|   |  | MM, OT: Včerejší nouzové přistání Tu-154M na zavřené letiště "Ižma" - ad raschodnyj bak   8. 9. 2010 / 13:30 |  |  
  |    |  Tu154M má spotřební nádrž č.1 (centrální), ze které provozní čerpadla dodávají motorům. Všechny ostatní nádrže jsou průběžně přečerpávány do č.1. Jsou to vnitřní křídlové 2L a 2P, vnější křídlové 3L a 3P a "přídavná" nádrž č.4 v trupu před centrální č.1. Z toho je jasné, že použití č.4 má vliv na centráž a musí se s ní podle toho pracovat. 
 
Kapacita: 
1: 3.300kg 
2: 2x 9.500kg 
3: 2x 5.425kg 
4: 6.600kg 
 
Typický fuel load pro evropské destinace (1,5-2h) může být: 
1: 3.300 (100%) 
2: 2x 950 (10%) 
3: 2x 2.700 (50%) 
4: 0 (0%) 
 
Čeprání paliva z manuálu: 
In flight there’s a constant updating of the sump tank №1 due to fuel transfer from the tanks № 2, 3 and 4. Fuel usage begins from tanks №2 (left and right) up to a quantity of 3700 ± 250 kg.  
At a remaining fuel quantity in tanks №2 of 3700 ± 250 kg, the ETSN-323 pumps of tanks №3 are activated and parallel usage from tanks №2 and №3 proceeds, until fuel from tank №2 is fully used. Empty tank №2 then corresponds to a remaining quantity of 1725 ± 250 kg in tank №3. Then after full use of tanks №3 their pumps are switched off and the pumps of tank №4 are turned on up to full transfer from tank №4. After full usage from tank №4 and corresponding pump switching, the fuel transfer from tank №1 begins. |  
  |   |  
  |