FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
CSA rusi vsechny linky do UK Jeden příspěvek | Celý strom
CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 14:56
Premek
To se jim vazne nevyplati ani jedna linka do Anglie?

Mam o tom urcite malo informaci, ale samozrejme souhlasim s tim, ze se nema nic dotovat.
Myslim ze tohle je proste jen dukaz o tom, ze to CSA neumi. A pokud je protiargumentem neschopnost manazeru, jsme tam kde jsme byli - kdyz neumi najit manazera, tak to proste neumi...

http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-ctyri-linky-mizi-spojeni-do-britanie-a-nemecka-p1h-/eko-doprava.asp?c=A100827_141742_eko-doprava_vem
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:02
FSPilot   
Ježiši... "Firma totiž prodala takzvané sloty (tedy parkovací místa a přistávací práva) konkurenčnímu dopravci British Airways."
Zas se budě nějaký rozumbrada chlubit, jak vydělává... Neřek bych, že se jim to nevyplatí, ale spíš nějaký suprmanager potřebuje ukázat černé čísla a místo uvažování je jednoduší něco prodat, aby bylo najednou moc peněz, které se rozhází na hovadiny a další krůček ke krachu je tady... chjo
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:09
Premek
Ne Ivosu, nemyslim, ze nekdo potrebuje frajerit - mam strach ze CSA uz je dnes v takove situaci, ze ten nekdo se snazi udelat tu ranu, ktera nakonec prijde, jen trosku mensi...

Ani nevis, jak bych byl rad, aby mi nekdo za par mesicu (nebo let) omlatil o hubu, jak jsem byl cernym prorokem a CSA znovu prosperuji....
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:13
Tragédie v JRD
Ivosu, je potreba prezit zimu
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:14
Premek
Hmmm, tak to by chtelo asi do prdele spunt a jit se na to vyspat - medvedum to tak uz dost dlouhou dobu funguje ;o))
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:25
FSPilot   
Tak na zimu prodat letadla, všechny linky, zbylé palivo z letadel, pronajmout posádky a budou mít krásné Vánoce
A nebo prodat vedení
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:34
Algy   
A na Jaře už nezasejou
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:05
Lowmick   
Ale kolik paliva tim usetrej...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:18
tonde   
pokud nejsou schopni cenove konkurovat Wizzu a Easy jetu, tak to radsi zabalili, to je prece logicky - proc litat s prazdnejma erama? Kdyz jsem lital z UK, tak prvni se Sky, ti potom rachli tak jsem lital s Wizzem a za ty prachy naprosta spokojenost. A snad jsem za celou dobu nemel drazsi letenku nez za 130 liber tam a zpet komplet a to jsem nekdy kupoval i dva dny pred odletem, stacilo si jen pohrat s presnym datumem a hodinou. Za to bych s CSA udelal tak jednu cestu a to jeste jen mozna, tak proc dotovat neco zbytecne?
Jen mne zaujal prodej slotu - kdyz rachli Sky Europe, tak se v ramci konkurzu pocitalo i s penezi za sloty, ale nejak jsem nekde zachytil neco ve smyslu, ze slot aerolinka prodat nemuze, nebot neni jeho majitelem, ale jen uzivatelem nebo tak neco... toz su z teho zmatene....
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:22
Tragédie v JRD
Kdesi jsem k tomuto cetl, ze oni je vlastne ani tak neprodali. ale doslo k vymene slotu na nejake z jinych londynskych letist, a penize jso uvlastne "kompenzace" za jejich atraktivnost nebo tak neco. ale mozna si to uz jen blbe pamatuju, je to uz starsi nejaky ten tyden... .)
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:06
MiG-21MFN
no to zase tak uplně ne. kamarádi z čsa mi řikali, že lety do UK byly naopak plný. stejně tak jako se zrušil istambul, kterej lítal narvanej a tak to lítaj turci dvakrát denně..
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:12
FSPilot   
Já slyšel nepodložené informace, že vedení ČSA se snaží jeho cenu srazit co nejníž (důvody už si přesně nepamatuju, ale tuším, to bylo pro nějakého "kamarádíčka") a taky kvůli prémiím se tyhle věci rozprodávají, aby dočasné vedení mělo odměny za to, že firma byla v zisku (byť jen velmi krátce) a tím pádem se čím dál tím rychleji blíží jejich konec.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:22
Tragédie v JRD
a ja slysle, ze pristi rok bude csa litat do kosmu.

to ze to ero bylo skoro plny nebo plny bohuzel automaticky neznamena, ze to vydelavalo. i kdyz, zrovna LHR je spis obet toho, ze sloty na LHR se daly spenezit a je z toho troska hotovosti na nejake to doklepani pres zimu.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:30
MiG-21MFN
kdyby to nevydělávalo, tak to přece ti turci nebudou lítat místo čsa, ne?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:33
Tragédie v JRD
No... pockej. ty fakt myslis, ze kdyz ma plny ero turek (a vydelava), tak to automaticky znamena, ze kdyz bude mit csa plny ero, tak taky bude vydelavat?

krom toho, turek ma oproti csa na teto trati jednu velkou vyhodu. ma dalkovky. a troufam si tvrdit, ze vetsina toho provozu jsou tranzitni cestujici, kteri s turkem pokracuji dal... zato, co nabidne csa? no .. nic. nebo myslis, ze ty dve era denne jsou plny cestujicich, co jedou do istanbulu na vejlet? .)
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:37
MiG-21MFN
samozřejmě, že ne. ti lítaj s náma ale tak.. sem si myslel.. no nic no
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 18:44
kosata
Víš co znamená myslet, ne?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 19:46
FSPilot   
A od kdy kope ČSA čistě jen za sebe? Vždyť jen blbá linka z LKMT letí za víc společnosti (Air France, KLM, ČSA a nevím, jestli ještě něco)... od čeho jsou asi tak aliance jako Sky Team?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 19:50
Tragédie v JRD
No, Turkish airlines jsou ve star alianci. kudy by jsi letel (kdyz pomineme prime lety primo turku) ty treba z istanbulu do usa? pres prahu a pariz/amserdam nebo z istanbulu do mnichova/frankfurtu a odtamtud?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 20:25
FSPilot   
No dobře, ale Istambul je jediné místo v evropě, odkud se létá do světa, ne? A co třeba lety z celého světa do Prahy a zpět taky není trh k zahození? Na Heathrow nelítají jen anglické regionálky.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 20:28
Tragédie v JRD
zkus dokoncit tok svych myslenek .. nejak se ztracim ... kam miris .) tedy, pokud porad resime trasu prg - ist
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 21:10
FSPilot   
Hehe, no já nějak výrazněji nepochytil, že se bavíme o konkrétní lince do istambulu, ale trošku obecněji (resp. dobře obsazených linkách i do londýna). Tož to se omlouvám, že vedu diskuzi jinam, než ty, nicméně si myslím linky do Heathrow taky nelítaly prázdné, nebo se pletu?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 21:21
Tragédie v JRD
No, to asi nelitaly.. hele, ja nevim ja s nima letel jednou (ted uz ani nevim, jestli tam nebo zpatky) .. a nebylo to nejak extra prazdny.. ale opet. tam je konkurence dost vysoka ... takze nizsi ceny .. a je otazka, jestli pri "strukture" csa to mohlo byt vydelecny... treba i bylo, ale mozna to proste padlo za obet tomu, ze tam byly sloty, ktere se daly vyhodne zpenezit (a nebo to slo ruku v ruce). ale nemyslim si, ze je to nejaka velka ztrata. je to sice takovy "symbol" (litaji to uz par deseti)...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 21:40
FSPilot   
S tou konkurencí si to fakt nemyslím Už to, co chybí lowcostům - návaznost na dálkovky, resp. návaznost na jakékoliv lety lowcostům chybí a do Prahy zas tak moc společností nelétá a cenově to taky nějaký významný rozdíl není (bavím-li se pořád o normálních aerolinkách). No je to každopádně dle mého soudu další klacek, který si ČSA hází pod nohy...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 21:48
Tragédie v JRD
jenze csa v londyne zrovna moc navaznosti na dalkovky nema ))) a ani v opacnym smeru tam zrovna v praze moc dalkoven neni .. je to takovy ...porad do kola ona tam csa nema moc co nabidnout...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:13
Hory1989   
No, na LHR můžou mít návaznost leda tak na Deltu, která mimojiné lítá Atlantu a NY přímo z Prahy, tak proč přes Londýn...
Navíc na výdělečnost linky má nezanedbatelný podíl obsazenost vyšších tříd (business class u ČSA). Pokud máte plný eko a v businessu sedí dva plešatí pánové, linka prostě nemusí vydělat. Nevidím samozřejmě do toho, jakou cenovou politiku ČSA vedou, ale za sebe to beru jako obecný fakt.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 09:36
pseudoMates
6 business letenek není až takový terno, jak by se mohlo zdát. Ještě vem v potaz, že dřív, a myslím, že to platí doteď, se dala koupit business letenka ve dvou tarifních třídách. Plnou "céčkovou" jsi viděl málokdy.. Dost často lítali "déčkový" (což je cca o třetinu nižší tarif s restrikcema). Proto si myslím, že na výslednej zisk to mělo pramalej podíl.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 09:37
pseudoMates
Hele, to nevíš, že je to IstaNbul a ne IstaMbul..?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 09:32
pseudoMates
Z Istanbulu do USA, konkrétně do New Yorku, bych já letěl s THY přímou linkou z LTBA.
Nedokážu určit, kolik jsou reálné náklady na jednu linku do Londýna, ale čistě jen hrubým odhadem bych řekl, že budou v řádech desetitisíců, nebo jen lehce překročí částku 100.000,-Kč. Zatímco příjmy, se dá předpokládat, budou tuto částku dost převyšovat. Řekněme, že naplníš 737-400 tzn. 144 PAX x průměrná cena letenky 5.000,- všech pacošů. Čímž se dostaneme na částku 720.000,-. Nevěřím tomu, že tak vysoké jsou reálné náklady na provoz linky do Londýna.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 12:05
Tragédie v JRD
myslim, ze ty tvy pocty jsou vedle. pred par hodinami jsme se tu bavili o tom, ze pul hodina bulika vyjde na nejakych 60tacu (petikilo). to znamena, ze jeden let do londyna vyjde na 240tisic. bohuzel ale nevime, co vsechno do toho radimm zapocital (jestli jen ciste naklady na palivo, nebo kompletni nakladovou strukturu - poplatky, pristavaci poplatky, amortizaci, udrzbu a vechny tyhle ptakoviny. imho bych rekl, ze nejspis ne (ale rad se spletu).

prumerna cena letenky 5000 .. to ale bude nejspuis za zpatecni, ne? .) takze mame na jedne strane 480 000 (let tam a zpatky, navic nevime, co vsechno do toho ajs zahrnul) a 720 000 (za letenky)
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 13:38
AJS
Započítal jsem do toho všechno. Snad neprásknu nějaké tajemství, ale pětikilo se vloni (nebo předloni) prodávalo asi 1600 doláčů za suchou hodinu, plus palivo (circa 2,5t = 2000 doláčů), což za mokrou hoďku udělá $3600 (asi 70 tisíc). Plus poplatky (přibližovací, přistávací, handling apod.), to může být "baj voko" dalších 40-50 tisíc. A jsme na oněch 120 000 Kčs za hodinu sakum prdum.

Je to můj laický odhad, ale plus mínus to odpovídá i ceně, kterou za onen vyhlídkový let ČSA inzerovalo, tak to snad nebude tolik mimo mísu.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 14:06
Tragédie v JRD
Hmm. to neni takova palka. ja se nad tim takhle nijak nezamyslel, ale .. nejak jsem podvedome cekal, ze ty palky jsou mnohem vetsi .) Diky za "odatjneni" .)
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 14:50
Lowmick   
To i ta L159 stoji na hodinu vic
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 16:03
MiG-21MFN
například A310 z ria do prahy stojí nějakejch 60 000 dolarů se vším všady a to jako nevím jen z doslechu, to vím jistě
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 16:13
pseudoMates
A310 z Ria do Prahy..? A to jako tankuje za letu.?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 16:18
MiG-21MFN
a sorry, tak to byl nějakej caracas nebo co. no prostě nějaká merdka v jižní emerice. no a když jsme byli vočumovat v čsa, tak nás tam nechali zkusmo plánovat nějaký lety a počítat a právě nás dost překvapilo, že je to tak levný. je už jendo jestli je to rio nebo jiná destinace, prostě z ameriky do prahy to vycházelo i na dolet a bylo to za necelých 60
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 13:58
pseudoMates
5000 za letenku není tak nesmyslná cena, jak si asi myslíš.. Bral jsem to jako průměr všech letenek v letadle. Tedy i extrémně levných i těch pár extrémně drahých. Bral jsem to jako průměrnou cenu letenek, který dopravce zkasíruje na jednom úseku linky, je tedy jedno, kolik je prodaných jedno a obousměrných letenek. A to jsem ještě nezapočítal cargo, který je placený "zlatem".
Ajs tu psal něco o 120.000,-Kč/hod. Což z letu do LHR dělá výdaje cca 250.000,-. Z čehož mi vyplývá zisk kolem 0,5mil. Nějak mi to prostě do červených čísel ne a ne dojít.
Prostě jsem těch 5000 bral jako průměrný příjem na jeden úsek. Neřekl bych, že je to tak nesmyslný číslo. Ale asi máš lepší info o cenách letenek. V tom případě je má hrubá úvaha zcestná.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 14:04
Tragédie v JRD
ach jo, rikam nekde, ze je ta cena nesmyslna? ja se ptal jen kvuli tomu, jestli, kdyz se budeme bavit o ceste tam i zpatky, mam tu castku nasobit 2x nebo ne .) ok .. rikas za jeden usek.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 15:20
AJS
Tipuju, opět laicky, že při tvorbě ceny letenky se počítá nikoliv se 100% obsazení, ale menším. Možná 2/3? 3/4? Nevím, ale dejme tomu u 737-500 (pro max 131 PAX) 90 lidí, ať nežeru. Cena letenky, jednosměrné, na dvouhodinovém úseku, u firem, které stojí ekonomicky pevně na nohou, bývá 3-4000. Jenže to je včetně tax a poplatků. Kolik může jít firmě samotné do kapsy? 2500? To by dostala 225 000Kč. Proti přímým nákladům 240 000. A jsme tedy na červené nule.

Takže o žádném půlmilionovém zisku nemůže být řeč. A pokud by bylo letadlo plné, dostanem se bratru na příjem 330 000Kč za jeden úsek, tak kolik může být z té linky vývar? 90 tisíc? A to jsem do svých úvah nezapočítal žádnou režii a tak. Skutečně si myslím, že pokud na modelové dvouhodinové lince stojí letenka vč. poplatků 3500Kč, je to pro leteckého dopravce šull-null s mírným ziskem při plném letadle.

Ale to jsme se bavili o štíhlé firmě. Pokud se jedná o firmu s OTP (okrasný tukový prstenec), takovým, jako nosím já, a tudíž její náklady a režie jsou větší, je její "zdravá" cena na stejné lince někde výš. Naprosto reálně si dovedu představit, že firma jako ČSA na linkách do Anglie, má-li mít konkurenceschopné ceny, vydělat může jen těžko. Třeba i proto, že její pětistovky jsou jen pro 108 lidí.

Podotýkám, že ekonomické vzdělání nemám, dívám se na to pohledem tuctového člověka z leteckého provozu a nedělám si nároky na to, že co píšu, tak opravdu je. Střílím od boku.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 16:12
pseudoMates
Mno. Do Londýna se pětikilo posílalo zcela výjimečně. Po nástupu A320 těch letů je minimum. Většinou lítali čtyřkila (max 144PAX) a nebo A320 (cca 160..?)
Při tvorbě ceny letenky se počítá s menším obsazením, to je asi logické. Nicméně si troufám tvrdit, že ten výpočet se provádí na plnocennou ekonomickou letenku. Tzn. na letenku, která do LHR může klidně stát 12.000,- bez poplatků a tax. Od této ceny se pak vyvíjí ceny knihovacích tříd s různými typy restrikcí a max. množstvím, jež se do dané knihovací třídy můžou prodat. Takže je možné, že nejlevnější samotná letenka může stát 3-4 tisíce, ale to bude letenka, jež bude nezměnitelná, nepřetransferovatelná, nevratná a platná jen na zvolená data letu. Takových se ale rozhodně nebude prodávat na celou sedačkovu kapacitu, ale jen na část té kapacity. Další letenky jsou pak dražší a jejich cena se pohybuje mezi těmi 3 až 12 tisíci, v závislosti na typu a množství restrikcí. Proto jsem psal, že podle mě je průměrná cena letenky 5000. A to si myslim, že reálný zisk čistě z letenek nebude jen těch 5000, ale klidně i o tisíc výš. K tomu, znova opakuju, je potřeba ještě připočítat cargo.
A když už tu tak teoretizujeme, tak k ceně letenky se pak připočítávají letištní poplatky. Což jsme do svých kalkulací nezahrnuli, čímž se nám výdaje fakticky sníží.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 17:07
pseudoMates
A to jsem ještě zapomněl zmínit overbooking. Ten se dělá zcela běžně a kromě Tel Avivu na všech linkách.. Nebo aspoň to tak bylo, abych byl přesný. Čili je celkem reálné, že byť fyzicky letadlo není naplněno, tak prodáno je plný počet letenek, případně i víc.
Takže si začínám myslet, že ta průměrná cena 5000 za letenku je celkem reálné číslo.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 17:21
Tragédie v JRD
Hmm.. kdyz se podivam do rezervacniho systemu csa, na letenku ve stredu tam a ve stredu zpatky (cili teoreticky to nejdrazsi, co by mohlo byt), tak ve cena (bez tax) 6165, 9640, 14640 v economy (jen ruzne book classy) za zpatecku vzbuzuje obavu, ze ten prumer 5000 za segment ... je az mozna prilis optimisticky.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 17:32
pseudoMates
chjo.. a) děláš vzorek jednoho dne.., b) průměrem těch tří cen se to od těch "mých" 5000 zase až tak neliší(průměr první ceny je 3000, průměr druhé ceny cca 5000 a průměr třetí ceny 7000, což je ve výsledku těch 5000), c) znovu říkám, vůbec v počtech nekalkulujeme s overbookingem a cargem, což podle mě do celkového zisku v přepočtu na jednoho pacoše promlouvá si myslim celkem významným způsobem.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 17:45
Tragédie v JRD
ano, je to vzorek jednoho dne. ale dle beznych predpokladu, ktere v let. provozu fungujou by letenky den, dva dopredu , a jeste s navratem ten samy den, v Mkove tride, melo byt v podstate to nejdrazsi, co je. takze, on ten vzorek .. bude hodne podobny i ostatnim dnum. za kolik to tak na ten pristi tyden, treba na tu stredu , prodavali pred mesicem, pred dvema?

No, overbooking ti cenu na pax nezvedne. nemas spis na mysli ze nepocitame s no-show? ktery by mohl ten prumer lehce zvednout? pri prumernemobsazeni csa 70% ... toho s overbookingem moc neporesis nebo je zrovna LHR takovy zazrak, kde je kazdy den prodano o tretinu letadla vic? tak pak nechapu, proc zrovna rusi LHR, misto toho aby zvedli ceny...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 17:55
pseudoMates
M třída nebývala nejdražší.. Bejvala C a Y.. Zbytek, D, Q, M, S a další, byly levnější..
Jo, myslel jsem no show i v kombinaci s overbookingem..
KJFK bejvalo taky pravidelně překnihovaný i o 25 lidí.. a taky se to zrušilo..
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:19
Lejzy
Dávám jim rok, maximálně dva. Když je vytlačí konkurence ze všech linek, tak ušetří nejvíc.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:24
XEAR
To jsem zvědavej, kdo jim bude konkurovat na lince do Košic nebo Žiliny
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 15:39
Algy   
No, když už rušej i lety do BRQ...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 19:02
Kendy   
Co třeba Lowmick s Andulou?
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 19:19
DEJV
nene, Lowmick uz ted povysil
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 10:37
Lowmick   
hehe, myslim ze zrovna s tema Kosicema opravdu konkurujeme
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:10
Gunterr   
Kucí, řekněte mi, jak je možné, že v dobách (troufnu si říct, že i možná dávno minulých) ČSA jely a vozily lidi a lítaly po světě atd. Čím to bylo způsobeno? Tak velkou dotací od státu? Nebo tam byli lidé, kteří (dovolím si citovat Jana Čecha) mají blíž k letadlům, než-li k MBA a jiným titulům?

Prostě to nepochopím, ekonom nejsem a už mi to i Tragéd jedou vysvětloval, že být po mém, tak si další rok hraju s vláčkama tak akorát na svém domácím panelu, ale prvně to byly dálkovky do jů es ej, teď se na zimu zbavuje ostrovů... Přijde mi to jak Monopoly, tam jsem taky dával ulice do hypotéky, abych měl "na přežití", ale moc častokrát to pozitivně nedopadlo.... Resp. tak jednou ze sta.
PS: Pro rýpavé, je mi jasný, že skutečný ekonomický svět je možná pravým opakem hry Monopoly.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:13
Tragédie v JRD
No... byla to jina doba. nabidka byla mnohem nizsi, nez dnes. navic silne regulovana mezinarodnimi smlouvami, takze deakto neexistovala konkurence... atd atd
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:20
Gunterr   
Dobře, neexistovala konkurence, ale kam se rozprchli cestující, kteří létali těmito linkami? To jich většina "utekla" k lowcostům? To snad ne. Nikdy jsem neviděl žádnou statistiku "druhu cestujících" pro jednotlivé společnosti, ale očekával bych (možná mylně), že v lowcostech budou sedět takový týpci jako jsem já, kteří si jednou za půl roku vyrazí za 1000 peněz tam a zpět na nějaké letiště po Evropě. Obchodní cestující, kteří létali dříve přeci musí létat i teď, ne? A pro ně je důležitější čas, takže bych očekával, že budou právě preferovat více normální aerolinky.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:23
Tragédie v JRD
o jake dobe se mimochodem bavime? .)
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:27
Gunterr   
O současnosti. Nebo dnes létá méně obchodních cestujících? Volí levnější varianty a různé přestupy, jízdy busem z letiště vzdáleného x km od původní destinace...

Chápu, že byla dřív smlouva o tom, že jako český dopravce jsi nemohl např. létat Frankfurt - Londýn, což dnes vesele jde (opět, pokud se nemýlím, ale usuzuji z linky WizzAir Praha - Paříž atd.).
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:34
Tragédie v JRD
ne. myslel jsem o jake dobe se bavime o tom, ze tehdy litaly csa po celem svete apod... tu dobu nemuzes s dnesni situaci srovnavat.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:52
Gunterr   
Zeptám se jinak. Jsme tak malá země uprostřed Evropy, že se ČSA nemůžou vrátit tam, kde kdysi bývaly? Nemůže si díky své alianci vydobýt své místo "na slunci"? Když je to tedy aliance, tak musí platit nějaká spolupráce, ne? Asi si to moc zjednodušuju. Prostě mi přijde, že se bude prodávat, prodávat a prodávat, až nakonec nebude co prodat a dopadneme jako Slováci
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 22:53
Gunterr   
Sorry, ne tak úplně, ještě je tu TVS
 

CSA rusi vsechny linky do UK   27. 8. 2010 / 23:07
Tragédie v JRD
Ne. nemuze. csa je tim, ze jsou ceske, a rozlozenim trhu, odsouzena k tomu byt regionalni aerolinkou, fungujici jako "feeder" vetsich aliancnich kolegu.

aliance neni ani tak o spolupraci a kamaradickovani. aliance je tvrdy byznys, ve kterem jde kazdemu o svuj byznys a o maximalizaci svych prijmu. csa (a obecne, jakakoli ceska aerolinka) nikdy nebude nejakym vyznamnym hracem v celosvetovem, a i v celoevropskem meritku.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 10:55
AJS
Vrátit do minulosti to nejde, tragéd tady v jednom příspěvku nastínil důvod, a tím je deregulace letecké dopravy (USA konec 70. tých let, Evropa tuším 1992). Ta všechno obrátila. Ztížila život vlajkovým dopravcům a firmám, žijícím do té doby na exkluzivitě hájené státy (krásně to bylo vidět na rozdělení trhu v USA, na oblastech, které mohly létat PanAm, TWA, American apod.), a umožnila vznik dravejším firmám, stavícím svůj provoz na reálnější poptávce. Přineslo to i pokles úrovně letecké dopravy, z něčeho výjimečného, na co se lidi svátečně oblékali a v čem se chovali slušně, na masový druh přepravy, kde se z létání stal pouhý okřídlený meziměstský autobus. ALE - přineslo to nebývalý rozvoj létání, ohromně to snížilo ceny, umožnilo to nám, obyčejným hurvínkům cestovat letadlem, aniž by nás to nějak výrazně zatěžovalo, přineslo to spoustu pracovních míst...

Takže tyhle dvě věci nelze od sebe oddělovat. Nelze žehrat na to, že to jde do háje, že už to není co bývalo, a zároveň v tichosti létat a diskutovat o věcech, jako kam a s kým a za kolik se dostaneme, neboť to by většině z nás bylo bez deregulace zapovězeno (nespojovat s levnou a státem mohutně dotovanou vnitrostátní leteckou dopravou 60.- a 70.tých let)

Protože ani ten proces deregulace a její následky nebyl tak rychlý, tak to, čeho jsme svědky u bývalých "vlajkových" dopravců malých států, je jen závěr procesu transformace, který nezvládly. Posledním hřištěm pro tyhle dopravce, které se však zmenšuje a další rozvoj je komplikovaný, je doprava do stále ještě regulovaných destinací, jež jsou doposud stavěny na bilaterálních dohodách mezi zúčastněnými státy (hlavně do zemí bývalého SSSR). To je třeba mimochodem důvod, proč ani žádný low-cost, ani charterovka, nemají s výjimkou fotbalových charterů a letů ACMI žádný provoz do těchto zemí.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 11:10
Gunterr   
Hezky napsáno, poučné (díky) a smutné.

Pokud to dobře chápu, tak aby se z ČSA nestaly aerolinky pouze virtuální, budou se muset snížit pomalu ale jistě k praktikám lowcostů jen s o trochu většími cenami a na zajímavější letiště, než-li létají typičtí lowcost aerolinky. Určitý pokus vlastně už byl v rámci kampaně Click4sky.cz.

Jinými slovy, doba, kdy na palubě byl i skutečný kuchař a jídlo se podávalo do porcelánu je věcí historie Škoda. Nu což, snad páni manageři v ČSA vědí, co dělají.
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 11:59
Tragédie v JRD
ale ne . proc by se z nich musel stat lowcost? jen se musti trosku zrestrukturalizovat a najit si sve misto na trho. a mam pcoit, ze ho poustpne i nachazeji. ano, je to ona (radou lidi zatracovana) orientace na vychod a asii. Otazkou je, jak dlouho to bude fungovat. ted je to nejspis dojna krava, neb trh neni liberalizovany a konkurence dost omezena... coz nebude navzdy...
 

CSA rusi vsechny linky do UK   28. 8. 2010 / 12:57
Premek
Díky Radime, tohle je to vysvětlení co jsem měl na mysli...
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ