FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
další dotázek.. Jeden příspěvek | Celý strom
další dotázek..   21. 10. 2004 / 10:57
Švící
A ještě mám jeden přiblblej dotaz: k čemu je Terrain Mesh Complexity?
 

Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 11:07
lulinak
gdo hleda, najde.....
http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2004_learningcenter_display_settings.asp
 

Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 13:00
Tragédie v JRD
urcuje nakolik bude redukovat pocet "vrcholu" polygonu kterym se tvori povrch zeme. hodnota cca do 85 se vizualne lisi od stavu 100, hodnoty nad 85 uz vesmes neroreznas
 

Re: Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 14:13
Švící
Super, dík vám oběma! A dá se nějak stručně říct, co je pro počítač resp. grafickou kartu z nastavení Display nejnáročnější?
 

Re: další dotázek.. - Ohledně MESH a Terrain_Max_Vertex_level   21. 10. 2004 / 21:41
ing.pavel.svoboda
Pánové, tady Pozor!
Když pominu různé situace, ve kterých na zobrazení výškového profilu terénu - meshe moc nesejde / jako např lítání v FL30000ft a j./, pokud chci dobře poznat opravdovou krajinu - z výšek 300-900ft AGL, je vykreslení MESHe veledůležitou součástí pohledu z okna.
A mimochodem, území ČR, které nemáme dosud celé pokryté Celly z G2004 /díky Petře a dalším./, a kromě letišť a několika měst a or. bodů /díky pánové ..../ máme ČR KVALITNĚ A ÚPLNĚ pokryté pouze MESHem / díky Vláďo a NASA, nebo teda NASA a Vláďo /

a ted konkrétně :

1) Výšky terénu jsou dány = co bychom mohli vidět :
a) v originále FS2002 i FS2004 daty-pro celý svět - výškovými body v obdélníkové síti s roztečemi bodů asi !!! 2 x 2,4 km / Hrůza!!! /. To "asi" znamená, že přesněji: zemšířka 0,02929° x zemvýška 0,02197° .
Označuje se to data v Level Of Detail 4 = LOD4
b) / "SRTM reliéf ČR 76 m pro FS2002/2004"
ev srtmmesh dalších států v LOD9, čili v síti výškových bodů roztečí asi 60m x 75m.
Totéž rozlišení má záplata pro Prahu -
"SRTM reliéf ČR 76 m, korekce pro plynulé navázání s Ruzyňským letištěm na 380 m" /stále dle mínění autora tohoto příspěvku nesmyslnou výšku 380m/ .
c) Centrum Prahy autora příspěvku a Markyho
"Relief Prahy v LOD10/11beta" ,
nebo autorova upřesněného
"Praha sektor 1 2 - L11.bgl" z "http://sweb.cz/ing.pavel.svoboda" bez plynulého navázání na 380mLKPR, určeno k vyhlídkovým letům nad Prahou
vše v LOD11, čili síť bodů 15x19m
d) opravdu nádherný kousek terénu východního Českého středohoří v balíčku s nenápadným názvem
"silnice a železnice širšího okolí Máchova jezera z gisu" v LOD10, čili síť30x38m
e) další meshe USA, Kanada a další v LOD10
/ jinak vše z http://vfr.meinlschmidt.org/

2) aby to FS vykreslil / alespon zblízka/
Pokud se použije kterýkoli výše uvedený addon mesh, doporučuji položku v menu "Terrain mesh complexity =100"
ev. totéž je v FS9.cfg řádek TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000.
a to moje "pánové Pozor !!! znamená, že Ten názorný obrázek v nápovědě MS o tomto je nějaká hora typu M-Kinley, nebo Kilimandžáro, ne-li OlympusMonth = obří , a je tedy i hodně ohlazená vidět docela slušně.
Vliv na FPS současných PC není při 100 strašný.

3) Když použiji a chci vidět ! addon MESH v LOD10 či LOD11, musím navíc ručně upravit v FS9.cfg
položku TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19 na 20 či 21.
Hodnota 21 ale drasticky reduces performance.. u Duronů a Celeronů , vliv tu má, myslím, skutečně hlavně CPU.
Navíc hodnota 21 víc ukáže nedokonalosti ručně dělaných meshů v LODu11, takže nejlepší dát T_M_V_L=20..
Původní hodnota =19 znamená, že i addon terén v LOD11či10 FSka vykreslí jako LOD9.
podruhé Pozor!
i veškeré "Flaty" vodních hladin /například "Cellů" FSka "ukáže" hranatě podle položky Terain_Max_Vertex_Level.

- nevím, zda to nějak ovlivní ten "Patch", který nepoužívám.

- čekal jsem, že položka TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000 v FS9.cfg ovlivní viditelnost kopců v dálce, ale nedaří se mi.
Víte někdo? Mělo by to smysl, když si mohu přibližovat pohledy.

Pavel

 

Re: Re: další dotázek.. - Ohledně MESH a Terrain_Max_Vertex_level   21. 10. 2004 / 22:56
Marky Parky   
Patch teoreticky umoznuje nastaveni a korektni hodnoty i pro 21 - FS9 samoa o sobe toto nedokazala a zobrazovala jako by bylo 20.

Co se tyka te "nesmyslne" vysky 380m, tak ona zas az tak nesmyslna neni - je to vyska referencniho bodu letiste - no a protoze vsechna zarizeni ve FSce, AI atd uvazuji letiste jako plocha, tak je ( bohuzel ) nutne je plocha mit. Tedy, pokud jste samotari, nemate AI ani neletate online a mate chut si predefinovat vysky vsech ILSu, PAPI a pod, tak vam nic nebrani mit drahy pekne dokopce ci zkopce jako je to v realu. Ale jakmile pouzivate libovolnou z vyse uvedenych, je problem a mit placku vysokou 380m tenhle problem proste resi.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ