FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-39 pokus o "flat spin" Jeden příspěvek | Celý strom
L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 22:23
vaca
Ahoj, jsem tu u Vás ve fóru nový, musím se trochu rozkoukat jak to u vás funguje.
Zároveň se taky trochu představím, na MS flight simulátoru x létám cca rok. Učím se, opatřil jsem si z FAA.gov nějaké učibnice co se letání týče obecně.
Můj sen je, až budu dostatečně zaopatřen, udělat si licenci na létání skutečné na malých strojích. Rekreačně... Snažím se učit ve fs nějaké navigační úkony apod. Ale létám i čistě pro radost.
Občas si rád zálétám i na větších strojích. Snažím se pracovat s mapami letišť, ale přiblížení ještě asi neodpovídá. Spočítal sem si vzdálenosti/časy potřebné pro sestupy při určitých horizontálních a vertikálních rychlostech, s tím je spojená snaha pracovat s checklisty letadel, dodržovat postupy ale to je ještě v zárodcích. Také v tomto směru zatím pracuji pouze s defaultnímy stroji. U známého jsem měl tu čest vyzkoušet PMDG, a to ještě opravdu není pro mne.. Nejdříve potřebuji ovládnout korektní přiblížení na jistotu, mánévry celkově a pak se teprva učit pokročilé systémy letadla jako fmc, o obsluze sroje jako takového nemluvě. Bylo by toho na mne moc najednou.

Můj první a jediný addon, je L-39 albatros od lotus sim, se kterou létám spíše volně pro zábavu. Tento letoun mne opravdu "dojal", což je velká zásluha právě lotus sim.; když jsem to viděl, měl jsem jasno. Vřele oporučuji: http://secure.simmarket.com/lotus-simulations-l-39-albatros.phtml

Přejdu tedy konečně k dotazu: Chtěl bych se naučit tzv flat spin, česky nejspíš plochý výkrut(?) Který je krásně proveden v promo videu; toho bych chtěl dosáhnout.
Tento manévr je popsaný i v přiloženém manuálu k letadlu, toho se snažím držet. Ale nedaří se.

Postupuji tedy takto: nastoupám na 10tisíc, stáhnu plyn na "idle", udržuji výšku a s klesající rychlostí přitahuji, když se rosvítí "stall" přitáhnu na doraz a vychýlím směrovku naplno do strany.
Tak jak je popsáno v manuálu, ale nepodaří se mi dosáhnout toho, aby letadlo rotovalo kolem svyslé osy a padalo naplocho... Místo toho se při pádu letadlo nasměruje nosem v podstatě kolmo dolů a padá neřízeně. -Když už sem moc nízko a vím že svého nedosáhnu, vycentruji směrovku, povolím a standatrně vyrovnám stall...

Otázka tedy zní co dělám špatně?
Do "plochého spinu" se mi podařilo dostat pouze jednou z mnoha pokusů, letoun se sorvnal po propadu kolmo o několik tisíc, pak udělal v podstatě jen jednu otočku kolem osy a znovu se propadl do kolmého neřízeného pádu. Postup byl stejný, spíš mi to přišlo jako náhoda.

Nejraději bych se s někým kdo toto letadlo má sešel online ve fsx a okoukal to přímo "na place", ale... fsx mám pouze v domácím pc kde nemám internet, a naopak v laptopu nerozběhnu fsx zdaleka přijatelně... V brzké době hodlám napravit, šel by potom do toho někdo? i jinak co se týče celkově "vzdělávání" ve fsx..?
 2x  

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 22:31
SONP   
To o co se pokoušíš se správně česky jmenuje "plochá vývrtka" a obávám se, že tento prvek FSka neumí, a to ani "X". Stejně tak neumí simulovat ani vývrtku "klasickou". Jsou sice některé add-ony, které se snad snaží vývrtku do FS zavést (vybavuji si Cessnu od Real-Air), ale na takovéto vychytávky je asi lepší X-plane.
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 22:44
LZKZ   
Práve v tom je tá sranda, že L-39 od Lotusu údajne dokáže aj plochú vývrtku (ja osobne ju nemám, ale vo videu je to celkom zreteľné).
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 10:30
kosata
Já se do ní nechtěně dostal několikrát, takže potvrzuju, že to umí.
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 23:18
Milan Smid   
no mne se kdysi povedlo dostat se do ploche vyvrtky i s free Stearmanem od Roberta Sandersona

to svedci minimalne o trech vecech:

1) je to mozne
2) musel jsem s tim letet asi jako prase
3) ma to pravdepodobne dost povedeny letovy model (z vyvrtky jsem se dostal klasickymi ukony)

bud jak bud, je to free letadlo, ktere nekterym komercnim vytvorum ukazuje zada
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 00:53
Jakov
Plochou jsem nezažil, ale normální vývrtku Lotus L-39 umí.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 08:09
Helicopter pilot
Zdravím Pane.
Myslím si že jsem tu L39 do ploché vývrtky dostal ;o)
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 23:38
Aardvark   
Ahoj,

popravdě, já jsem teda do manuálu nekoukal a zkusil to tak nějak intuitivně dostat do vývrtky a pak jsem si všiml, že jediný rozdíl mezi tvým postupem a mým je v tom, že já ještě (asi za účelem vyrovnání klonění od směrovky) vychýlil křidélka. Výsledek mám na videu...

http://www.youtube.com/watch?v=_406FlVcqjI

Když jenom vykopnu směrovku a tahám, tak to sice utrhne proud, ale do vývrtky se to ani tak nedostane. Jinak je pravda, že FS v podstatě vývrtky neumí, jakmile se k tomu to letadlo nedokope, tak to prostě neudělá a navíc musí se v tý vývrtce i správně udržovat, což je podle mě blbost na druhou

Jinak (v reakci na příspěvky které tu už jsou) ohledně toho proč to některý addony umí a některý ne, je to otázka tvorby dynamiky, konkrétně souboru .sim, konkrétněji graf závislosti součinitele vztlaku na úhlu náběhu. Když většímu než maximálnímu úhlu náběhu odpovídá součinitel 0, pak to neumí ani vývrtku ani utržení proudu a pád, ale když se to šikovně šoupne do záporných hodnot- sice záporný vztlak není, ale FS to nepozná- tak s tim jdou dělat psí kusy
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 23:51
kuma   
To není vývrtka, ale spirála. Všimni si, jak se albík kloní čumákem dolů - při vývrdtce by sklon čumáku měl být konstatntní (u normální příkrý, u ploché skoro žádný, ale rozhodně stále stejný).

Právě křidélka do vývrtky je průšvih - pak nejde o vývrtku ale spirálu - a je zle...
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 23:57
Aardvark   
Ajo, to jsem pěkně zblbnul
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 00:03
kuma   
No, je spíš otázka, jestli vůbec pravá vývrtka ve FS jde - a s ohledem na aerodynamický model, kterýá jestli se nepletu, uvažuje pohyb jednoho ideálního bodu (těžiště - zjednodušeně řečeno) - tak to prostě autorotaci ani umět nemůže. Sbnad simy, které definují aerodynamiku jednótlivých ploch (vnitřní a vnější, pravé a levé, křídlo, výškovka, směrovka - každé zvlášť) by asi vývrtku mohly dokázat. Už se tady o tom diskutovalo móóóckrát...

PS: starobylý blaník do FS-98 cosi jako vývrtku skutečně uměl - ale je to už dlouho a byklo to tenkrát jediné éro, na kterém se to dalo jakž takž udělat. Jeho následovníci v FS2000, 2002, 2004 atd. už vývrtku zase nesvědou...
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 07:58
ondras   
A co totok? Je to už plochá vývrtka?
http://www.youtube.com/watch?v=Eaerq_PvfYw
Točil jsem foťákem tak kvalitka nic moc.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 08:06
kuma   
No ja, plochá vývrtka...
Tohle vypadá asi tak, jak si to představuju já (akorát já nejsem zas takovej expert na akrobacii - tak to musí ještě posoudit někdo zkušenější...) Poloha a točení letadla vypadá dobře, kus plynu tam máš, jen ten knipl vprostřed mi do toho nějak nesedí - ale nemůže mít člověk všechno, že jo...
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:00
Maso
Jen škoda, že fska neumí taky dělat katapult (krom tvého migu) a výbuchy, dodalo by to tomu videu šmrnc
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 15:03
Lukas.wz   
Já vím, že to nemáte rádi ale NĚKTERÉ simulátory to umí.. I tu vývrtku..
 

L-39 pokus o "flat spin"   27. 7. 2010 / 23:49
kuma   
Jen drobná připomínka k "vybrání vývrtky" - správný postup je (u skoro všech letadel - až na výjimky - stejně):

- vyšlápnout nohou směrové kormidlo proti směru otáčení (tedy nejen vyrovnat do neutrálu)
- povolit až potlačit knipl(podle typu, někde jen povolit, jinde skuitečně intenzivně potlačit)
- v okamžiku, kdy se zastaví rotace srovnat nožní řízení do neutrálu
- včas a plynule vybrat střemhlavý let (aby nedošlo k prudkému nárůstu rychlosti a přetížení a nebyla překročena obálka obratů pro daný typ)

Při vybírání vývrtky nemůžeš vybírat "stall" - pokud ti to sim ukazuje, je to nějaká blbost. Vývrtka by měla být ustálená, rychloměr ukazuje nízkou rychlot, ale rychlost se nezvyšuje. To je zásadní rozdíl od "spirály" - kdy se jednak zmenšuje poloměr otáčení, rychle roste rychlost a citelně se zvětšuje přetížení - pokud se spirála včas nezastaví, vybrání může způsobit destrukci nosných ploch...

A taky k "uvádění do úmyslné vývrtky" - správný postup pro normální vývrtku by měl být:

- těsně před zpomalením na pádovou rychlost (ne až na pádovce) plynule ale energicky vyšlápnout nožní řízení na plnou výchylku (na straně, kam chceme točit)
- teprve až když nos letadla klesne (někdy "klesne pod horizont") plně dotahneme řidicí páku až k břichu - a držíme po celou dobu vývrtky

orientace ve vývrtce je v simulátoru na pytel, protože v reálu (u normální vývrtky) se člověk kouká jakoby "vzhůru" - ve skutečnosti na horizont, který se točí nad hlavou. To jde v simu blbě nebo vůbec...

Plochá vývrtka - nemám osobní zkušenost, proto první nalezený odkaz zde:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=123040&lan=0&style=1

a ještě slovníček:
spin = vývrtka
flat spin = plochá vývrtka
stall = pád (na minimální rychlosti)
dive = střemhlavý let
roll = výkrut
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 02:26
Peetrs (Robert)   
Jsem to zkusil a fakt se to chova nějak divně...

http://www.youtube.com/watch?v=x7j7dX44C2A
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 02:33
Matura   
Vítej. Už dlouho se snažím o totéž se Sukhoiem Su-30 a Su-26 ve FSXce, ale zatím bohužel bez úspěchu. Flat spin umí X-Plane ale u série Flight Simulatoru se toho už asi nedočkáme.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 07:29
Charlie   
A co Tiger Moth nebo CAP-10? U těch jsem myslím nějaké vývrtkové stavy pozoroval.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 15:59
Matura   
Hodně akrobacie dokázal právě ten CAP-10B od Samdim Design Group ale plochou jsem s ním neudělal. Dneska asi budu zkoušet všechny stroje co ve FSXce mám.

Jen tak pro zasmání. Před měsícem jsem plochou vývrtku skoro dokázal s Boeingem 747-200 od Project OpenSky. Něco podobného jak ukazují ty videa tady s L-39 ve flat spin.
 

XPL model L-39   28. 7. 2010 / 08:49
leonell
L-39 pro X-Plane by měly tento rok vydat Classic Jet Simulations.
Jestli to udělají se stejnou pečlivostí jako Starfighter tak je na co se těšit.

33008 B / 600 x 450 / xpl-cjs-l39.jpg
 

XPL model L-39   28. 7. 2010 / 15:06
Lukas.wz   
No už aby to bylo..
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 09:52
jožo
http://www.flightsim.com/main/notams10/add0722.htm Toto vypadá sľubne, aspoň podľa toho čo píšu.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 10:38
mano
recenzie na toto lietadlo bohvie ake nie su ...
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 19:58
jožo
Kde si to nabral? Prečítaj si recenziu na Avsime: http://www.avsim.com/pages/0710/Addictive/Pitts.htm
Píše tam, že nič lepšie na akrobaciu neexistuje (aj do FSX aj FS9)
Že je to úplná bomba.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 20:06
mano
recenzie na AVsime no tam mam svoje skusenosti ja si radsej precitam fora nieco ako perak len v inych statoch a to je najlepsia recenzia
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 20:33
Koprik
AVSIMU a hlavně jeho recenzím se bohužel už dávno nedá věřit....osobně ověřeno!
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 10:30
Vita Zenisek
Lotus L-39 něco jako vývrtku dělá. Jestli je plochá nebo ne je těžko říct. Přišlo mi, že někdy je problém to vybrat, což by u Albíka být nemělo. Co jsem se dočetl tak spíš byl během testů problém s motorem (chcípal). Vybíral však velmi dobře.

Můj názor je, že nemá cenu to moc řešit. Vývrtka není výkrut, kde by se dala při dané rychlosti letu přesně posuzovat např. rychlost rotace při plné výchylce křidélek.

Vývrtka probíhá v různých situacích a i na různých typech dost různě, takže vynášet kategorické soudy o tom že je něco jinak než by mělo být, protože např. musím éro ve vývrtce držet je bezpředmětné. Některé éro musím, některé se vybírá samo. Určitě to není tak, že uvedu, vrátim řízení do středu a charakter vývrtky se nijak nezmění.

Víťa
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 11:39
orlík
Ovšem zhasnutí motoru ve vývrtce je dost zásadní problém .
Před časem v Letectví vyšel článek o smrti Gagarina, a nehledě na to, že se pravdu ze SSSR a ani z Ruska nikdy nikdo nedoví, jeví se údajně velmi pravděpodobné, že s Migem byli ve vývrtce, kterou vybrali pozdě.
A snad kvůli tomu se v určitou dobu i v české armádě na 15 vývrtky cvičily. A dokonce kvůli přesné poloze řídící páky, měly bílou čáru na palubní desce - to proto, aby byla páka přesně na ní a tím pádem nedošlo k přechodu do vývrtky ploché. Rychle toho, ale nechali, prý to nebyl zrovna bezpečný výcvik. To byly ovšem 15.
Každopádně plochá vývrtka není prvek, který by byl bezpečný a snadný. Na některých typech ji dokonce nelze vybrat. (znám chlápka, co kvůli ní chtěl skákat z Luňáka, není to ovšem snadné). Prostě takovým manévrům se soudný pilot vyhýbá. Škoda, že to v simulátoru opravdu nejde věrně nasimulovat, abychom si to mohli aspoň zkusit
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:12
kuma   
nejsem si jist, ale myslím, že ta bílá čára tam nebyla kvůli (proti) přechodu do ploché vývrtky, ale kvůli (proti) přechodu do spirály...
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:20
SONP   
Tuto čáru má i Z-526 OK-ZRD. Ale nevím proč, pravděpodobně to má co dělat s těmi lidmi, co padají do vývrtky dobrovolně.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:44
tonde   
nikoli kvuli vyvrtkam soudruzi, ale ciste z prozaickeho duvodu - aby se vertikala at vzestupna ci sestupna tahala vzdy rovne a nikoli v naklonu, to same pro pilotaz v mraku dle pristroju. A i kdyz se cumelo ven tak periferne se ta cara vnimala vzdy a byl to genialni vynalez.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:51
AJS
Anebo je možné, že ta bílá čára je multifunkční, víceúčelová
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:50
AJS
To měly všechny 526ky, které mohly akrobatit, s nimiž jsem měl tu čest. Spíš si myslím, že je to pro ty, kteří do vývrtek až tak často dobrovolně nepadají (neboť ti, jež ano, to zase většinou umí i bez té čáry), a dokonce na jednom ze štítků v kabině je napsán postup vybírání vývrtky, jež mimo jiné říká "potlačit řídící páku pod bílou rysku na palubní desce, nebo tak nějak.

Jinak plochou vývrtku umí Trenéry nááádherně

 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 13:43
orlík
Nemám naštěstí zkušenost s plochou vývrtkou a tak jen reprodukuju co jsem četl. Psali tam, že do plochý vývrtky se lze dostat "vhodným" zásahem křidélky, resp. bude-li knipl při potlačení jinde, než přesně uprostřed. A málokdo jí dokázal s 15 vybrat, prý kolem toho bylo hodně nehod.
Tendenci k přechodu namísto do vývrtky do spirály má údajně C172, ale tam bych to trochu i čekal vzhledem ke koncepci letadla.
Jinak si z modelařiny vzpomínám, že podmínky pro přechod do spirály byly prakticky opačné, než pro pád do vývrtky - tedy rychlost vyšší - potlačený éro, jen ta směrovka (či křidélka) tam byla.
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 17:17
vaca
Tak vám všem dekuji za reakce, upřesnění terminologie a uvedení věcí co se FSx týče na pravou míru.
Že nejde standartně ve flight simulatoru dosáhnout vývrtku jsem vůbec nevěděl.
S tím x-plane to zní zajímavě,někde sem dokonce četl že x-plane pracuje celkově s fyzikou nějak lépe. Ale už jsem asi chycen na platformě FS, na přechod je momentálně asi pozdě a jejich demo se prý deaktivuje po 6-ti minutách což mi přijde málo na to abych se s tím zabejval, FSx mělo alespoň půl hodiny a možnost save, ztrávil jsem v něm mnoho času před plnou verzí... Dokonce do něho šly dávat i addonová letadla, měl sem jich tam spoustu freewarových, ale dnes si plnou instalaci udržuji v "čistotě"...

Jinak jak Kuma psal o postupu vybírání vývrtky, jde právě o to že mne se nepodařilo vývrtku vyvodit, proto jsem vybýral pouze stall.

Přečetl jsem si všechny reakce a stejně se mi nepodařilo ji vyprovokovat. Napadlo mě podívat se ještě do nastavení FS, a je to moje chyba! Instaloval jsem na domácí pc nedávno (přešel jsem z jiného), a zjistil jsem že jsem úplně zapoměl na nastavení realismu, provedl jsem opravu -realism na maximální dostupnou míru, a najednou to jde!

Je to paráda, ještě mi to nepřijde jako flat spin, -nos stále míří celkem dolů i když mám přitaženo naplno, ale už aspoň rotuje podél svislé osy... Musim říct že sem to dvakrát rozbyl než se mi podařilo vybrat.. (mám pedály pouze na klávesnici je to trochu kumšt ale stojí mi to za to)

Dále jsem přidal jeden prvek, a to sice po prvním obratu směrovku vycentruji na střed, letadlo se jakoby ustálí v konstantní rotaci, rotace se celkově trochu stabilizuje (nehoupe tolik nahoru/dolů nosem). Když jsem měl stále vychýlenou směrovku na max, tak mi přišlo že má rotace tendenci stále zrychlovat a stím být stále nestabylnější...

Takže postup je nyní následující. Nastoupám, stáhnu plyn, rosvítí se stall, ještě počkám až ztratí rychlost a ve chvíli kdy se letoun roztřese (nevzpomenu si teď jak se tomuto jevu říká)teprve vychýlím směrovku na plno, letadlo se jakoby překulí a po první rotaci vycentruji směrovku na střed, letoun se usálí v rotaci a propadá téměř rovnoměrně. Pak dám protilehlý pedál až přestane rotovat tak vycentruji, povolím a vyberu.

Zkusil sem to zaznamenat na video, přikládám odkaz. Ale musím upozornit že kvallita je mizerná, moc tomu nerozumím, ale nahrával jsem to v plné kvalitě, video mělo 1,3gb ale při uploudu to youtube strašlivě zničil. Dále taky musim konstatovat že jsem video dělal z instant replaye a asi kvůly objemu dat, ale při spuštění nahrávání se to začalo nemístně sekat Příště asi budu nahrávat foťákem, +ještě zjistit aby mi youtube takhle drasticky neničil kvalitu...

Taky teda jsem to dělal asi v půlčtvrté ráno, tákže se to podepsalo i na letu samotném, v jednu chvíli jsem překročil negativní G-force takže mi auto cut-off na chvíli zhasl motor. V originální kvalite byla vidět vysunutá nouzová APU turbínka, maj to vážně pěkně udělané, toto letadlo mě vždycky něčím unese

http://www.youtube.com/watch?v=Xr9Ww5S8Bo8
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 17:35
Lejzy
"měl sem jich tam spoustu freewarových, ale dnes si plnou instalaci udržuji v "čistotě"..." wut?
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 18:14
vaca
aale, no když jsem měl demo, létal jsem na něm nekolik měsíců, tak tam byla pouze dvě letadla, tak sem tam začal ládovat spousty addonových letadel, u spousty z nich nefungovaly některé věci, jiné byli zase slušně řečeno značně nedotažené.
Určitě je spoustu kvalitních freewarových addonů, (například mě zaujal projeckt tupolev, tu 154) Ale valná většina teh co sem viděl za moc nestály, kvůli některým chybovalo i celé FS, zpomaloval se běh simulátoru, načítání, znepřijemňovalo to i výběr stroje, hledat letadlo mezi tou spoustou.
No prostě dnes už nemám takovou potřebu to tam ládovat, zatím si docela vystačím s letadlama co jsou ve FSx deluxe verzi. Třeba "maule" mě baví moc, a přijde mi i pěkně zpracovaný, řekl bych jedno z teh lepších co ve FS defaultně jsou (Rozdíly v kvalitě defaultních FS strojů mě sami o sobě docela podbírají)

Na učení létání, přiblížení, navigace, a základních zvykostí si zatím vystačím s defaulty, až to ovládnu tak se určitě budu chtít učit propracované systémy letadel, a nová letadla celkove.
No a pro radost mám především L-39, je to docela jednoduchý stroj, +její zpracování z mého pohledu nemá chybu. Myslím že Lotus L-39 nastavila laťku hodně vysoko, jak vizuálně, propracovaností, tak i co se týče plynnulosti/náročnosti na HW. Chová se to neuvěřitelně plynule...
 

L-39 pokus o "flat spin"   28. 7. 2010 / 19:19
Lejzy
Tak to jo, pravda je, ze ten dialog vyberu letadla se otvira otravne dlouho. Kazdopadne je ale mezi freewary par super kousku.
 

L-39 pokus o "flat spin"   29. 7. 2010 / 11:52
Matura   
Taky se mi nedařilo udělat plochou vývrtku s L-39. Zato celkem dobré výsledky mám se Zlínem Z50. Ze Zlínem se jak jsem zjistil dají ve FSXce udělat pořádné kusy.

A včera se mi povedlo letadlo dostat téměř do typické ploché. Jen letadlo bylo křídly nakloněné stále do směru provádění vývrtky ( úhel asi tak 5°) ale jinak čumák byl zároveň s horizontem a až do konce vývrtky se to neměnilo a točilo se bez jakýchkoliv výkyvů. Udělal jsem takhle asi 10-15 identických obrátek než jsem radši stočil letadlo z vývrtky kvůli malé výšce.

Jinak jsem si ještě vzpoměl že byl kdysi na FS2004 udělán gauges pro helikoptéry že když se rychlost letu snížila na 15-20 úzlů tak se zapnul ten gauges a ten měl za následek že vrtulník visel s rychlostí 0 uzlů ve vzduchu aniž by nastalo to známé převracení se apod jak je tomu u FS2004 a FSX.

Tento gauges jsem kdysi nastavil i pro Harrier A Yak-38 a fungovalo to taky stejně a jestli si pamatuju tak i dobře. Zkusím to sehnat a dát tomu Zlínu.
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 01:44
vaca
Ještě bych dodal, jak jsem se tu od vás dozvěděl že ve FSx nejde spin, tak jsem jen tak otevřel "learning center" v menu (chtěl jsem se podívat na něco o scenériích) a když sem zahlédl odkaz "aerobatics" tak mi to nedalo, otevřel jsem...

Docela mě to překvapilo, je tam přímo "step by step" návod jak ve flight simulatoru provádět spin, i jak se z něho dostat. Je tam i odkaz na letoun "extra 300s"
Řekl jsem si, no tak když to tady maj takhle popsané přímo v menu FSx tak by to přece mělo jít né?

Vzal jsem tedy 300s a jal se držet Microsoftího návodu. Vůbec nic... Docela mě to dostalo když to maj takhle v learning center popsané. Nemá to žádný efekt, 300s se ve vzduchu různě vzmítá převaluje, dělá úplně nesmyslný chaotický grimasy ale spin rozhodně ne.

Tak si řikám jestli to tam třeba v Microsoftu neplánovaly zahrnout a pak z toho nějak třeba sešlo, přijde mi tam vůbec některé věci jakoby nedodělané.
Např u cessny caravan otevřete zadní dveře, ať nákladové, nebo nástupní se schůdky, z pohledu zevnitř jsou vždy zavřené, i když z externího pohledu jsou otevřené. U teh nákladových dveří dokonce v interním pohledu vždycky dolní půlka dveří chybí...
V jejich boeingu 737 např nejde ovládat z virtual cockpitu anti skid, resp rollover se zobrazí že je tlačítko aktivní, jde na něho i klikat, ale netočí se -jen na 2D panelu, takže ve VC nikdy nevíte... O ovládání světel v tomto letounu ani nemluvě, to mě přímo irituje.
To samé s funkcí anti skid u Bombardier crj (který mi zrovna přijde jako jedno z dotaženějších defaultů, docela mě baví). O jejich 747 radeji nemluvím, ta mne zklamala hodně, dyk tam neni skoro vůbec nic!

Nevim jestli na tyhle věci zapoměli, neměli čas nebo se na to prostě vykvákly, ale např u toho návodu na spin co tam maj je to rozhodně zavádějící, jeden by řek že to musí jít když to tam maj popsaný.
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 07:36
Teflon_490   
Default 737, 747, A321...to byly, jsou a budou jen zvetseny cessny, takze pro vetsinu lidi tady nic prekvapivyho, spis naopak, v FSX jsou jeste luxusne vyvedeny, tyhle modely, oproti tomu, co je v FS9...pro poradnou simulaci musis sahnout k osvedcenym developerum, 747 uz mas od PMDG, 737 bude, A321 snad nekdy....
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 09:12
xWing   
Len strelim od boku.
Mas tie supatka realismu na maximum ?
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 16:57
vaca
ano mám, už jsem se tu o tom zmíňoval, že mi to s tou L-39 nešlo a pak jsem zjistit to s tím realismem... Nicméně s tím 300s to stejně nejde...
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 09:40
Stew
FSX je dělaná na kšeft pro masy, jen hračka pro děcka za pár stokorun, aby to dobře vypadalo a ty letadla aby trochu "lítaly" a moc nepadaly, nečekej u defaultů bůhvíco. Pokud chceš z FSX vymlátit trošku víc, neobejdeš se bez (většinou) placených addonů.

Ze zvědavosti zkouším ty dveře caravanu a vše se zdá ok, máš SP1/SP2 popř. Acceleration?
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 16:54
vaca
mám nainstalovaný SP1 a posléze i SP2. Acceleration nemám, ten se musí tuším dokupovat cash...

Fakt ti to u toho caravanu funguje ty zadní dveře z vnitřního pohledu? To sem teda jelen, mě ne, jenom z vnějšího...

Až se zdokonalím v navigaci/přiblížení, tak asi sáhnu po něčem placenym. Moc se mi líbí PMDG MD-11, co jsem viděl u známého.. To mě opravdu nadchlo, jsou tam neuvěřitelný "features". Ale když sem se s nim zkoušel proletět s nulovou vědomostí o jeho systémech, tak to zkončilo katastrofou..

Jinak máte někdo zkušennosti s Fly The Maddog? Jejich MD-80 mě zaujala především tím, že podporuje sdílení cockpitu, což by mne přislo na místě létat ve dvou v takto složitém stroji...

Řešil jsem to se známim, že až budu mít zavedenej internet do stolního počítače, tak bychom to obádvá zakoupily, asi...

Taky bych se chtěl zeptat jak to funguje, když bychom mi dva měli toho maddoga, čili addon, a chtěli se připojit na nějakou síť třeba i s řídícím provozu a více hráči, -půjde to když oni tento addon mít nebudou?


díky za všechny vaše reakce!
 

L-39 pokus o "flat spin"   31. 7. 2010 / 16:56
vaca
PS momentálně mám addon jen jeden a to tu L-39, ta je taky za cash, ale opravdu za to stojí. Navíc to neni systémově tak složitý letadlo na ovládnutí, takže si v ní zalítám vždy krásně...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ