|  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 16:40 | |
|  | | čuste jak mají být správně nastavené klapky při přistávání? díky |
| |
|
 |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 16:41 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 16:43 | |
|  | Zkus si pročíst články od FSpilota v sekci články  |
| |
|
 |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 17:20 | |
|  | | Naplano na pristávacej polohe, u malých lietadiel je to 30-40 stupňov, u dopravákov neviem ale malo by to byť podobne. |
| |
|
 |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 20:48 | |
|  | "Naplno na pristavacej polohe" nejde nejak moc dohromady. Kdyz jsou v poloze pro pristani, tak to jeste neznamena ze jsou naplno. Ja treba u Pipera naprosto bezne sedam na dvacitky (teda jako tooo.. klapky), kor v noci.
Kdyz je kratky letiste, tak po dosednuti hned zabouchnout (krasne to priplacne ero k zemi), pritlacit pridak, brzdy, reverz. |
| |
|
 |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 19:57 | |
|  | Podle typu letadla a podle zvolené přistávací konfigurace ( zatížení,délka dráhy )
Airbus: poloha 3 a nebo full.
Boeing : 30 a nebo i 50 stupňů.
Většinou se to dá a i má napsat do FMC ( CDMU )
Naplno se vysouvají až těsně před přistáním, v tomto momentu se ubere rychlost na přistávací - minimální a pak už se jenom čeká až se kola dotknou dráhy, plyn se přestaví do reverzu a vysunou se brzdící spoilery.
Po dobrzdění na cca 50 KIASů se už klapky zase zatahují  |
| |
|
 |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 20:00 | |
|  | Nejsem si jistý, ale nemusí to být ještě za jízdy. Nedělá se to někdy tak, že se napřed uvolní RWY a až potom zatahujou klapky?  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 20:04 | |
|  | | To je asi na uvážení kápa a na tom kolik je času při uvolnění. Předpis na to asi podle mého názoru žádný není , ale možná o něm prostě jenom nevím. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 21:08 | |
|  | No jsou případy, kdy se nezasouvají klapky ani po opuštění dráhy |
| |
|
 |  |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 21:04 | |
|  | je to asi dané konkrétním typem letadla např. na MiG-23 se zavíraly klapky po dosednutí, když už jsi měl směr dojetí plně pod kontrolou - snížil se vztlak, zvýšil se valivý odpor mašiny a pomáhalo to ke zkrácení dojezdu a šetření brzd.
Takže asi nastudovat konkrétní éro 
Peace, brothers! |
| |
|
 |  |  |  | | Klapky 28. 6. 2010 / 23:29 | |
|  | Otázka, co je těsně před přistáním? Letadlo má být stabilizováno 1000 ft nad prahem dráhy, pokud není, mělo by se uvažovat o přerušeném přiblížení. Musí však být nejpozději 500 ft AAL. I když tyhle výšky se asi můžou občas lišit, v závislosti na stanadardních postupech daný společnosti. |
| |
|
|