FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Startovací a přistávací procedury Jeden příspěvek | Celý strom
Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 20:55
Rozšafín Ctibum   
Dobrý den,
jsem ve Flight Simu 2004 ještě začatečník a z toho všeho tady mi jde hlava kolem koukole. někdy absolutně netuším, o čem je řeč. A proto bych se chtěl zeptat na dvě zásadní otázky:

1) jaké procedury před vzlétnutím se musí ve FS provádět, aby to bylo tak, jak má být ? (na boeingu 737- ten defaultní)

2) Když letím v nějaké letové hladině a jdu na přistání, vždycky to dělám kompletně růčo. Jak správně mám vše nastavit, aby mi fungovalo i přibližování na autopilota pomocí toho paprsku ?
 

Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 20:58
Fero
když seš začátečník tak val na malá letadla, až se naučíš s cessnou, teprv přejdi na 737. to je základ
 

Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:12
Luděk Ch.
To je řečeno nepříliš slušně, ale v podstatě je to pravda Nejdříve by jsi měl plně zvládnout malá letadla ručně a teprve potom si vůbec začít všímat tlačítek autopilota, nemluvě o B737. Ta je zbytečně rychlá a těžká na učení, máš málo času na opravu chyb. Jinak na defaultní 737 žádné procedury neuděláš, protože to je jen hračka a vpodstatě žádné systémy na ní nejsou simulované. Ohledně toho přistávání, zkus zalistovat fórem nazpátek, bylo tady toho napsáno už hodně a podrobně. Určitě to najdeš. Hodně trpělivosti při hledání a hlavně výcviku Klidně se ptej na konkrétní věci, co tě budou zajímat, ale nejdřív vždycky zkus vyvinout trošku iniciativy a hledat a zkoušet sám. Ono to toiž většinou není nic moc složitého a dá se to logicky pochopit.
 

Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:27
Rozšafín Ctibum   
Fŕum jsem prolistoval, jak to šlo. Ale je tu přes 6500 diskuzí na spoustu témat, dostal jsem se asi na 800... jinak lítat s cessnou a spol. už jsem docela zvládl, jse začátečník právě na té 737 a ještě mi to není moc jasné. S tou 737 se mi přistání na 90 % povede i bez jakékoliv softwarové pomoci. Ale chtěl bych se to naučit právě pomocí autopilota, přijde mi to také zajímavé.

A dobrá, budu tedy klást otázky

K čemu je Pitot - Heat -Off ?

A jak na to přistání , !nikde to tu zas tak dopodrobna není...
 

Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:41
Angel
Pitot heating je vyhřívání pitotstatické trubice. To je taková roura na čumáku (nebo jinde), která dokáže měřit rychlost letadla. Jsou v ní malé otvory pro snímání statického a dynamického tlaku. Když zamrznou tak ...

Jinak bych ale začal s autopilotem třeba na beechi nebo na cessně. Na ovládání tam toho moc není ale zato to zvládneš hrrravě.

Podívej se na www.highinthesky.cz jsou tam nějaké návody.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 22:02
A.J.Scandall   

"....dokáže měřit rychlost letadla. Jsou v ní malé otvory pro snímání statického a dynamického tlaku. Když zamrznou tak ... "

hmmmm, tak přesně tohle jsme měli na tomhle půlročnim cyklu na trenažéru. Je to pěkne na p**u. Člověk pak neví, kterej rychloměr mu jde a kterej ne, neví, jestli nezamrzly i snímače tlaku k umělýmu citu a jestli síly v řízení jsou tedy adekvátní rychlosti, jestli signalizace "klekru a šejkru" jsou falešný nebo ne... to už radši vysazení motoru!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 23:42
Angel
... a když je k tomu ANTI ICE INOP ...
 

Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 09:07
lulinak
a co takhle zkusit lessons ktery sou primo ve FS9??? podle nich se naucis tohle vse o cem pises a je to lepsi nez neco hledat ve forech, pro zakladni informace uplne idelani postup......
 

Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:28
Waterfight (TVS379)   
Asi se ti to "těžko" poslouchá a stejně jako já poměrně nedávno si chceš vyzkoušet jak to je s tím Boeingem, ale skutečně dej na rady ohledně malých letadel, protože pak najednou poznáš, že základy jsou o moc jednodušší a můžeš se plně vrhnout dál a dál.
Hodně štěstí
 

Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:38
Rozšafín Ctibum   
to je fajn. Neboj, vůbec se mi to neposlouchá zle a věz, že když jsem úplně poprvé pustil FSku, tak Cessna byla to jediný, co jsem vůbec dostal do vzduchu. Ale přeci jen si myslím, že teď už jsem trošku dál.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 21:40
PitBull
Borku, napiš mi na mail filip@debef.cz, psal jsem Ti a ty nic ,
 

Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 22:08
Luděk Ch.
Ale Cessna má taky autopilota a ten kromě držení rychlosti, umí přesně to samé, jako v defaultní 737 Jinak základem pro automatické přiblížení na přistání, je naladit do NAV1 frekvenci ILS (to je ten paprsek) a do CRS nastavit přesný kurs dráhy. Oboje zjistíš v mapce FSky. A pak už to chce jen správně naletět do paprsku, zapnout App na autopilotu a letadlo se v okamžiku protnuí ILS samo srovná do osy a bude podle něho i klesat. Jelikož už tedy něco umíš, tak nechám na tobě, to nalétnutí do ILS Jen pozor na to, že defaultní letadla nemají autoland, tj. neumí před dotykem stáhnout motory a podrovnat. Takže kus před dráhou musíš převzít řízení a posadit to ručně.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 22:13
Christopher 01   
Nejlepsi je na tohle Learjet. Hodne stesti Me to taky par tydnu trvalo, nez jsem to naucil.
 

Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 22:43
Rozšafín Ctibum   
Moc děkuju za pomoc, absolvoval jsem skutečně super rozhovor dost mi to pomohlo. Ale chtěl bych se ještě zeptat na jednu věc. Když jsem hrál FS ještě na starým kompu, tak mi, při stoupání do vyšších hladin, se v Boeingu 737 pomalu zvedala ta ručička, značící maximální možnou rychlost. Ale teď to nedělá...je to někde nastavitelný ? A kdy by se měla začít tak zvedat ? Byl jsem ve 30 000 a nic....
 

Re: Re: Startovací a přistávací procedury   10. 11. 2004 / 23:45
Rozšafín Ctibum   
a ještě otázečka : K čemu je na autopilotu to NAV a Y/D ? A na co je na plynové páce to TO/GA ?
 

Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 03:25
Tragédie v JRD
uplne pred tim, nez sednes do jakehokoliv letadla, neni od veci si precist manual .... at uz ohledne pristani autopilotem, tak vyznamu techto tlacitek....tlactiko NAV slouzi k navigaci mezi VOR majaky, TO/GA (nevim nakolik je simulovano v def. boingu) slouzi pri vzletu k regulaci tahu motoru (nepresne), zjednodusene - pri vzletu nastavis motory na tusim cca 40% N1 a pote stisknes tlacitko TO/GA. autopilot ve spolupraci s palubnim pocitacem pak pouziji idealni tah ä vykon pro vzlet.

pokud pristavas a v prubehu pristani aktivujes TO/GA tak (pokud si to z toho real manualu pamatuju) dojde k aktivaci Missed approach procedury ulozene v FMSce ...

predpokladam ze Ti vetsina z toho co jsem tu zminil asi moc nerekla, takze Te opet odkazu .. na manual ... online help v FSce neni spatny a pozemni skola ma take neco do sebe...
 

Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 07:52
Blackrat
Maximalni rychlost IAS (indikovana vzdusna rychlost) je porad stejna. Ale IAS 350 u zeme je neco naprosto jinyho nez IAS 350 ve 35 000 ft. Precti si ground school, jak uz ti tu radili, tam to vsechno pisi..
 

Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 09:40
Rozšafín Ctibum   
Jojo, co je IAS ve skutecnosti vim. Akorat nechapu, jak je mozne, ze uz se ta cervena pacicka, co tam je na tom rychlomeru, nezveda. A pritom v letech minulych stoupala dost rychle. Nemuze to byt treba updatem FSky ?
 

Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 10:16
Vita Zenisek
A nemohl jsi treba mit nastaveno aby ti zobrazoval TAS?
 

Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 11:09
Tragédie v JRD
No .. a prave proto dochazi k tomu, ze s vyskou se maximalni hodnota IAS kterou muzes letet meni )) kdyz poletis s PMDG tak si vsimnes, ze v urcite vysce zacne hodnota, kde jeste IAS nebude " v cervenych" klesat a klesat ...
 

Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 12:46
Blackrat
Ja PMDG nemam, vychazel jsem s defaultu a tam se ta rafika nehybe..
Mel jsem za to, ze je to porad na tech cca 350 kt proti vzduchove hmote. Ta je v 35 000 ft ridsi, tudiz letadlo muze letet cca 0.7M pri IAS 350kt. To ze se max rychlost IAS meni (klesa) je pro mne novinka. Asi si tu Ground School budu muset taky znova precist Hlavne s ceho a jak se vlastne pocita rychlost v mach.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 13:38
Tragédie v JRD
Je to i v defaultu, s vyskou by mela ta rafika sklesat na cca 300 IAS a pokud litas jeste vyse (treba 370 - 410 - ale to uz je u NG) tak sklesa na nejakych 290 - 280 IAS....

Navic, tuto "hranici" (cerveny prouzek) ovlivnuje i smer a rychlost vetru na dane hladine, takze je docela neprakticke pokud clovek nema v FSUIPC nastaveny wind smoothing a starsi verze ivapu a sqboxu z niceho nic prudce zmenili smer a silu vetru ... tak obcas dochazelo k tomu, ze ta hranice se presunula na hodnotu jeste nizsi nez tvoje aktualni indikovana rychlost a dopadlo to tak, ze FSka na tebe rvala OVERSPEED a pokud autopilot ci pilot nezareaguje dost rychle a mas zaply "overstress can damage aircraft" tak to taky obcas ukoncilo simulaci...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 20:10
A.J.Scandall   
Počkej počkej, to nemáš pravdu. Poloha toho, čemu se říká Vmo/Mmo pointer, tedy ta červeno bílá rafika, není a nemůže být závislé na větru!!!! Jestli to tak u FS je, je to "ašíbka". U 737 je max indikovaná rychlost pořád 340kts. To, že rafika pak klesá, je kvůli tomu, že s výškou při konstantní IAS roste Machovo číslo a tehdy, když se Vmo=Mmo, což je 0.82, začne být omezující práve ten macháček a tedy ručička začne klesat.
Byly ale i letadla, které Vmo (tzn. max indikovanou rychlost) neměly konstantní, to byl případ třeba 727, tý nejdříve rostla, pak byla konstantní a pak to teprv narazilo na Mmo.


To, co zmiňuješ, tedy skok v IAS při změně větru, je ale pravda. I v reálu, pakliže ti roste čelní složka větru, indikovaná rychlost zpočátku roste (hrajou v tom roli setrvačnosti) a naopak. Ne nadarmo jsem v příručce pro letce z počátku aviatiky četl, že "není rozumné činiti prudkou otočku z letu proti větru čelem vzad, neb může dojíti ke ztrátě rychlosti a pádu létadla". Jinak tenhle efekt je znát i při stoupání. Když se stoupe v protivětru a vítr sílí, anebo s větrem v zádech a vítr slábne, stoupe to jak drak, byť rychlost vůči zemi klesá. A naopak, s rostoucí zadní složkou je to zdechlina. Platí to i při klesání, když čelní složka roste, těžko se ztrácí indikovaná rychlost. Jsou to jevy ale dočasné.

Jo a jednou jsme to udělali na simulátoru. Skončili jsme a instruktor ještě nějaké krasavici ukazoval, jak se lítá. My stáli u ovládacího pultíku, když nám instruktor řekl - "kluci vypněte mi ten vítr". Byl asi 35kts, a foukal mu do čumáku, zbyl tam z naší lekce. Já neznaje ovládání simulátoru jsem stylem A JE TO stiskl na ovládacím displeji nějaké tlačítko, vítr v mžiku ustal, Boeing v přistávací konfiguraci kousíček nad zemí ztratil náhle 35kts z indikované rychlosti. Pan instruktor měl veselo. No ostatně my taky. Bedna simulátoru se zaplnila hesly jako WINDSHEAR, WINDSHEAR, PULL UP, PULL UP, VY VOLOVÉ, WINDSHEAR, JÁ VÁS NAKOPU, PULL UP, TERRAIN, no a do toho řev CFM 56 hnaných na plnej kotel, na EISu svítilo několik červených světýlek, N1 106%, bedna se propadala do hlubin... Ke cti pana instruktora musim říct, že to vybral, co už jsme nečekali. Já už jsem zoufale hledal tlačítko FLIGHT FREEZE))

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Startovací a přistávací procedury   11. 11. 2004 / 20:34
Tragédie v JRD
Juj ... tak to je divny.. to se musim podivat, s cim jsem to zase pomotal ) za mlzeni se ev. omlouvam .)
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ