7700 - můžeš pilotovi říct, ať nastaví, ale zase chce u toho použít hlavu.. když vidim, že nenastavil, tak to do něj nebudu hustit ve chvíli hned potom, co mi nouzi ohlásil a kdy se tedy dá očekávat, že má plno starostí s udržením se ve vzduchu.. (Aviate, Navigate, Communicate = z toho vyplývá, že mu to řekneš nevhod a odpovědí ti bude ticho, protože zrovna dělá jednu ze dvou věcí, který předchází onomu communicate); to, že o nouzi mají vědět okolní stanoviště znamená i to, že jim to zavoláš/napíšeš po chatu..
odlet - záleží na tom, za jak dlouho očekáváš, že bude ten nouzák sedat.. ale vzhledem k tomu, že se dá čekat, že nouzák sedne až za několik minut, tak já bych ho určitě spíš popohnal z dráhy pryč po zemi, než do vzduchu.. může se stát cokoliv.. praskne mu pneu, začne hořet motor.. cokoliv.. zablokuje ti dráhu.. a co pak..? řekneš nouzákovi..: "sorry, go around, runway is blocked."..? asi ne, co..?
primární lety - zachází se s nima jako s VFR, jen mají o něco vyšší prioritu, než nějakej papírák na okruhu.. pokud máš mašinu krátkým finále a Kryštof žádá vzlet s křižováním dráhy, na kterou máš přílet, tak se obvykle Kryštof povolí na vzlet, dá se mu info o provozu na finále a povolí křižování za tím provozem.. dál je to na něm, jak to zaletí.. povolení k přistání do terénu se nevydává.. letět může přes co chce, je to VFR..
co dál..? |
|