|  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 10:51 | |
|  | Zdravíčko panstvo a damstvo,
rád bych poprosil o kontrolu a pomoc letového plánu z Bratislavy do Bruselu. Byť plánuju na routefinderu už nějakou dobu, stejně mi to nějak stále neleze na mozek a při postupování podle návodu http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Vyukove_materialy/Jak_planovat_lety.html jsem dospěl k tomuto:
ID FREQ TRK DIST Coords Name/Remarks
LZIB 0 0 N48°10'12.21" E017°12'45.82" BRATISLAVA/M. R. STEFANIK
TOVKA 296 13 N48°16'12.56" E016°55'34.76" TOVKA
WGM 112.2 279 18 N48°19'25.88" E016°29'27.43" WAGRAM
STO 113 285 20 N48°25'01.69" E016°01'06.94" STOCKERAU
DENUX 194 22 N48°04'13.33" E015°52'50.38" DENUX
TAGAS 259 9 N48°02'38.35" E015°39'14.30" TAGAS
SITNI 270 33 N48°03'15.22" E014°50'04.61" SITNI
BAGSI 270 22 N48°03'28.15" E014°17'22.98" BAGSI
MATIG 270 30 N48°03'30.93" E013°32'29.38" MATIG
SBG 113.8 262 26 N48°00'09.30" E012°53'33.94" SALZBURG
TRAUN 262 12 N47°58'29.00" E012°35'15.00" TRAUN
ROTIN 262 14 N47°56'34.00" E012°14'47.00" ROTIN
MANAL 262 18 N47°53'57.67" E011°48'00.00" MANAL
KPT 109.6 262 59 N47°44'44.79" E010°20'59.40" KEMPTEN
AMEMI 321 12 N47°53'41.00" E010°10'02.00" AMEMI
KUNOD 321 35 N48°20'20.00" E009°37'07.00" KUNOD
TGO 112.5 321 22 N48°37'06.27" E009°15'33.15" TANGO
KOVAN 337 17 N48°52'57.00" E009°05'03.00" KOVAN
SUNEG 336 21 N49°11'55.00" E008°51'51.00" SUNEG
ABUKA 337 18 N49°27'55.00" E008°40'45.00" ABUKA
RIDSU 337 19 N49°44'56.00" E008°28'48.00" RIDSU
DONAB 285 18 N49°49'15.89" E008°01'44.83" DONAB
ADENU 288 45 N50°01'32.00" E006°54'30.00" ADENU
LIRSU 301 20 N50°11'12.00" E006°27'12.00" LIRSU
BATTY 323 36 N50°38'57.40" E005°50'55.61" BATTY
EBBR 289 54 N50°54'05.02" E004°29'04.46" BRUSSELS/BRUSSELS-NATIONAL
Mohl bych poprosit znalé o kontrolu. Mně se to prostě nezdá, je to asi na 5. pokus (omezování CDRky a RADy). Prvně mě to hnalo přes ČR, Německo, tento plánek je přes Rakousko "spodem".
Dále bych se chtěl optat, když mám restrikci:
UL608 NONKO-LIRSU RAD Not available for traffic Dest. Brussels Group, EBLG, EHBD/BK This traffic shall file via NONKO-UZ211-MISGI-Z104
tak to znamená, že toto nebudu zaškrtávat, jelikož sekce NONKO-LIRSU není v nalezené cestě, že? Chápu to dobře či špatně?
Díky za kontrolu a vysvětlení, děláno pro aktuální AIRAC.
Gunterr
PS: Sorry za ten formát, ale asi to lépe nakopírovat nejde nebo to neumím  |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 10:55 | |
|  | Nejsem zkušený, ale byla by verze BOD trať BOD? |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:00 | |
|  | proc by nemel byt v poradku? pokud po vyklikani omezeni naplanoval neco, co jde trosku vic na jih, tak s tim nic nenadelas.
to nonko lirsu nejspis zaskrtni. resp. to musis skonzultovat s enroute mapou. lirsu na ty trase mas, a nonko .. muze byt na te letove trati driv, nez se na ni napojis (a nebo az za tim bodem). nevim, jestli routefinder ty body v tech radech zobrazuje v korektnim poradi. |
| |
|
 |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:22 | |
|  | Na to staci prave ta verze bod - trat - bod. Ale routefinder tyhle restrikce zobrazuje snad jen tehdy, kdyz se v nich pohybujes a ty kontrolujes jen tu pravou cast, jestli splnujes onu podminku, nebo ne. V tomto pripade splnujes, takze zaskrtnout  |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:24 | |
|  | Existoval formular na Eurocontrolu, kam se zadal FPL a trat v jiz zde poptavanem formatu a ono to vratilo, zda trat je validni.
Ovsem ze je validni jeste neznamena ze je optimalni a ze je optimalni je siroky pojem a zavisi na mnoha promennych udajich, od ceny za prelet po pocasi na trase.
|
| |
|
 |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:27 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:32 | |
|  | JAk do toho zadat route tak, aby ji to sežralo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:38 | |
|  | Nahore nad tim polem Structured editor. |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:26 | |
|  | Ale ja se doklikal do tehle verze po asi 5 reroutech:
TOVKA UM141 WGM UM749 TUMPO UZ81 KOVEL UM174 ELMEK UL602 TAMEB UQ354 NOSPA UN857 DIK UN852 LNO
|
| |
|
 |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:29 | |
|  | s tim ze ta trat je tohle:
Not available for traffic Dest. EDDP
Not available for traffic Dest. EHAM This traffic shall file SODRO-UZ606
Not allowed for traffic Via UM736, UL87, T173 and PEROX-UZ715-KULOK
Not available for traffic Dest. EDGGFIR, EDWWFIR, EHEH
Not available for traffic Dep. LOWW
Not available for traffic Dep. EDFH Above FL245
Not available for traffic Except Dest. LF**
ale to nesplnujes, takze jsi ok. |
| |
|
 |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:36 | |
|  | Tahle poznámka tomu nevadí?
Not available for traffic Except Dest. LF**
Já právě myslel, že to znamená: Nepřípustné (nedostupné) pro provoz vyjma destinací LF**. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:38 | |
|  | ale jo, vadi.
pouzij tu tvoji variantu, jen vyklikni tu jednu vyjimku, ve ktere jsi nemel jasno. dalsi iterace uz mam pocit vyhvovovala. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:38 | |
|  | Jo, tohle se musi zaskrtnout. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 11:40 | |
|  | Jo sory, toho except jsem si nevsim  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:00 | |
|  | Nemůžu si pomoct, ale vyšla mi tato trať teda:
TOVKA UM141 WGM UM749 TUMPO UZ81 KOVEL UM174 ELMEK UL602 RKN UP199 PAM UN872 WOODY
Toto teda není "spodem", ale "vrchem", dokonce přes Amsterdam a Rotterdam (té cestě se nebráním). Tohle je už dobře? Omlouvám se, že tak otravuju, ale už bych se to pro jednou rád naučil pořádně. Díky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:03 | |
|  | hod k tomu aspon ty poznamky, co ti tam dole zbyly |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:09 | |
|  | Tohle je nahoře (jak jsem "vyškrtával"):
Parsing route restrictions
Excluding: UL610(ESAMA->LENDO)
Excluding: UL610(LENDO->BATTY)
Excluding: UL608(NONKO->LIRSU)
Excluding: UL984(ADENULIRSU)
Excluding: Y180(BITBU
Tohle zůstalo dole:
Not available for traffic Dest. EDDP
Not available for traffic Dest. EHAM This traffic shall file SODRO-UZ606
Not allowed for traffic Via UM736, UL87, T173 and PEROX-UZ715-KULOK
Not available for traffic Dest. EDGGFIR, EDWWFIR, EHEH
Not available for traffic Dep. LOWW
Not available for traffic Dep. EDDG/DK/DL/VK, EDL*, EDK* |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:09 | |
|  | ještě bylo nahoře toto:
Excluding: Z114(TUDGA->ADENU) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:12 | |
|  | Takže ještě jednou a pořádně. Nahoře bylo toto:
Parsing route restrictions
Excluding: UL610(ESAMA->LENDO)
Excluding: UL610(LENDO->BATTY)
Excluding: UL608(NONKO->LIRSU)
Excluding: UL984(ADENU-LOHRE)
Excluding: UL984(NOSPA-LOHRE)
Excluding: UQ354(TAMEB->NOSPA)
Excluding: UZ210(KRH->LIRSU)
Excluding: Y180(BITBU-DONAB)
Excluding: Y181(MAKIK-BITBU)
Excluding: Z114(TUDGA->ADENU) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:12 | |
|  | Eurocontrol (ve FL330) NO ERROR neboli stastnou cestu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:13 | |
|  | zas rychlejsi, nez jsem nasel kod pro RVSM ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:17 | |
|  | Dyt jsme nastejno 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:19 | |
|  | Kucí, moooooc děkuju. A když už jsme u té validace, nějaký manuálek by k té validaci nebyl? Hlavně mi jde o ty červeně zakroužkované.
Asi jsou to pro někoho banální dotazy, ale leteckou navigaci a plánování jsem nikdy neměl a veškeré mé pokusy skončily na létání na nastavování frekvencí NDB a VOR.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:22 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:18 | |
|  | BTW licha hladina, jaktoze prosla? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:20 | |
|  | bud ji to nekontrluje.. a nebo jsou dane trate jednosmerne a je mozne je pouzit ve vsech hladinach pro smer na zapad... a nebo nejaky podobny duvod. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:20 | |
|  | jo, na to jsem se chtěl taky zeptat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:36 | |
|  | Nevím, já tam ty hladiny šoupal dokud přestal řvát, že něco někde na trase není přístupné, Gunter nepsal hladinu. Tohle se EC líbilo, tak jsem to neřešil 
Úpřimně řečeno, co mi Milan Šmídu letěl nad barákem linkou z Prahy do Ostravy tak jsem pochopil, že zelený je strom života a šedivá jest teorie
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:12 | |
|  | validni
Entered:
(FPL-OKDKV-IN -B763/H-SDGYW/S -LZIB1250 -N0450F320 TOVKA UM141 WGM UM749 TUMPO UZ81 KOVEL UM174 ELMEK UL602 RKN UP199 PAM UN872 WOODY -EBBR0130 EHAM)
Response:
NO ERRORS |
| |
|
 |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:29 | |
|  | mne zasa jeppesen vyhodil toto:
TOVK2L TOVKA M141 LNZ UL604 PABSA UL610 ESAMA T880 ASDAK UT880 BATTY BATY2A |
| |
|
 |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 12:35 | |
|  | resp. ak som dal wind optimalization pri aktualnom pocasi a dal som iba high airways tak hodilo toto:
TOVK2L TOVKA UM141 WGM UM749 TUMPO UZ81 KOVEL UM174 ELMEK UL726 OKG UL984 OSBIT Y101 TESGA UL610 BATTY BATY2A
pri tom predoslom som mu dal vygenerovat aby pouzival aj low aj high airways |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 14:34 | |
|  | Ke všemu, co tu zaznělo bych chtěl jen napsat, že rfinder není všeuměl a občas (často) hází nesmysle.. (viz nedávno tratě do LKPR, kde nabízel STAR jen přes RAK od západu, nebo do EDDF, kde to zase hází tratě jen přes PSA).
Ještě poslední možnost, kterou bych, bejt tebou, zkusil před tím, než poletíš přes Amstr, tak zadej do rfinderu místo LZIB - Tovka a místo EBBR - Batty nebo cokoliv, kde začíná STAR a dá se tam přiletět z východu.
Prostě mu to dej naplánovat ne z letiště na letiště, ale z bodu na bod.
Třeba se tam dostaneš po kratší trati, než přes ten Amstr, ale co jsem to tak zkoušel, tak je to fakt tvrdej oříšek.
Good luck |
| |
|
 |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 17:57 | |
|  | TOVKA UM141 WGM UM749 TUMPO UZ81 KOVEL UM174 ELMEK UL602 DONAD UL984 LOHRE UL610 ESAMA T880 RASOK/N0450F240 T880 ASDAK UT880 BATTY
FL 280-400, RASOK je asi 50 mil před BATTY, zjevně už tam by se mělo počítat s nízkým letem, nevím... je to oblast Frankfurtu, Porůří, kdo ví, jak je to tam vymyšleno... |
| |
|
 |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 22:37 | |
|  | 50 mil, to je cca 15 hladin, jak vysoko/nizko mas cca byt v BATTY?
Jinak ale jestli se pamatuju dobre, nekde probehlo, ze neni problem planovat na zacatku a konci trate, kde se da predpokladat jeste prubeh CLB/DES v nizkych hladinach, nizke trate i bez zmeny CRZ FL (treba u Kosic DEDIS A32 TAKOS UM991 nebo MARKA R232 PPD UP27 a naopak) |
| |
|
 |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 22:41 | |
|  | co mi pripomina, dalsi duvod proc planovat rozumne a nebrat vsechno co vyplivne rfinder. Z Kosic treba usilovne posila lidi misto DEDISu pres KEKED EXIDA, nebo KEKED KSC... jestli si ovsem nepovolite nizke trate. A to zas pak muze delat bordel nekde po trati (da vam nizkou trat nekde, kde vysoka neni, i kdyz letite v FL390).
Na tohle jsou asi idealni jeppikoj enrouty, kterezto maj krasne vyznaceny i hladiny v trati, bohuzel k tem se nedostane kazdej. Pamatuju se, ze to nekdo prodaval, kdyz se Travel rozhod dat to misto vyhazovani zdarma simptakum.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 22:43 | |
|  | Jak je ten českej národ ale šikovnej..
"...někdo prodával, když se Travel rozhodl dát to místo vyhození zdarma simptakům".. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 23:09 | |
|  | Na tohle by melo prave stacit "ease transitions", a muzes nechat jen "hi alt ways", i kdyz ja osobne davam BOTH a FL od 300, pak planuje taky jen HI. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 25. 8. 2010 / 23:42 | |
|  | Hmm. Hned vyzkousim.
*o par okamihu pozdeji* 
...pomohlo, skvely, dik Mas u mne pivo, az budu nekdy v Brne 
jen teda upresnim, jestli se necha hi routes, tak to bude delat furt bordel, musi se tomu nastavit FL250+ (otazka mimo, jak to rfinder vlastne bere? Delici 245 vsude? Nebo dle krajin?) a BOTH a pak t krasne planuje. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 26. 8. 2010 / 00:16 | |
|  | To jak kde resi lo/hi airways nevim, ale jak sem psal a ty si zjistil, nechat both a FL250+ (nechavam 300 pokud teda neletim tak kratkou trat ze zustavam niz), pak primarne bere hi alt, a az pokud by nenasel hi alt airway tak pouzije low alt, stejne tak pri ease transitions. Klasicky priklad prilet do Brna od jihozapadu, bez ease transitions to taha az pres Slovensko, s ease na MIKOV. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 26. 8. 2010 / 07:39 | |
|  | čeče.. zkoušel jsem tvůj systém na tu trať z LZIB do EBBR, resp. z Tovka na Batty.. A nic..
Nakonec stejně vždycky skončím u letu buď přes Amstr, nebo Paříž.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Letový plán LZIB - EBBR - žádost o kontrolu 26. 8. 2010 / 07:47 | |
|  | No jo, tak ono to neni vsespasny, ze...zvysuje to vsak sance na aspon nejak nalezenou trat, kde to normalne nic nenajde nebo to najde uplne blbe za pouziti default nastaveni. |
| |
|
|