FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Takmer samovrah z EÚ Jeden příspěvek | Celý strom
Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 15:10
yvan2000
O čo mu išlo? Veď Rumunsko aj UK sú v EÚ.
http://www.topky.sk/cl/11/742440/Letel-na-podvozku-z-Viedne-do-Londyna-
 

Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 15:22
Milan Smid   
Schengen?
 

Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 15:34
Tragédie v JRD
Krom toho, ze nevmi, jak to souvisi s tim, o cem je perak, tak jsou tam dve veci
1) schengen a imigracni kontroly v UK

2) zkus si ten clanek precist jeste jeden - on vlezl do toho letadla jaksi "z plochy" ... takze vubec nevedel, kam to letadlo leti (precejenom, ero neni vlak - neni na nem cedule Praha - Kolin a zpet)...
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 15:57
leonell
Což mně připomnělo, jak jsem jednou ve vlaku s cedulí Praha - Kolín málem skončil v Nymburku
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 16:20
Tragédie v JRD
ale to je v poradku, to je jen nezvladnuta navigacni priprava z prahy do kolina se jezdi jak pres poricany, tak pres nymburk
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 16:56
kuma   
...přes Lysou nad Labem
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:00
Tragédie v JRD
no dobre.. na ceduli je pres lysou .. ale nymburk je tam po ceste taky
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:05
kuma   
No jistě, ale to není ten vlak, kterej jede do Prahy. V Nymburce musíš přestoupit - a jet na Lysou, jinak do Prahy jen zpátky přes Kolín (nebo přes Ústí, ale to je fakt dost zajížďka
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:08
Tragédie v JRD
coze ... ted nechapu?
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:15
leonell
Ne. Kolín - Velký Osek / Sáblíkov - Poděbrady - Nymburk - Lysá/L - Čelákovice - Praha Vysočany - Praha Masarykovo nádraží.

Většinou myslím klasické soupravy 471/971 City Elefant (ty jezdí 100% tu Českobrodskou větev).
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:16
Tragédie v JRD
No, to jsem myslel a Dochtor me zmatl
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:28
kuma   
Ale prd zmát. V zásadě hlavní tah je přes Český Brod koridorem (45 minut z Kolína na masaryčku)

No a druhá větev je přes Nymburk atd (viz mapa). Nevím jak tam teď jezděj elefanti (a jestli vůbec) ale dokud jsem pobýval v Kolíně, tak většina vlaků jede Kolín- Nymburk - a někam dál (Rumburk atd.) a nějaká příměstská doprava kyvadluje z Vysočan do Nymburka přes Lysou (fuj). Za mých let to bývalo necelých 185 minut - z Kolína na masaryčku přes Nymburk, Lysou a Vysočany... (takže jsem tamtudy jel jen jedinkrát v životě, zatímco přes ČB tisíckrát.)

Kdo zná současné poměry na ČD tak mne opraví... Ale zjistil jsem, že rychlosti na "hlavních tazích" se nezměnily od dob Rakousko-Uherska (Kolín-Č.Brod-Libeň Masaryčka) - nevím proč bych měl být tak důvěřivý a myslet si, že je to přes Lysou rychlejší, nezž před čtvrtsrtoletím
47222 B / 600 x 295 / Lysá.jpg
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:36
leonell
OS2232 Kolín - Praha MN přímo, přes Lysou
Celkový čas 1 hod 33 min, vzdálenost 73 km, cena 97 Kč

OS2122 (Pardubice -) Kolín - Praha MN přímo, přes Český Brod
Celkový čas 1 hod 18 min, vzdálenost 62 km, cena 84 Kč

 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:38
Tragédie v JRD
Nechci se s tebou hádat... Ale rychlosti na koridorech jsou vyšší ... A to dost výrazne
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:41
kuma   
Chacha! ale podle toho, com píše Leonel ani o minutu rycjhlejší, než jak jsem já jezdil do školym před čtvrtstoletím!!!

(přes tu lysou to možná zrychlili - O.K., ale asi jen pokud trefíš spoj bez přestupu... já prostě Čelákovicum nevěřím!
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:47
Tragédie v JRD
Lysá není koridor...

ono to u těch osobacku není moc vidět... Tam velkou čast toho času tvoří zastavování a stanu ve stanicích takže zvednutí traťové rychlosti na 140 - 160 se ti neprojeví... A na těch 62km se ti poradne neproevi ani u rychlíku... Z těch původních 90 - 120... Par minut u každého...
 

OT: Koridor železnice   9. 6. 2010 / 17:53
leonell
Tohle jsou zastávkové vlaky. Tam koridor nehraje velkou roli, ten se projeví na rychlících.

Mám-li nějak uvést zrychlení koridoru - přes kolínské nádraží se jezdilo rychlostí 50kmh, vlaky před tím musely navíc na tu rychlost zpomalit a pak zase postupně zrychlovat. Dneska se přes nádraží jezdí 120 kmh a vozidla s naklápěcí skříní (čti: Pendolino ) mohou 160 kmh.

Přínos pro kolíňáky je samozřejmě výrazně sporný. Jednak může být tendence omezit stavění vlaků a druhak není možné vyskakovat z rychlíku za jízdy, jak to kdysi dávno dělal jeden známý při návratu z lázní
 

OT: Koridor železnice   9. 6. 2010 / 18:00
kuma   
No právě. Nevím jak (technicky) jezdí elefanti,. ale já jsem odchovanec "pantografů" - tedy elektrických přímětských jednotek, co měly trakci v každém podvotzku, sice prů porušovaly asi 13 norem, ale na rovinkách jezdily běžně 100 i více km/h (někteří cestující to neměli rádi, ale akcelerace a decelerace provázená odfukováním přefukovbaných pneumatických soustav - typické "tu-du-duf-duf... tu-du-duf-duf... tu-du-duf-duf... !" byla pro nás mladistvé perfektní - a fakt to ten panťák tenkrát stihal rychlejc! Škoda že nemám tehdejší jízdní řád...)
 

OT: Koridor železnice   9. 6. 2010 / 18:16
leonell
Elefanti jsou výborní.
U nás jezdí maximálně 140 kmh a verze pro Slovensko dokonce 160 km.
Pendolino je z tohoto hlediska lepší jen v tom, že má naklápěcí skříň, takže by těch 160 udrželo i tam, kde by Elefant musel zpomalit (pro Pendolino platí svislé rychlostníky, pro Elefant ty "normální").
 

OT: Koridor železnice   9. 6. 2010 / 18:21
Gunterr   
No, zase taková výhra to bohužel není Jejich poruchovost je relativně vysoká a velikost zrychlení taky není zrovna nejlepší (oproti konkurenci - Siemens, Bombardier). Ale buďme rádi alespoň za ně. Snad se ujmou i na střídavé trakci.
 

OT: Koridor železnice   9. 6. 2010 / 18:17
Gunterr   
Záleželo na strojvedoucím - obdobně jako dnes. Hlavní rozdíl je ale ve spotřebě el. energie. Sloni (Elephant, ešus,...) jezdí na tzv. optimální spotřebu, takže díky stanoveným jízdním dobám si vlak sám reguluje jízdu výběhem, zrychlení, zpomalování. Do budoucnosti by mělo být tzv. AVV (Automatické vedení vlaku) v plné míře, takže to bude něco podobného jako metro. Rozdíl právě oproti pantografům je v tomto - hold ekonomika. Na starém panťáku se nasypaly jízdní stupně a souprava se chovala jak utržená ze řetězu, ale elektroměry na mašině se mohly rychlostí otáčení zbláznit...
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 06:47
Premek
Pokud se nepletu, tohle uz funguje na trati ze Svinova do Opavy:

http://technet.idnes.cz/city-elefant-pantograf-ktery-je-lepsi-nez-pendolino-fhw-/tec_technika.asp?c=A080406_170731_tec_technika_rja
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 08:11
Stilak
Ty magnety jsou z Prahy až do Pardubic už alespoň 10.let, kdysi se to zkoušelo už na čd470 která za odměnu čeká v ČT na sešrotování. Funguje to dobře a ta souprava zastavuje opravdu na cca 0,5m přesně. Osobně si ale myslím, že dávat do kolejiště v době GPS a přesnosti co nabízí jsou magnety přežitek a taky finančně náročné. Jinak pro strojvedoucího to při jízdě na AVV znamená, zavřít dveře, opřít se o rajčák, pak koukat a v další stanici dveře otevřít, zase při mlhách výborná věc, viditelnost klidně 0m a mažeš to vždy načas. Jinak osobně když mám občas na ešusu možnost, tak raději v ruce, protože na AVV je to nuda.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 08:24
Premek
Ze to je nuda to verim - to uz Ti tam jen chybi ten pes, co hlida, aby jsi na nic nesahal ;o))
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 08:40
Gunterr   
Přežitek? Když se nad tím ještě víc zamyslíš, když je tedy GPS tak "dokonalá", proč se letadla po letištích pohybují pomocí pilotů a nejsou už od vytlačení od gatu samočinná? Navádění díky "dokonalosti" GPS by bylo +-0,5 m na čáře, výkon by se dal optimalizovat díky řídícímu systému letiště, takže by se např. mohlo letadlo pohybovat permanentně a ne 20 uzlů a pak zastavit, popojet, zastavit. Přeci jen rozjet x desítek tun těžké letadlo musí stát šílené peníze, než jet stálou, byť menší rychlostí.

Navíc, údržba balíz (magnetů) vlastně nestojí nic, pouze jejich instalace. Jak by to bylo řešeno se zpětnou vazbou? Když by např. v hustě osídlené části projížděla trať, jak by to bylo se signálem? Co tunely?
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 09:08
Stilak
Když to srovnám s GPS co mám v autě tak vypadává minimálně i když jedu v lese, zástavbě, navíc ty občasné výpadky neřeš. Teď to taky načítá jen po cca kilometru, to by GPS dávalo daleko více informací. Tunel taky nevadí, to by fungovalo jako teď, když chybí nějaký magnety, taky to napíše IB Nahrazen a jedeš vesele dál. Navíc by to očekávalo, že bude tunel a při rychlosti tolik a tolik se musí v tolik a tolik signál obnovit! Údržba opravdu nic nestojí, zato instalace... Na GPS by jsi po dodání příslušných map mohl honit jednotky po celé síti na AVV.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 12:16
Gunterr   
To je otázkou samozřejmě peněz. Budeme-li brát, že jednotka GPS a její implementace na vozidlo vyjde stejně jako istalace systému snímání IB (magnetů, balíz), pak by bylo zřejmě záhodné istalovat satelitní systém. Otázkou ale je, jak moc potřebujeme zjišťovat polohu vozidla? Zda nám stačí "jednou za kilometr" nebo tu polohu potřebuju znát každých cca 10 s. Je tu ale jeden velký rozdíl GPS v autě a v tomto řídícím systému. Bohužel přesnost v systému řídícím je vyžadována maximální. Od toho se samozřejmě odvíjejí náklady. A jak už tu bylo napsáno, systém AVV tu byl mnohem dříve, než systémy založené na GPS, navíc stejně pro úplné řízení systému AVV (s dalšími informacemi např. o stavu prostorových oddílů před vozidlem) bude nutné doplnit ještě dalším systémem. Nevím, zda by implementace do systému GPS byla možností...

Opět malý příklad:
Když už je ta GPS "levná a přesná", proč už ji nemají v sobě veškeré autobusy a cestující se nemůže dovědět, kdy mu dálkový autobus přijede, kde se nechází a kdy je předpokládaný příjezd na zastávku? Vysvětlení je jednoduché, nechtějí do toho investovat.

Omlouvám se, že dalším druhem dopravy za***ám letecké forum.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 12:33
mípa   
Nevím jak dálkové autobusy, ale všechny vozy (tramvaje, trolejbusy, autobusy) městské dopravy v Plzni a Mostu GPS mají už víc než dva roky. Mimo užitečné věci (poloha na trase) se podle aktuální polohy také promítají reklamy.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 12:54
Gunterr   
A můžu vědět, zda se informace o poloze vozidla dostane k cestujícímu stojícímu na zastávce? Protože pokud ne, nemá tento systém pro cestujícího valný význam. Cestující ve vozidle se celkem poměrně dobře orientuje (stačí info tabule s další zastávkou, jako tomu je dnes už téměř ve všech vozidlech MHD).
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 13:00
Premek
Ja myslim, ze je zduvodneni ukryto uz v tom Mipove prispevku - zobrazuje se reklama dle toho, kde se nachazis... Na druhou stranu, moc si nedokazu predstavit druh reklamy, ktery by se oplatilo zobrazovat v pripade prijizdejiciho spoje ;o)

Druha vec je, ze je uzasny, kdyz se zobrazuje stav, za jak dlouho ktera linka pojede - zazil jsem to v Bernu a je to sympaticke - nicmene, tahle informace se DP nevrati )
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 13:28
Gunterr   
Stačí si zajet do Olomouce a aktivní informační systém je tam taky Tedy za jak dlouho jaká linka na zastávku dojede apod.

To s tou reklamou je až druhotný efekt, kdy začínám postrádat původní myšlenku přepravy - změna místa za použití dopravního prostředku. Když jsem cestující a potřebuji přepravit, tak mě informace u zastávky hypermarketu jednoho prodejce o levnějším jogurtu u druhého prodejce ani tolik nezajímá (věřím ale, že spoustu cestujících ano - hlavně v postarším věku). Mě zajímá, kdy tam např. můj spoj bude, příp. zda stihnu přestoupit na jinou linku. Ten příklad jsem uváděl záměrně na dálkových linkách. Když totiž pojedu v zimě z Pardubic do Žďáru nad Sázavou a nebudu mít jinou možnost, než jet s přestupem ve Žďírci nad Doubravou, nemám absolutně žádnou možnost zjistit, zda můj přípojný spoj jel či nikoliv. Na železnici toto už funguje a je to na základě "statického" zjišťování polohy - průjezd vlaku určitým místem. Ve chvíli, kdy nebudu mít jistotu, že ten bus stihnu, cestu si rozmyslím a dopravce rázem přichází o potencionálního zákazníka. V MHD, kde jezdí spoje ve špičkách co 1 - 15 minut, mi to vadit nebude, jelikož mé max. zpoždění bude při přestupu max. těch oných 15 minut (střední hodnota 7,5 min, se kterou se obyčejně počítá), ale při dálkových spojích je to i záležitostí několika hodin a asi nikdo nebude čekat na otevřené zastávce 3 hodiny na další spoj, když celková doba jízdy bude cca 1:30 hod.

Určitá analogie je i na příměstských linkách, kde se interval pohybuje např. mimo špičku 60 (120 min). Je sice pěkné, že dispečeři ví, kde se jaké vozidlo nachází a kolik má min. zpoždění, ale pokud se tato informace nedostane k cestujícímu, tak po určité době ztratí cestující zájem o tuto službu a přechází na jiný druh dopravy - bohužel většinou na individuální automobilovou dopravu.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 13:06
LadaS
GHP ve vozidlech MHD mají jeden hlavní účel - do centra se vysílá jejich aktuální poloha a podle toho se kontroluje dodržování grafikonu. Dále se jich využívá také pro vyžádání priority na světelných křižovatkách, kdy se do řadiče na křižovatce z jedoucího vozidla vysílá řada informací včetně jízdního řádu a trasy. Je to dost chytré zařízení, které podle toho jak dodržuješ jízdní řád dokáže přizpůsobit režim na dané světelné křižovatce, pozdrží tě nebo naopak maximálně urychlí. První realizovaný projekt optimalizace řízení MHD vznikl v DP v Brně před asi 15 lety. Ostatní funkce GPS v MHD jsou už jen bonbonky na obveselení ...
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 13:43
mípa   
Stávající systém (v Plzni) neumožňuje přenos mezi vozidlem a zastávkou. Každý vůz sice je vybaven wifinou, ale ta se používá jenom pro přenos informací v depu. Vzhledem k dosahu wifi by to ani nemělo smysl. Pokrok v tom může přinést až implementace mobilních sítí, ale to má zatím dost vysoké provozní náklady.
GPS ve voze se primárně používá pro záznam průběhu trasy a následnou kontrolu dodržování jízdních časů. Použití k reklamním účelům je samozřejmě vedlejší, ale nesporně zajímavé. Např. když se vůz blíží k prodejně pekařství Mrázek, aktivuje se reklama na jejich skvělé pečivo, když vůz jede okolo krematoria tak třeba reklama na pečený bůček nebo cigára
Pro podnik provozující MHD je to nezanedbatelné přilepšení k příjmům.
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 09:02
LadaS
Nepatrně bych opravil a doplnil. Zmíněná technologie s permanentními magnety je u nás používána cca 20 let a AVV byl světový unikát. Experti ze zahraničních firem jen valili oči a ztráceli řeč. Bohužel se jej nepodařilo zaintegrovat do evropského schváleného systému ETCS (zájmy konkurenčních nadnárodních společností atd.). V době, kdy AVV vzniklo, se o GPS vedly jen učené diskuze a přesnost byla v desítkách metrů. A ani dnes použití GPS na železnici (pro zabezpečení provozu) není tak jednoduché. Ještě před poměrně krátkou dobou nebylo možné určit polohu vlaku na dvou rovnoběžných kolejích, na které z nich vlastně je. A ani do budoucna se této technologie hned tak nedočkáme. Jsou sice projekty, uvažující použití GPS pro zab.zař., ale pokud si uvědomíme časovou náročnost zavedení projektu do praxe ... realizace jakéhokoli nového projektu na zab.zař. na železnici kdekoli na světě trvá kolem 5-10 let. Zkoušky, atesty a schvalovací řízení taky tak podobně. Takže... buďme rádi za magnety
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 06:44
Premek
Je libo?

http://www.starekniznijizdnirady.ic.cz/zverejneno.html

;o)
 

OT: Koridor železnice   10. 6. 2010 / 09:07
kuma   
Dík.
např. 1989, Trať 011 (souhrnná doprava Praha - Kolín), pantografem z Kolína na Praha Střed (=Masarykovo) = 1:14 h
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 17:02
leonell
Já mám na mysli jiný případ, jezdí dvoudílná souprava z Praha Masarykovo do Kolína a Pardubic, v Poříčanech se druhý díl odpojí a pokračuje na Nymburk. Když si sedneš do špatného vozu a nepotkáš průvodčího (ten tě upozorní podle lístku), tak můžeš skončit kde nechceš. Pravda je, že v Poříčanech to chvíli stojí jak to rozpojujou, takže když si něco nečteš, tak ti to přijde divný.

Ale vlízt do "špatného" vlaku, jedoucího přes Lysou umím taky. Pak kromě toho, že to jede snad o půlhodiny déle, tak máš ještě šanci doplatit příplatek za najeté kilometry
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 19:46
FSPilot   
Zrovna nedávno jsem koukal do podvozkové šachty Boeingu 737-300 a je tam teda dost místa Dokonce je tam i nějaká nádobka, která by mohla být jako celkem "pohodlné" sedátko Asi by tam nebylo moc teplo ani by se tam zrovna moc dobře nedalo dýchat, ale člověk se tam celkem dobře vleze ))
 

OT: Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 21:15
A.J.Scandall   
Teď jsi mi připomněl moji spolužačku z vejšky, když jsme byli na exkurzi v hangáru F. Vlezli jsme do podvozkové šachty a ona povídá: "to by mě zajímalo, proč v letadle, kde se tolik hraje na prostor, nechají najednou tolik volného prostoru, sem by klidně mohli něco dát" A já se otočil a říkám "taky že jo, dávají sem tohle" a ukázal jsem na ty kola. "Já kráva..."

Takže ano, na zemi je tam opravdu spousta místa...
 1x  

OT: Takmer samovrah z EÚ   10. 6. 2010 / 12:35
FSPilot   
No, zase takhle jsem to na mysli neměl Mě spíš šlo o tu "přepážku" mezi koly, která je široká já nevím kolik a uprostřed ní je jakási (zřejmě tlaková) nádoba. A tam se ty kola nedostanou, ne? Podle toho prostoru bych si typnul (nezkoušel jsem to), že by se tam člověk vlezl i se zataženým podvozkem
67770 B / 600 x 450 / 1568001894_26036aec8f_o.jpg
 

Takmer samovrah z EÚ   9. 6. 2010 / 20:32
yvan2000
A riadky dalej ako súvisia s Pérákom?
Samé kolaje, vlaky, . . .
 

Takmer samovrah z EÚ   10. 6. 2010 / 08:32
Gunterr   
V přeneseném slova smyslu se dá říci, že se lokomotivy stávají tím, čím se staly letadla od dob B737 NG, Airbus A32x apod. Prostě to "pravé létání už to není" (trochu troufala myšlenka od člověka, který nemá ve skutečnosti nalétáno ani vteřinu jako pilot, ale snad chápeš tu nadsázku), jelikož se pilot (strojvedoucí) stává více méně hlídačem - vtipy o Áčkách jsou celkem známé...
 

Takmer samovrah z EÚ   10. 6. 2010 / 12:53
Migář
Ta nádoba je reservoár hyd.kapaliny a plní se přes větev B
 

Takmer samovrah z EÚ   10. 6. 2010 / 22:17
Tragédie v JRD
proc "stavaji"? uz se davno staly jen to nekde trva dyl ..
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ