FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 4. 9. 2025, svátek má Jindřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
další dotázek.. Jeden příspěvek | Celý strom
další dotázek..   21. 10. 2004 / 10:57
Švící
A ještě mám jeden přiblblej dotaz: k čemu je Terrain Mesh Complexity?
   Seznam příspěvků  

Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 11:07
lulinak
gdo hleda, najde.....
http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2004_learningcenter_display_settings.asp
   Seznam příspěvků  

Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 13:00
Tragédie v JRD
urcuje nakolik bude redukovat pocet "vrcholu" polygonu kterym se tvori povrch zeme. hodnota cca do 85 se vizualne lisi od stavu 100, hodnoty nad 85 uz vesmes neroreznas
   Seznam příspěvků  

Re: Re: další dotázek..   21. 10. 2004 / 14:13
Švící
Super, dík vám oběma! A dá se nějak stručně říct, co je pro počítač resp. grafickou kartu z nastavení Display nejnáročnější?
   Seznam příspěvků  

Re: další dotázek.. - Ohledně MESH a Terrain_Max_Vertex_level   21. 10. 2004 / 21:41
ing.pavel.svoboda
Pánové, tady Pozor!
Když pominu různé situace, ve kterých na zobrazení výškového profilu terénu - meshe moc nesejde / jako např lítání v FL30000ft a j./, pokud chci dobře poznat opravdovou krajinu - z výšek 300-900ft AGL, je vykreslení MESHe veledůležitou součástí pohledu z okna.
A mimochodem, území ČR, které nemáme dosud celé pokryté Celly z G2004 /díky Petře a dalším./, a kromě letišť a několika měst a or. bodů /díky pánové ..../ máme ČR KVALITNĚ A ÚPLNĚ pokryté pouze MESHem / díky Vláďo a NASA, nebo teda NASA a Vláďo /

a ted konkrétně :

1) Výšky terénu jsou dány = co bychom mohli vidět :
a) v originále FS2002 i FS2004 daty-pro celý svět - výškovými body v obdélníkové síti s roztečemi bodů asi !!! 2 x 2,4 km / Hrůza!!! /. To "asi" znamená, že přesněji: zemšířka 0,02929° x zemvýška 0,02197° .
Označuje se to data v Level Of Detail 4 = LOD4
b) / "SRTM reliéf ČR 76 m pro FS2002/2004"
ev srtmmesh dalších států v LOD9, čili v síti výškových bodů roztečí asi 60m x 75m.
Totéž rozlišení má záplata pro Prahu -
"SRTM reliéf ČR 76 m, korekce pro plynulé navázání s Ruzyňským letištěm na 380 m" /stále dle mínění autora tohoto příspěvku nesmyslnou výšku 380m/ .
c) Centrum Prahy autora příspěvku a Markyho
"Relief Prahy v LOD10/11beta" ,
nebo autorova upřesněného
"Praha sektor 1 2 - L11.bgl" z "http://sweb.cz/ing.pavel.svoboda" bez plynulého navázání na 380mLKPR, určeno k vyhlídkovým letům nad Prahou
vše v LOD11, čili síť bodů 15x19m
d) opravdu nádherný kousek terénu východního Českého středohoří v balíčku s nenápadným názvem
"silnice a železnice širšího okolí Máchova jezera z gisu" v LOD10, čili síť30x38m
e) další meshe USA, Kanada a další v LOD10
/ jinak vše z http://vfr.meinlschmidt.org/

2) aby to FS vykreslil / alespon zblízka/
Pokud se použije kterýkoli výše uvedený addon mesh, doporučuji položku v menu "Terrain mesh complexity =100"
ev. totéž je v FS9.cfg řádek TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000.
a to moje "pánové Pozor !!! znamená, že Ten názorný obrázek v nápovědě MS o tomto je nějaká hora typu M-Kinley, nebo Kilimandžáro, ne-li OlympusMonth = obří , a je tedy i hodně ohlazená vidět docela slušně.
Vliv na FPS současných PC není při 100 strašný.

3) Když použiji a chci vidět ! addon MESH v LOD10 či LOD11, musím navíc ručně upravit v FS9.cfg
položku TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19 na 20 či 21.
Hodnota 21 ale drasticky reduces performance.. u Duronů a Celeronů , vliv tu má, myslím, skutečně hlavně CPU.
Navíc hodnota 21 víc ukáže nedokonalosti ručně dělaných meshů v LODu11, takže nejlepší dát T_M_V_L=20..
Původní hodnota =19 znamená, že i addon terén v LOD11či10 FSka vykreslí jako LOD9.
podruhé Pozor!
i veškeré "Flaty" vodních hladin /například "Cellů" FSka "ukáže" hranatě podle položky Terain_Max_Vertex_Level.

- nevím, zda to nějak ovlivní ten "Patch", který nepoužívám.

- čekal jsem, že položka TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000 v FS9.cfg ovlivní viditelnost kopců v dálce, ale nedaří se mi.
Víte někdo? Mělo by to smysl, když si mohu přibližovat pohledy.

Pavel

   Seznam příspěvků  

Re: Re: další dotázek.. - Ohledně MESH a Terrain_Max_Vertex_level   21. 10. 2004 / 22:56
Marky Parky   
Patch teoreticky umoznuje nastaveni a korektni hodnoty i pro 21 - FS9 samoa o sobe toto nedokazala a zobrazovala jako by bylo 20.

Co se tyka te "nesmyslne" vysky 380m, tak ona zas az tak nesmyslna neni - je to vyska referencniho bodu letiste - no a protoze vsechna zarizeni ve FSce, AI atd uvazuji letiste jako plocha, tak je ( bohuzel ) nutne je plocha mit. Tedy, pokud jste samotari, nemate AI ani neletate online a mate chut si predefinovat vysky vsech ILSu, PAPI a pod, tak vam nic nebrani mit drahy pekne dokopce ci zkopce jako je to v realu. Ale jakmile pouzivate libovolnou z vyse uvedenych, je problem a mit placku vysokou 380m tenhle problem proste resi.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ