FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 21. 9. 2025, svátek má Matouš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
"Chování" AI letadel ..... Jeden příspěvek | Celý strom
"Chování" AI letadel .....   16. 6. 2002 / 18:12
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Mám 3 otázky k AI řízeným letadlům:
1) proč dělají letadla při VFR okruzích nad letištěm za letu takové vlnky? Myslel jsem že si tak "zkracují" čekání na volnou runway, ale dělají to i když nastavím FL třeba na 150 MSL, čas přistání na 3-4 min. a letiště je zrovna prázdné ...
2) proč se většina AI letadel není schopna spořádaně posadit na dráhu a dopadá to v 90% tvrdým přistáním a ve zbytku krtkem? Má na to vliv let. dynamika konkr. modelu, nebo je to "vlastnost" AI?
3) počítá AI s takovou "zbytečností" jako je doplňování paliva u AI letadel?
Díky za odpověď, pokud někdo znáte odpověď ....

PS: Třeba ty Marky?
 

Re:   16. 6. 2002 / 18:36Marky Parky
1) Jestli vlnkou myslis tenhle manevr:





tak to je podle mne neco jako "prilet na downwind leg". Dela to kazde AI letadlo letici VFR vic jak 90 stupnu od osy drahy na obe strany. ( nezkousel jsem IFR letadlo na Visual Aproach, ale obavam se, ze to bude podobne )





2) Myslim ze to je od obojiho trochu. AI zkratka neni dost dobra, aby zvladla kazdy vrtoch dynamiky ( presneji receno obavam se, ze ma 1 algoritmus pristani pro kazdy "typ" letadel, a kdyz se letadlo trosku lisi letovymi vlastnostmi, AI to ignotuje "hybe pakami" podle defaultu a podle toho pak ty manevry vypadaji.





Druha vec je pak kombinace faktoru jako je delka drahy, vyska a stoupavost/klesavost letadla, ted zrovna resim problem, ze mi na LKRK uz konecne cesna opusti rwy tak jak ma, ale musi mi prezit pristani, protze nad prahem je jeste 300 ft AGL.





3)Ne, palivo v nadrzi se uplne ignoruje. Kdyz daz AI letadlu obletet svet, obleti ho. Kdyz ho naplanujes tak, ze pristane v 1908 a v 1909 ma odlet, udela to tak. Ale vzhledem k cetnym go-aroundum, zacpam na taxiways a podobne doporucuju davat rezervu. Pak vypada to realistictejc ), muzes tvrdit ze "zrovna tankuje" a tak.


 

Re: Re:   16. 6. 2002 / 20:19Tomáš2
Jo mě na Ruzyni skoro každý letadlo sebou flákne ještě před dráhou.
 

Re: Re: Re:   16. 6. 2002 / 20:26Marky Parky
Ale myslim, ze v tom hrajou roli jeste dalsi faktory.

A jeden z nejdulezitejsich je vykon masiny a tudiz rychlost reakce AI na nejruznejsi veci.

Stejne ATRo mi ve stejny cas za stejneho pocasi atd...( proste stejnej naloadovanej Flight ) na dvou vykonove rozdilnych strojich sedne

a) na silne masine asi tak 200 metru za prah drahy i kdyz presna pozice se +/- o par metru lisi docela tvrdym pristanim.

b) na slabsi masine asi tak 30 metru pred prah drahy a pak jeste tak 200 metru skace

S tim sovisi take ruzne chovani letadel pri ruzne rychlosti simulace ( vic "preletu letist" ).

Mimochodem takovy ten bug s preletem letiste se uz stal i me jako pilotovi - proste me AI vektoroval na drahu, ja byl moc vysoko a po preletu bez moznosti nahlasit missed aproach jsem uz nedostal zadne dalsi instrukce a letel pryc (
 

Re: Re: Re: Re:   16. 6. 2002 / 21:19
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Jo, tak takové bugy se mi stávají celkem běžně ... ATC na mě zapomene a já jsem nahranej ... Tak třeba při Real Weather s velkou turbulencí jsem měl co dělat abych Zlína posadil na dráhu celýho a tak jsem na konci dráhy chtěl nahlásit opakování okruhu a ONO NIC!!! tak jsem se na to vykašlal a opakoval ho. Stejně byly všechny další mašiny stopnutý ...


Jinak, nevíš něco o tom, že by MS vydal nějakej Patch na FS2k2? Na 2000 byly myslím 2 nebo 3 ... AI by chtělo vylepšit jako prase drbání ... A nejen AI ... Třeba přidávání dalších společností a typů letadel atd ...


Mimochodem, co říkáš na tu další sadu shotů z LKKM?
 

Re: Re: Re: Re: Re:   16. 6. 2002 / 21:38Marky Parky
No cetl jsem nejakej Press Release, ze zadny update nebudou (((, az FS2004.

No a co se tyka FS2000 tak jsem videl jen update "dvojcata pryc a protiteroristicka hlaska" jinak nic.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 6. 2002 / 22:04
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Ja nemyslel updaty, spis patche, ktery by lataly chyby v programu ... Treba ty s AI apod. Na FS 2000 byly myslim 2 nebo 3. Ten prvni prepsal pulku hry aby zvysil rychlost vykreslovani (v orig. verzi byla tragicka) a spousty chyb v letadlech, pristrojich a tak ... O tohle mi slo ...


mimochodem, kde si narazil na ty update o kterych pises?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   16. 6. 2002 / 23:41Marky Parky
Primo na Microsoft.com na strankach FS2000

Je tam update, kterej vymaze dvojcata a kdyz nabouras do baraku, tak misto "CRASH" napise "DON'T BE A TERRORIST" ))
 

Re: Re:   17. 6. 2002 / 07:50Petr Bednář
Já si spíš myslim, že Jirka měl na mysli, že letadlo letí chvíli po startu jak na horský dráze. Nevim jak dopraváci (asi těžko) ale malá sportovní letadla bezprostředně po startu letí nahoru/dolů/nahoru/dolů a až po nějaké chvíli to ustálí. Já jsem si taky myslel, že je to asi vliv malé výšky. Když jsem dělal AI přelet z LKMB do LKKB, půlku trasy letěla Cessna vlnkou a teprve na nějakém waypointu to ustálila a letěla rovně. Nicméně hned po dotyku se zemí na runwayi zmizela. Parkování i pojížděčky tam mám, takže nevim co s tím.......
 

Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 11:18Marky Parky
Tak jsem se koukal, a tuhle vlnku jsem zaregistroval jen u ATRa na LKPR, u malych er ji nepozoruju. Co se tykatoho pristani se zmizenim, presne to se mi zacalo dit v LKRK po oprave toho zaseknuti na konci drahy. Cert to vem, jeste jsou tam nejake dalsi zavislosti, ktere musime prozkoumat.

Proc Mrkvosoft nevyda AFD SDK dokumentaci??? ((
 

Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 18:45
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Jo, přesně takhle jsem tomyslel ((
Jinak dělá mi to konkrétně u Z-142 od MLKa ... Ale myslím že to bude podobné i u zbytku letadel ... To že letadlo po "přistání" zzmizí je tím, že to přistání je moc tvrdý a odpovídá to v podstatě crashu ))
Jinak jsem přišel na to, že na to jak přistání dopadne má vliv poměr mezi délkou runwaye a její "aktivní AFD částí" ... Pokud udělám z 3km runwaye v AFD aktivní jen 2/3, tak to (aspoň u mě a LKHO) dopadne na 90% havárií AI letadla. Možná je to jen náhoda, ale souvisí to s osou sestupu. Letadlo se pak snaží doletět až nad aktivní část a spadne na rychlosti ... Zkoušel jsem letět vedle a nebyl jsem už schopnej stejný letadlo už udržet ve vzduchu ...
 

Re: Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 20:13Marky Parky
Co povazujes za aktivni AFD cast. To kde je nalajnovana taxiway, nebo ten sedej obdelnik.
Ale me se to stava na LKRK a mam "sedivou" runway i taxiway runway stejne dlouhou. Ale zkusim experimentovat z delkou, dik za napad.

Jinak jestli je to pravda, tak se hold casem budeme muset smirit s faktem, ze vsechny delky runwayi v AFD souborech holt nebudou odpovidat skutecnosti, aby se zajistila funkcnost AI ((
 

Re: Re: Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 20:41Tomáš2
No tak co jsem viděl zas já tak mi defaultní bulik při přistání dělal šílený oblouky jako by symuloval stav beztíže
a A320 to zapích přímo do země.
 

Re: Re: Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 21:01
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Aktivní část myslím tu část šedého obdelníku ranveje, která je označená jako ranvej v AFD ... Za málo ...
Toho bych se nerad dožil. Proto jsem se ptal jestli někdo neslyšel o nějakým patchi ... Na FS2000 byly myslím 2-3 ofic. a další nejmíň 2 neoficiální ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 23:03Marky Parky
((((((

We've seen a lot of speculation in the Flight Simulator forums and newsgroups about a "patch" or update for Flight Simulator 2002. The short answer to all the questions is that we have no plans to issue an update for FS2002. We can issue updates only to address major issues that affect installation and operation of the program. Feature enhancements (e.g., changes to the ATC system, scenery, weather, and aircraft) involve complex, often interdependent code changes that require extensive planning, development, and testing, and they are feasible only during development of a new version.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   17. 6. 2002 / 23:09Radoslav
Co se tam píše, angličtina mi není nakloněna ? ))
Je tam něco podstatnýho ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: - preklad   17. 6. 2002 / 23:32
Tom Meinlschmidt
Videl jsem mnoho spekulaci na forech a newsech o FS o "patchi" nebo updatu FS2k2. V kratkosti odpovim na vsechny ty otazky - nemame zadny plan na uvolneni updatu FS2k2. Muzeme pouze vydat opravy, ktere maji vztah k instalaci nebo funkcnosti programu. Dalsi rozsireni (napr. zmeny v ATC systemu, sceneriich, pocasi nebo letadlech) vyzaduji slozite zmeny mnohdy v provazanem kodu, a to vyzaduje rozsahle planovani, vyvoj a testovani, a to je uskutecnitelne pouze pri vyvoji nove verze.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: - preklad   17. 6. 2002 / 23:57Radoslav
Díky moc.
Takže nějaké zásadní opravy zase až v nové verzi. Už aby tu byla, a neměla moc chyb )
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ