To že někde Ryanair otevře linku je jen výjimečně dáno tím, že by mu to přišlo jako výhodné spojení, po kterém každý touží, protože by tam stejně jezdil, jen nemá jak, nebo ne tak pohodlně.
Lowcosty tohohle typu od určité velikosti a množství linek prostě potřebují nějakým způsobem absorbovat růst firmy jako takové. Pokud lowcost neroste, ztrácí a postupně zaniká. Zní to možná divně, ale celý ten model je založený na neustálém rozšiřování.
A tak jak Ryanair nakupuje letadla, nabírá lidi, otvírá základny a získává ze velmi výhodných podmínek možnost někam létat, tak prostě musí otvírat tyhle zdánlivě nesmyslné linky, protože je to prostě levnější, než aby letadla, lidi, sloty, apod. ležely ladem a nebo přišel o pobídky, díky tomu, že někde dělá provoz. A pak to chvíli nabízí jako lety mezi velkými městy (a zamlčí nutnost drobně "docestovat") a až to vyzkouší kritická masa lidí a vyprší pobídky, tak to zavřou a jdou jinam.
Ryanair už navíc hodně dlouho vydělává spíš na všem ostatním, než na letence jako takové.
Je to možná trochu smutné, ale tak to chodí. A taky proto máme to co máme. Cestuje kdekdo všude možně, ale tak trochu potom zůstává všem okolo divná chuť v ústech. |
|