|  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 17:03 | |
|  | | |
|
 |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 17:42 | |
|  | Zdá se mi to, nebo má ten Delfín v modré nějaké zakrnělé křídla? 
Každopádně velmi pěkné  |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 19:31 | |
|  | Křídla má normální jenom jsou kryté listy rotoru od té Cobry. |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 06:44 | |
|  | ÁÁÁlééééeee ty máš zakrnělé křídla D |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 08:34 | |
|  | Spíš oči  |
| |
|
 |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 17:42 | |
|  | Jen se chci ujistit: Máš na mysli toho delfína s hvězdami ? |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 17:43 | |
|  | Hm, tak se mi dostalo odpovědi než jsem položil otázku. |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 17:49 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 18:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 18:13 | |
|  | Nemam, ten cernej neni Delfin. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 18:15 | |
|  | Nebo nevim, ocas stejnej, zbytek jinej. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 18:41 | |
|  | No kabina je nějaká useklá... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 21:56 | |
|  | je to l-29 len je zakrity dajakou cernou plachtou |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:14 | |
|  | A jo, mě zmátl divný tvar předku, ale hlavně pozice křídla víc vepředu. Jenže to není křídlo, ale plachta  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:19 | |
|  | To je jako s kabinou toho černožlutýho delfínka. Dlouho jsem myslel, že má jen přední kabinu (jako L-29A prototyp) - a až pak jsem si uvědomil, že tam je komnec listu rotoru kobry - a za ní že vykukuje úplně normální deflíní kabina (dvojmístná...) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 19:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 19:30 | |
|  | A dokonce za ním na té fotce je ten modrý. Oba mají stejné zbarvení a číslo 79. |
| |
|
 |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 22. 6. 2010 / 21:35 | |
|  | Akorát by mne zajímalo, kde se na tej mariňáckej vrtulníkovej fregatě ty delfíni vzali... Jako jestli patřej nějakýmu mariňákovi a ten je vzal s sebou, aby mu je na parkovišti nikdo neobešel korunou... pochybuju, že by dokázali z tý kocábky odstatrovat nebo na ni přistát... |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 08:36 | |
|  | Zdroj: http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=101299
These are privately owned. The plane is probably hitching a ride on the LHD (transport, not ops).
The owners of those L-29 planes (N179EP a.k.a. #79 and N5959L), Tactical Air Support, Inc., also own a Su-27 that operates as an aggressor in the US.
Stranky Tactical Air Support:
http://www.tacticalairsupport.com/HOME.html
http://www.tacticalairsupport.com/aircraft.html
Our Aero Vodochody "Super Delfins" have upgraded engines (replacing the original engine with a Pratt & Whitney J-60) with increased fuel efficiency and a startling 50% increase in maximum thrust. With its reduced weight and increased power, our L-29s have the same thrust-to-weight ratio as the USAF’s A-10, will do 425 KCAS at sea level with a 12,000 fpm climb rate. Equipped with modern avionics, including UHF radios and GPS, this rugged jet is the perfect low cost training or test platform.
Takze asi vzlitnout i pristat dokazou ))) |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 09:35 | |
|  | Jestli se tohle:
The plane is probably hitching a ride on the LHD (transport, not ops).
vztahuje k tý konkrétní situaci, tak bych spíš řekl, že je jen vezolu (na tu dovču na havaj) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 09:45 | |
|  | Hmmm, vidis, asi to tak bude - to ze ma masina dostatecny vykon (navic ani nevim jestli se A10 dokazala nekdy zvednout s paluby) jeste to neznamena, ze je schopna startu a pristani s ohledem na zatizeni draku...
No jo, flyboy Eda... ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:26 | |
|  | No hlavně ta vrtulníková fregata vůbec není určena pro starty a přistávání letadel s pevnou nosnou plochou. Sice maj nějakou čáru na palubě, ale asi nebudou delší než 100 m a nemaj žádný katapult a žádný záchytný lana - takže bych to bral jako zcela jistý, že tam ty delfínky dali jeřábem - a asi stejně je pak na havaji sundaj...
Je určitě levnější éra přikurtovat někam na palubu (kde ty celkem 4 tuny absolutně nikdo nebude cejtit) než je balit do kontejneru a dopravovat nějakým jiným způsobem (na civilní lodi, v letadle...). Navíc pokud jde o (sice soukromou, ale...) organizaci, která oficiálně zajišťuje při mariňáckých cvičeních roli agresora (maj na to Su-27, jestli jsem tu diskusi správně chytil) - tak možná ani nejde o soukromej podnik, ale o plánované součinnostní cvičení na Havaji.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:43 | |
|  | Zdravím doktore.
LHD (Landing Helicopter Deck) je loď určená pro "obojživelné operace". Pomocí vrtulníků, vznášedel, lodí a konvertoplánu, se z ní vysazujou jednotky MEU (marine expeditionary unit - tedy expedeční sbory námořní pěchoty). Pro zajištění těchto operací, tyto lodě mohou nést několik letadel STOVL, které s podvěšenými zbraněmi a plné paliva, starují pomocí krátkého rozjezdu a sedají vertikalně, bez použití parnćh katapultů nebo záchytných lan.
Množství nesených letadel se mění podle třídy lodi, typ je AV8B Harrier a do budoucna "mariňácké F-35B"...
Pokud má někdo přesnější info doplňte prosím... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:01 | |
|  | Takňák to bude, jak píšeš.
F-35 to jo, Jak-131 taky, možná i V-22... ale L-29 fakt asi jen tím jeřábem...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:22 | |
|  | ... nebo možná ne jeřábem, ale že ho unese ten Chinook... teď nevím hmotnost prázdného L-29 a nosnost podvěsu pod C-47 - myslím ale, že by to měl Chinook zvládnot... |
| |
|
 |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 09:31 | |
|  | Mno, každopádně tato loďka je na cestě ze San Diega do Pearl Harboru na RIMPAC 2010, takže vypadá to, že si oba private Delfínci užijí parádní akční dovču na Havaji. Mňam!  |
| |
|
 |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:25 | |
|  | Akorát mi je tožku líto, že chudáky Delfínky budou po obloze honit supermoderníma rourama... Myslím že by si měli pořídit něco sobě rovnějšího. Ona ani ta zmiňována
A-10ka, není nějaký supr výkonný třiskač že? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:36 | |
|  | No, řekl bych, že jako "třískač" (v pravém slova smyslu) je A10 možná ten nejvýkonější, co je zrovna k mání (vlastně jen jedna konkurence mezi třískači - rozuměj letouny určené primárně k třískání = ničení pozemních cílů - a to jsou hrábě - Su-25).
Delfíny určitě nehoněj po obloze supermoderníma rourama, na to maj F-5, MiG-29 a Su-27. Delfin buď slouží v roli lehkého bitevníku (při cvičení pozemních případně námořně-výsadkových vojsk) nebo v roli teroristy - záškodníka. Podobné akce se odehrávají v podzvukovém pásmu - a na to bude lehce přemotorovaný, dle mého soudu, L-29 úplně ideální hračka. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:49 | |
|  | Mnóóó, chytáš mě za slovo, třiskáčem sem mínil klasického tryskáče, ale to je fuk, protože i ta nejvýkonnější A10, nemá dostatek výkonu na Mariňácké F/A-18E nebo F SuperHornet ;o)
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 12:59 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:14 | |
|  | tak provnej hmotnost ešusu jako delfín a hmotnost krávy jako A-10. a když delfína utáhnul motor o tahu 850 kp.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 14:20 | |
|  | ...our L-29s have the same thrust-to-weight ratio... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 18:48 | |
|  | Víš co? Nemám ani páru o čem to teď vlastně mluvíš ;o) nebo na co reaguješ ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 18:50 | |
|  | ty říkáš, že A-10 nemá výkonově na F-18, což je pravda, ale představ si, že výkon A-10 narveš do delfínka, kterej má sotva dvě tuny... jestli mi teda jako rozumíš |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 18:53 | |
|  | Hozno, jeste jednou to zopakuju
...our L-29s have the same thrust-to-weight ratio...
to znamena, ze do Delfina nenarves vykon z A-10, ale pomer tahu k vaze je po uprave na Super Delfina stejny jako v A10 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 18:57 | |
|  | A jestli rozumíš ty mi, bude mít takový SuperDelfínek na SuperHornet? ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nový námořní speciál v roli "Agresora" 23. 6. 2010 / 13:16 | |
|  | Neříkej mi, že se ten albík chystá přistát do toho kruhu tam na tý zadní palubě! To leta zapíchnout čumákem! 
... ale to jen dokazuje, že právě tyhle krásný éra maj ještě milión uplatnění - tu i onde. Hezká fotka!  |
| |
|
 |  |  |  | Agresor Delfín alias Tomahawk 25. 6. 2010 / 13:10 | |
|  | Takže úloha obou Delfínů na cvičení na Havaji je celkem zajímavá - budou mimo jiné hrát roli útočných námořních raket ve stylu Tomahawků.
http://www.public.navy.mil/surfor/lhd6/Pages/BonhommeRichardTransportsUniqueAircraftforRIMPAC.aspx
"Jsou to spolehlivé, jednoduché letouny, kterým jsme přidali na síle a výkonu." vysvětluje G. Gallop, Chief-oficír pro taktickou leteckou podporu. "Nejsme tak rychlí jako skutečné rakety, ale jsme dost blízko."
No vida, na co všechno se ještě Delfíni hodí.
 |
| |
|
|