude se litat tzv. na pozadavek, tzn. kazdy si zazada co je pro neho nejvyhodneji a kooperacni systemy spocitaji jak to udelat

a nakonec co jste probirali
Continuous descent/climb - jde o odstraneni schodu behem startu a pristani, tzn. co nejlepsi vyuziti vykonu motoru, predevsim za ucelem snizeni emisi a vyssi kapacity prostoru.

kdyby to nekoho zajimalo vic, tak kouknete napr. na http://www.sesarju.eu/

a prihreju si i vlastni polivcicku - kdyby nekdo pro tyto projekty chtel i pracovat, ozvete se me - jsme jedina firma v CR, ktera se toho ucastni vedle firem jako je Airbus, Thales, Dassault atd..

 

"Zelené přistávání"   31. 5. 2010 / 12:41
Balooo   
My tralalajtisti to takto provádíme odnepaměti. Letím si v cestovní letové hladině (0-300m) a kousek před prahem dráhy prostě stáhnu plyn a přistanu, aniž bych musel točit motor. Vůbec nechápu, jak z toho někdo může dělat vědu. Rozestupy si tak nějak dohodneme po rádiu a na dráhu se stejně vejdeme i tři vedle sebe, když není zbytí, vlečná stejně chodí většinou z druhé strany, tak na sebe i dobře vidíme. Jo a říkáme tomu Bio-approach.
 

"Zelené přistávání"   31. 5. 2010 / 19:08
Luděk Ch.
Jo a mezi tím ti nějaká rodinka napochoduje doprostřed dráhy (což se třeba v Medlánkách běžně stávalo), ty potřebuješ opakovat a jsi v háji, protože ti klesáním na volnoběh vychládl motor a při prudkém přidání plynu v lepším případě bude pomalu nabíhat, v horším chcípne Já tedy v reálu nelítám, ale kdybych lítal, takto to dělat určitě nebudu.
 

"Zelené přistávání"   31. 5. 2010 / 21:25
Balooo   
Pravda, občas mi nějaká zaječí rodinka napochoduje doprostřed dráhy. Většinou stačí zatroubit, ale on ani ten rotax za těch dvacet vteřin moc nevychladne.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ