|  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 11:19 | |
|  | Zdravím po čase, nedávný zážitek letu v kokpitu 737-800 do Paříže mi vlil novou krev do žil a znovu nainstaloval NG od PMDG do své FS9. Prostudoval nějaké příručky a jal se létat. FMS je bezva věc, jenže jaksi panel CDU má u mě posunutá tlačítka číselníku - 1,2 a 3 musím vyťukat o řádek níž a tudíž poslední řádek už nevyťukám, poněvadž bych už klikal mimo panel. Zajímavé je, že písmenka i další tlačítka se chovají normálně. Nepomohl ani reinstal. U PIC737 to nedělá. Zkoušel jsem problém najít tady na fóru, ale neuspěl jsem. Měl někdo taky takový problém? A vyřešil ho úspěšně? Na zemi můžu naklikat CDU z virtuálního kokpitu, když přitáhnu berany, ale za letu to jaksi nejde... Díky. |
| |
|
 |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 11:36 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 12:59 | |
|  | Ja len k tomu písaniu cez klávesnicu vo FMC.
Písmena idú písať cez keyboard. Číslice nie. Ostatným vám áno? |
| |
|
 |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 13:05 | |
|  | cislice nie na numerickej ale na tej alfanumerickej ci ako sa to vola  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 13:23 | |
|  | To ma nenepadlo. Skúsim.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 16:03 | |
|  | Mě jdou u PMDG 747 psát číslice i na NTB na klávesnici v oblasti nad písmenky, akorát je to jakoby anglická klávesnice, takže nemačkat shifta... 
Jinak pokud jde O VC a překážející berany, tak v 747 stačí kliknout na berany a ony se jakoby zasunou, takže je přes ně vidět. Mohlo by to jít i v B737... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 17:23 | |
|  | No vsak ta oblast nad pismenky je prave ta "alfanumericka"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 18:42 | |
|  | Tak to jo, ten výraz jsem neznal...  |
| |
|
 |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 13:10 | |
|  | Je to díky rozlišení. Hoď to FMC do samostatného okna a potom ho trošku natáhni. Dělalo mi to taky, ale již nemohu říct v jakém rozlišení - mam pocit že to začalo když jsem přešel na širokoúhlý monitor - jinak teď mám FSX tak nemohu potvrdit. |
| |
|
 |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 13:33 | |
|  | Dela to 16:10 rozliseni monitoru, prvni co delam kdyz zacnu novy let je ze si otevru 2D FMC panel, natahnu ho dolu (cca. o 1/5) a pak uz to sedi spravne. Navic co mi zdejsi dobri lide poradili (viz. link vyse), tak pouzivam primy vstupy z klavesnice. |
| |
|
 |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 16:05 | |
|  | Ono vyklikávat 7000nm dlouhou trasu pomocí myši je o palici... 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 17:13 | |
|  | Proč vyklikávat na klávesnici? Od čeho je tady vyhledávání letů, následně http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=507&lan=&menu=5 (výborný zařízení od Cesminy) a uložit přímo do formátu PMDG. Pak stačí celý Flight Plan během pár vteřin vložit přímo v modelu 
K řešenému problému, taky to dělám "roztažením" okna FMC a stačí to. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 18:45 | |
|  | A co ti potom na přípravě letu zbude ? 
Já to obvykle dělám tak, že naklikám při spouštění jen 200-500nm a zbytek až po vzlétnutí, času dost. Ale v rámci aretace IRS, která trvá 10 minut to v pohodě stihnu odklikat celé dvakrát...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 4. 6. 2010 / 20:37 | |
|  | No, asi nelitas moc letu, protoze kdyby si to mel cely klikat kazdej den nekolikrat, a ono ani nezalezi na tom jestli je trasa 200 nebo 1000nm, na 200nm muze byt vic bodu nez na 1000nm trase, tak by si asi mluvil jinak. Nehlede na to, ze pokud mam nejakou trasu oblibenou a litam ji i nekolikrat za mesic, tak uz ji nemusim generovat a rovnou si ji natahnu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 7. 6. 2010 / 11:46 | |
|  | Ahoj, díky všem za tipy a rady. Problém je tedy vyřešen natažením okna s panelem, ale přiznám se, že by mě to ani ve snu nenapadlo. Já to přeinstalovával...!  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | PMDG B-737NG CDU 7. 6. 2010 / 13:31 | |
|  | Ano, nelítám zase tak moc, ale lítám dlouhé trasy a třeba přes asii je tam bodů docela dost. Neříkám, že je to něco světoborného, ale co ti na tom letu vlastně zbude ? Možná to nahodíš, to máš tak na 1-2 minuty čistého času (já pak u své 747 dlouho čekám na IRS, takže mezitím stejně můžu bušit trasu), P/U, S/U, taxi a pak už stoupáš do hladiny a nic se neděje, FMC ti všechno řídí a když se něco změní, tak ti i poradí, sorry ale v hladině nemáš na práci vůbec nic, jedine možná step climb (u tras nad 1000 nm) a pozdravení ATC, když náhodou je, pak klesání a přiblížení na finále, což je fakticky jediná příležitost vzít to za letu do teplejch. Zase taxi a vypnout. Popravdě se během letu moc nepředřeme, tak nevím, proč tak opovrhuješ psaním FMC, na klávesnici je to hned...
P.S: Ano, já si rád zaklikám, protože si snažím hrát "na pilota" a nehoním míle/hodiny po virtuální obloze...  |
| |
|
|