|  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 01:12 | |
|  | Dobrý den. Zkoušel jsem projet pečlivě všech skoro 3000 věcí, které mi vyplivl vyhledávač zde na fóru a přesto jsem nenašel to co by jsem potřeboval. Jelikož teprve začínám s X-Plane tak jsem se již docela skamarádil s interface a ovládáním. Dokonce i jedním letadlem si zaletím na IVAO po ČR. Teď k věci:
1) Mám Saitek Pro Flight Yoke + Quadrant akorát zaboha nemůžu přijít jak tam nastavit revers. Jde to vůbec? popřípadě jak?
2) Létám s Fokker 100 (http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=10029)
Je to sice pěkné letadlo, ale nenašlo by se jiné podobného charakteru a zpracování?
Co tam je X737 ta se mi moc nelíbí, možná i nějaký ten Autobus bych schroustl, ale preferoval bych spíše něco menšího s proudovými motory
3) Fungují modely pro X-Plane 8.XX v 9.XX ? Někde jsem se dočetl, že ano a někde zase, že ne
Předem díky za veškeré odpovědi a doufám, že jsem nikoho svými otázkami nepobouřil  |
| |
|
 |  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 03:39 | |
|  | ____
Ad1) REVERS :
V nastavení "Settings > Joystick/Buttons > Buttons:Basic" musíš přiřadit tlačítko/klávesu:
.....var.A: Toggle thurst reverses - nastavit na tlačítko/klávesu (přepneš na revers a přídáním plynu přidáváš zpětný chod - pro normální tah opět přepneš)
.....var.B: Hold thurst reverses at max - držením tlačítka/klávesy jedou reversy na max., po puštění tlačítka/klávesy jede normální chod
____
Ad2) Jsou tuším že na http://www.x-plane.org/ v sekci download nějaké ERJ-145 / CRJ-900 případně i vrtuláky Dash8-300/-400, případně na http://xplane.andreasbenjamin.com/ je i sada BAE-RJ 70/85/100. Někde jsem narazil i na menší Fokkery 28/70 (některé jsou dělané pro X-Plane 8.xx)
____
Ad3) všeobecně co jsem zatím zkoušel, tak letadla určená pro X-Plane 8.xx jdou na X-Plane 9.xx v pohodě, problémy byli u letadel pro starší verze. Každopádně nevylučuji, že možná nějaké letadlo nepůjde, ale z těch pro verzi 8.xx jsem na takové co by nešlo zatím nenarazil.
____
Toť mé strohé postřehy, snad to pomůže 
|
| |
|
 |  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 07:48 | |
|  | 1) V PlaneMakeru pro dané letadlo jde od verze 9.40 rozdělit plynovou páku na segmenty:
Je to v Engines, Description pod volbami:
goto BETA bellow this throttle setting
goto REVERSE bellow this throttle setting
Pak máš plyn rozdělený, má to ovšem ten problém, že nevíš přesně kde je IDLE (leda si tam nalepíš samolepku). Takže pro páky, kde nejsou jakési pozice (detents, gates), to může být problém.
Jinak platí varianta co psal Radoslav a je podle mně praktičtější a reálnější.
2) Asi nejlepší (ale nejžravější na výkon) bude Dan Klaue a jeho komerční ERJ 140. Připravuje se Saab 340 a CRJ200. Obě by snad měly být srpen/září.
3) nepamatuji si na problém, ale je fakt, že většina komerčních 8čkových letadel má verze pro 9 tj model 8 s updatem 9 a jsou to dva různé modely / soubory. |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 08:25 | |
|  | 2) pochopitelně do této třídy airlinerů spadají také hvězdy Il-14 a An24 od Felise. Ty ale nemají integrované FMS (ani to jednoduché X-FMC) - záleží co s tím chceš lítat.
Dále ještě dvě poznámky k ERJ-140:
Existuje k tomu konfigurace pro použití UFMC, což je (placený) FMC addon, který je podstatně reálnější než to standardní v XPL. Nemám, neznám, jen informuji, samotného by mně zajímalo jak to spolu funguje.
Viz:
http://forums.x-plane.org/index.php?automodule=downloads&showfile=10979
Jinak ERJ-145 (140ka je kratší a pro míň lidí) mají polské LOT, Varšava jako letiště je ke stažení na ORG
http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=10691
Takže by s tím šlo lecos reálného simulovat.
Létají s ERJ i do Prahy, nevím zda s tou 145 nebo 170/175.
|
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 09:27 | |
|  | Děkuji mnohokráté za vaše odpovědi. Večer si s tím zksusím pohrát a pohledat dle vašich tipů. Hlavně spíše nekomerční. Jinak ohledně FMC používám VasFMC V2 a fungovalo zatím ve všech letadlech co jsem zkoušel. Sice ovládání je semtam krkolomné, ale dá se to v pohodě. Včera jsem s tím letěl LKTB > LKMT na IVAu a borek si nestěžoval, že bych letěl někam jinam, ale musím to ještě odzkoušet na něčem delším.
Takže ještě jednou Díky pánové |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane par otazek 21. 7. 2010 / 13:08 | |
|  | 3) já teda problém pamatuju u Globemasteru III, po verzi 9.40 XPL u osmičkové verze letadla přestala fungovat veškerá elektronika, ale dneska už je devítková verze, která funguje bez problémů. Chce to sledovat jestli je vydaná i devítková verze (to se dělá často)  |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane par otazek 22. 7. 2010 / 20:39 | |
|  | Ještě něco. Existuje v X-Plane něco jako v Pushback? Pokud ano tak to nemohu najít. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane par otazek 22. 7. 2010 / 20:53 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane par otazek 22. 7. 2010 / 20:55 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 20:54 | |
|  | Ve formě pluginu. Tady si můžeš stáhnout zdarma HangarOps, asi existují i jiné.
http://www.shadetreemicro.com/plugins.shtml
Umí to otáčet letadlo, když stojíš na zemi, vytlačit jej o (tuším) 20m a ovládat dveře (přizpůsobených) hangárů.
Tady si na konci o tom pluginu můžeš něco přečíst.
http://oko.clever.cz/~leos/PA18-150.pdf
Dále to umí (to je novinka, není to v PDF uvedeno) uvázání. To se hodí hlavně když jsi v hydroplánu na vodě a potřebuješ zůstat na místě. Po vyhození kotvy se ti letadlo všelijak "šmrdlá" podle vln a větru, točí okolo kotvy, což vypadá podivně, pokud má být pěkně uvázané u mola. A takto přesně funguje ta funkce, která udrží to letadlo na místě a přesto se houpe na vlnách.
Všechny ty věci jsou dělané kvůli malým letadlům (dodávaným STMA), ale fungují samozřejmě i pro aerolinery. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:05 | |
|  | Leoši ty si fakt Borec s velikánským B.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:24 | |
|  | Prostě sdělená radost = dvojnásobná radost.
Borci jsou Artoo a další X-Plane machři 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:05 | |
|  | Děkuji mnohokráté za okamžité odpovědi. Ještě by jsem naposledy otravoval Potřeboval by jsme vypnout kvůli IVAu zakřivení drah. Předsi jen letadla levitující nad stojánkami vypadají podivuhodně. Akorát menší porblém v nastavení se mi to pořád daří přehlížet 
Slibuji, že toto je již poslední dotaz  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:10 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:16 | |
|  | Hluboká omluva a veliké díky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:28 | |
|  | A ospravedlnenie za čo? Ak viem, pomôžem, to je normálne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:31 | |
|  | Za nepoužití tlačítka Vyhledávání  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 22. 7. 2010 / 21:46 | |
|  | Tam nebolo písané o kopírovaní terénu, len viem že tam bol obrázok rendering options preto som dal ten link  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane pushback 23. 7. 2010 / 08:59 | |
|  | Každopádně díky všem za rady, zatím běží vše jak má a asi jsem se zamiloval FS pro mě končí. |
| |
|
|