FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ILS u ATR od Flight 1 Jeden příspěvek | Celý strom
ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 08:56
Žaba   
Ahoj poletuchy ATRkové

Jak je to se zachycením ILS u ATR? Ať dělám co dělám nemůžu ho naladit a freq mám správně. Jsem zvyklý na B737-800 od PMDG, ale s ATRem my to moc nejde.

Díky za rady
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 09:15
Dudko   
Zdar. Mam s tym ATR-72/500 (Flight1) tiez trosku problem s plnom usadeni do ILS. Pokial letim podla FMC v rezime LNAV tak po vstupe do ILS paprsku (na NAV1 a NAV2 naladena ILS frekvencia) sa mi masina usadi len v lokalizeri (LLZ) ale do vzostupneho paprsku (GS) sa jej velmi nechce a tak vacsinou koncim ako "Missed Approach" koli "High Altitude". Zistil som pokusom, ze ak sa na dlhom finale (OM) prepnem z rezimu LNAV do NAV, tak sa masinka celkom pekne usadi v ILS a vsetko je O.K. Neviem, ci je to nejaky BUG, alebo to aj v reale takto funguje (?) Napr.B767 (Level-D) nema problem ist do ILS aj z LNAV.
 

Re: Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 09:54
Žaba   
Stejne poznatky mam taky, ale dikuju.
 

Re: Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 11:43
Sněhulák   
A máš včas aktivní a v očekávání APP mód .?) jenom na LNAV to asi nepůjde.. A co ils báry? vidíš krom llz báry i gs báru.? to jestli máš LNAV či NAV mód na APP mód vliv nemá..?-) No lítám jen nonrnavově s tímto strojem ,.) Játro NoNRnav RUlezzzz !!-)
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 14:44
Rychlokvaška
Pokud jde o to usazování na ILS z LNAVu...

Nevím jak je to u ATRka a taky chápu, že FSka netrpí mapshiftem (pokud tam není uměle dodaný addonem), ale např. Boeing obecně doporučuje nenalétávat ILS přímo z LNAVu, ale přejít nejprve na HDG SEL a nalétnout lokalizér v konečné fázi headingem podle odchylky břevna, což ostatně nastává v drtivé většině případů tak jako tak díky vektorování od ATC.

Problém je v tom, že u reálného éra (zejména těch bez GPS) je FAF (FAWPt) nebo bod před ním v databázi většinou jako flyby point. Pokud není poloha letadla známá naprosto přesně (což zejména v IRS+DME update většinou opravdu není), tak se může stát, že autopilot srovná éro do kurzu paralelního s lokalizérem před jeho skutečným nalétnutím, pokud není odchylka v tolerancí, v které přejde do režimu engaged. Letí pak defacto pořád v LNAVu, což sice pozornému PM neujde při sledování co se děje, ale může se klidně stát, že se to přehlédne a pak je velký problém na světě.

Totéž platí v bledě modrém ve vertikální rovině, aneb VNAV vs ALT HOLD/FLCH/VS. Ostatně u VNAVu tohle platí i např. pro vstup do holdingu seshora - Boeing prostě doporučuje Level Change nebo V/S.

Je to spíš taková airmanship libůstka a tak si myslím, že se v příslušné procedurální modifikaci hodí pro všechny letadla, nicméně o skutečných problémech a doporučeních vím jen u Boeingu 757/767. Člověk si tím ušetří hodně problémů, dá se to taky využít občas ke zkrácení track miles, nebo udržení Continuous Descent Approach, apod (prostě si člověk upraví intercept heading podle svého pokud je cleared for the ILS).
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 11:07
Promact
ATR se chová trochu divočeji.Chce to minimalizovat před zapnutím LOC odchylku od kurzu,a v rezimu APP si hlídat rychlost(radeji být trochu rychlejší),protože jinak tě AP vyhodí kvůli Excesive deviation.
 

Re: Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 16:56
Zaremba   
Když budeš trošku rychlejší, zajímalo by mě, jak to chceš s ATeRkou ubrzdit
Já jedu na ATR se všemi SP a nikdy jsem neměl problém. Když letím na LNAV tak při povolení do ILS mačkám APP a chytám se na první pokus, když dávám Missed approach, je to většinou moje blbost, nebo nezvyklá situace, popřípadě příkaz ATCho.

P.S. Na samotné LNAV se s ATeRkou do ILS nechytneš!
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 11:13
Sněhulák   
Popírám všechny výše napsané Featury... Vše faká na 1* ....

Max. že by úvaha o přítomnosti VŠECH SP???-) http://atr.flight1.net/ ... ,-)
 

Re: Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 12:16
Dudko   
Instalacia posledneho SP3 je dolezita, lebo predchadzajuca verzia SP2.1 mala dost chyb. Napr. po vybere niektoreho STAR vo FMC (napr.DEDI1B pre LZKZ) spadla cela hra do Windowsu + ine drobnosti(!)
Co sa tyka toho ILS priblizenia, tak vyskusajte prosim niekto priblizenie na RWY01 v Kosiciach (LZKZ) podla STAR DEDI1B. Po dosiahnuti IAF v bode KOLUMN (2500 ft.) to zacne dotacat (cez dalsie dva fixi vo FMC) na konecny kurz drahy 01(HDG009°) avsak na finale som vzdy trosku vpravo od predlzenej osi drahy 01 a mozno aj preto ma to nevezme do zostupneho paprsku (GS)!? Letim vacsinou v LNAV mode pricom APP mam v ocakavani uz od IAF a snazim sa do LOC vpalit pod uhlom nie vacsim ako 30°.
Ale stejne mam tuto masinku velmi rad ... hi
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   8. 12. 2006 / 14:27
Lowmick   
A mas prepnuto z FMS modu do NAV modu?
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 08:51
cernoch
Ahoj prosím mám stejný problém bohužel lítám na tomto stroji tak týden a nevím ještě kam se ani ta frq nastavuje.POradí někdo?Díky
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 09:42
kuma   
Čauky!
přečti si příspěvky tady nahoře, z nich se dá vyčíst pár mouder:

1) pokud máš ATR od F1, je třeba mít nainstalované všechny 3 servispacky (SP), jinak ti to občas fungovat nebude

2) pokud neletíš "na ruku," neměl bys mít autopilota v režimu LNAV

3) rychlost dodržuj jak má být, pokud možno výška, místzo a směr přiblížení, jak jsou pro danou dráhu a ILS publikovány (správně naladěná frekvence na správném NAV je samozřejmostí)

potom by neměl být problém, aby se autopilot toho ILS chytil.

na ruku je to snazší - stačí mít správně naladěnou frekvenci - a letět za břevnama.
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 10:05
Algy   
Nastavuje se na radiopanelu (vyvolá se pomocí Shift+nějaké číslo - nevím teď z hlavy které, tak to zkoušej)do okénka NAV1 a NAV2 Potřebnou frekvenci zjistíš třeba na default mapě, kliknutím na RWY toho letiště
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 10:50
kluk ušatá
Ne ne, u ATR zrovna ne... nastavuje se to u autopilota, takze to vidis primo pred sebou cely cas...
 

Re: ILS u ATR od Flight 1   11. 8. 2010 / 11:32
Algy   
Aha, tak to sorry, letěl jsem s tim jen párkrát
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ